Oh, enne.... neeeeeee hier nog he-le-maal niks! Wie weet word ik woensdag wel verrast bij de vk (krijg voor t eerst inwendig onderzoek), maar ga er maar van uit dat t nog potdicht zit. Het enige waaraan ik merk dat de bevalling er aan zit te komen ben ik zelf... kijk er met zowel met angst tegenop als met gezonde "ikwilzograagmijnkindje"-spanning naar uit...
Ohhh zooo gaaf...je moet gewoon nog maar 18 dagen!! Kan je, je al voorstellen dat je elk moment mama bent?! Bizar joh dat je geen broeken kon vinden in de winkels in een maatje meer! Je zou toch zeggen dat ze inspelen op alle maten! Ik vind trouwens ook wel dat je de maten vaak maar tot xl ziet gaan, maar ik heb een shirt van Prenatal in xl en die wordt van onder toch wat korter...niet heel handig dus want groter gaat de maat daar niet en je moet je helemaal niet schamen voor je buik! Je hebt een prachtige buik!! Alle zwangere buiken zijn trouwens mooi! Ik sprak vandaag een mannelijke collega en die zei dat hij alle zwangere vrouwen mooi vind! Dat vond ik echt super schattig!
Mag eigenlijk uitslapen.. Ben vrij vandaag.. Maar zoals jullie zien is dat niet gelukt.. Stom ja dat ze geen/weinig grote maten positiekleding hebben.. Ik vind zelf de zw.broeken heeeerlijk zitten.. Juist niet strak..? Benieuwd welke kleding ik na de bevalling nog pas.. Ik snap je spanning dramaqueen.. Ik heb het precies zo.. Ben best bang voor de bevalling.. Maar wil ook zo graag mijn kindje zien! Denk wel dat ik t voelen in mijn buik erg ga missen!..
@ Dramaqueen: Probeer te ontspannen meis... het is erin gekomen, dus komt er ook wel weer uit. Heb een beetje vertrouwen in jezelf! Je kunt het!!!! @ Petra: echt mooi, die foto's! @ Cass: ik heb de Ikea Spoling luiertas in zwart/wit, maar die is inmiddels uit het assortiment gehaald. Ik hed hem ook voor 10,- i.p.v. 30,-
Goeiemorge Dramaqueentje, mooie buik hoor!! En gewoon je eigen broek nog passen hihi Gaat nu goed opschieten voor jou... Ben zo benieuwd Nanon, kan me voorstellen dat je pissig bent!! Hier is t contact met vrienden alleen ma beter geworden eigenlijk...
Idd dramaqueentje hele mooe buik en zeker niks om je voor te schamen!! gewoon supertrots op zijn. Snap dat je toch wel tegen de bevalling op ziet zeker nu het zo dicht bij komt, spannend hoor!! maar weet zeker dat je het kan!! kom op meid heb vertrouwen in jezelf en voor je het weet kun je als 1e hier genieten van de kleine.
@Dramaqueentje.. nee nog geen voortekenen dat de bevalling eraan zit te komen? Geen last van voorweeën oid? Nou lekker hoor, misschien begint het bij jou wel spontaan EN ja, ik snap dat je er een beetje tegenop ziet.. welke vrouw niet? Het is de eerste en we hebben geen idee wat ons pecies te wachten staat, maar ik denk altijd zo: Elke vrouw kan het.. dus wij ook @Cass Balen he, dat slapen.. grr zie ook echt elke dag weer op tegen de nacht Vind het zo vreselijk als ik zo lang wakker lig, maarja niet zoveel aan te doen helaas.. en nee ik vind de zwangerschapsbroeken veel te strak in mijn onderbuik zitten.. En de buikband zit ook te strak Hier hebben we vanavond de laatste zwangerschappsgymles (leuk woordje voor galgje haha) en het is ook nog eens de partnerles.. ben benieuwd wat we gaan doen, hhaah Lennart heeft er ook al erg veel zin in Ook komt mijn stiefmoeder vandaag helpen met schoonmaken Erg fijn, aangezien ik nog geen nesteldrang heb en totaal geen zin heb in schoonmaken Wat een weer vandaag he? Pff echt zo'n dag om de hele tijd in je bed te liggen Je zou er sombe van worden...
Ik ben misschien de uitzondering op de regel... ik heb echt totaal geen angst ofzo voor de bevalling. Ik ben wel enorm benieuwd hoe ons dametje eruit zal zien als ze er eenmaal is.
Oh hier donderdag partnerles! Arjan gaat liever niet mee, maarja hij moet haha Buikband doe ik geen om, zit idd niet en ik heb nergens last van zonder band.. Probeer mijn eigen buikspieren het te laten dragen,en dat doen ze prima! angst is een groot woord.. Ben gewoon erg benieuwd hoe ik dat ga doen.. Hoe het zal gaan.. Krijg een grote baby dus dat maakt t ook wat zwaarder denk ik.. Al ligt t schijnbaar meer aan de omtrek van t hoofdje.. Ik ga weer even proberen te slapen.. Toch niks op de planning staan vandaag.. En za eker niet in die regen..
Wauw, mooie buiken komen er weer voorbij! Prachtig babywens, petra en dramaqueentje @petra: Die shoot is goed gelukt zo te zien! Geweldig mooi @zwendel: leuk babykamertje! @Nanon: Wat een rottig verhaal zeg, knuffel! @delilah: Ook voor jou een dikke knuffel en nog gecondoleerd! @dramaqueen: Succes met de laatste loodjes. En inderdaad, je kán het Hier gaat alles verder prima. Eisprong begint weer dichterbij te komen, ovulatietesten worden steeds iets duidelijker. Afspraak in t z'huis komt ook steeds dichterbij, vind het wel spannend allemaal. Hoop vooral dat de arts aardig is en ze ons serieus neemt
@babyliz, spannend joh! En iets meer dan een week en dan is de afspraak al. moet je eens zien hoe snel de tijd gaat! Zie je er tegenop om te gaan of ben je juist opgelucht? @babywens, fijn dat je stiefmoeder komt helpen met schoonmaken! Ik heb af en toe van die aanvallen dat ik ineens actief ga poetsen maar die verdwijnen zo snel als dat het komt hihi wens Lennart maar succes voor vanavond! Jeroen zag er echt als een berg tegenop maar het viel hem achteraf best mee zei hij. Heb je die broeken niet te strak gekocht dan? die band zit bij mij ook te strak nu, vooral als ik zit, maar als de broek zelf in je onderbuik knelt...dat is helemaal niet fijn. @ bevalling, ik zie er (tot nu toe) ook niet tegenop. Ik heb zoiets van..het moet er toch uit dus ik kan me er wel druk om maken maar dat schiet ook niet op. Ik ben ziek thuis. op het werk werd ik ineens zo beroerd dus ben naar huis gegaan. maakte me veel zorgen om die ontzettende buikpijn en heftige diarree dus heb de vk gebeld. Zij gaf aan dat het een virus is en dat die buikpijn daar vandaan komt. fieuww...ben nu wel opgelucht en moet zeggen dat de buikpijn ook gelijk een stuk minder is. bizar is dat he..
@Petra: Ja gaat zeker snel ineens. Gelukkig maar Ik zie er niet heel erg tegenop, ben gewoon blij dat we meer duidelijkheid gaan krijgen (hoop ik). Ergens deze weken krijgen we ook de uitslag van het 2e zaadonderzoek, hoop wel dat dat ongeveer gelijk is gebleven. Of beter natuurlijk, zolang het maar niet slechter is. Beterschap met de buikpijn. Vind darmkrampen altijd afschuwelijk pijnlijk:x Hopelijk is het snel voorbij!
@babyliz, kan me voorstellen dat het allemaal wel heel erg spannend is joh! Je wilt toch graag dat ernaar gekeken wordt maar het blijft super spannend. Ik zou dat ook hebben hoor! Heb je een lijst met vragen gemaakt of heb je zoiets van...we gaan er blanco naartoe en zien het wel als we daar zitten. Ik duim voor je dat het zaadonderzoek gelijk of beter is geworden!! Liefs
Ja precies.. dankjewel We hebben nog niet echt een hele lijst met vragen. Wil wel weten hoe groot/klein ze de kans acht dat we spontaan zwanger raken (als ze dat in kansen uit kan drukken ) en verder gewoon heel graag uitleg over wat er nu allemaal verder gaat gebeuren. Maar ik verwacht eerst bloedonderzoeken om allemaal dingen uit te sluiten. Verder zijn we redelijk blanco, dus kom maar op met die afspraak
@Cass ik bedoel inderdaad de 'buik'band van de zwangerschapsbroek haha jammer voor de mannen, maar we slepen ze gewoon lekker mee Leren ze wat massagetechnieken en dat is niet vervelend @Babyliz oehh spannend joh, gaat ook al opschieten! Fijn dat je er niet tegenop ziet.. @xxpetra hahah oh dan is Lenn niet de enige die ertegenop ziet Ach het zal ook echt wel meevallen en na een uurtje is het weer klaar.. hahaha aan die schoonmaakaanvallen heb je dan ook niet zoveel, als ze meteen weer verdwijnen Ik heb niet zo'n goeie band met mijn stiefmoeder, dus zie er zelf nogal tegenop, maarja wel fijn dat er iemand komt helpen met schoonmaken Ja de onderkant van de broek knelt enorm.. waarschijnlijk omdat mijn buik al zo laag zit? Maarja heb ook bijna geen jurkjes, dus nog even paar weekjes volhouden Vervelend dat je ziek bent Beterschap!
Hoi dames! Ik zit zo eens alle laatste pagina's terug te lezen, en t valt me op dat echt heel veel mensen vervelend omgaan met zwangeren :O Ik schrik er eigenlijk wel een beetje van! Lijkt een beetje op discriminatie gewoon.. En dat dat ook zelfs nog van "vrienden" kan komen! Dat vind ik echt zo raar.. Ben even verder vergeten waar ik nou op wilde reageren, vind dit zo raar om bij zo veel meiden terug te lezen! Wat jammer zeg.. Kan eigenlijk niet vind ik! Delilah, wel wil ik jou nog condoleren, hoe gaat het nu? Hier gaat het goed! De misselijkheid wordt eindelijk minder, nu alleen in de avond nog, maar ik kan eindelijk weer wat genieten van eten Wel heb ik (nu al!) last van ik denk bandenpijn? Zit nu ook al een uur met een strak voelende buik met steekjes.. Hier ook alweer de 12 weken gepasseerd trouwens! Wat gaat de tijd snel! Veel sneller dan bij de vorige zwangerschap.. Voel me nu ook veel beter erover trouwens.. En gelukkig is niet dat nonchalante eraf zoals het meestal zou gaan na een miskraam.. Alles voelt (weer) nieuw en zorgeloos dus we kunnen heerlijk genieten Liefs!
Goes om te lezen mick dat je je goed voelt! Bandenpijn kan al heeeel vroeg komen dus dat is zeker niet raar.. Babyliz wel fijn dat t nu allemaal op gang komt denk ik! Hou je ons op de hoogte? Oh, oke dan had ik het verkeerd begrepen babywens.. Ik heb de broeken (2) expres een maat te groot gekocht.. Maar thuis heb ik t liefste een pyama aan Benieuwd naar jeroens ervaringen, breng je een verslagje?
Wat heerlijk dat je de 12 weken grens bent gepasseerd Mick! Ik ben even vergeten wie dat nou ook was met bandenpijn in een vroeg stadium maar dat hoor je wel vaker hoor! Je lichaam is toch ruimte aan het maken voor het groeiende kindje en je baarmoeder wordt ook groter. Wanneer heb je nu weer controle? @babywens, kreeg net mailtje van de fotograaf dat je hem hebt gemaild!! Leuk joh!! Heb je al een afspraak gemaakt? Hij heeft echt leuke ideeën en staat ook open voor wat jullie leuk vinden dus als je iets wil..gewoon vragen!
Hmm ja blijkbaar wel zo vroeg! Vind het niet zo erg hoor, hoort erbij denken we dan maar Ja heel fijn dat we die grens voorbij zijn! Voelt nu wel fijner vind ik! We voelden ons sowieso al goed bij deze zwangerschap, maar nu word dat weer een klein beetje meer bevestigd! De volgende controle is eehm.. 17 november dacht ik.. Maar gaan ze dan ook een echo doen of zijn dat allemaal andere onderzoekjes? Wel lang wachten weer (A)
@Mick wooww de 12 weken gepasseerd Wat fijn dat de misselijkheid minder wordt en dat je lekker kunt genieten van je zwangerschap Vind het echt fijn voor jullie! En ja, ik had ook al vrij vroeg last van 'bandenpijn'.. helaas heb ik er wel de hele zwangerschap last van gehad (nog steeds regelmatig) maar het hoort erbij en alles is lekker aan het oprekken 17 november is de volgende controle of eerste controle bij de vk? Dan gaan ze je gewicht bekijken en luisteren naar het hartje Leuk hoor! @Cass geeft niks ik had het ook niet zo duidelijk opgeschreven! Ohja wel slim om het dan wat groter te kopen.. ik loop nu ook lekker in een pyjama broek van Lennart hahah die zit nog lekker ruim om mijn buik! Ik zal vanavond of morgen een verslagje brengen over hoe hij het vond @xxpetra hahaha super grappig dat je daar een mailtje over kreeg Ik heb zelf nog niks van hem gehoord, dus ook nog geen afspraak kunnen maken! Maar waar heb jij trouwens die foto's vandaan? Van zijn website zei je toch? Ik kan ze op de website niet terugvinden? Hoe duur is het als je foto's wilt bijsbestellen? (of willen jullie dat niet doen?) Zoo ons huisje is weer grotendeels op orde.. Viel gelukkig erg mee met mijn stiefmoeder! Toch wel fijn, want vind het veel minder erg om schoon te maken als er iemand anders meehelpt