Hoe los ik dit op?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mooni, Feb 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    Ik heb een probleempje, het zit zo;
    Normaal gaan mijn vriend en ik elke vrijdagavond of zaterdagavond met vrienden naar de kroeg. Ik ben nog maar net zwanger en ik wil het mijn vrienden nog niet vertellen.
    Welke goede smoes kan ik een paar weken lang gebruiken?
    Het kan toch behoorlijk schadelijk voor de baby zijn als je in een rokerige ruimte zit?

Help! :(

2. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    opbellen en melden dat je de buikgriep of gewone griep te pakken hebt. Of je hebt een blaasontsteking. Of gewoon heel erg moe (voorjaarsmoeheid).

3. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    6 weken lang?
    Dat kan toch nooooit? :rolleyes:

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    uhmm... ff denken dat is een goede ;) zeg gewoon dat je even wil sparen? en dan de andere keer dat je erg moe bent... daarna gewoon geen zin..offuhhh uhmm je gaat al wat anders doen.. bijvoorbeeld samen filmpje kijken en dan de andere week weer even denken.. op visitie enz ;) haha verzin maar even wat

succes ermee ;)

5. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

Jan 25, 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Ja idd, of je hebt de ene keer ergens een ontsteking en door de medicatie die je krijgt daarvoor mag je geen alcolhol.

Of idd zoals Natassie zegt ;)

Tsja, je moet wat..

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Dat je moet overwerken/studeren/cursus gaat volgen?

Lastig hoor!

7. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

Jan 25, 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Is idd lastig, ik hoefde geen smoesjes te verzinnen, iedereen wist het na een paar weken al :p

8. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    Met hoeveel weken heb je het verteld dan?
    Ik wil het zowieso eerst m'n familie vertellen, maar wel als ik zeker weet dat alles goed is, na de 1e echo.

9. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Als het je alleen om de rokerige ruimte gaat, zou ik me daar niet druk om maken hoor.

Voor de alcohol heb ik het smoesje gebruikt dat ik antibiotica moet nemen en daarbij geen alcohol mag nemen.

Pim

10. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    Maakt een rokerige ruimte niet veel uit?
    Ik ga zowieso niet drinken! Hmm... misschien dat ik toch maar mee moet gaan? ik ben echt aan het twijfelen...

11. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

Jan 25, 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Ik had een posi test, en zowiezo wist m'n schatje en me ma het als eerste, en met 8 a 9 weken wist iedereen het.
    Maar dronk al geen alcohol en rookte niet, dus vandaar dat ik geen smoesjes hoefde te verzinnen

12. tienagemum

tienagemum Actief lid

Nov 18, 2007
    241
    0
    0
    student
    Deze vind ik nog het beste,
    Zeg dat je cursus moet volgen en dat die enkele weken is vrijdag avond...
    Dan hoef je niet elke week opnieuw een smoes te verzinnen, want elke week perongeluk niet kunnen gaan ze volgens mij na een week of 2- 3 erg verdacht vinden!

X

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Af en toe in een rokerige ruimte moet wel kunnen, maar zelf zou ik het niet prettig vinden om elke week te gaan.

Over die cursus bijvoorbeeld, op vrijdag moet je daar dan huiswerk voor doen en op zaterdag heb je die cursus. En die cursus duurt natuurlijk 6 weken ;).

14. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Nou ehm de gevaren van meeroken zijn wel degelijk aanwezig, alleen weet ik niet wat daarvoor een ondergrens is...
    Zelf weten wat je wilt, maar ikzelf heb kroegen etc zoveel mogelijk gemeden....

15. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik ga nog steeds elke week met vriendinnen van mij lunchen in de kroeg !
    mijn vrienden/vriendinnen roken ook (man gelukkig niet) en daar heb ik zelf geen moeite mee het leven gaat ook door als je zwanger bent !
    en anders moet je niet gaan ....
    klinkt misschien te simpel maar het gaat om jou gevoel ... !
    succes

16. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    zou zelf een goede smoes verzinnen.

Rokerige ruimtes zijn alleen geen probleem als je een erg kleine baby wil.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Roken en meeroken verhoogt ook de kans op een miskraam...

18. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik begrijp het niet helemaal...je rookt toch zelf niet? Het is echt niet zo dat je er iets misgaat met je kleine als je in een rokerig kroeg staat 1x in de week. Wel lekker blijven leven hoor!

19. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    Roken is natuurlijk niet goed dus meeroken ook niet. maar hoe ver wil je gaan moet jezelf weten. Maar van het meeroken krijg jezelf 'n heel klein beetje naar binnen dus je baby krijgt daar helemaal weinig tot niks van! En hoe lang duurt een vrijdag avond? het is toch niet zo dat je een hele week in de rook zit.

Maar ik blijf erbij je moet zelf beslissen. Maar als je mijn mening vraagt dan denk ik dat je beepje er niks van merkt/meekrijgt. En je kunt als de beep straks geboren is ook niet in een glazen kooitje stoppen.

Denk er in ieder geval goed over na wat je wilt en als je het wilt vertellen na de 1e echo, ik kreeg de mijne met 9wk en 2d.

20. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Loopt mijn kindje ook risico als ik sigarettenrook van anderen inadem?

Ja, meeroken is schadelijk. Niet alleen voor je zelf (meeroken kan leiden tot kanker), maar ook voor je ongeboren kind. Zo staat vast dat je kindje een grotere kans op een te laag geboortegewicht heeft. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat meeroken een verhoogde kans geeft op een miskraam en wiegendood. Vermijd daarom sigarettenrook van anderen. Je kunt natuurlijk vragen of andere rokers rekening willen houden met jou en je ongeboren kind.

Bron: http://www.rookvrijzwanger.nl/index.php/faq

Share This Page