Elk jaar is een ander koppel in onze familie aan de beurt om iets te regelen met feestdagen/familiedag. Dit jaar zijn wij dat en ik had bedacht om 1e paasdag een paasbrunch op tafel te zetten. Heeft iemand nog leuke ideeën? Ik heb een hekel aan lang in de keuken staan en ben totaal niet creabea, dus het moet vooral makkelijk zijn en niet te lang duren (en het moet lekker zijn natuurlijk). We zijn met 10 volwassenen en 7 kinderen (8, 6, 6, 5, 3, 3 en 2 jaar).
Soep, aspergesalade, quiche en je hebt nu bij de AH mini hamburgers... verder feta salade, broodjes met zalm oid. Wraps
Zo makkelijk mogelijk. Voor mij betekent dat dat ik brood en croissants heb besteld bij de bakker (zondag vers af te halen), broodsalades, kaas en vleeswaren bij de speciaalzaak heb besteld (haal ik zaterdag op) en de rest bij AH heb besteld (wordt zaterdag bezorgd denk aan: quiche, eieren, avocado, yoghurt, fruit, brie, verschillende soorten vers sap en een stol).
Ik was net bij de lidl en daar hebben ze ook veel. Suikerbrood, bananenbrood, breekbrood, quiche, pancakes, diverse salades, allerlei soorten kazen, toetjes, zalm enz.
Pancakes Croissant Broodjes Hartig beleg Zoet beleg Spek met eieren Fruitsalade Yoghurt Tomaat/mozarella Quiche Pasta salade Pizza punten
Als je het zo makkelijk mogelijk wil doen, zou ik gewoon wat paasassortiment van de ah in huis halen, bv breekbrood, paasstol, briochebrood, en dan lekker beleg (paashagelslag, roomboter, ham, gerookte zalm, jam, etc.) Voor iedereen een gekookt ei, vers fruit op tafel, etc. Als je iets meer moeite wil doen bv: Gevulde eieren, wentelteefjes van briochebrood, (hartige) soesjes, citroen-maanzaad cake of cupcakes met cream cheese frosting en lemoncurd, roerei, omelet,
Mini quiche met zalm en asperges Chocolade eieren (halve) gevuld met chocomousse Bladerdeeg rolletjes met pesto en prociutto Plukbrood Kleine tomaatjes met mozarella Bruchetta
Plukbrood Quiche Brunch broodjes Gekookte eieren Salades Matzes Eventueel een soepje En natuurlijk broodbeleg, maar hoeft niet heel bijzonder te zijn Gewoon van alles wat.. op tafel neerzetten als buffet
Ik heb paashaasbroodjes, croissantjes, paasstol en scones gehaald voor ons gezinsontbijt/ brunch. Bij mijn zusje krijgen we broodjes en beleg bij de brunch. Mijn ouders nemen iets zoets mee en wij een soepje (iemand een lekker recept?). En ik denk dat mijn dochter knakworstjes in bladerdeeg wil maken, ik doe het dan met geitenkaas en honing voor de volwassenen.
Wij doen ook een brunch 1e paasdag. Ik heb dit: 2 flessen smoothie Broodjes om af te bakken Mini Worstenbroodjes 2 kleine suikerbroodjes Paasstol met roomboter Donuts Gevulde eieren Matzes Kaas (paashaas) Eisalade Brie Filet american speciaal Lekker, maar simpel
Voor de kinderen misschien poffertjes, mini pizza's, knakworst in bladerdeeg, mini saucijzenbroodjes, mini party broodjes.
Hier is het meestal vrij standaard maar wel lekker. Verse gebakken broodjes en croissants. Gekookt eitje. Lekkere sapjes. Beleg, roomboter, lekkere kaas en salades en mijn dochters maken ieder jaar appelflapjes en worstenbroodjes en soms wat wraps. Ook altijd wat komkommer en snoeptomaatjes op tafel. Eenvoudig maar smaakvol.