ontpillen na twee keer ongesteld toch uitgebleven

Discussion in 'Anticonceptie' started by scarmen, Mar 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. scarmen

scarmen Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al een beetje rondgesnuffeld naar forumonderwerpen over ontpillen maar kan niet specifiek hetgeen vinden waar ik mee zit..

Sinds november ben ik gestopt met de diane pil na gebruik vanaf mijn 13e (12 jaar lang). Eerste bijverschijnsel was uitslag/acne op mijn kin wat nog steeds niet weg is ondanks antibiotica (die wel geslikt mag worden tijdens eventuele zwangerschap).
    Mijn eerste menstruatie was 20 december, ongeveer 38 dagen later, dus dat is mooi. Mijn volgende menstruatie was op 27 januari, wederom 38 dagen later. Opzich best een lange cyclus maar verwachtte dat dit wel goed komt. Nou had ik vorige week (rond 32 dagen) een aantal dagen last van buikkrampen, spierpijn, hoofdpijn en misselijkheid. Dit voelde als of zwanger of ongesteld worden. Dat is na een week weggegaan maar ik ben niet ongesteld geworden en ben ook niet zwanger.. paar dagen geleden twee testen gedaan waarop duidelijk geen streepje was te zien. Denk dat ik over paar dagen toch maar weer ga testen maar voel me niet zwanger ofzo dus dit lijkt me erg sterk. Ik zit nu op 43 dagen.

Zijn er meerdere vrouwen die de eerste twee maanden na ontpillen vrij regelmatig ongesteld waren en dat het daarna toch weer onregelmatig werd? Terwijl je dan toch wel diezelfde verschijnselen van buikkrampen/misselijkheid/hoofdpijn/spierpijn e.d. hebt?

Liefs!

2. IamMe

IamMe Lid

Oct 11, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde, in augustus gestopt met de pil - na 2 maanden ongesteld in oktober, toen twee keer ongesteld geweest, gemiddeld netjes 1 maand ertussen. Nu het laatste ongesteld op 13 december en tot nu nog geen menstruatie. Alle testen zijn negatief..

3. scarmen

scarmen Niet meer actief

Oke.. nou dan weet ik dat ik niet de enige ben. Had jij wel ook kwaaltjes wat leek op een aankomende menstruatie/zwangerschap? Echt heel irritant die onzekerheid!
    Laten we elkaar op de hoogte houden :)

4. Padmee

Padmee Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    2,051
    1,533
    113
    Bij mij duurde het ook heel lang voordat mijn cyclus weer normaal was (zie banner). Ook ik had 12 jaar lang de pil geslikt.
    Net als jou kreeg ik erg last van puistjes, dit is nu een stuk minder.
    Geef het wat tijd, komt vast goed :)

5. scarmen

scarmen Niet meer actief

@Padmee ik kan geen banner vinden.. (ben nieuw hier dus nog niet zo wegwijs helaas). Hoelang heeft het geduurd bij je voor je een normale cyclus had? En ben je inmiddels in verwachting?

6. scarmen

scarmen Niet meer actief

Ik snap het nu met de banner, heb er zelf ook even mee gepuzzeld :)
    Vandaag een beetje gekleurde afscheiding gehad, denk dat dit een teken is van ongesteld worden..

7. Padmee

Padmee Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    2,051
    1,533
    113
    Onderaan mijn handtekening zie je de lengte van mijn cyclussen.
    Zoals je kan zien duurde het bijna een jaar voordat deze normaal werden. Ik ben in die tijd nog niet zwanger geraakt, maar dat is te wijten aan het feit dat we het met condoom doen :). We hebben de grote stap nog niet gezet ;).

Share This Page