implanon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Amona, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik heb m zelf niet gehad, wel een keer advies gevraagd bi de huisarts in het verleden, maar die vertelde dat het slechter is dan de pil en bovendien niet even veilig qua anticonceptie. Dus hij raadde het me heel sterk af.
    Ik vind t ook eigenlijk maar eng zo'n staafje in je arm bah

2. Ragna

Ragna Lid

11 jun 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Raar... Volgens mijn verloskundige was dit nog het meest betrouwbaar...

3. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik heb na de geboorte van mijn zoontje in Juli ook de Implanon laten zetten. De ingreep zelf was vrijwel pijnloos maar ben sindsdien aan een stuk door ongesteld. Ik baal er echt enorm van.... Ik heb hem nu bijna een half jaar en wil het nog even aanzien maar anders ga ik mooi weer terug aan de pil.

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ik heb de implanon sinds september dus nu 5 mnd...ben de eerste 2 mnd niet ongesteld geweest, toen ruim 5 weken flink aan een stuk door en sindsdien rommelt t.
    Gynaecoloog gebeld en deze zei dat je lichaam sowieso 6 mnd de tijd nodig heeft om eraan te wennen dus ik kijk t nog even aan.
    Tegen mij is gezegd dat dit t betrouwbaarste anticonceptiemiddel is.
    Ik ben met de pil gestopt omdat ik me er heel naar door voelde, voelde me 1,5 week behoorlijk down.
    Ik heb dat in ieder geval helemaal niet meer, dus dat is beter;)

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik heb twee weken geleden mijn vierde implanon laten zetten. Wil niks anders meer. Eerste week wat hoofdpijn en een zware ongesteldheid gehad, maar dat kan ook gelegen hebben aan het feit dat het de eerste was na mijn zwangerschap.
    Ik word vrij regelmatig ongesteld hoor met een implanon...dus helemaal weg blijft het helaas niet bij mij.

Plaatsen voel je niet, wordt plaatselijk verdoofd (en geloof me, ik ben geen held met naalden). Verwijderen is twee keer makkelijk gegaan, de eerste keer ging het wat lastiger. Hij zat wat ingekapseld. Nu heeft mijn huisarts m weer geplaatst en helaas heeft hij hem deze keer veel dieper geplaatst dan de keren ervoor. Was ik niet blij mee want ik wilde zeker weten dat hij er in zat, dus echo laten maken.
    De keren ervoor kon ik m voelen en zelfs zíen zitten.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb hem nu 1,5 jaar en vind m ideaal. Ik word niet meer ongesteld, maar mij is verteld van te voren dat sommigen juist heel onregelmatig worden of aan 1 stuk door een beetje. Dat weet je dus niet van te voren.... Bij mij heeft het goed uitgepakt :)
    Spiraal zag ik niet zitten, bang dat ie uit zou zakken en niet meer betrouwbaar zou zijn etc. Hier hoef je 3 jaar lang niet aan te denken! Verder ook totaal geen bijwerkingen zoals puistjes, gewichtstoename etc, helemaal niks. Plaatsen werd netjes verdoofd, heb er niks van gevoeld en zat er zo in. Het eruit halen daar zie ik wel tegenop ivm de enge verhalen over inkapseling etc, maar dat zien we dan wel weer. Hierna wil ik er weer een hebben, voor mij is het ideaal.

7. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Zou niet anders meer willen, ben geen held in het slikken van de pil want dat vergeet ik toch...Hier hoef je niet om te denken en ongesteld word ik bijna niet meer. Heb geen last van bijwerkingen. Van het zomer laat ik hem verwijderen, zal mij benieuwen of mn cyclus dan weer gauw op gang komt :)

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik heb hem laten zetten maar heb nu zomaar bloedingen. De ene keer erg en maar eventjes. De andere keer hevig en twee dagen, dan is het een dag weer weg en de volgende dag komt het weer heel licht voor een halve dag.
    Zo onvoorspelbaar nog...maar heb hem nog maar net dus ik moet hey even laten werken en een kans geven.
    Heb geen zware hoofdpijn meer dat is wel een verandeming.

Hoe zit het nou? Krijg je wel of geen eisprong!??

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Slikte je hiervoor de pil toevallig? Ik slikte de pil en heb een week overlap gehad met de implanon opdat ik zeker wist dat hij werkte voor ik stopte met de pil. Ik heb toen in de overlap tijd wel bloedingen gehad, aan 1 stuk door, wel 1,5 week. Daarna niks meer dus, ja, heel af en toe een dagje "spotting", maar kan dan met een inlegkruisje af. Hoe lang heb je m nu?
    En je eisprong wordt geremd, net als bij de pil begreep ik.

10. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Ik heb tot twee keer toe een implanonstaafje gehad, in 2011 en de laatste heb ik er pas uit laten halen. Ik heb beide keren last gehad van doorbraakbloedingen, als bijwerking. Nadat het staafje eruit gehaald is waren de klachten over. De klachten begonnen bij mij nadat het staafje er enkele maanden inzat. Ik zal dus een volgende keer ook niet weer kiezen voor implanon.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ook gehad, inbrengen totaal geen last gehad. Verwijderen was iets meer werk maar absoluut niet storend. Verder inderdaad het advies het bij een gyn te laten doen.
    Verder ervaringen van anderen zeggen eigenlijk niet zoveel ieder lichaam is anders. En ik zou het gewoon proberen, ik vindt de drempel voor een spiraal ook groter stel dat het niet bevalt moet er toch weer gevroet worden daar beneden. Nee doe mij maar een buisje in me arm haha. Ben trouwens toen ook 3 jaar niet ongesteld geweest..

Deel Deze Pagina