T jdens mijn eerste zwangerschap had ik vanaf 26 weken verhoogde bloeddruk en mijn dochter is uiteindelijk met 37,5 week gezond geboren, bevalling is ingeleid. Bij deze zwangerschap bleef mijn bloeddruk steeds goed (120/80) alleen vorige week bij de controle was het 130/90. Nog niet ernstig zei de vk, maar moet niet verder omhoog dus moet bellen als ik klachten krijg. Nou heb ik steeds een lichte hoofdpijn, bovenop mijn hoofd. De vk had het over een drukkende pijn op je voorhoofd (migraine achtig) maar dat is het dus niet. Daarnaast zit ik met twee snotverkouden personen in huis (vriend en dochter) dus vermoedelijk krijg ik daar ook een stukje van mee. Wie herkent deze hoofdpijn als gevolg van hoge bloeddruk of zou het gewoon een stukje verkoudheidsvirus zijn?
Ik herken dit niet, maar ik had ook geen hoofdpijn tijdens mijn verhoogde bloeddruk. Ik zou gewoon even bellen naar je vk! Dan kan zij oordelen over de hoofdpijn die je voelt en waarschijnlijk wilt ze dan even je bloeddruk meten.
Bij mij betekent hoofdpijn heel vaak dat ik weer (veel) te hoog zit met m'n bloeddruk.. Goed dat je gebeld hebt! Succes straks!
tja en daar lig je dan... thee, chocokoekjes.. maar niet thuis.. moet sowieso 24 uur in het zhuis blijven bloeddruk te hoog en eiwit in urine enblijkaar nieuw protcol wantbij mijn dochter heb ik nooit hoeven blijven..
Aahw, sterkte! Wel gelijk begonnen met 24 uur urine opvangen of morgenochtend pas? Ik moest ook 2x gelijk urine opvangen na te hoge bloeddruk!
bloeddruk was 132/98 maar sinds gisteravond rond de 120/80 en tijens het ctg automatisch gemeten rond de 105/70 dus prima nu afwachten hoe het staat met de eiwitten enstraks nog een echo
Nou dat herken ik wel hoor... Had met 28 weken een verhoogde bloeddruk en eiwitten in de urine.. Moest ook meteen blijven en urine sparen... Helaas bij mij minder goed nieuws want had wel zwangerschapsvergifting en moest blijven tot de geboorte van mijn kindje... En ik had nergens last van, geen klachten niks, voelde me kiplekker... Alleen mijn kindje had flinke groeiachterstand...
joepie ik mag weer naar huis! bloddruk normaal, eiwit binnen de norm, gyn maakte zich niet zon zorgen zei ze (eindelijk iemand die het met me eens is) volgende week weer controle