IMPROvED studie: 4 extra echo's

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door IMPROvED, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben dan niet zwanger (wel twee keer geweest en heel blij met mijn kindjes) maar doe onderzoek bij vrouwen die zwanger zijn van hun eerste kindje. (maximaal drie miskramen of afbrekingen) Heel kort: we willen een test ontwikkelen die de drie meest voorkomende zwangerschapscomplicaties (zwangerschapsvergiftiging, kindjes met laag geboortegewicht en vroeggeboorte) kan detecteren. Om zo in de toekomst te kunnen voorspellen wie hierop een verhoogde kans heeft, en dit natuurlijk proberen te voorkomen.
    Het onderzoek vind plaats in het Erasmus MC in Rotterdam, en om mee te doen dien je minimaal twee en maximaal vier keer hier naar toe te komen. Ik weet het, het klinkt heel medisch, maar: We maken bij elk bezoek een echo. De eerste afspraak kan plaats vinden als je 9 weken zwanger bent. De eerste afspraak dient uiterlijk voor de 17e zwangerschapsweek plaats te vinden. Ook hebben we een aantal vragen, meten we de bloeddruk, bepalen we lengte en gewicht van jou, willen we kijken of je urine geen eiwitten bevat, testen we je glucose en nemen we bloed af om de test mee te ontwikkelen. Eigenlijk een soort extra controle voor je eigen gezondheid, en natuurlijk een aantal keer extra kijken naar jullie kleine wonder.
    Als compensatie voor de gemaakte parkeerkosten krijg je bij elk bezoek een VVV bon ter waarde van 10 euro. Als je interesse hebt om mee te doen, laat het me weten. Dat kan via mijn profiel, of via email: improved@erasmusmc.nl
    Groetjes Marleen

Ik heb toestemming van beheer om dit bericht te plaatsen.

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Jammer dat het voor ons niet meer aan de orde is, maar wel een leuke (en nuttige) manier om gratis extra naar je kindje te kunnen kijken!

Ik denk dat jullie geen problemen zullen hebben met het werven van voldoende proefpersonen :).

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wat een goed onderzoek zeg! Zou mooi zijn als jullie hierin iets kunnen ontdekken... Er zijn nog veel vraagtekens omtrent deze complicaties weet ik helaas uit eigen ervaring...

4. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    waarom zwanger van EERSTE kindje? Is daar een reden voor?

5. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Dat vroeg ik mij ook af :)

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ik vermoed omdat complicaties als zwangerschapsvergiftiging vaker voorkomen bij een eerste zwangerschap. Bij een tweede verloopt dit veel minder, vrouwen krijgen het in een later stadium of helemaal niet. De andere complicaties die genoemd worden, staan vaak in relatie met pre eclampsie. Ook ik had een kindje met een groeiachterstand, prematuur geboren na zwangerschapsvergiftiging.. Dit is dan wel mijn tweede kindje, wat de artsen ook best vreemd vonden. Bij de eerste had ik namelijk een probleemloze zwangerschap. Zogezegd: het komt niet vaak voor, niet de eerste maar bij de tweede..

7. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Inderdaad is bovengenoemde reactie de reden waarom we speciaal kijken bij de eerste zwangerschap.
    We zijn op zoek naar nog 900 vrouwen, mensen die van onze studie weten willen vaak wel meedoen (als het haalbaar is qua afstand en werk). Ons 'probleem' is dat heel veel vrouwen die zwanger zijn van hun eerste kindje niet van ons onderzoek weten. Vandaar dat we het via dit forum ook onder de aandacht willen brengen.....

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Goed onderzoek! Jammer dat ik net te ver ben!

9. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    inderdaad jammer..... (en ik kan ook niet zeggen: volgende keer beter)

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk overigens dat jullie meer kans hebben om mensen te werven als dit stukje onder het "zwanger" kopje op het forum laat zetten. Hier zijn vaak toch wel 6x zoveel lezers als bij "onderzoeken en echo's". Technisch gezien valt het topic misschien wel net iets meer onder "onderzoeken en echo's", maar als je een van de modjes lief aankijkt valt er misschien wel een mouw aan te passen. De Nederlandse wetenschap steunen is immers toch een zeer goed doel ;).

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb de info gedeeld met mensen die ik ken en zwanger zijn vd eerste binnen jullie termijn. Ben zelf helaas ook te ver want anders had ik zeker meegedaan.

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Jammer dat het alleen voor eerste kindjes is.
    Ben nu net pril zwanger van de 2e, anders had ik wel mee willen doen.
    Succes met het vinden van mensen.

13. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en het bekend maken. Ik ga het inderdaad misschien ook nog onder een ander kopje plaatsen.
    Voor nu krijgen we gelukkig ook reacties van mensen die wel aan de criteria voldoen. Maar hoe meer, hoe beter.....

14. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Ik wil ons onderzoek nog een keer onder de aandacht brengen. Hebben nog ongeveer 900 vrouwen nodig. En via deze site al meerdere mensen mogen ontvangen. Ik hoop natuurlijk op nog meer enthousiaste mensen die mee willen doen.....

Groetjes Marleen
    improved@erasmusmc.nl

15. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rotterdam is te ver weg. Kom uit omgeving Eindhoven. Wel goed dat dit onderzocht wordt.

16. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik zou het graag willen, maar ik liep al 3 jaar in het ziekenhuis om zwanger te worden en vervolgens de nipt gedaan wegens hoog risico. Ook loop ik voor controle al bij de gyn. Voor mij dus iets teveel ziekenhuis geweest de afgelopen tijd. Sorry. Als ik natuurlijk zwanger was geworden had ik meegedaan.

17. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Leuk! Ik heb me aangemeld. Extra echo's zijn nooit weg en ik vind het altijd belangrijk om wetenschap te helpen :)

18. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Fijn dat steeds meer mensen ons vinden!!! iedereen die al gereageerd heeft, heel erg bedankt.

Marleen

Deel Deze Pagina