Wat ben je toch een crea bea, Mayke! Ik zou niet eens weten waar ik moest beginnen als ik zoiets zou willen maken. Ga je nog meer zelf maken? @dramaqueen, oeee dat is een goed teken toch dat de baarmoedermond al week is? Volgens mij heet dat inderdaad 'vast' als het helemaal is ingedaald. Heb je nu niet ontzettend veel last met zitten? Een vriendin van me kon niet meer fietsen toen de baby was ingedaald hihi, dat lijkt me ook wat hoor...niet dat ik zo vaak fiets... Fijn ook dat je bloeddruk wat gedaald is.
Hey dames. Even een klein ego-berichtje tussendoor: zie dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/309930-2e-semenanalyse-slechter.html Bah
@babyliz: wat naar voor jullie, zeg! Probeer de moed er in te houden, maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd... De meeste afkortingen zeggen mij niet veel, maar de getallen natuurlijk wel... 74% klinkt voor mij als leek wel redelijk positief, maar ik mag er eigenlijk niets over zeggen want ik weet er verder niets van... Hoe dan ook, ik wil je even een dikke virtuele knuffel geven, en probeer je vast te houden aan het feit dat de assistente dus wel redelijk positief was.... blijkbaar ziet ze dan vaak slechtere uitslagen en dus ook (redelijk) goede kansen/mogelijkheden voor jullie...
@ Babyliz: wat bagger! Dikke knuffel van mij. @ Petra: ik heb al aardig wat zelf gemaakt (dekbedovertrekjes etc.), maar ga straks als de kleine er is ga ik wel veel zelf maken aan kleertjes enzo.
@ Dramaqueentje: wat fijn dat de box er is! Wij hebben ook een hond en zijn nu al bezig om de hond te laten wennen aan minder aandacht en strakkere richtlijnen. Toen het kamertje van de kleine net klaar was mocht ie even snuffelen. Toen mijn moeder er was om de kleertjes in te pakken, moest hij op de gang gaan liggen met hooguit zijn kop op de drempel. Straks met de box wil ik ook niet hebben dat ie te dichtbij komt. Hij mag wel ff snuffelen, maar dan is het ook goed geweest.
Dank je dramaqueentje en MayD! Sorry, logisch dat de uitslagen jullie niet zoveel zeggen, haha Heb me er wat in verdiept inmiddels. Het betekent alsvolgt: Het totale aantal spermatozoën is 6,6 miljoen (min. 40 milj is goed) Type A = snel bewegend sperma = 0% Type B = Langzaam bewegend sperma = 27% Om een goede kans op een spontane bevruchting te hebben moeten type A + B samen 50% zijn of moet type A minimaal 25% zijn (wat hier dus absoluut niet het geval is). Morfologie = vorm van het sperma = 1% (dus 99% is afwijkend!) En dan nog de VCM waarde, die was de vorige keer 5 en nu 1.8 Dit is eigenlijk het aantal zaadcellen waar je iets aan hebt, wat minstens boven de 10 of 20 moet zijn. Hoe lager de vcm, hoe slechter. Als het sperma goed is kan de VCM wel 50 zijn of 250 of zelfs hoger. Hopelijk is het zo wat duidelijk En uiteraard is er maar 1 goede zaadcel nodig, maar de kansen op een spontane bevruchting nemen met deze waardes wel enorm af.
Dank je voor de extra uitleg Babyliz... De kans is zo inderdaad klein. Hoe is je mannetje eronder? De knuffel is natuurlijk ook voor hem!
Lief van je Hij zit nog op z'n werk, dus heb m nog niet uitgebreid gesproken. Hij baalt er natuurlijk wel enorm van. We hadden de hoop dat het misschien iets beter zou zijn of gewoon net als de vorige keer was gebleven. Maar na deze uitslag ben ik al helemaal blij dat we redelijk snel stappen hebben ondernomen en dat we ermee aan de slag kunnen hopelijk!
Dat kan ik me voorstellen. Wel fijn dat je nu snel aan de slag kunt met andere stappen inderdaad. Ik wens jullie iig veel sterkte toe voor de volgende stappen. Schijnt niet niks te zijn wat er nu allemaal op jullie af zal komen.
meis toch... Wat rot voor je! Goed dat je de uitslag hebt opgehaald, dan kan je die meenemen naar de arts volgende week. Zei de assistente nog of er een verklaring kan zijn voor de daling van de waardes? Misschien dat er een logische verklaring kan zijn...? Hele dikke knuffel!
@MayD: Dankje nogmaals! @Petra: De assistente kan daar verder niet veel over zeggen helaas. Uitslagen kunnen per keer wel verschillen, daarom willen ze ook minimaal 2 uitslagen zien voor ze over andere dingen nadenken. En verder is het denk ik afwachten.. en hopen dat als er nog een analyse moet worden gedaan die uitslag weer ietsje beter is Dankjewel voor de knuffel!
@Babyliz..jee wat rot deze uitslag, probeer ondanks alles de moed erin te houden hoor! @Allen bedankt voor jullie reacties. Het is allemaal erg vervelend. Ze hebben gewoon geen begrip. Mijn leidinggevende heeft zelf geen kinderen en sinds ik hier werk, nu 3 jaar, is er nooit iemand anders zwanger geweest. Ze zijn dus niks gewend. Gelukkig begint er volgende week een nieuwe collega die hopelijk snel de draaad oppakt zodat de werkdruk weer wat minder wordt. Als dat niet gebeurd ga ik het gesprek uiteraard weer aan en laat ik me niet verder afschepen. We gaan zo lekker kaasfonduen en daarna met een filmpje onderuit en dat op de woensdag! Jammer dat er geen wijntje bij gedronken kan worden. Ik hou wel van dat gure herfstweer zolang ik binnenzit
@Cass ja de verloskundige zei ook dat ik meer rustmomenten in moet lassen.. maar het grappige is dat ik echt super rustig ben. Heb soms echt dagen dat ik mij doodverveel omdat ik de hele dag thuis zit @xxpetra Is dat zo? Oh daar heb ik nog nooit van gehoord Ik moet nu elke week naar de vk.\ Lekker dat je gewicht hetzelfde is gebleven, maar balen dat het eten er zo makkelijk uitkomt. Nog steeds beetje ziekjes? Ohja dan zit hij dus net als bij mij.. wel laag in de bekken, maar nog niet 'vast'. Ach komt vanzelf, hopelijk Ja ik moet echt elke controle mijn urine meenemen, controleren ze dan voornamelijk op eiwitten. Vreemd dat jij dat niet moet, maar misschien net als bij Dramaqueentje over paar weken? Ohja de fotograaf heeft trouwens teruggemaild, maar weet niet zeker of hij nog tijd heeft. Hij gaat komende week naar Brazilië en daarna zal hij kijken of hij nog een gaatje heeft voor ons (hope so) @Dramaqueentje Fijn dat zwangerschpasgym bij jou wel leuk was Toch wel erg gezellig, met andere zwangere vrouwen/meiden! Leuk ook dat jullie een terugkom dag doen! Jou onderdruk was dus ook iets te hoog? Hebben ze daar voor de rest nog wat mee gedaan of moest je gewoon wat vaker op controle komen? Fijn dat die nu weer wat gedaald is Je beebje zit inderdaad vast hoor.. als hij nog niet vast zou liggen, dan zou je inderdaad plat moeten liggen als de vliezen breken en dit is niet zo zei je vk! Wij hebben een kat (geen hond) maar ben daar ook wel beetje bang voor hoor! hahah hij is heel angstig en heeft echt niks met kindjes.. hoop dus dat alles goed gaat en dat hij zich niet gek gaat gedragen Ik hoop ook voor je dat de kleine in oktober nog komt.. ik hou je goed in de gaten @MayD wat ontzettend leuk zeg.. Heel creatief inderdaad! @Babyliz heh bah, wat een vervelend nieuws zeg Heel veel succes (wat is nu de vervolgprocedure?)
@babywens, voel me al wel beter gelukkig. Morgen was ik al vrij dus vrijdag wil ik weer gaan werken. Ben je als je thuis zit ongemerkt niet nog best druk met opruimen etc? of misschien dat je nog veel zout eet over je eten? haha nou fijn dat hij jou dan ook eens heeft terug gemaild. Ik zou gewoon heel enthousiast terug mailen dat je echt een afspraak wilt maken..anders kan je altijd nog zeggen dat zwangere vrouwen heel gevaarlijk zijn als ze hun zin niet krijgen Hopelijk heeft hij nog tijd voor je want hij maakt zulke leuke foto's! Vergeet Lennart niet mee te nemen dan hoor! Die zet hij dan ook op de foto. Ik ga internet eens afspeuren voor leuke jurkjes..broeken zitten niet meer lekker en heb veel zomerjurkjes maar die ga ik nu niet meer aantrekken...dus als iemand nog een tip heeft...graag!! Jeroen is over 1,5 week jarig dus we waren net aan het brainstormen hoe we het gaan doen. Hij wil met zijn verjaardag altijd graag naar de kroeg met zijn vrienden maar ja...ik ben dan bijna 37 weken zwanger en zit er niet op te wachten dat mijn vent met een kegel naast het kraambed staat. Nu maar afgesproken dat hij op de avond zelf even kijkt hoe het gaat, als ik last van gerommel heb blijft hij thuis. Hij zal sowieso meer moeten nadenken over een drankje nemen want wij moeten naar het ziekenhuis om te bevallen en ik ga echt geen taxi bellen omdat hij teveel op heeft. Hoe hebben jullie dat afgesproken of hoe gaan jullie dat doen?
he meiden!! dit gaat een hele zware klus worden..maar hier komt ie @ petra het is ook best zwaar hoor 3 weken 70/75 uur gewerkt en dan alleen de zondag vrij zijn maar ik heb het overleefd en het is ook voor een goed doel!! hoe gaat het met jou?? je hebt hele mooie foto's gemaakt zeg!! vind ik heel erg speciaal!! en wat een mooie echo..echt een gezichtje he!! op wie lijkt jullie kindje?? wat leuk een babyshower!! zijn jullie goed verwend?? hoe heeft de ha het hoofdje bewogen in je bekken???? (ben een leek he..hihi) @ delilah zo jij hebt een mooi buikje zeg!! hoe voel jij je?? vind je het zwaar?? of valt het mee?? hopenlijk heb je niet veel vaker last van maagzuur..is echt geen pretje! @ mayd wow wat een mooie ouderwetse kinderwagen!! hoe gaat het met je?? je maakt mooie veel mooie dingen zeg!! wat leuk die gordelhoesjes!! maak je ook kleertjes zelf?? @ pip meid hoe gaat het met je?? is je ongi ondertussen al gekomen?? wanneer moet jij naar het z'huis?? dikke knuffel voor jou! @ dreamer meid hoe gaat het met je?? wel aan jezelf en je kindje denken he!! en als het niet meer gaat..fuck them!! @ casss meid je hebt het zwaar he...kop op he..nog een paar weekjes door bijten en dan sluit jij je mooie kindje in de armen en ben je alles vergeten (ja dat zeg ik ja haha) leuk zo'n kat!! die van mij neemt geregeld vogels mee (en ook best grote!!) ik heb ooit eens gelezen dat katten dat doen omdat ze iets lekkers voor hun baasje mee willen nemen omdat ze van ons ook altijd iets lekkers krijgen en zo willen ze iets terug doen!! en ergens geloof ik er wel in!! @ babywens nog van harte met julllie 1 jarig jubileum!! ohh wat naar dat je niet kan slapen zeg!! hoo dat het alsnog veranderd en je binnenkort wel fijn gaat slapen!! kan je bloeddruk ook te hoog zijn door te weinig slaap?? hoop dat die vrijdag een stuk gezakt is!! @ zwendel zo meid jij bent ook al een eind onderweg zeg!! wat gaat dat snel zeg!! hoe gaat het met je?? kun je het een beetje volhouden?? en is het nog gelukt op de naaimachine?? ohh ik ben helemaal verliefd op jouw meubeltjes!! vooral het kleine kastje vind ik helemaal GEWELDIG!! @ dramaqueen meid wat ga jij toch hard!! is het dan echt zo lang geleden dat de 1e een positieve test had!!?? hoe gaat het met je?? heb je al veel stalkers die vragen en is de beeb er al?? of zijn ze nog rustig in je omgeving?? ben echt benieuwd of jij de 1e bent die bevalt..en ik ben nog nieuwschieriger na je verhaal!! en wat fijn dat jij je eigen broek nog past!! en wat betreft overgewicht...je hoeft je niet te schamen hoor...want iedereen is UNIEK!! jij dus ook!! @ babyliz meid wat fijn dat het nog maar 8 dagen duurt voordat jij je afspraak hebt in t z'huis...hopenlijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid!! ben wel benieuwd naar hoe nu verder...en ik duim voor jullie dat de 2e test van je man hetzelfde of beter is!! uhhh lees een paar pagina's verder dat de de test dus niet goed was!! dat is best K.. zeg maar!! ziet er spontaan niet al te best uit..probeer het een plekje te geven..en dan de 28e hopenlijk heel veel duidelijkheid in t z'huis ..vind het echt heel erg voor jullie..daarom ook een dikke knuffel van mij!! @ nanon jij hebt lekkere vrienden zeg!! of mag ik ze eigenlijk geen vrienden van je noemen?? want vrienden zijn het eigenlijk niet!! heb je nog wat van ze gehoord?? probeer je niet te druk te maken he meid!! @ mick wat fijn meid dat jullie de 12 weken gepasseerd zijn..moet toch een goed gevoel geven!! hoe gaat het verder met je?? en je mannetje alweer "thuis"?? @ maybebaby bahh wat vervelend op je werk zeg!! denk wel aan jezelf en jullie kindje he!! fuck them he als het niet meer gaat!! zo ben hier toch 1 uur zoet mee geweest.. hier weinig te melden..mijn lichaam is zo moe...deze week nog 2 dagen werken..daarna 2 weken 6 dagen...dan nog 2 dagen en dan eindelijk vakantie!! ben er ook echt aan toe!! geen idee wanneer ik hier weer ben!! liefs
Hey dames, Goh babyliz, wat een lastig nieuws om toch positief bij te kunnen blijven.. Maar gelukkig hoor je ook toch nog wel dat mensen die zogenaamd niet vruchtbaar zijn toch nog ineens spontaan zwanger raken dus ik stop ook nog lang niet met duimen voor jullie!! Sterkte hiermee! Delilah, Ja we willen het zoo graag weten het geslacht dus ik denk dat we zo rond de 17 weken een pret echo laten doen! 16 weken klinkt nog zo vroeg, ben bang dat ze dan een foutje maken met kijken.. MayD, zo, ook de hele zwangerschap bandenpijn? En al vanaf vroeg zeg! Went het wat? Dramaqueentje, zo grappig, iedereen die iets denkt, denkt een meisje, en alle symptomen zouden duiden op een meisje, en ons gevoel zegt een meisje Zou echt verrast zijn als het ineens een jongetje blijkt! En toch zag ik mezelf altijd mama worden van een jochie.. Babytjuhh, Ja mannetje is weer thuis gelukkig! Dan is 2 weken wel lang hoor! Eigenlijk 3 maar dat eerste weekend mocht hij nog naar huis.. Hier gaat het verder goed! Hoe komt het dat je zo moe bent meid? Doe je wel rustig aan? Los van de vakantie..
@xxpetra fijn dat je je al wat beter voelt.. morgen inderdaad even helemaal uitzieken en dan kun je vrijdag weer helemaal gezond aan het werk Nee ik ben écht wel vrij rustig als ik thuis zit hoor. Heb gisteren toevalig wel half bakje frietjes op van de Mac.. hier zit natuurlijk behoorlijk veel zout op, maar zou dat meteen zo veel effect kunnen hebben? Vroeger gooide ik altijd zout over het eten, maar sinds ik zwanger ben doe ik dit ook niet meer. haha ja heb meteen weer teruggemaild, dat hij ook leraar is op de school waar ik ook opgezeten heb.. vond hij wel erg grappig Dus ik hoop dat hij straks nog tijd heeft (tjah tijd gaat natuurlijk voor mij ok wel dringen ) Ik heb daar gelukkig geen last van. Lenn is absoluut geen stapper en al helemaal geen drinker maar snap dat je dat wel vervelend vind. Hij moet dan inderdaad gewoon opletten wat hij drinkt en inderdaad lekker thuis blijven als het bij je aan het rommelen is hoor! @babytjuh woowww wat goed! Je hebt gewoon op iedereen gereageerd!! SUper leuk hoor.. dank je wel, ik hoop ook dat ik gauw beter kan slapen! Wat vervelend dat je lichaam zo moe is.. rustig aan doen hoor en goed voor jezelf zorgen! heerlijk joh, straks lekker op vakantie! Het is je van harte gegund
Babytjuhh.. Ik geloof t best dat je toebent aan vakantie! Pff.. Zwaar denk ik zoveel werken! Bedankt voor je positieve woorden! Probeer zeker positief te blijven.. Nog maar 1 lange dienst en dan mag ik t rustig aan gaan doen! Babylizz.. Wat een nare uitslag.. Zou willen dat er een makkelijke oplossing is/komt.. Iets van de goeie zaadjes eruit halen en dan bij jou inbrengen ofzo..? Was t allemaal maar zo makkelijk. Mijn moeders beste vriendin had het na 10 jaar opgegeven en werd toen spontaan zwanger! Nu wil je natuurlijk niet zolang wachten maar wil ermee zeggen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn! Uhm de rest... Slaap lekker! tot morgen..
@ Babytjuhh: kleertjes ga ik pas maken als ze er is... verder echt heel veel zelf gemaakt. @ Mick: ach, de bandenpijn doet niet zo zeer als de rest van de pijnen. Bandenpijn is nog wel mijn minste probleem.....