Ik zou het geen probleem vinden. In mijn man zijn familie heten ze bijna allemaal Vincenzo. Onze zoon heet zo met de 2e naam. Maar ik zou het ook prima vinden als het zijn eerste naam was.
Als je die familie nooit ziet (wat bij jou niet het geval is veronderstel ik) zou ik het doen anders niet. Is volgens mij ook niet helemaal leuk voor de kindjes zelf. Maar dat is mijn mening natuurlijk
Van een ver familie lid zou het geen probleem zijn al zou ik het zelf nooit doen, maar je schoonzus staat toch wel erg dichtbij en dat zou betekenen dat oma twee klein kids heeft met dezelfde naam. Vroeger was dat vaak zo met vernoemingen. Als tweede naam is het mi geen probleem maar als twee neefjes dezelfde voornaam dragen is dat toch een beetje raar.
Mijn zwager en schoonzus (broer van manlief) vonden het nodig hun zoon dezelfde naam te geven als de 2e naam van mijn zoon en de 2e naam van mijn man. Als 2e naam heeft hij de naam van zijn achterneefje gekozen.(die hij regelmatig ziet) Ik vind het raar en het is niet mijn keuze. Ik noem het "geleende" namen. Maar het ligt er inderdaad aan wat voor een band je met iemand hebt, hoe vaak je elkaar ziet enzo. Mijn achternichtje die ik nooit zie of spreek heeft haar zoon ook dezelfde naam als mijn zoon gegeven. Maar goed ze wist niet eens hoe mijn zoon heet, dus dan heb ik er ook niet zo'n moeite mee.
Nee ik zou nooit dezelfde naam kiezen als die al in de familie voorkomt... Zelfs als hij in vrienden en kenissenkring voorkomt , dan zou ik nog voor een andere naam gaan hihi
de enige waarvoor ik de naam aanpas is voor mijn broers en schoonzussen. en daarbuiten niet. dus in het geval van jouw sch-zus zou ik het wel doen. maar vind het wel raar dat van te voren die namen al zo besproken en zowaar al wat geclaimd worden.
Bij familie die dichtbij staat en/of je vaak ziet, dan zou ik niet doen. Klinkt misschien suf, maar ik gun mijn kind ook een 'unieke' naam , een neefje/nichtje met dezelfde naam zou ik niet leuk vinden. Onze 3e gaat overigens dezelfde naam krijgen als een nicht van mij, we vonden dat de mooiste naam en ik zie mijn nicht toch nooit.
Ik heb zelf de naam van mijn dochtertje nooit verteld voordat ik bevallen was. En ook bij de naam Jelle en de naam Marianna kwam het eerst van mijn schoonzus haar kant dat ze ze zo wilde noemen. Bij mij zat het toen alleen nog maar in m'n hoofd Ik zou zelf ook niet zo snel al gaan vertellen wat de naam wordt van mijn kindje, maar als je dan hoort dat je schoonzus dezelfde naam gekozen heeft dan kan ik mijn mond niet houden
Ik zou dat nooit doen. Vind het een beetje armoedig, want namen moeten voor mij het unieke van het mensje benadrukken.
Ik zou dan voor een andere naam gaan. Er zijn toch wel genoeg namen lijkt me. Blijkbaar was het 'not meant to be'.
Mijn zusje heet hetzelfde als mijn nichtje en mijn broer hetzelfde als mijn neefje. Mijn moeder was steeds eerder dan mijn tante, haha, maar ze heeft ze toch hetzelfde genoemd. Ik diezelfde familie heb ik ook twee nichten die precies hetzelfde heten. Allemaal vernoemd, was toen echt niet erg... Nu wil bijna niemand dat meer, maar als het in jouw dorp normaal is, en het is de naam die jullie leuk vinden, waarom niet?
Mijn zoontje heet Jack, en mijn nichtje die is drie maanden later ook bevallen van een Jack Wij vinden het alleen maar leuk. Mn nichtje woont wel in australie en we zien elkaar niet, hebben elkaar in jaren niet meer gezien. Maar hebben wel veel contact via facebook of sms. Het ligt er maar net aan hoe je er zelf over denkt.
Bij echte familienamen is het natuurlijk veel voorkomend. Zo heten er erg veel mensen in mijn mans familie een variant op Bernard en bij ons komen er allerlei variaties op Hendrik voor. Dat vind ik niet zo vreemd. Bij nieuwe namen zou ik het minder snel doen, zeker niet dezelfde naam als zus of broer. Een achterneefje van mij heeft dezelfde naam als mijn broer. Daar heeft niemand moeite mee, die zien we ook bijna nooit en hij heeft een andere achternaam. Zijn moeder heeft het toendertijd wel nog even gevraagd aan mijn ouders, maar ja, je zegt ook niet tegen iemand dat die een naam niet mag gebruiken. Uiteindelijk is het geen eigendom.
Ik kan me er goed in vinden dat je man het erg moeilijk vind de naam Jelle los te laten! Ik had dit met een naam Jayden! Ik ben nog steeds verliefd op deze naam. Ik heb echt een zwak voor deze naam..! Mijn zus kreeg eerder dan mij haar tweede kind en ze noemde hem Jayden! Ik moest echt even afscheid nemen van deze naam..maar nog steeds vind ik de naam geweldige!!! Ik kreeg NA haar een zoontje en hij kreeg niet de naam Jayden, ondanks dat ik en mijn zus zeer weinig contact toen hadden! (We zagen elkaar haast nooit)
Ik zou niet dezelfde roepnaam geven, mijn dochter heeft wel dezelfde tweede naam als de tweede naam van haar nichtje die net 1 jaar ouder is. Die naam wilde ik perse geven, is namelijk ook mijn tweede naam en de naam van mijn moeder en schoonmoeder. Ik kon niet anders, ondanks dat mijn schoonzus het geloof ik niet zo heel leuk vond
In de familie van mijn man zijn er 5 jongens vernoemd naar 1 opa en de namen zijn vrijwel hetzelfde. Wij kregen onze zoon toen er al 4 jongens vernoemd waren. Mijn man is de stamhouder en hij vond het geweldig om zijn 1e zoon naar zijn vader te vernoemen. Ik vond het niet zo nodig omdat er al 4 vernoemd waren, maar heb er toch maar mee ingestemd omdat mijn man het zo graag wilde. Maar als het alleen aan mij had gelegen had het een heel andere naam geworden, of de naam van zijn vader als 2e naam. Nu hebben er 5 jongens praktisch dezelfde roepnaam. Ik heb zelf 1 zus en haar en mijn oudste dochter zijn vernoemd naar mijn moeder. Die roepnamen lijken wel wat op elkaar, maar niet zo heel veel. Mijn jongste zoon, is net als de oudste zoon van mijn zus, vernoemd naar mijn vader. Ik heb toen wel heel bewust voor een ander soort naam gekozen.
goh ik vind het ook moeilijk mochten we ooit een meid krijgen, willen mijn man en ik graag een Lynn of Linne (naar zijn moeder Jacqueline), helaas heeft mijn zus haar meisje Lina genoemd en dat vind ik ook te veel lijken op elkaar... we zien elkaar minstens 1x per week dus we weten het nog niet goed
Nou heel eerlijk, wij hebben een meisjesnaam (twee eigenlijk ivm tweeling) en als iemand als mijn zus of schoonzus na ons die naam gebruiken moeten ze dat lekker zelf weten, maar andersom (niet aan de orde, mar goed) Het zijn voor ons dé namen, en dan heeft iemand anders die die namen ook gebruikt pech. Ik ga niet van naam veranderen. Ik heb twee vriendinnen en een kennis die zwanger zijn, een vriendin is voor mij uitgerekend en krijgt een jongen, een is twee maanden na mij uitgerekend en die kennis is voor mij uitgerekend maar weet niet wat het wordt. Jammer als het dezelfde naam is, maar ik ga niet wisselen om een ander.