Weet eigenlijk niet of dit nou hier kan, of dat't in vakantie moet.... Gokje. We hebben een grote tunneltent die toe is aan een impregneer beurt. Maar.. HOE doe ik dat bij zo"n grote/hoge tent. Doordat hij rond is ad bovenkant en hoog, kunnen we er gewoon niet bij. Hoe pakken jullie het impregneren aan?
Nog nooit bij onze tent gedaan. Maar ik zou er een laddertje bij zetten. Of hem strak uitleggen over de oprit en zo inspuiten....
Ik weet niet wat voor tent je hebt, wij hebben ook een tunneltent (polycotton) maar ze adviseren ons niet te impregneren. Wij maken de tent alleen met borstel/bezem schoon en soms beetje water.
Haha, ja dat zou wel logisch zijn. Maar nee.. omdat de tent rond is aan de bovenkant en smaller dan de onderkant, is de afstand tot het doek te groot.
Tsja.. ik weet niet of ik'm echt strak krijg als ik'm neerleg. Hij is echt een beetje groot en niet rechttoe rechtaan zeg maar.
Wij ook, maar ons wordt wel geadviseerd om'm te impregneren. Zodat de regen eraf rolt ipv in het doek trekt. Waarom kregen jullie het advies niet te impregneren?
Wij doen altijd op de camping. Als de tent staat en dan met een spuitfles spuiten we het erop. Vooral de naden even goed doen.
Katoen is een natuurproduct en beweegt als het ware mee met het weer. Bij de eerste regenbui hebben we wat meer last van waterdruppeltjes in de tent, dat komt omdat het garen uitrekt en de gaatjes in de naden worden gedicht. Bij de volgende regenbui is dat al bijna niet meer (alleen als het keihard regent maar dat is normaal hebben wij gehoord). Als je de tent gaat impregneren tast het het ademend en waterafstotende vermogen van de katoenvezels aan. Ze zeiden alleen als het nodig is het gedeelte te impregneren waar het lekt. Wij hebben de tent nu 8 jaar en nog niks hoeven te impregneren. We borstelen de tent af en spoelen met alleen water soms wat vogelpoep weg.
Kampeer al m'n hele leven en nog nooit een tent geimpregneerd. Wij hebben altijd katoenen tenten. Vorige hebben we zeker 10 jaar gehad en nooit lekkage. Ging ook niet weg omdat ie slecht was maar omdat we met kinderen meer ruimte nodig hadden. Wij onderhouden hem hetzelfde als @Momisake zegt.