Ik ben van ons eerste kindje bevallen in het SFG te rotterdam.We hoopten op een thuisbevalling,maar omdat de hartslag van onze zoon zich niet herstelde na een wee,besloot de VK om naar het ziekenhuis te gaan.Vanaf dan werd het een bevalling zoals ik het precies niet wou.Heel het verhaal vertellen zou echt te lang duren,ik wil het vooral over de nazorg hebben. Ik sta versteld van hoe men daar omgaat met mama 's waarvan de baby op de kinderafdeling belanden!Allemaal tussen freubelende moeders op een zaal van 6,ik had voordien geen idee hoe hard dat was! Geen hulp met aanleggen, integendeel, voor je naar je kindje toe gesukkeld bent,zegt men bv. doodleuk: "Ooh,maar ik heb hem al een flesje gegeven hoor!" of als je afgemat terugkomt en alle andere mama 's heerlijk op bed liggen: "Je bent wel fanatiek hè?"...wat wil je;het is mijn baby en ik wil tijd met hem doorgrengen...!Totaal kapot was ik toen we samen na 4 dagen naar huis mochten,en het heeft làng geduurd eer ik wat bekomen was. Nu zijn we zwanger van een tweede kindje en we zijn naar informatieavonden geweest in Ikazia en Sophia.En waar we op letten is zeker wat er met je gebeurt als je baby niet bij je mag blijven.In beide ziekenhuizen reageren ze er gelijk op:geen eenzame mama 's bij freubelende! (het is niet dat je het iemand anders niet gunt,maar emotioneel kan je het niet aan) In Ikazia leggen ze de mama 's zelfs op dezelfde gang als de kindjes! Zo moelijk is het dus,en ze mogen zich bij SFG niet verschuilen achter het excuus dat ze kraamsuites gaan bouwen,daar hebben de mama 's van nu niks aan.Ik wil het nog relativeren met te denken dat ik ook gewoon pech heb gehad met die lange zware bevalling,maar de dagen erna werden loodzwaar terwijl dit niet nodig was geweest...Aan alle aanstaande mama 's dus: als je dit belangrijk vindt,informeer hiernaar om je pijnlijke momenten te besparen. Succes iedereen!
Een vriendin van mij is daar bevallen en haar dochter moest ook naar de couveuse afdeling. Zij heeft het ook als afschuwelijk ervaren dat ze alleen een foto'tje had en de rest er vrolijk met hun kindje omheen lag.
Ik ben er ook bevallen en het is mij gelukkig goed bevallen. Ik had dan ook wel het geluk dat de baby bij mij mocht, denk dat dat het verschil maakt
Shaas, ik wil niemand bang maken, maar één goede raad: wees mondig en zèg het hen als iets je niet bevalt! Ik was zó verrast dat ik er op het moment zelf niet op kòn reageren! Maar: een gewaarschuwde mama is er twéé waard, dus veel geluk, ik hoop dat je je baby gewoon bij je mag houden! Zoniet: jij bent de mama en jij moet je lekker voelen, dus geef gerust wat tegengas! (misschien wanneer meer moeders dat gaan doen dat ze er verandering in gaan brengen...?)