Hallo, Ik heb een vraagje aan de Turkse vrouwen. Kennen julie misschien een goede site waar ik het recept van Turkse maïzena koekjes kan vinden? Groetjes Fatiha,
Ik weet niet precies welke maizena koekjes je bedoelt, maar op mijn foodblog staan twee Turkse koekjesrecepten met maizena, allebei erg lekker. Mijn mixed kitchen: Un kurabiyesi (Turkse luchtige koekjes) Mijn mixed kitchen: Mantar kurabiye (Turkse koekjes in de vorm van champignons)
Oh ik ga dan ook even op jouw blog spieken! Ik als Turkse kan nauwelijks Turks koken. Hoewel iedereen dol is op mijn çoban salata en kuzu sis kebab
Dat is ook heel lekker maar zeker leuk als je je repertoire een beetje uit kan breiden. Kijk gewoon eens rond, er staat genoeg, als je vragen hebt hoor ik het wel
Mijn (Indo) vriend is dol op karniyarik, maar ik heb het nog nooit gemaakt. Ik geef mijn moeder meestal de opdracht ;-P Çig köfte en manti zijn overigens mijn favorieten. Ik ga even op je blog spieken. Lees nu het stukje over yayla çorbasi. Heb ik vandaag toevallig gegeten bij m'n ouders. Ik had geen ideeeee waarom het zo heette.
Haha, cig kofte en manti waag ik me (nog) niet aan, dan zit ik meteen een hele dag in de keuken en dat lukt niet met twee druktemakers Karniyarik is zeker heel erg lekker en ook niet moeilijk om te maken! Recept komt binnenkort online.
Haha ik ga me ook verdiepen in de Turkse keuken. Ik zou trouwens m'n ziel aan de duivel verkopen voor het (goede) recept van midye dolma. Volgens mij zijn die alleen in Istanbul te koop. Indische kattenvoer vind ik wel welletjes nu haha
Midye dolmasi is inderdaad iets uit Istanbul, ik heb het nog nooit gegeten, maar volgens mij is het niet heel erg moeilijk om te maken hoor. Staat ook nog op mijn (lange...) lijst van dingen die ik ooit wil maken.
Als je je ooit aan de manti waagt ben ik een van de eerste wat het gaat proberen. Ik lig al helemaal weg te dromen ervan maar als ik het maak mislukt het mij dus altijd om een of andere reden.
Ik heb het nog nooit zelf gemaakt ik vind het zelf ook niet zo lekker dus dat motiveert ook niet haha maar ik ga een keer een poging wagen.
Ohhhh, lekker! Zin in Turks eten! Ik vind het alleen zo bewerkelijk allemaal... Maar ik heb nu vakantie, dus meer tijd om uitgebreid te koken. Wat zal ik eens gaan maken? Tijdje geleden voor het eerst mercimek çorbasi gemaakt. Was goed gelukt. Köfte maken kan ook... Yaprak dolmasi maak ik noooooooooooit meer. Paar uur in de keuken (vooral voor het rollen!) en binnen 10 minuten is het op Ik ga ook eens kijken op die websites
Ik heb een Nederlandse vriendin die effe baklava maakt, içli köfte maakt, bulgur pilav etc. etc. maakt haha! Ik moet me schamen
Hier zijn ze dan mijn maïzena koekjes. Simpel en heel lekker! Ik heb er ook eentje met kaneel gemaakt dat vindt ik heerlijk bij de koffie Ps: De foto kon helaas niet worden omgedraaid..
Manti maak ik ook zelf maar het is zoveel werk pfff die kleine pakketjes Bulgur, pilav, mercimek corbasi ook lekker hoor. Mijn schoonmoeder gaat mij eea leren als we daar zijn ik wil meer kunnen maken. Ik ga de maizena koekjes ook eens proberen zien er lekker uit!