Pijn aan rechter borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Vlinder73, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Hallo,

Ik heb n zoontje van iets meer dan 2w oud.
    Als ik hem aanleg, heb ik in het begin pijn in met name mijn rechter borst. Het is na n paar keer slikken wel weer weg.
    Ik leg hem goed aan, zijn onderlip krult goed naar buiten en hij heeft de tepelhof goed in zijn mondje. Soms heb ik die pijn ook aan de linker borst.
    Heb je enig idee hoe ik dit kan voorkomen of kan verminderen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Dat de pijn weg gaat nadat de melk is toegeschoten is fijn. Zie je ook verandering aan de tepel wanneer deze uit het mondje komt? Is de tepel mooi rond of vervormd (bijvoorbeeld als een lippenstift?)

Ook kun je kijken of je kindje 'diep' ligt aangelegd: verdwijnt het met zijn kinnetje in jouw borstweefsel of is er ruimte tussen kin en borst? In dat laatste geval schuif je je kindje nog dichter tegen je aan met zijn billetjes wanneer het aan de borst ligt!

Vraag het anders na op het consultatiebureau. MIsschien kan iemand meekijken of is er een groep voor voedende moeders bij jou in de buurt waar je kunt vragen of iemand wil meekijken? Een borstvoedingscafe of vrijwillige borstvoedingsorganisatie bijvoorbeeld. Kijk maar eens op Samenwerkende Borstvoeding Organisaties - Welkom op de site van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties daar vind je organisaties en lactatiekundigen!

Veel succes!

Deel Deze Pagina