@ Babytjuhh: bij FF staat een stippellijn. Dat wil zeggen dat FF op basis van jouw gegevens niet helemaal zeker is van het gesprongen moment. Niet te druk om maken en gewoon doortempen... normaal krijg je het definitieve ei-kruis een weekje na ei ongeveer.... Misschien dat FF van slag is omdat je uit hebt geslapen (en dus geen betrouwbare meting heeft)? Pijn hier is niet leuk meer en ben er eigenlijk een beetje klaar mee.... nog even doorbijten dus.
@ casss ohh wat lekker meid!! je mag dus aftellen..nog maar een paar uur en dan gaat je verlof in!! geniet ervan he!! @ mayd bedankt!! wist helemaal niet dat een stippellijn nog niet de officiele is...ik vind tempen nog best lastig hoor...ook juist omdat het op het zelfde tijdstip moet! dat is minder zeg dat je behoorlijk pijn hebt!! dikke knuffel voor jou zodat je door kunt bijten!! wat hebben jullie trouwens een mooie naam voor jullie meid!! <3 ik hoop dat jij je snel iets beter voelt!! liefs
Mayd wat naar dat je zoveel pijn hebt. Is daar niks meer aan te doen. Idd leuke naam je baby. Zwendel jij gaat ook lekker. Voel je je goed?
Hee dames, Heb wel alles gelezen, maar ga d'r even een ego-berichtje tussengooien . Hoewel, wil Jesse wel eventjes een superfijne vakantie wensen!!!!! Onder de klanken van "MMMMMMMbop" van Hanson (kennen we die nog... dat liedje vond ik vroeger zo leuk... nu te horen op omroep Brabant en kan nog letterlijk meezingen, hihi) Hier is het nu - weer - rustig. Vannacht had ik even de hoop dat het was begonnen... werd wakker met een hele harde buik en ging plassen, meteen daarna flinke krampen... gelukkig nuchter genoeg om te denken "vast voorweeen, en als het echt begint merk ik dat straks ook wel", dus heb een houding gevonden die lekker lag en toch weer in slaap gevallen... vanochtend niets meer, helaas... Behalve dan dat mn buik geregeld keihard is... heb ik tot nu toe weinig last van gehad, dus wie weet is het voorwerk begonnen... hopelijk heeft t van binnen wat gedaan, in ieder geval. Hoe dan ook, vriend is na vandaag drie dagen vrij (heeft vaak ook weekenddiensten) dus dat is sowieso leuk, en het zou stiekem best praktisch zijn mocht het door gaan zetten. Maar goed, daar ga ik maar niet van uit, want ik weet dat je dit soort "voortekenen" wekenlang kunt hebben voordat het doorzet. Ben vandaag maar nuttig bezig gegaan... envelopjes schrijven en nog wat wasjes en strijkjes voor de kleine. @iedereen: een fijn weekend alvast! Kindje lag trouwens goed te schoppen tijdens die krampen, haha
Oeh, en Casss.... geniet van je verlof!!! Toch te snel gelezen, dus... En MayD: inderdaad mooie naam.... heb ik ook voorgelegd aan vriend, maar die was iets minder enthousiast. Gelukkig maar, achteraf, want deze zomer is een collega bevallen van een dochter en raad eens....? Juist!! Ik hou de onze nog even geheim... maar is in ieder geval heeeeeeeeeel anders.... Dit is (vermoed ik) echt zo'n naam die mensen OF heel mooi vinden OF vreselijk (ouderwets)... Ben benieuwd! Toch iets minder ego dan ik dacht...
hoi allemaal, mega drukke dagen gehad hier!! Van me 2 vriendinnen heb ik van 1 nog wel wat gehoord, en van de ander helemaal niks dus die kan in een knuppe vallen. die ene die wel wat van zich heeft laten horen gooide het op een misverstand en ik heb haar verteld dat ik daar mijn twijfels bij heb en dat ik het te druk heb om over dat soort onzin te praten, nu stuur ze me de hele dagen smsjes..... is ook weer het andere uiterste! verder gaat het wel ik heb al een paar weken wat last van me heupen en in me bil, erge steken en soms zak ik door me heup heen, dit had ik vorige week aangegeven bij de vk en ze dacht dat het miss te maken had met het feit dat me heupen iets breder worden??? nou ik hoop dat het beter wordt want het doer verrrekte veel pijn en ik ben geen zeur qua pijn maar ik klaar geregeld tegen me kerel..... verder is het heel grappig dat ik smorgens als ik wakker word gewoon me nogmale blubberbuikje heb en eind van de middag een opgeblazen ballon buik heb! het verschil is enorm, dus denk de darmpjes haha! nou ik ga ff wachten tot manlief thuis is , die wil wraps eten ( iehwlggg) en ik heb van me meoder nog een bakje met mihoen in de vriezer staan dus die ga ik straks lekker opeten! morgen weer aan het werk, heb vroege dienst dus ga me vanavond op de bank nestellen en tvoh kijken!! dramaqueen... mooie buik hoor en wat knap dat je je eigen broeken nog past! Ik dacht zoiets te lezen dat ze geen zw broeken in grote maten hebben, ik was bij de h&m en daar hadden ze maat 46 ook..... en bij de c&a dan?
vriendlief komt net thuis en ik ga nu de verloskundige bellen... moet van hem, even vragen over mijn pijn in me heupen onderrug en bil.
nou, maf gelijk de fysio bellen, alles duid op bekkeninstabiliteit................ grrrrrrrrrrrr zit ik helemaal niet op te wachten!
@Babyliz Nou spannend hoor meid. Wel fijn dat ze nu verder kunnen gaan kijken. Hoop zo dat het allemaal een beetje opschiet! Lekker he, om de kachel aan te zetten.. heerlijk knus en behaaglijk @jeskejes zoo jij hebt het er maar druk mee! Dag 33 alweer.. spannend hoor, inderdaad maar het beste om er niet op te rekenen dan kan het altijd meevallen Ik zal voor je duimen! @Dreamer haha fijn dat je oma op wil passen! @Mick grappig om te lezen Bij ons dacht ook echt iedereen dat het een meisje zou zijn! Mijn moeder had zelfs al stofjes voor een meisje gekocht, om kleertjes voor te naaien En tjah.. toch is het echt een jongetje! En wat fijn zeg, dat de misselijkheid zo goed als over is, want wat is dat rot he? Heb je echt totaal geen controle over. @Pip wooww dag 44 alweer, wat vervelend zeg. Ik hoop dat je gauw ongesteld wordt zodat ze verder kunnen gaan kijken op die dagen! Maar het mooiste zou natuurlijk zijn, als je gewoon zwanger blijkt te zijn @Delilah haha ik houd ook niet van té warm en ook niet van té koud.. geef mij maar gewoon lekker zonnetje met een windje! hahah Dank je wel jaa nog maar 1 maandje (zal wel langer duren ) Wat lekker dat jullie een weekendje weggaan! Hmm moet je echt van genieten (één van de laatste keren samen waarschijnlijk ) @Jesse Ohh lekker zeg heerlijk een weekje vakantie (heb je verdiend!) Fijn dat het wat beter met je gaat! @babytjuh tjah je kan ook immer niet bezig blijven he Ik slaap helaas nog steeds niet goed.. zal ook wel niet meer gaan gebeuren ben ik bang.. ben echt doodop, maar ik overleef het wel Inderdaad, net wat mayD zegt, je moet gewoon doorgaan met tempen en dan geeft FF vanzelf de dag aan waarop je ei echt gesprongen is! Zal heel goed kunnen dat dit één dezer dagen gaat gebeuren Spannend hoor! @Cass ohh meid, je hebt bijna verlof! Succes nog met de laatste uurtjes werken (heb je nog wat gekregen van je werk?) @MayD heh wat vervelend zeg, dat je zoveel pijn hebt. Kunnen ze daar niks aan doen? @Dramaqueentje balen dat het niet heeft doorgezet Helaas kunnen voorweeën inderdaad erg lang duren.. ik hoop dat de kleine zich gauw aandient. @nanon Bekkeninstabiliteit Wat ontzettend vervelend zeg. Hopelijk kun je gauw bij de fysio terecht en kan hij je van de pijn af helpen. Succes Vanmiddag weer bij de verloskundige geweest. BLoeddruk was nog steeds 135/85.. niet gezakt dus, maar gelukkig ook niet gestegen! Ik moet extra rustig aan doen van ze (hahah en ik ben al zo rustig ) en woensdag weer voor controle! Zodra ik mij wat minder goed voel moest ik aan de bel trekken. Wel fijn dat ze je daar zo goed in de gaten houden hoor! Jammie, zometeen lekker frietjes eten Morgen met manlief even flink aan de slag thuis. Alle kasten uitpluizen en opruimen om wat meer ruimte te maken voor de spulletjes van de kleine
Jesse lekker zeg dat je er ff tussen uit gaat!! geniet ervan! Casss jij ook al bijna verlof lekker! nanon balen zeg van de BI kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten!
Mayke zat al te kijken of je ergens de naam van jullie kleine al had genoemd, maar kon niets vinden, nu zie ik dat het in je handschrift staat mooie naam!!
Hahaha mannen..ze zijn ook allemaal hetzelfde! Jeroen had er ook niet zo heel veel haast mee want in zijn gedachten duurde het nog heeeeeeeel lang voor de baby zou komen. Ik heb toen aan hem gevraagd hoe hij het dan voor zich ziet in de verloskamer als de baby onverhoopt veel te vroeg zou komen...noemen we het dan voorlopig "baby"? hihi, daar had hij niet aan gedacht en toen hebben we uiteindelijk afgesproken om een week lang allebei de tijd te nemen om wat namen op te schrijven en daarna zouden we ze dan van elkaar bekijken. Ik ging er vanuit dat we ook zouden kiezen maar dat ging ook niet helemaal door maar goed...we hadden de namen toen al tot 2 gereduceerd Wie weet helpt het bij jou ook....
@ babywens, euhmmmm kasten uitpluizen en alles opruimen...? Dat valt niet onder de categorie "ik hou me rustig" Vervelend dat je bloeddruk nog hoog is. Hebben ze nu weer niet verteld waar dat allemaal op kan duiden? @nanon, als je vriendin je na dat gesprek constant sms't zegt dat ook al genoeg toch..ik bedoel..als ze zich niet schuldig zou voelen zou ze ook niet constant sms'en denk ik dan... Balen van de eventuele BI, hopelijk valt het mee. wanneer kan je bij de fysio terecht? @Mayke, ik zat ook al te zoeken maar zie de naam in je onderschrift! Mooie naam joh! Ik zou die van ons ook best willen verklappen maar een vriendin zit ook op dit forum en ik weet niet zeker of ze wel eens bij dit onderwerp meeleest..ze weet dat ik hier mee klets. dus ik doe het toch maar niet. @babytjuh, geeft FF echt je eisprong aan of ook al de LH piek? als het de piek aangeeft op dag 12 kan je ei een deze dagen gesprongen zijn..vandaar dan ook de sliert slijm. @Jesse, oww heerlijk joh dat je al bijna op vakantie gaat!! Geniet ervan! @dramaqueentje, spannend!!!!! @Cass, als je dit leest heb je gewoon verlof!!!!!!
@ Nanon: ik leef met je mee meis... BI zit je niet op te wachten... ik kan er helaas over meepraten @ all: thnx voor de complimenten voor de naam... Deze was voor de zwangerschap eigenlijk al bekend (ook voor een jongen)
@ dramaqueen meid wat spannend allemaal zeg!! hoe ben je deze nacht door gekomen?? denk je dat jullie kindje eerder geboren word?? als het zover is...(wat zeg je eigenlijk tegen iemand die gaat bevallen?? succes klinkt zo raar...sterkte...tja misschien heb je dat wel nodig...) maar iig toi toi toi haha @ nanon hopenlijk heb je geen bi...maar wat het ook wel is ik hoop dat het gauw overgaat!! beterschap!! @ babywens wat balen zeg dat je nog zo slecht slaapt!! dan zal je overdag wel kapot zijn of niet?? pak je overdag wel je rust dan?? ook met je bloedruk is dat wel beter he!! fijn dat hij trouwens niet gestegen is..maar moet wel beetje zakken he ja miss dat ff het straks wel zeker weet..maar zie deze maand het toch niet zitten...te weinig geklust...dus op naar de volgende ronde! @ petra FF geeft aan wanneer de eisprong geweest is...dus eigenlijk zou ik moeten tempen en ovu testen gaan gebruiken om hem zeker niet te missen...maar FF heeft het waarschijnlijk niet goed omdat ik 1 dag later getempt heb! hoe gaat het met jou??? @ FF meiden ik zit met een dilemma.. gisteren had ik late dienst en ging ik pas rond 3.30 slapen normaal temp ik om 9.00 ik dus de wekker gezet omdat ik toch deze week goed in wil vullen op FF...mijn temp was toen 36,1 toen ik wakker werd om 11.00 heb ik voor de gein weer getempt en toen was hij 35,6 een behoorlijk verschil dus eigenlijk... nou weet ik dat je op hetzelfde tijdstip moet tempen...maar volgens mij is dezelfde aantal uren slaap ook belangrijk...bij de 1e meting heb ik maar 5 1/2 uur slaap gehad en normaal natuurlijk veel meer...bij de 2e meting was het dus 7 1/2 dus mijn vraag aan jullie welke zouden jullie in voeren??? als ik 35,6 invul gaat hij waarschijnlijk ervan uit dat mijn ei gesprongen is...terwijl ik het idee toch had dat mijn ei eerder gesprongen is... als ik na mijn vakantie (nog 1 maand om te klussen) nog steeds niet zwanger ben moet ik maar eens ovutesten en tempen tegelijk om het nog meer inzicht te gaan geven..nu weet ik nog niet waar ik aan toe ben.. liefs
Je moet de eerst gemeten temperatuur aanhouden, dus 36,1... de tweede meting is al niet meer correct. Eenmaal wakker is eenmaal tempen.... het aantal uren slaap moet minimaal 5 zijn voor een betrouwbare meting... Ik kan je voor eventuele volgende rondes trouwens aanraden om een digitermometer met 2 decimalen (2 cijfers achter de comma) te gebruiken. Soms worden temperaturen namelijk erg verwarrend afgerond bij 1 decimaal... (,25 wordt bijvoorbeeld ,3 en ,24 wordt ,2 ....) Ovutesten zie je inderdaad je ei aankomen en bij FF zie je of en wanneer die uiteindelijk gesprongen is. Ik ben juist begonnen met ovutesten en heb tempen er later bij gedaan.
Petra goed idee...ik denk dat ik hem maar even voor het blok ga zetten, dat we volgend weekend beide met een lijstje komen. Babutjuhhh ik tempte ook direct na het wakker worden. Je temp. is als je net wakker wordt altijd hoger dan een paar uur daarna dus niet heel vreemd dat je om 11.00 een halve graad bent gezakt. Ik ga dit weekend eens alles opschrijven wat we moeten gaan kopen voor de babyuitzet want met alleen wat meubels kom je ook niet ver. Ik kan dan na elke aankoop wat afstrepen én heb een goede reden om weer lekker te gaan shoppen
@maybebaby, je hebt in veel winkels van die uitzetlijsten liggen, zoals bij de hema, prenatal etc. Ik ben ook gaan afstrepen en vond zo'n lijstje idd heel overzichtelijk. Heb je veel vriendinnen in je omgeving die kindjes hebben? Volgens de uitzetlijsten en de kraamzorg is het beter om 2 kruiken te hebben maar bij sommige kindjes worden ze niet eens gebruikt dus dan is het wel zonde van het geld. (zijn best prijzig) Dan zou je dus kunnen vragen of je een kruik kan lenen van een vriendin en zelf 1 kruik aanschaffen. @babytjuh, ik heb echt totaal geen verstand van tempen dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry! Hoe het met mij gaat..op het moment even kut of nou ja...heb net even flink zitten huilen een hele goede vriendin zit overspannen thuis. zij is bijna jarig en vroeg of ze haar verjaardag bij ons thuis mag vieren zodat zij weg kan als het teveel wordt voor haar. Ik heb haar eerlijk laten weten dat ik dat niet zie zitten omdat ik dan 38 weken zwanger ben. Nu stuurde ze een mail terug dat ze vind dat ik wel wat meer rekening met haar kan houden en dat ik nu heel duidelijk heb aangegeven wat ik wel en niet wil.. euhmm..het is toch ONS huis dus hoezo zou ik niet duidelijk mogen aangeven wat ik wil? :x :x bah, hoe meer ik eraan denk hoe bozer is wordt!!!
@ Petra: Kan ik me voorstellen Petra... wat denkt ze wel. Zij moet ook aan JOU denken, jij bent dan nota bene 38 weken zwanger en staat op springen!!! Ik zou pislink worden. @ Maybebaby: ik heb van een kraamverzorgster een tip gekregen juist niet zon lijstje van een winkel te halen (die willen toch alleen maar verkopen), maar contact op te nemen met de kraamorganisatie van jouw keuze om te vragen of zij een lijst hebben. Op de bestaande lijstjes van winkels staat van het ene product te weinig (hydrofiele luiers) en van andere producten te veel (lees: onzin, helemaal niet nodig / geldklopperij).