Ik heb je al eerder om raad gevraagd over ons zoontje, die de fles weigert. Ik heb inmiddels al je tips uitgeprobeerd, maar niets werkt. Nu ben ik gisteren naar het CB geweest, en nu blijkt dat mijn zoontje dus ook niet goed groeit. Ik vermoed dat dat is omdat hij heel weinig drinkt op de dagen dat ik werk (90 cc in 10 uur de laatste keer, met een lepeltje). Heb je misschien nog andere tips, want ik word er een beetje wanhopig van. Ouderschapsverlof is voor mij geen optie, aangezien dit deels onbetaald is. En ziekmelden wil ik echt niet.
Hallo Lientje, Jeetje, dat is balen zeg. dat er geen enkele tip werkt. Ik weet niet meer precies of ik je de volgende tip ook nog heb gegeven maar lees het maar. Als dat niet zo is dan kan je nog proberen om heel goed op te letten bij het aanbieden van de fles. * Probeer de fles niet recht in de mond te stoppen maar laat de speen naar de bovenkant van het gehemelte wijzen (zo laat je je kindje ook aanhappen) * laat dan de speen als het ware over het gehemelte glijden en zorg dat de top van de speen op de overgang van hard naar zacht gehemelte komt (daar komt de tepel ook) * Als je kindje daar een prikkel voelt zal het zuigen gestimuleerd worden. Na zuigen volgt slikken en ademen. Zo krijg je een cyclus. * Wanneer die prikkel er niet komt dan wordt alleen de speen gevoeld voor in de mond. Vaak wordt er wat op gekauwd om daarna niets meer te doen..........Dat is geen onwil...ze weten gewoon niet wat ze aanmoeten met een flessenspeen die geen juiste prikkel afgeeft. * Het drinken uit een flesje vraagt een andere drinktechniek en dat moeten ze leren. Meid ik wens je heel veel sterkte! Als dit het ook niet wordt........tja hoe vervelend ook, dan gaat de gezondheid van je kindje toch voor. dan zal je met je werkgever/KDV tot een oplossing moeten komen. Heel veel succes Ilse
Hoi Ilse, Ik wil je even laten weten dat je ons de gouden tip hebt gegeven. Ik heb het geprobeerd met je tip, en heb er net een groot deel van een fles in gekregen. Het is een pak van mijn hart dat het is gelukt. Ik hoop dat het morgen weer lukt. Mijn borstvoeding is weer een beetje bijgekomen, dus ik kan nu misschien borstvoeding uit de fles geven als ik moet werken. Groetjes en heel erg bedankt, Lientje
Hoi Lientje, Wat ben ik blij om tehoren dat het werkt! Je bent op zo'n moment immers machteloos. Als het echt niet luktmet een flesje kan je echt met je handen in het haar zitten. Hopelijk zet de trend zich door en blijft het lukken! Succes Ilse
Helaas was dat laatste een gelukje. Vandaag en gisteren hebben we er wederom niets in gekregen met de fles. Nu lees ik goede verhalen over de breastflow fles. Heb je daar misschien ervaring mee?
Hallo, He jeetje, Dat is nu jammer dat het een eenmalige actie bleek. Ik heb van de breastflow fles gehoord maar ken hem zelf niet. Proberen kan zeker, laat je dan je ervaringen hier horen? Succes Ilse
Tuurlijk! Inmiddels werkt je tip weer wel een beetje, mijn man heeft er 90 cc in gekregen zonder huilen toen ik vanmiddag aan het werk was. Met de difrax s fles. Ik heb de breastflow nog wel besteld, dus ik laat mijn ervaringen horen..
Ik heb vandaag bericht gehad dat de breastflow niet leverbaar was. Maar ik heb hem niet meer nodig, want door je tip drinkt ons ventje nu als de beste. Vandaag heeft hij in totaal 600 cc borstvoeding uit de difrax s-fles gedronken toen ik aan het werk was. Ik ben zo blij!
Pffff....ben ik blij dat het op een normale manier toch lukt. Gelukkig dat het is gaan werken! Nu maar hopen dat hij het truukje door heeft en niet meer vergeet. Maar goed binnen is binnen. In elk geval een hele zorg minder. Ilse
Ik ben vandaag wezen wegen en hij is 210 gram aangekomen in anderhalve week. Goed he? En hij drinkt nu heel goed uit de fles.