Gevolgen korte luteale fase

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kikker85, Apr 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

Nov 25, 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben er door ovulatietesten achter gekomen dat mijn eisprong wat later in mijn cyclus is. De afgelopen 2 keer had ik volgens mijn berekeningen maar een lf van 10 dagen. Weet iemand wat voor invloed dit kan hebben op het zwanger worden? Ik las iets over te weinig tijd om in te nestelen, maar begrijp niet helemaal hoe het zit. Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven misschien?

2. valentijntje

valentijntje Actief lid

Apr 17, 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Goede vraag. Ik heb geen antw voor je maar ik lees wel even mee

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De luteale fase moet tussen de 10 en 18 dagen zijn. Met 10 dagen zit je aan de ondergrens, maar nog steeds binnen de normen. Zolang je binnen de normen zit, heeft het geen nadelige gevolgen voor het zwanger worden.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    De luteale fase is de periode tussen ovulatie (eisprong) en menstruatie. Tijdens de luteale fase produceert het 'gele lichaam' ofwel corpus luteum progesteron. Dit gebeurt altijd, of de eicel nou bevrucht wordt of niet.

Als er sprake is van een embryo, dan moet deze zich in gaan nestelen. Dit vindt plaats tussen 6dpo en 10dpo (dpo=days past ovulation). Als je luteale fase te kort is, dan kan het zijn dat een embryo zich niet goed in kan nestelen en dat de menstruatie te vroeg op gang komt.

10 dagen is de ondergrens. Medicijn hiervoor is utrogestan, vaginale progesteron capsules.

5. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Had net eigen topic geopend en zie nu deze; mijn LF is korter geworden na zwangerschap :( Hier nog mensen die met tarwekiemolie oid resultaat hebben geboekt? Geloof er enerzijds niet zo in, maar MMM vermijden als het kan is natuurlijk heel wat waard...

6. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

Nov 25, 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Maar als de innesteling pas op 10dpo is en dat is ook de laatste dag voor mijn menstruatie, is het dan al voldoende ingenesteld? Zoiets is toch niet in 2 minuten gedaan zeg maar, of wel? Las ook ergens dat de innesteling pas op 12dpo kan zijn. Klopt dat niet?

7. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Hier ook een korte luteale fase gehad, maar nooit problemen gehad met zwanger worden.
    Met mijn vorige partner wel miskramen gehad, maar dat heeft er niks mee te maken gehad.
    Bij mijn beide kindjes binnen de 6 maanden zwanger geworden en gebleven.

Share This Page