In 1 maand ouders en Peter en Meter worden

Discussion in 'Zwangerschap' started by Happymama70, Feb 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happymama70

Happymama70 Actief lid

Nov 1, 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Vrienden van ons hebben afgelopen december een dochter gekregen. We zijn gevraagd of we peter en meter willen worden. We voelen ons zeer vereerd en trots. Wij verwachten zelf in mei ons 1e kindje. We hebben er 5 jaar op moeten wachten, en zijn dan ook heel erg blij. Na zoveel jaar worden we in 1 maand papa en mama, en we krijgen een petekindje. We hebben dan ook volmondig ja gezegd.

Nu ben ik bang dat ons kindje straks op dezelfde dag geboren wordt als de doop is. Ik ben 9 mei uitgerekend, en de doop is op 18 mei. De volgende mogelijkheid om haar te laten dopen zou pas in oktober zijn. En dat vinden ze ( terecht) te laat. Op zich hoef ik er niet bij te zijn, maar mijn vriend moet er wel bij zijn, anders gaat de doop niet door. Ik weet dat de kans niet groot is, maar je zal zien dat het zo gaat lopen. Ik zou het heel erg vinden als ik aan het bevallen ben en hij kan er niet bij zijn. Het duurt allemaal nog even, maar het blijft wel in mijn hoofd zitten. We kunnen zeggen dat we het om deze reden niet willen. Ze zouden daar alle begrip voor hebben. Als ik mijn vriend zou vertellen dat ik het hier heel erg moeilijk mee heb, dan is het voor hem einde oefening. Hij vind onszelf het belangrijkste. Ik wil heel graag haar peettante worden. Ik ben helemaal gek van de kleine. Mijn vriendin is ook heel belangrijk voor mij. Haar man en mijn vriend zijn onderhand al bijna 20 jaar vrienden van elkaar.
    Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen. Ik kan het op zijn beloop laten, maar ik zou het ook niet eerlijk vinden als we op het laatste moment zouden afzeggen.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik zou graag horen wat jullie in zo'n situatie zouden doen.

Groetjes Carina

2. Catheleine

Catheleine Bekend lid

Feb 9, 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Hoi,

Wat een bijzondere maand zal dat zijn voor jullie!
    Hartstikke leuk..

Het is alleen wel even spannend idd.
    Maar ook als je net bevallen bent denk ik niet dat je op een doopviering zit te wachten...
    Je bent dat nog veel te druk met jezelf en je eigen baby bezig...
    Ik hoop dat het allemaal goed uit zal pakken voor jullie, geniet van deze mooie tijd...

Oh ja ik wordt rond 7 maart Peettante,wanneer de doop dus dal zijn weten we nog niet, en ik word rond 29 mei wederom mama, ook allemaal erg dicht in de buurt...
    Zal ook eens vragen of ze er rekening mee willen houden als het mogelijk is met het dopen van de kleine spruit...

Groetjes Catheleine

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik zou allereerst jezelf voorop stellen, jij hebt het belangrijkste namelijk nog te doen en dat is bevallen. En daar moet je vriend echt bij zijn!
    Dus ja, het kan samenvallen en dan zijn jullie er niet bij.

En weet je, als ik eerlijk ben vind ik dat dan een probleem van je vrienden en niet van jou. Zij hebben jullie gevraagd en lopen bewust een risico, het is hun doop dus zij zullen zelf iets moeten oplossen op het moment dat jij aan het bevallen bent.
    Klinkt misschien niet aardig, je wil het beste voor iedereen, maar als het echt zover komt dan kun je niet iedereen happy maken. Het is of afzeggen of een risico lopen.

Misschien zitten je vrienden er ook wel mee, beseffen ze ook dat er een risico is, maar durven ze niet tegen jullie te zeggen. Je zou er eens over kunnen beginnen, aftasten hoe zij er tegenaan kijken. Moet kunnen toch als je goede vrienden bent?

4. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    lijkt me ook moeilijk. Ik zou in 1e instantie ook voor mezelf kiezen en je vrienden wisten toch wanneer je uitgerekend was?

Maar misschien kun het beter op z'n beloop laten gaan want de kans is volgens mij al heel klein dat je op de uitgerekende datum bevalt. laat staan dat je precies op de 18e gaat bevallen.

Maar bespreek het eens met je vrienden. misschien dat ze er over na kunnen denken 'n reserver peter en meter in d'r hoofd te nemen. Voor noodgevallen zeg maar.?

Dan zijn jullie en jullie vrienden misschien allebei wat geruster, want neem maar aan dat zij hierzelf ook al over nagedacht hebben. En als het ECHTE vrienden zijn dan begrijpen ze het heus wel

5. Happymama70

Happymama70 Actief lid

Nov 1, 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hartelijk bedankt voor het reageren.

Ik heb het vandaag met mijn vriendin erover gehad. Het zat me toch wel heel erg dwars. Ze had er alle begrip voor en houdt al rekening met de mogelijkheid dat ik er in ieder geval niet bij kan zijn. Ze gaf ook aan dat ik me er absoluut niet druk over hoeft te maken. Ze had al aan de kerk doorgegeven dat ik zwanger ben, en er misschien niet bij kan zijn. Dat is geen probleem omdat mijn vriend de persoon is die gedoopt is.

Ook gaf ze aan dat de kans heel klein is dat ik uitgerekend die dag zal bevallen. Mocht het nou zo zijn dat ik toch dan aan het bevallen ben dat de doop dan maar opgeschoven moest worden. Het belangrijkste voor hun is dat ik lekker geniet, en dat het allemaal wel goed kwam. Zij maken zich er niet druk over, dus dat moest ik helemaal niet doen.

Groetjes Carina

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Goed dat je het besproken heb en blij te lezen dat je probleem opgelost is!

7. Ik zou het overleggen met hun,vertellen dat je dit heel graag wilt maar de datum komt je een beetje niet goed uit. Samen moeten jullie er toch wel uitkomen denk ik.

Anders zou ik het niet doen,zou niet willen bevallen zonder partner.

Succ6

8. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    goed zeg. gelijk alles opgelost.

Share This Page