in 1x of in termijnen betalen? wat is verstandig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Englishwoman90, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

haha nou dit is niet echt het doel wat ik voor ogen had, maar goed.....de administratie kosten zijn trouwens 12 euro....

Denk dat ik voor de in 1x betalen ga....dan ben ik dr maar vanaf:x:( ooo wat erg!!! Gewoon ogen dicht en betalen maar...

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    als in termijnen betalen echt niets meer kost dan in 1x betalen, dan zou ik in termijnen betalen.

Dan kun je lekker zelf rente trekken op het resterende bedrag zolang het nog op jouw rekening staat. De rentes zijn niet meer zo hoog als dat ze geweest zijn, maar elke euro is er ééntje!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Ik zou het in termijnen betalen. Stel dat er nu iets tussendoor komt, kapotte wasmachine oid, dan kun je dat niet meer betalen als je het in 1 keer betaald. Als je het in termijnen betaald heb je ondertussen weer tijd om geld te sparen.

4. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ik zou ook termijnen doen.. Bedrag wat blijft staan krijg je nog rente over ook al is het niet zoveel het is wel mooi meegenomen. En zou gewoon door gaan met sparen.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik betaal zulke dingen altijd ineens, ook wanneer de termijnen renteloos zijn. Dan heb je altijd nog geld op je rekening staan dat je moet 'oormerken' en daar word ik onrustig van. En van dat beetje rente wat je krijgt over dat bedrag voor die termijnen word je helaas ook niet rijk tegenwoordig, met deze rentestanden.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik betaal niet in termijnen.
    Als het evenveel kost om het ineens of in 5 termijnen te doen, kun je vaak nog korting bedingen (of iets extra's krijgen) als je het toch ineens betaalt. De winkel spaart dan namelijk de financieringskosten uit, en het risico van een wanbetaler. Dat zou ik altijd proberen, of ze daar nog iets mee kunnen doen. (en om korting moet je altijd 3x vragen, geen genoegen nemen met nee op je eerste vraag.)

Je bent er bovendien ineens vanaf, hebt geen verplichtingen meer staan.

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou het in één keer betalen dan ben je er meteen vanaf en kun je gewoon opnieuw gaan beginnen met sparen..

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je had er speciaal al geld voor aan de kant gezet toch? Dan zou ik dat gewoon in 1 keer betalen. Het is en blijft en schuld en het is toch fijner als die is afgelost.
    Was het bijv de belastingdienst of uwv dan had ik wel gekozen voor termijnen.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het maakt toch niet uit of je die 4000 euro eind december kwijt bent, of dat je nu de helft kwijt bent en dan in december de rest.......... Je spaart intussen toch gewoon door, dus aan het eind van het verhaal houdt je evenveel over.

Deel Deze Pagina