Afkorting..

Discussie in 'Babynamen' gestart door fioon, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik vind de afkorting 'Floor' voor een jongen...

1. Niet kunnen

2. Wel kunnen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Wij hadden zelf de naam Florian in gedachten voor ons derde kindje..

Later dacht ik er beter over na en kwam tot de ontdekking dat dit als afkorting 'Floor' of 'Floortje' wordt...

Nu hebben mensen die hun zoon Floris hebben genoemd dit natuurlijk ook, maar is dit niet raar, gaat je kind er niet mee worden gepest denken jullie?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het gewoon kunnen, ik heb zelfs een jongen gekend die Floor heet, moest ik even aan wennen, maar nu vind ik het als naam voor een jongen niet zo gek, zeker dus niet als dat de afgekorte naam is.

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik zou iemand die Florian heet gewoon Florian noemen, ik zou zijn naam niet afkorten. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat veel mensen je zoon straks Floor gaan noemen.
    Gewoon de naam Florian geven, ik vind het een hele leuke naam!!

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Ik ken een Floris, die ook altijd Floor genoemd wordt. Went vanzelf. Ik zou me er iig niet druk over maken.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Kan prima hoor! En misschien wordt het wel helemaal niet afgekort of korten ze het af naar bijv. "Jan" (zeg maar als je 't uitspreekt als Flori-jan).

Ik dacht bij Isabelle ook dat het afgekort zou worden naar Isa, maar in de praktijk wordt 't heel vaak niet afgekort en anders meestal naar Belle. Isa heeft nog nooit iemand gezegd.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zolang je zelf consequent Florian blijft zeggen zal het reuze mee vallen. Mijn dochter heeft ook een lange naam en niemand kort hem af hooguit laat iemand de -e weg. Inmiddels roept dochter dan nee ik heet .......e!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ik vind het niet mooi. Floor sowieso vreselijk.

Florian een hele leuke naam. Kan me niet voorstellen dat iemand dat afkort naar Floor. Ik zou dat nooit doen.

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Misschien wordt het wel afgekort naar Flo ;)

9. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ja berbel, daar zit ook wat in!

Ik vind zelf floor voor een komen ook niet leuk, vandaar mijn twijfel..

Maar we blijven allebei de naam erg mooi vinden!

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hier sluit ik me helemaal bij aan.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook zo - zoontje van een collegaatje heet Floor. Dus ik ben het sowieso al gewend als jongensnaam.

en daarbij, andersom: Meiden die Chris, Sam, Jan, Daan genoemd worden in een afkorting worden toch ook niet gepest. Ik kan me voorstellen dat het misschien nét wat anders ligt nu, maar nee ik zou me er geen zorgen om maken.

12. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    wij hadden florian ook als jongens naam, vind het een hele mooie naam. En ik denk niet dat het afgekort gaat worden, zolang je zelf maar florian blijft zeggen....dus ik zeg doen!!!!

13. Otte

Otte Lid

10 okt 2005
    78
    0
    0
    Ik ken een Floris, iedereen noemt hem Flo.

14. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou me er geen zorgen over maken. Een vriendin van mij heeft ook een Floris en wordt met regelmaat Floor genoemd door zijn vrienden. Staat eigenlijk heel stoer als ze dat zeggen. Is nog nooit een probleem geweest.

15. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Mijn beste vriend heet Floris en ik noemde hem ook altijd Floor.

Moet er wel bij zeggen dat hij dit alleen van mij pikt ;)

Veel mensen noemen hem 'Flow'

Ik zou me er eerlijk gezegd niet druk om maken. Voor hetzelfde geld verzinnen zijn vrienden een hele andere bijnaam voor hem en heet ie over 10 jaar ineens Klepper omdat hij altijd zit te praten in de klas ofzo :D

16. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Super leuke naam!! Gewoon doen!
    En inderdaad ik vind Floor ook heel stoer klinken!
    T is dat t nu voor meisjes een top 10 naam is maar voorheen kende ik alleen jongens die Floor heten.

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Floor als roepnaam voor een jongen vind ik persoonlijk niet echt wat, maar als de roepnaam Florian is en je noemt m af en toe Floor als afkorting...prima toch? :)

18. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik zou het nooit afkorten naar Floor maar naar Flo. En dat vind ik ook een erg leuke afkorting.

19. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gestemd op niet kunnen, maar volgens mij gaat het verkorten wel meevallen en dan noem je hem toch zelf constant voluit.

20. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies.

En als je het niet willt ,zeg je bij iedere keer dat iemand floor roept/zegt Hij heet Florian wennen ze vanzelf wel aan succes.

Deel Deze Pagina