Implanon

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door daisy500, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ja, volgens mij zijn wij nog met z'n tweeën over in dit topic. Hopelijk snel goed nieuws voor ons allebei. :)

Ik heb de dipsticks besteld op Home - Zwanger & Kids
    Ik heb een voordeelpakket besteld, met 40 ovutest dipsticks, 8 zwangerschapstest dipsticks en een digitale zwangerschapstest van CB.
    Toch hoop ik echt dat ik de ovutests niet meer nodig ga hebben. ;)

2. daisy500

daisy500 Niet meer actief

Ik hoop het ook voor jou iloiza dat je die niet meer nodig zal hebben.
    Ik ga is kijken op die website voor de ovu testen.
    die van predicor vind ik gewoon te duur worden.

snel hopen op een beebje! hihi

Liefs

3. daisy500

Hoi meiden,

zijn jullie nog actief?
    hihi.
    ben erg benieuwd of ik deze maand ongi ga worden of niet!
    heb op 4 dec me nod...zou een leuk sinterklaas cadeautje zijn! :D

4. daisy500

Hoi meiden

hoe gaat het bij jullie?
    nu ben ik weer veel actief en jullie niet! :$

ik vroeg me eigenlijk wat af..
    ik heb vandaag mijn nod ..
    en nu had ik vanochtend een ovulatie test gedaan van (zwanger en kids)
    nu gaf hij meteen 2 dikke strepen aan...(na 5 min werd het test streepje wat lichter maar wel duidelijk zichtbaar nog)
    ik las hier op het forum dat dit ook kan aangeven dat je zwanger bent??? of moet het teststreepje dan net zo donker zijn als de controle streep?
    hebben jullie hier evaring mee/gehad?

Liefs

5. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hi Daisy,

Sorry dat ik je bericht nu pas lees. Ik ben een paar dagen niet zo actief geweest op het forum.

Ik ken inderdaad verhalen dat ovulatietesten positief werden bij een zwangerschap, maar ik ken ook verhalen dat ovulatietesten positief waren zonder dat er een zwangerschap was... je kunt er helaas geen touw aan vast knopen.
    Maar ik zie in je banner ook dat je op dag 6 zit. Je bent dus inderdaad helaas wel ongi geworden?? Balen zeg.

Mijn cyclus is heel raar, ik snap er nog weinig van maar ik denk dat ik ook ongi ben geweest (al was het wel erg weinig bloed en geen pijn, zoals ik wel gewend ben). Ik zal mijn ovutesten toch nodig gaan hebben, hopelijk gaan ze me helpen. ;)

6. daisy500

Hoi Iloiza,

vervelend dat het zo lang duurt die onzekerheid.
    gebruik je nu wel ovu testen?
    Ik ben er ook nog niet zo heel lang geleden mee begonnen en vind het echt wel een uitkomst hihi.
    ik gebruik nu die van clearblue met smiley's.
    toestraks eentje gedaan en Jahoor een lachende smiley,
    dus de piriode is weer aangebroken!
    hoop dat jij ook snel weer meer duidelijkheid mag hebben over je cyclus.

Liefs

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik gebruikte ook de digitale van CB, maar omdat mijn cyclus zo in de war was heb ik goedkopere besteld. Anders gebruik ik heel veel teststaafjes voor niets. Nu heb ik de dipsticks gebruikt, en toen de dipstick positief leek, heb ik ook een digitale gebruikt om dat te bevestigen. En ja, ook hier echt positief!!
    Bij ons is de klusperiode bijna afgelopen. Vandaag zeer waarschijnlijk mijn eisprong gehad, dus straks nog even klussen en misschien morgen nog. En dan maar afwachten...
    Hopelijk is het straks voor ons allebei raak. Ik zou het leuk vinden je tegen te komen in het topic van de september 2012 mama's. ;) :)
    Veel klusplezier!!

8. daisy500

Hoi Iloiza,

dat is goed dat hij positief was!
    veel klusplezier hihi!

Ik heb zelf ook de goedkopere ovu testen nog in huis liggen maar wou graag die van cb gebruiken!
    Al snap ik helemaal niets meer van mijn cyclus,
    je rekent toch op de dag van je vorige ms tot aan je nieuwe?
    ( ik ben even in de war)
    ik had hier de calculator gebruikt en die gaf aan dat ik mijn vruchtbaarste dagen ma en di heb.. nu heb ik vandaag een ovu test gedaan en het teststreepje heb ik nog nooit zo dik gezien!
    hij geeft dat toch alleen aan als je in je 2 vruchtbaarste dagen zit?
    (gebruik nog niet zolang ovu testen)

ik hoop ook dat we elkaar snel kunnen terug vinden in het
    september 2012 mama's!!!

Liefsx

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Je cyclus begint inderdaad op de eerste dag van je menstruatie.
    Wanneer je weer ongi wordt, is dat de eerste dag van je volgende cyclus. ;)

De calculator gaat uit van gemiddelden, maar elke cyclus kan iets van elkaar verschillen. Het is dus verstandig om er een beetje vooraan te gaan zitten met ovutesten (en klussen). Zo weet je zeker dat je 'm niet mist.
    Maar als je teststreepje gisteren zo dik was, zat je gisteren duidelijk in je LH-piek. Je LH-piek komt vlak voor je eisprong, dus je zal waarschijnlijk gisteren, vandaag of uiterlijk morgen je eisprong hebben. Succes en veel plezier met klussen. Ik duim voor je dat het raak mag zijn!!

Als het deze ronde bij ons allebei raak is, zijn we vlak na elkaar uitgerekend. Ik heb gisteren of eergisteren mijn eisprong gehad namelijk, en jij waarschijnlijk gisteren of vandaag. :)

10. daisy500

Dankje Iloiza dat je me weer even hebt opgehelderd,
    haha, blijf hier een dootie in!
    Ja het zou erg leuk zijn als we rond dezelfde tijd zwanger mogen zijn!
    ik ga heel hard voor je duimen!
    Ik hoop eigenlijk niet dat ik me eisprong hiervoor dan al heb gehad...hoop zelf vandaag, had vanochtend wel een beetje buikpijn. ik kan me ei nog niet echt herkennen namelijk.

Liefs

11. daisy500

al snap ik het toch niet zo goed,
    met de calculator hier zegt hij
    dat ik op de 19 en 20ste me vruchtbaren dag heb
    en woensdag me eisprong...
    en bij een andere calculator geeft hij aan pas op de 22ste me vruchtbaarste dag heb.
    Volgens mij kan ik hier echt niet meer van op uit gaan..
    als ik gisteren al een posi ovu test had.

Hij zou dan juist gisteren toch nog licht moeten zijn de ovu test?
    Sorry hoor haha, maar ben hier zo slecht in, raak er een beetje van in de war! :):(

12. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik zou van de ovutesten uitgaan en niet van de calculator. De calculator berekent het gemiddelde, maar het kan best zijn dat jij je eisprong deze keer ietsjes vroeger hebt dan de vorige keer.

Heb je toevallig een foto van je ovutestje(s)? Dan kan ik even meekijken en meedenken.

Ik denk dat jij vandaag (of morgen) je eisprong hebt, omdat je gisteren een positieve ovutest had en die gaat eigenlijk altijd vooraf aan je eisprong. Ik weet niet of je eergisteren ook een ovutestje hebt gedaan???
    Als je eergisteren ook een ovutest hebt gedaan, maar die was nog niet positief, dan is het zeker dat je gisteren je eisprong nog niet hebt gehad. Ik hoop het voor je, maar de kans is groter dat je vandaag je eisprong hebt dan gisteren. Je hebt ook vandaag buikpijn gehad, en dat is bij mij wel altijd een teken van mijn eisprong.
    Maar ook als je gisteren je eisprong hebt gehad, is je kans nog niet voorbij. Als je eitje springt, leeft het nog zo'n 24 uur. Dus vandaag kan een eitje dat gisteren is gesprongen nog bevrucht worden.
    Ik zou als ik jou was, vandaag en morgen (en evt. nog overmorgen) gaan klussen. Dan heb je toch nog goede kansen denk ik, of je nou gisteren, vandaag of morgen je eisprong hebt.

Temperatuur je trouwens ook? Aan de hand van je temperatuur kun je achteraf mooi zien wanneer je eisprong echt is geweest.

13. daisy500

Ik ben zo blij met het antwoord van je!
    en dat je me het uitlegt.
    nu begrijp ik het teminste haha
    ik denk dat ik vandaag mijn eisprong heb ook vanwege de buikpijn en ik deze buikpijn ook wel iedere maand rond deze tijd.

Ik doe zelf niet aan temperaturen, gebruik jij dat wel?
    ik heb er totaal ook geen evaring mee....ik heb soms al moeite met de ovu testen haha!
    ik heb 1 ovu test die was van gisteren van zwanger en kids,
    en de andere 2 zijn van clearblue met smiley, alleen is de smiley allang al uit beeld...wel zag ik 2 streepjes, maar zag in de bijsluiter dat je daar niet naar mag kijken.
    ik kan de test van gisteren wel plaatsen.

Bedankt voor je antwoord Iloiza!!
    we gaan duimen voor elkaar!

Liefs

14. daisy500

[/ATTACH]

Testen zijn van gister middag.

15. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Klopt, je 'mag' bij de digitale test van CB officieel niet naar de streepjes kijken, maar toch kan ik het daar wel aan zien hoor. Als ik een smiley had, had ik ook donkere streepjes. Had ik alleen een rondje, dan was het eerste streepje ook echt veel lichter. ;)

De foto's van je testen zijn inderdaad positief, daar is geen twijfel over. Ik denk ook dat je vandaag je eisprong hebt.
    Veel succes en plezier met klussen! We gaan inderdaad voor elkaar duimen. Wie weet begint 2012 voor ons allebei wel goed!! :D

Liefs

16. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Oh ja, vergeten te reageren over temperaturen. ;)
    Ik ben inderdaad ook aan het temperaturen. Ik vind het zelf wel heel handig, een combinatie van temperaturen en ovutesten.
    Ik kan aan mijn temperatuur vaak al zien dat mijn eisprong eraan zit te komen, want dan gaat mijn temp naar beneden. Vanaf dan gebruik ik elke dag een ovutest om mijn LH-piek te vinden. En meestal is mijn eisprong op de tweede dag dat ik een positieve ovutest heb. ;)
    Na je eisprong gaat je temperatuur omhoog, dus dat is dan een soort bevestiging dat je inderdaad je eisprong hebt gehad.

17. daisy500

Okee dankje voor je de tip :)
    ik was helemaal niet bekend met het tempraturen eigenlijk, maar het is wel een handige manier.
    ik hou het voorlopig even bij de ovu testen en vind zelf die van cb het makkelijkst met de smiley.
    We gaan ervoor!! hihi

ik hoop dat we stralend het nieuwe jaar in mogen gaan met een zwangerschap! Lijkt me zo leuk
    Ik duim heel hard voor je! en dankjewel voor je advies.

hou je me op de hoogte?

Liefs en een fijne avond

18. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Tuurlijk houd ik je op de hoogte!!
    Jij mij ook??

Ik zal ook voor jou duimen.
    Fijne avond!! :)

19. daisy500

Ja natuurlijk!
    ik ben erg benieuwd hoe het bij jou deze maand gaat!
    Ben echt voor ons aan het duimen hihi.
    is het eigenlijk normaal want sinds zaterdag heb ik positieve ovu testen, en vandaag ook weer?
    kan me van vorige maand niet herrineren dat ik zoveel posi testen had... dat waren er maar 2.

Liefs

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Mijn man heeft sterk het gevoel dat het deze ronde raak is bij ons. Hij denkt dat we weer een jongen gaan krijgen. Ik hoop zo dat hij gelijk heeft en dat het deze ronde echt raak is, maarja... zal toch eerst nog af moeten wachten. ;)

Hmmm... zo lang positieve ovutesten heb ik ook nooit gehad. Meestal heb ik er maar twee per cyclus, maar deze cyclus had ik drie dagen een positieve ovutest. Vier lijkt me erg veel, maar ik zeg niet dat het niet kán... Voor de zekerheid nog maar een keer klussen vanavond. ;)

Deel Deze Pagina