7 weken zwanger en buikpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Regenboog01, Jan 4, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

Jan 23, 2017
    792
    478
    63
    Hoi,

Morgen ben ik in principe 7 weken (heb nog geen echo gehad, maar als ik laatste dag van menstruatie aanhoud). Ik heb alleen al 3 weken onwijze buikpijn.
    Ik word er snachts wakker van. Een warme pittenzak helpt even, maar daarna is het weer pijnlijk.
    Het zat met name helemaal onderin mijn buik in het midden.
    Ik had moeizame ontlasting, maar roosvice laxo gehaald op aanraden van de vk (contact gehad vanwege de pijn). Nu al 3 dagen prima ontlasting, geen moeite met plassen, geen blaasontsteking.
    Ik ben onwijs misselijk (net het ontbijt er weer uit gegooid), hoofdpijn, bloeddruk is goed..
    Nu zit de pijn rechtsonder in mijn buik. Vanmiddag een spoed echo om te kijken of alles goed is.
    Ben zo bang... herkenbaar voor iemand? Ajb positieve verhalen? Pfff

2. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Ik heb ook de eerste weken pijn echt overal in m'n buik gehad, ook alsof ik ongesteld moest worden, maar alles zit gewoon goed. Er gebeurt zo ontzettend veel in je lijf, je baarmoeder groeit, je darmen gaan al opzij en maken hiervoor plaats..

Probeer je niet te druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan), je hebt er namelijk geen invloed op.. Wanneer heb je de eerste echo?

3. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

Jan 23, 2017
    792
    478
    63

Dankjewel voor je lieve reactie. Ik heb ook overal pijn in mijn buik, maar nu vooral specifiek op 1 plaats. Ik heb straks een spoed echo om te kijken of het geen BBZ is. De eerste echo heb ik eigenlijk volgende week donderdag. Even afwachten

4. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Oh sorry daar had ik even overheen gelezen. Wel fijn dat je even terecht kan, ik snap je bezorgdheid wel hoor!

Ik hoop op een mooie uitslag voor je vanmiddag!

5. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

Jan 23, 2017
    792
    478
    63
    Geeft niet. Dankjewel. Ik hoop het ook heel erg. Ik herken deze dingen gewoon helemaal niet bij de vorige zwangerschap. Ik heb wel 2 weken last gehad van mijn darmen, 6-8 wkn. Ik voelde dat het ook echt mijn darmen waren. Nu is het zo anders..

6. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

Jan 23, 2017
    792
    478
    63
    Gelukkig, alles is goed. Een mooi kloppend hartje gezien. Het werd op 6.4 weken geschat. Dan heb ik een mooie cyclus gehad van 30 dagen wat inderdaad wel klopt. Netjes in de baarmoeder en alles zag er goed uit.
    Die pijn koppelt ze dan toch aan of de banden (heb best wel wat napijn gehad van de bevalling met knip en vacuümpomp en een weeënstorm) of darmen. Ik heb een spastische darm. Ze zag dat de rechter eileider ‘verstopt’ zat in mijn darmen. Dat kan de pijn veroorzaken.

Pfoe blij dat alles goed is. Wat een opluchting.

noukie 1992 and Salvatore like this.
  7. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Wat een opluchting meid! Nu lekker genieten en op naar de volgende echo! ;)

Al die ingewanden door elkaar helpt natuurlijk niet mee, maar de volgende keer dat je ergens pijntjes hebt moet je terugdenken aan deze goede echo ondanks pijntjes en hopelijk geeft dat dan een beetje rust! :rolleyes:

Fijne zwangerschap!

Regenboog01 likes this.
  8. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

Jan 3, 2018
    1,008
    818
    113
    Female
    Een dorpje bij Utrecht
    Fijn dat je gerustgesteld bent!! Heerlijk om al zo vroeg een hartje te zien kloppen. Ik moet tot 31 januari wachten.

9. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

Jan 23, 2017
    792
    478
    63
    Zeker weten. Ben er heel blij mee. Spannend he dat wachten? Die dagen kunnen dan zo voorbij kruipen. Mij hielp het heel erg om lekker afleiding te zoeken (als je je goed genoeg voelt). Laatste dagen voel ik me echt beroerd!!

Share This Page