Nogmaals plaats ik dit bericht om het weer onder de aandacht te brengen..... Nog 850 vrouwen nodig!!! Ik ben dan niet zwanger (wel twee keer geweest en heel blij met mijn kindjes) maar doe onderzoek bij vrouwen die zwanger zijn van hun eerste kindje. (maximaal twee miskramen of afbrekingen) Heel kort: we willen een test ontwikkelen die de drie meest voorkomende zwangerschapscomplicaties (zwangerschapsvergiftiging, kindjes met laag geboortegewicht en vroeggeboorte) kan detecteren. Om zo in de toekomst te kunnen voorspellen wie hierop een verhoogde kans heeft, en dit natuurlijk proberen te voorkomen. Het onderzoek vind plaats in het Erasmus MC in Rotterdam, en om mee te doen dien je minimaal twee en maximaal vier keer hier naar toe te komen. Ik weet het, het klinkt heel medisch, maar: We maken bij elk bezoek een echo. De eerste afspraak kan plaats vinden als je 9 weken zwanger bent. De eerste afspraak dient uiterlijk voor de 17e zwangerschapsweek plaats te vinden. Ook hebben we een aantal vragen, meten we de bloeddruk, bepalen we lengte en gewicht van jou, willen we kijken of je urine geen eiwitten bevat, testen we je glucose en nemen we bloed af om de test mee te ontwikkelen. Eigenlijk een soort extra controle voor je eigen gezondheid, en natuurlijk een aantal keer extra kijken naar jullie kleine wonder. Als compensatie voor de gemaakte parkeerkosten krijg je bij elk bezoek een VVV bon ter waarde van 10 euro. Als je interesse hebt om mee te doen, laat het me weten. Dat kan via mijn profiel, of via email: improved@erasmusmc.nl Groetjes Marleen Ik heb toestemming van beheer om dit bericht te plaatsen.
Bizar dat jullie niet al propvol zitten! Ik heb me helemaal suf gezocht naar studies van verloskundigen, echoscopisten en dergelijke, maar mijn 'van en t/m periode' lag uiteraard nét in de zomervakantie waarin er geen studies en examens gedaan werden Ik hoop dat jullie snel genoeg vrouwen vinden!
Sorry ... Maar lijkt er nu op dat juist mensen te veel keus hebben aan onderzoek. Het loopt goed, maar nog niet zo goed als we zouden willen..... En dank je wel, ik hoop ook dat veel mensen mee willen doen!!!
Tja, en verhuizen voor dit onderzoek is ook geen optie (weet niet hoe ver het is, qua afstand, misschien kunnen we overbruggen)
helaas! zit over de 17w heen sinds gisteren! (banner loopt 2 daagjes voor) Ik woon een paar straten bij t erasmus vandaan...
Als ik zwanger was van de eerste had ik meegedaan, ik vind het belangrijk dat er onderzoek naar gedaan wordt. Ik ken nu geen mensen die zwanger zijn van de eerste, maar zal het onthouden. Wellicht kan ik later dames doorverwijzen
Ik ben zwanger van ons eerste kindje, maar vind Rotterdam iets te ver reizen! Succes met jullie onderzoeken!
Iedereen bedankt voor de reacties. Natuurlijk begrijp ik het als de afstand te ver is, of als het niet je eerste zwangerschap is. Wij zijn nog zeker meer dan een jaar op zoek naar vrouwen die redelijk dichtbij Rotterdam wonen of bereid zijn te reizen, en zwanger van hun eerste kindje. Dus...... Hoop nog veel reacties te krijgen
Anders misschien den berichtje bij verloskundige praktijken in de buurt neer hangen? Waar ik kwam hing ook een berichtje voor vrijwilligers voor echo's die leerlingen dan zouden doen die aan het leren waren om echoscopiste te worden. Succes!