Hoi, Even een vraagje, is er iemand waarbij ook leukocyten in de urine is gevonden? En wat houdt het precies in? Ik had namelijk vandaag mijn urine weggebracht omdat ik zoooo veel moest plassen. Nu moet ik het weekend afwachten en mijn urine na het weekend weer even laten controleren. Ook was net na het plassen, het toiletpapier gewoon geel (?) bij het afvegen... Is dat normaal? Ik slik wel gravitamon sinds 1 dag, kan het daarvan komen dat de urine verkleurt? Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft...want maak me wel zorgen. De assistente kon namelijk niet precies zeggen wat het kon zijn, waarom ik leukocyten in mijn urine heb, en dat maakt me nu wel onzeker Liefs van Sabrina
Hoi, Wat goed dat je het vraagt, ik heb namelijk hetzelfde. Nu ben ik wel al bijna 19 weken zwanger, maar toch. Ik neem aan dat ze je gecontroleerd hebben op blaasontsteking? Daar kan je immers ook leukocyten van in je urine krijgen. Ik heb dus geen blaasontsteking, maar at het dan wel is? Geen idee. Iig geen zwangerschapsvergiftiging, aangezien mijn bloeddruk perfect is. Ik denk dat je gewoon even je huisarts moet bellen en vragen wat dit kan betekenen. Het komt iig niet van de gravitamon, da's alleen maar goed voor je, maar kan je urine volgens mij niet verkleuren.
Klinkt als een blaasonsteking. Ik heb het ook gehad net voor ik zwanger werd. Ik kreeg toen antibiotica. Alleen mag je dat geloof ik niet als je zwanger bent.
Ik ben er heengegaan met de vraag of ze mijn urine wilde controleren op blaasontsteking, dus neem wel aan dat ze daar op testte. Ze liet mij het teststrookje zien met de daarbij behorende kleurtjes. Ze zei dat er leukocyten in zaten en dat ze de huisarts even zou vragen van hoe of wat. Ik werd dus later op de dag terug gebeld door die assistente en ze zei dat er wel een aanwezigheid is van een infectie, toen ik vroeg of het blaasontsteking was, gaf ze er niet echt een antwoord op. Ze zei dat het een lichte blaasontsteking kan zijn maar ja dat hoeft dus niet. In elk geval moest ik veel drinken en cranberrysap drinken. De huisarts vondt het nog niet nodig om die leukocyten te behandelen Tja en die gele kleur, die heb ik net pas eigenlijk ontdekt. Maar daar bel ik morgenvroeg nog wel even voor op. Maar waarom weet je niet wat het dan wel is? En hoelang heb je dat al? Liefs Sabrina
Urine is geel als je te weinig vocht binnen krijgt, hoe meer je drinkt hoe lichter je urine wordt. Als ik op een dag te weinig drink is mijn urine ook geel.
Ok, dus jij hebt ook vage reacties gekregen. Ik heb het pas gister gehoord en ze zeiden dat het geen blaasontsteking was (want daarvoor liet ik ook mijn urine testen) en omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad, is dat de eerste zorg. Maar je kan voor de 20-weken geen zwangerschapsvergiftiging krijgen werd mij verteld (al kan ik dat best krijgen, ik ben namelijk net iets te vaak die 'ene procent') Maar je moet dus veel drinken... hmm ik drink al superveel water, zeker 2 liter! Misschien heb je een schimmelinfectie? Dat kan je afscheiding ook verkleuren.
Leuco's zijn witte bloedlichaampjes. Deze hebben a;s taak om bacteriën "op te eten". Leuco'in je urine kan duiden op een blaasontsteking. Wat het kan zijn als het géén blaasontsteking is, zou ik eerlijk gezegd niet weten.
Hoi, Misschien heb je al een blaasontsteking gehad en zitten er nu nog wat achterblijvers (leukocyten) in je blaas. Groetjes Jessica
Hi... Denk dat het onder de "grens"zat om te spreken van een echte ontsteking... daarvoor moet namelijk een min. bepaald aantal inzitten... Heb wel eens gehad dat ik precies op de grens zat... en toen konden ze niet zeggen of ik wel of geen onsteking had.... vond ik ook erg vaag... Houdt het goed in de gaten of je meer klachten krijgt.. Antibiotica voor blaasontsteking mag je wel hebben.. bepaalde dan.. heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook blaasontsteking gehad... en jaren geleden chronisch.. 3,5 jaar lang... Goed drinken... overdreven veel.... en als je meer klachten krijgt gewoon terug! Vk vertelde me van de week dat een verwaarloosde blaas/nierbekken onsteking zelfs weeen op kan wekken.... dus NOGMAALS GOED IN DE GATEN HOUDEN! xxmona
Leukocyten kan een blaasontsteking zijn maar dat hoeft niet. De ha bepaald dat altijd aan de hand van andere dingen die uit het stickje komen en of je ook klachten hebt. Had je ook een gewassen plas ingeleverd (ff gewassen van onderen voordt je de plas opving) ? Anders kan het ook zo zijn dat er wat "vervuiling" in zit van je vagina. Of van wat afscheiding. Gele urine kan wel komen door vitamines. Ik geloof de B vitamines maar of daarvan zoveel in jouw vitaminepil zit zodat die de urine kan laten verkleuren weet ik niet. En kan ook een teken zijn van geconcentreerde urine, dus dan is iets meer drinken de oplossing.
De afscheiding is niet verkleurd, maar het was gewoon de urine op het wcpapier wat zo geel gekleurd was. Schimmelinfectie heb ik wel laatst een x gehad en het jeukt nog maar heel af en toe Misschien moet ik dat maandag er ook maar eens bij gaan vertellen. Ik heb nog wel creme er liggen maar weet ook niet of je die mag gebruiken..?. Verder heb ik nu links onderin de buik ( op één plek) een vreemd gevoel, een trekkerig gevoel Het mag voor mij snel maandag zijn haha want hier word ik een beetje gek van. Ik drink ook genoeg nu naar mijn weten, dus dat kan het niet zijn. Wordt er bij jou nu wel verder onderzocht dan of moet je ook een paar dagen afwachten? Sterkte! Liefs van Sabrina
Ik heb geen "gewassen" plas opgevangen, ben wel 2 uur daarvoor onder de douche geweest Ik heb wel vaker een blaasontsteking gehad dus misschien wat Mees zegt dat er nog wat "achterblijvers zijn" . Ik kan namelijk niet goed tegen de antibiotica voor blaasontsteking, de eerste kuur (voor zwangerschap) mocht ik niet afmaken omdat ik een soort malaise ervan kreeg, en de andere kuur was maar een korte kuur ( 3 dagen) Dus misschien dat de blaasontsteking nooit helemaal genezen is..? Maar ja er zit nu ff niks anders op dan te wachten tot na het weekend. Ik reken er maar op dat de ha weet wat ze doet. Groetjes Sabrina
Ok, nou dan maandag meteen even laten nakijken of je misschien een schimmelinfectie hebt. Maar dat de urine echt een kleurtje had op je wc-papiertje is wel apart. Maar misschien komt dat idd door de vitamines? Ik moet nog tot 2 juni wachten 9volgende week maandag) tot ik weer terug mag komen. Maar ik kreeg vandaag krampen aan 1 kant, ter hoogte van mijn lies zeg maar. Misschien bandenpijn? Al doet het echt zeer en ga ik er krom van lopen Nu heb ik wel b.i. dus misschien dat de pijn daarvan komt? Nou ja, ik hoop ook dat het snel maandag is voor je en dat je arts dan een beetje meer kan vertellen erover. Jij ook sterkte meid!
Wat is b.i.? Ik zou als je krom gaat lopen van de pijn gewoon naar de verloskundige of huisarts gaan hoor als je het niet vertrouwd! Misschien heeft het te maken met wat jij zegt, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.... Groetjes
B.i = bekkeninstabiliteit, daar krijg je ook pijn van in je liezen. Ik heb het sowieso giga in mijn rug, dus misschien is het daar wel van. Ik denk niet dat het mijn baarmoeder is, want dat voelt toch anders, maar wat dan wel? Ik wacht het even af, maar als het te erg wordt ga ik wel bellen hoor.
Ik heb in de laatste weken van mijn zwangerschap ook wat meer witte bloedcellen in mijn urine gehad. Dat hebben ze toen telkens getest om te kijken of het meer werd, maar het bleef stabiel. Wat het precies was, waarschijnlijk toch iets van een infectie, maar geen blaasonsteking. Het is wel iets om goed in de gaten houden, maar ik zou me niet snel al te druk maken.
mijn bloeddruk is ook perfect maar toch lig ik in het ziekenhuis ivm zw vergiftiging, dit omdat ik eiwit in de urine heb, dus wat jij zegt is niet waar. Met een prachtige bloeddruk kun je ook zw vergiftiging hebben.
Ik heb nu last van pijn in mijn zij , hoort dit bij de zwangerschap of kan dit horen bij de vermoedelijke blaasontsteking? Gr. Sabrina
He getver, wat k*t meis! En daar word ik ook zenuwachtig van... Juist omdat het bij mijn moeder dus ook zo begon. Wat doen ze om jou te helpen? Sabrina, dat heb ik ook soms! Maar dan vooral in mn lies, zit het daar of echt in je zij?