In 1x raak, vriend nog niet zo blij

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Salvatore, 3 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    In augustus ben ik gestopt met de pil, het idee was om er in het nieuwe jaar voor te gaan. Ik hield wel een cyclus app bij om voor mezelf al een beetje een beeld te krijgen. Ik wist daarom dat we rond de eisprong geklust hadden en dat de kans best aanwezig was dat het al raak was.

Oudejaarsdag even getest om te weten of ik nog aan de borrel kon die avond. De vroege test een aantal dagen ervoor was negatief.

De test die ik deze keer gebruikte gaf niet echt een gekleurde streep. Wel kon ik als ik de test een beetje schuin in het licht hield een streep zien maar ik dacht dat zal wel de voorgedrukte streep zijn.
    Het zat me toch niet helemaal lekker en ik besloot te googelen. Daar las ik dat er geen voorgedrukte streep is en ik besloot dan een vroege test te doen omdat die iets gevoeliger zou zijn naar mijn idee. En er verscheen een lichte streep!

Ik mailde een foto naar mijn beste vriendin om te vragen of zij ook dacht wat ik dacht en ze was het helemaal met mij eens.

Helaas was mijn vriend niet overtuigd omdat de streep een stuk minder duidelijk was dan de controle streep maar ja een streep is een streep.

Een dag later nog een test gedaan en die was ook licht. Hij was nog altijd sceptisch en noemde het "misschien zwanger". Daar was ik wel een beetje klaar mee dus ik stelde voor om een clear blue digital te halen zodat je geen licht of donker hebt maar gewoon duidelijkheid. Gisteren de test gedaan en ja hoor! Helaas reageert hij nog altijd erg matig. Hier heb ik best wel moeite mee, toen wij elkaar leerden kennen had hij het al erg snel over zijn kinderwens. Nu het zover is moet hij aan het idee wennen. Maar hopelijk komt de blijdschap toch ook snel bij hem...

2. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Het komt vast nog wel. Zo’n test zegt een man nou eenmaal niet zoveel ;) Het moet groeien met de echo’s en dat hij straks jouw buik dikker ziet worden etc. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bloem2310 vindt dit leuk.
  3. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Geef hem even de tijd. Zo een test is best abstract. Mijn vriend kon de 1e zwangerschap het ook niet gelijk geloven en een gat in de lucht springen. Dat kwam bij hem pas na de 1e echo.

Salvatore vindt dit leuk.
  4. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Gefeliciteerd! Geef hem nog even de tijd om het te laten landen. Komt vast goed ;) En in de tussentijd vooral genieten!

5. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn vriend moest ook enorm wennen na de positieve tests. Hij heeft 2 weken alleen maar rare kreten door het huis gegooid als het weer even in zijn gedachten naar boven kwam. Dan hoorde ik weer een 'aaaahh' of een 'ieieieieeee'. Haha! Mannen hebben denk ik hun eigen manier om er mee om te gaan. En het is inderdaad nog heel abstract in het begin. Dat vond ik zelf ook omdat de kwaaltjes pas later kwamen dus dan voelt het nog een beetje gek allemaal.

Hoe lang zijn jullie al samen?

6. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Hahaha ik kan er gelukkig wel dingen over zeggen. Ik heb best al wat last van kwaaltjes, misselijk, duizelig en af en toe pijnlijke tepels.
    Wij zijn bijna 2 jaar samen. Volgende maand gaan we voor geregistreerd partnerschap. Dat was al gepland in november.
    Jij succes met wachten op je ovulatie ☺

7. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik denk dat het een typische mannenreactie is. Mijn man reageerde precies zo, maar hij was er dan ook echt van overtuigd dat een lichte streep ook nog kon betekenen dat ik niet zwanger was. Hij dacht dat de streep dan donkerder moest zijn. Pas na een paar dagen en een test met een dikke vette streep was hij overtuigd en blij, haha

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.487
    113
    Geef hem tijd. Een zwangerschap is voor mannen heel anders dan voor vrouwen.

Bij ons was het ook direct raak en ondanks dat de zwangerschap erg gewenst was kon mijn vriend niet veel met de test, ook de weken indicator deed hem niet veel. Pas bij de eerste echo ging het bij hem leven , en toen onze baby uit mijn buik kwam begon het houden van pas.

9. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Gefeliciteerd met de zwangerschap!! :D

Mannen :rolleyes: Hier precies zo een in huis.. Toen ik heel super blij met de positieve test naar hem toe liep, keek hij en zei: "Wat moet ik zien?" Een streep natuurlijk!! Maar hij had ook het idee dat de streep toch minstens 3x zo duidelijk zou moeten zijn voordat je het als zwanger mag rekenen ;)
    Dag erna de digitale gedaan, toen was hij iets meer overtuigd dat we inderdaad zwanger zijn, maar echt mega enthousiast was hij niet. Terwijl het echt heel bewust gepland is.

In de afgelopen weken heb ik hem erin zien groeien. Heb hem bewust een aantal keer de eer gegeven om het nieuws te vertellen (aan vrienden en familie enzo), dan keek hij wel even heel trots. En na de eerste echo werd het ook al echter. Op een gegeven moment ging hij uit het niks ineens mijn buik gedag zeggen voordat hij ging werken, komt hij met tips ens trucs thuis voor me (wat ik moet eten bijvoorbeeld), gaat hij met alle plezier mee baby-shoppen en noemt hij me regelmatig "de moeder van mijn dochter" of mama :D. Dus geen zorgen, geef het tijd :thumup:

Rosje83 en Salvatore vinden dit leuk.
  10. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Mijn man kon in eerste instantie ook niet geloven dat zo'n knullig testje uitsluitsel kon geven over zo'n allesveranderend nieuws. Als het aan hem lag ging ik meteen naar een arts die ons een zwangerschapscertificaat zou overhandigen oid :roflmao: Inmiddels is hij eraan gewend geraakt. Ik denk dat het bij jouw vriend ook wel in orde komt. Zo pril is voor een man erg abstract.
    Daarnaast zal ook niet elke man (En vrouw) gaan springen en juichen van enthousiasme, hoewel ze wel blij zijn dat de eerste stap gelukt is, maar is het misschien wat ingetogener. Geef het even.

11. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Het is ook niet niks en vooral als het zo snel is. Toen ik zwanger was van de eerste zei ik tegen mijn man dat hij even moest gaan zitten.
    Toen zei hij je bent zwanger he? Ik ja... hij ok.
    En ging zich vervolgens druk maken over wat we gingen eten. HahahHa
    Hij was ontzettend blij maar moest toch even de schrik bijkomen ondanks dat het gepland was.
    Met de 2 de zelfde verhaal! Hahahaha

Komt vast goed! geef hem even tijd om aan het idee te wennen

Rosje83 vindt dit leuk.
  12. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Hier ook zo eentje, terwijl wij al drie jaar bezig waren en zelfs ivf nodig hadden.

Toen ik een super licht lijntje zag (een paar dagen voor de officiele testdag) vond hij dat het niet telde, omdat we tot de dag moesten wachten dat het ziekenhuis zei dat we mochten testen. Ook toen het lijntje de dagen erna donkerder werd had ik het gevoel dat hij me een beetje zat ook te lachen omdat ik zo vaak wilde testen.

Pas toen mijn buik begon te groeien en hij de baby kon voelen ging het voor hem steeds meer leven. Nu is hij wel echt blij en trots!

13. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Bedankt voor al jullie opbeurende reacties! Op 31 januari staat de eerste echo gepland. Ik ben benieuwd hoe hij dan gaat reageren.

Luuna vindt dit leuk.
  14. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Gefeliciteerd!! Bij ons was het ook snel raak en mijn vriend kon in het begin ook niet echt blij zijn. Niet omdat hij het niet wil, want hij wilde heel graag een kindje, maar omdat hij eraan moest wennen en voor de meeste mannen is het, helemaal in het begin, een ver van hun bed show. Ik ben nu 31 weken en pas sinds hij de bewegingen zelf goed kan voelen aan de buitenkant, en we bezig gingen met de babykamer etc, is hij 360 graden gedraaid en is hij nu al helemaal verliefd op de baby. Wat ik wil zeggen, geef het even tijd! Voor mannen is het soms lastig in te beelden dat er leven in ons groeit, omdat ze zelf nog niets zien aan de buitenkant of voelen. Het komt vanzelf!

15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.829
    2.249
    113
    Herken t ook wel. Ik stuiterde met een ondergeplast stickie om 6 uur smorgens door t huis en hij zei na 5 min kom, we gaan nog ff slapen.slapen. Slapen?!
    SLAPEN?! IK KAN DE MARATHON WEL LOPEN OP EZE DOSIS ADRENALINE.

Mijn man geloofde de lichte streepjes ook nooit en na de clear blue zei hij uhh ja, dan zal t wel zo zijn. Hahaha. Achteraf komisch, toen vond k ook wat minder.

Ik denk dat t wel goedkomt. Na de eerste echo en al helemaal na de eerste schopjes!

En je mag m ook best zeggen dat je zn reactie wat vindt tegenvallen en of er wat is.

Gefeliciteerd natuurlijk ook!

16. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Hahaha wat verwoord je dat leuk! De reactie van mijn vriend op de cb was ongeveer hetzelfde als van jouw man. Ik heb het zeker gezegd dat ik het teleurstellend vind. Ik wacht het maar af de komende tijd. Dank je wel.

17. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Mijn man heeft zijn kinderwens nooit onder stoelen of banken gestoken. Als mensen er in het verleden naar vroegen dan zei hij altijd dat hij wachtte tot ik er klaar voor was. Toen ik uiteindelijk positief testte, heeft hij me nog twee testen laten doen en een clear blue digitale met weken indicator. Toen pas geloofde hij het. Maar idd, in het begin reageerde hij alsof ik hem vertelde wat ik die dag als ontbijt gehad had, heel ongeïnteresseerd en beduusd. Dat gaat wel over. Wacht maar tot hij het hartje heeft horen en zien kloppen.

Deel Deze Pagina