Zwanger na MAP

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by kruimel287, May 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kruimel287

Feb 12, 2012
    86
    0
    0
    Hai dames,

Nog een beetje flabbergasted mag ik me hier weer melden :)
    Een paar weken geleden de morning after pil gebruikt omdat ik onveilige seks had gehad en ook al weet ik dat het je hormoonhuishouding redelijk in de war kan gooien heb ik voor de zekerheid vandaag een ZW-test gedaan en die werd meteen hartstikke positief! Ik schrok enorm en tevens was ik verbaasd omdat ik de MAP volgens instructies en binnen 24 uur had ingenomen, maar meteen helemaal blij dat deze niet zijn werk heeft gedaan.
    Daarbij wel een hoop vragen zoals hoe mijn omgeving zal reageren, de vader in kwestie (wat geen vaste relatie is en ook niet zal worden) hoe en of ik het alleen ga kunnen (ook financieel).
    Dus mochten er mensen in een beetje dezelfde situatie zitten of mensen tips hebben dan hoor ik dat graag :)

Ow ja, volgens mijn berekening bijna 7 weken..

Voor alle zwangere: gefeliciteerd!

Liefs,

Kruimel

2. Adria27

Adria27 Bekend lid

Feb 21, 2013
    808
    6
    18
    Female
    maatschappelijk
    candyland
    Hoi Kruimel, ik heb dit zelf niet meegemaakt maar gefeliciteerd. Kennelijk werkt de morningafter pil niet altijd net als de pil;)

Ik ken je (financiele) situatie natuurlijk niet maar ik zou in ieder geval de aanstaande vader z.s.m. inlichten. Al hebben jullie geen vaste relatie, misschien kan hij je wel steunen (ik hoop het). En zo niet, dan kan je waarschijnlijk steun en liefde krijgen vanuit je sociaal netwerk. Ik weet zeker dat je er niet alleen voor zal staan, het is wel een klein wonder toch? Een baby die blijft plakken na de morningafter pil:D

Veel succes en genietse van je zwangerschap!

3. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd!!

4. kruimel287

Feb 12, 2012
    86
    0
    0
    Ja een wonder is het zeker! En mijn uitgerekende datum is ook nog mijn verjaardag haha
    Ik ga het hem vertellen zodra ik een echo heb gehad en een hartje heb zien kloppen.. Heb nu nog af en toe roze verlies en ik wil geen slapende honden wakker maken.
    Ik heb zo'n vermoede dat hij me wel bij zal staan, maar toch ff zeker weten omdat ik februari vorig jaar een miskraam kreeg die zo begon.

Spannend!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Heel bijzonder... dat je toch zo blij kunt zijn met iets wat je in eerste instantie niet dacht te willen :)

Mijn beste vriendin is moeder van een prachtmeid, die er niet geweest zou zijn als de MAP altijd werkte.

Gefeliciteerd, in elk geval. Ik hoop dat het allemaal goed op z'n pootjes terechtkomt.
    Als ik jou was, zou ik het in elk geval met iemand delen. Je ouders, een vriendin, of de vader, wie dan ook. Deze tijd zou je niet in je eentje moeten doormaken. Wat de uitkomst ook is, je kunt alle steun gebruiken, lijkt me.

6. kruimel287

Feb 12, 2012
    86
    0
    0
    Bri, heb je helemaal gelijk in en ga ik ook doen. Wilde alleen wat zekerder zijn en dat ben ik nu.
    Heb vanmorgen een echo gehad en ben ongeveer 6 weken ver, ook was er een hartje te zien! Ben helemaal verliefd :)

7. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Kruimel,

Gefeliciteerd! ik kan me voorstellen dat je wat in kunt zitten over de (mogelijke) problemen op financieel gebied maar geloof me, er zijn allerlei subsidies die je kunt krijgen en over het algemeen willen mensen erg graag helpen hoor ;)

Wat leuk dat je het hartjehebt gezien, ik had dat ook nog niet te lang geleden en serieus iedere x als ik daaraan denk krijg ik helemaal een warm gevoel, het is toch erg speciaal om het hartje van je kindje voor de eerste keer te zien.

Succes met alles en nogmaals gefeliciteerd!

Liefs,

Hopefulness

Share This Page