@ isis ; moet nog een afspraak maken,, woensdag moet mn man potje inleveren dan meteen even afspraak maken. Wat fijn dat alles goed met de zwangerschap gaat!! @ kalli ; lijkt me leuk om het aan iedereen te gaan vertellen! Al leuke ideeen op gedaan. Of meteen dik wezen shoppen?
Hey meiden, hoe is het hier, wat is het weer rustig!!! Hoe gaat het met de zwangere dames?? Lekker aan het genieten? En khz heb je al uitslagen gehad? Vandaag afspraak gehad bij de gyn, gevraagd om een samenlevingtest maar die doen ze daar al jaren niet meer omdat de resultaten te verschillend geinterpreteerd worden door verschillende dokters... Blijven voor ons nu 3 opties over: Hsg onderzoek, maar daar zei ze meteen al bij dat de kans dat je dan nog niet meer weet redelijk groot is, omdat ze ten eerste niet alles kunnen zien met de contrastvloeistof en ten tweede de vloeistof niet altijd in beide eileiders terecht komt, en dan weet je nog niks... Tweede optie is kijkoperatie, dat zal in ieder geval een aantal vragen kunnen beantwoorden, maar is (vind ik) best een heftige ingreep. Derde optie is meteen met iui beginnen en dan verder kijken als dat niet aanslaat... En dan kan ik nog kiezen iui met of zonder hormonen... Pffff wat een beslissingen!! We mogen zelf de volgorde aangeven, dus eerst onderzoek dan iui, of bijv eerst 3 pogingen iui, dan verder onderzoek als het niet gelukt is.... Heb nu het volgende bedacht: eerst deze maand ff afwachten... Dan kijkoperatie plannen (vind t nu al doodeng ) en dan iui starten.... Jee meiden, weet niet zo goed wat ik hier nu van vind... Aan de ene kant opgelucht, er gaat weer wat gebeuren, aan de andere kant nu ECHT in de mmm en gaat het ineens van niks aan de hand naar kijkoperatie en iui loop voor mn gevoel nog een beetje achter de feiten aan.... Sorry voor mn egobericht, moest het echt ff kwijt
*breek ff in* Eki ik heb vorige week kijkoperatie gehad. En ze hebben niks gevonden. Zag er goed uit. Ik zag er heel erg tegen op. Maar de operatie is me meegevallen. Helemaal onder narcose en heb sneetje in mn navel en een kruisje boven mn schaambot iets links van t midden. Het herstel viel me beetje tegen. Dacht dat ik snel opgeknapt zou zijn. Maar heeft tijd nodig. Je buik (weefsel) is beurs en de eerste 2 dgn heb je last aan je schouder van t gas dat ze erin spoten. Rustig aan gedaan en naar mn lichaam geluisterd en er niet te makkelijk over denken. Ow als ik t zo teruglees maak ik t er niet makkelijker op. Maar ik ben nu eigenlijk wel blij dat ik het gedaan heb ookal vond ik t eng. Ik weet nu dat t goed eruit ziet en eileiders open zijn. We gaan nu waarschijnlijk door met IUI met hormonen. En ik heb er nu een goed gevoel over dat de zwemmers wel de vrije doorgang hebben. Ow en bloedverlies kan tot 1.5 week zijn, maar bij mij wast 3 dgn veel oud bruin bloed en toen steeds minder. Ook kwam contrast er mee uit. Maar t kan ook helderrood zijn maar hoeft dus niet. En waarschijnlijk is mn cyclus niet van slag want heb al 2 dgn eggwhite dus ei is in aantocht. Sorry voor t lange verhaal maar wilde t ff kwijt. Als je vragen of wat hebt....... SHOOT.
Wat fijn dat het er allemaal goed uitzag jeske! En wat spannend nu starten met iui! Het is wel toevalig dat we allebei precies hetzelfde traject volgen Maar nog even over de operatie... Vallen de littekens erg op? En mocht je wel dezelde dag weer naar huis? Ik vind het zo spannend, ben nog nooit geopereerd... maar ik denk dat het sowieso een opluchting zal zijn om iets meer te weten, nu is het allemaal zo onzeker, je gaat hoe langer het duurt toch steeds meer de vraag krijgen of er niet toch iets mis is.... Maaaarrr, eerst ff deze paar weken afwachten, heb nog geen positieve ovutest, dus nog minimaal 2 weken voordat ik ga bellen! Met stiekem nog een klein beetje hoop dat het allemaal niet nodig blijkt te zijn...
Mijn littekens zijn niet erg zichtbaar. 1 kruisje zit onder je broek band en is ong een cm denk. In mn navel zit de andere dis is iets langer maar ook niet zichtbaar. Ja nu omdat hechting er nu nog inzit. Hebben ze ook verteld dat de snee boven schaambot groter kan zijn? Tis nl zo als ze iets zien en ze kunnen dat gelijk behandelen/weghalen, dan doen ze dat. Tis beetje lullig om je eerst wakker te maken, t te vertellen en dan weer onder narcose te brengen. Maar dut komt niet vaak voor zei hij tegen ons. Maar moest t melden. En ja tis heel spannend. Maar komt goed meis.
@ eki ; we krijgen woensdag de uitslagen. Dat is een hoop om over na te denken... Ik zou denk ik wel graag willen weten of er 'intern' iets mis is, en wat dat dan is..dus ik zou voor de kijkoperatie gaan... Succes met het nemen van de beslissing! @ jeskejes ; succes verder met het iui traject!
Semenanalyse was goed. Mijn test gaf te hoge glucosewaarde, dusndit moet verder onderzocht worden. Ga waarschijnlijk vrijdag 3 metingen doen, om 8, 11 en 16.00 uur. Ben benieuw wat hier dan weer uit gaat komen.
Kzh, fijn dat de semenanalyse goed was! Spannend met die glucosetest. Hebben ze vertelt wat ze gaan doen?
Enige wat ze me verteld hebben is dat ik nuchter moet zijn voor de eerste test. Weet niet of echt bloed prikken ofdat ze het met zo'n metertje doen die mensen met suikerziekte gebruiken. Hoop het 2 e want ik krijg altijd van die lelijke blauwe plekken van prikken, die van de vorige keer is net weg..
hmm ja dat prikken is vervelend! ik moet mijzelf nu dagelijks in m'n buik prikken..maar geeft ook vaak lelijke blauw plekken! op een gegeven moment voelde ik me net een witte paddestoel met blauwe stippen. hier, net voor het eerste het hartje van onze mini met de angelsound gevonden! wat een bijzonder geluid zeg..helemaal verliefd @kalli en eki, hoe is het met jullie meiden?
Hallo! Ik heb een weekje visite gehad, dus weinig zp... Ik lees positieve verhalen! Fijn te horen dat er bij iedereen een vorm van vooruitgang inzit, al is het het ontwikkelen van een paddestoel met blauwe stippen Even een update van onze echo afgelopen week. Met ons kindje gaat alles goed, hij of zij ligt al een week voor op groei. Ook de nekplooimeting was goed. De gyn dacht zelfs al te zien dat het een meisje is, maar de navelstreng zat er een beetje voor, dus hij kon het niet met zekerheid zeggen. Mijn myoom bleek groter dan verwacht. Eerst dachten ze dat het één bol van 6cm was, maar nu zijn ze erachter dat het vier bollen zijn en de myoom een afmeting van 12x6cm is!! Dit kan problemen op gaan leveren in een later stadium, gelukkig niet voor ons kindje, wel voor mij. Zoals hij nu ligt lijkt het erop dat hij mijn urineleiders kan gaan verdrukken, maar hij kan zelfs gaan draaien en tegen mijn middenrif aan gaan duwen. Dit kan allemaal best pijnlijk worden. Ze kunnen er niets aan doen en het enige wat we kunnen doen is afwachten en hopen dat het uiteindelijk meevalt, dus dat doen we dan maar @Kzh: Heel veel succes vrijdag!! Liefs
Klinkt goed kalli! behalve van het myoon gebeuren.. Maar gelukkig heeft dat geen gevolgen voor jullie kindje! Geniet lekker van je zwangerschap! (volgens mij doe je dat al) en thanks!
spannend kzh! weer afwachten dus... in ieder geval goed nieuws van de semenanalyse!! hahaha@ isis de paddenstoel maar serieus, wel vervelend dat het zulke plekken achterlaat, maar die echo maakt dan meteen alles goed gok ik super kalli! maarruuh, wat is een myoon??? hier stiekem verschrikkelijk aan het hopen dat het deze maand gewoon eindelijk eens raak mag zijn!!!! wil zo graag dat ik niet eens over die operatie na hoef te denken, maar heb weinig hoop collega-vriendin is nu 21 weken zwanger, heeft al een flinke buik en merk dat ik het er echt moeilijk mee heb soms, het is zo confronterend! had niet verwacht dat ik op dit punt zou belanden, en vind het ook zo stom van mezelf dat ik me zo voel heb het wel tegen dr gezegd en gelukkig snapte ze het heel goed, maarja daar schiet ik nog niet zoveel mee op moet nu ff oppassen dat ik niet in een dipje ga raken, heb ik normaal echt nooit maar met al die stomme behandelingen voor de deur zakt de moed me ff in de schoenen....
@Eki: Ik snap heel goed hoe je je voelt, ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Maar het komt echt wel meid! Iemand moet deze maand toch aan de beurt zijn Een myoom is een vleesboom, een goedaardig gezwel van spierweefsel wat zich voedt met hormonen, en daar heb ik er nu natuurlijk genoeg van Het vervolg op mijn myoom-verhaal (Ik heb even copy-paste gedaan): Vanmorgen werd ik om half vijf wakker met hele heftige pijnen, echt ondraaglijk. Na een half uurtje belde ik mijn man, die zit namelijk in het buitenland voor een conferentie. Hij wilde dat ik toch naar de eerste hulp ging. Zelf dus in de auto gestapt en naar de eh gereden. Na lang wachten kwam er dan toch eindelijk iemand kijken, maakte een echo, en ja hoor het is de myoom die de pijnen veroorzaakt. Tot elf uur aan het infuus gelegen met pijnbestrijders, helaas heeft dat niet echt veel geholpen, maar op een gegeven moment wilde ik naar huis, naar mijn eigen bed. Ze kunnen er niets aan doen, mocht de pijn echt lang aanhouden, lees weken of maanden, dan kan het zijn dat ze het toch verwijderen gedurende de zwangerschap, aar dat gaat natuurlijk nooit zonder risico's. Een enorme K-dag voor mij dus...
Dikke knuffel voor jou eki! Hopelijk is het gewoon raak deze maand.. Ik ga voor je duimen! @ kalli ; wat balen dat je zo'n pijn hebt! En dat de pijnbestrijding niet werkt.. En het vooruitzicht dat je misschien toch een operatie moet is helemaal balen.. Hopelijk trekt de pijn snel weer weg en blijft het dragelijk.. Al aan het nadenken over namen nu je weet dat t een jongetje is?
Namen hadden we al, maar je weet maar nooit, misschien bedenken we ons nog wel in de komende zes maanden
Even copy/paste.. Vanmiddag gebeld over de uitslagen van het bloedonderzoek.. (glucose meting) Uitslagen weer te hoog. Nu moet ik nog een keer hetzelfde onderzoek doen, weer 1 dag 3 keer prikken. Dus weet nog steeds niks. @ kalli ; de pij al wat minder?
@kzh, bah wat balen! nu moet je nog een x om het te bevestigen?? Weet je al wanneer je moet? @kalli, wat leuk een jongen! gefeliciteerd! jullie weten het al wel snel zeg! is het nu al met zekerheid te zeggen?? En hoe gaat het met de pijn? @hier, alles goed alles gaat z'n gangetje en langzaam aan gaan we het steeds wat meer mensen vertellen