In 2011 voor de eerste keer zwanger willen worden! -2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Petra kan me voorstellen dat je boos bent! het is inderdaad JOU huis en dat zij overspannen is is natuurlijk heel erg vervelend, en snap dat dat voor haar moeilijk is, maar jij bent dan 38 weken zwanger, wie weet ben je al wel bevallen!! heeft ze geen andere vriendin aan wie ze dit kan vragen want dit kan ze gewoon niet van je verlangen! wat nou als je het wel doet en zij gaat om 10 uur weg en je trekt het zelf niet meer, dan zou jij er lekker mee zitten. vind het alleen maar goed dat je eerlijk hebt aangegeven dat je het niet ziet zitten!

2. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Petra: nou jaaaaaaaaaaaaaaa zeg!!!! Ik neem aan dat mensen wel kunnen begrijpen dat je met 38 weken zwangerschap zoiets niet ziet zitten? Dat ze het uberhaupt heeft gevraagd.... nee, dat zou ik toch niet bedenken. Aan de andere kant, ze is wel overspannen, dus misschien begrijpt ze het, als de gemoederen wat bedaard zijn, toch wel en neemt ze dr boze woorden terug.

@Maybebaby: ik sluit me bij Mayke aan... ik heb ook wel lijsten van winkels gebruikt maar zelf nagedacht (en soms ook gegoogled) over wat er op stond. Maar shoppen is altijd leuk, natuurlijk... dat kunnen wij aanstaande mama's blijven doen ;).

@babytjuh: ik heb ook geen verstand van tempen, cyclussen enz enz, dus kan je daar ook geen antwoord op geven. Maar ik zie dat je in ieder geval wel al antwoord hebt gehad van iemand anders; hopleijk heb je daar wat aan! Enne... bedankt voor de toi toi toi :) !!

@Nanon: goed dat je hebt gebeld, hoor, denk aan jezelf! En ik duim voor je dat het geen BI is... zelf geen ervaring mee gelukkig, maar daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

@babywens: ik sluit me erbij aan... de kasten uitmesten is NIET rustig aan doen :p. Maar hoe herkenbaar... ik heb vorige week met mijn verhoogde bloeddruk extra planken in het badkamerkastje zitten "timmeren"... had t al zooooooooo vaak aan vriend gevraagd... nou, dan maar zelf!

@Delilah: alvast een goede vk-afspraak gewenst... hopelijk krijg je nog een echo!

@iedereen: ik kan heeeeeeeeeeeel veel vertellen over vandaag, (neeeheee, niet dat ene, helaas.... ook geen voortekenen meer) maar moet nu weg dus jullie houden het tegoed. Tipje vd sluier: in het ziekenhuis geweest...

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@dramaqueen, je bent toch niet stiekem al bevallen hé?? :p
    In het ziekenhuis geweest...ben je gestript? of hebben ze geconstateerd dat je al ontsluiting hebt?
    Nu maak je me wel heel nieuwsgierig hoor!!!
    Heb jij trouwens de slijmprop al verloren?

@ Mayke en Delilah, ik ben ook echt boos maar daar ga ik altijd van huilen :) Ze probeert me een schuldgevoel aan te praten maar dat vind ik gewoon niet eerlijk. Ik vind het ook allemaal heel rot voor haar maar ik ga mezelf geen schuldgevoel aan laten praten door haar, ze mag dan overspannen zijn maar dat wil niet zeggen dat ik er niks over terug kan zeggen. toch? Gelukkig denkt Jeroen er precies hetzelfde over dus dat is wel fijn.

Wat is dat toch met vriendinnen... Bij Nanon is het ook al zo'n gedoe.
    Hoe gaat het nu bij jou Nanon? heb je die vriendin die bleef smsen nog gezien of gesproken en van die ander helemaal niks meer?

@Mayke, dat is wel een goeie idd om contact op te nemen met het kraamcentrum voor die uitzetspullen. Ik heb hier thuis 2 lijsten liggen en die zijn allebei verschillend. Net wat je zegt, de een zegt dat je veel van iets nodig hebt en bij de ander staat dat helemaal niet vermeld. Wij hebben veel vrienden met baby's dus ik heb ook veel rondgevraagd wat zij echt gebruikten en wat niet.

Ik heb vandaag trouwens de box van Prenatal opgehaald. Super leuke spulletjes!!

@delilah, hoe gaat het met jouw?

Fijn weekend meiden!

4. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Hoi! Zo hier mijn verlof begonnen! Was er echt aan toe!

Dramaqueen je maakt t wel spannend!

Mayke, wat rot dat je zoveel pijn hebt..
    Nanon, hoop dat t geen bi is, maar klinkt niet best...

Petra, ik ben heel emo.. Jij ook? Grijp alles heel erg aan..
    Vervelend van je vriendin.. Maar t zal bij haar miss ook erg hoog zitten door haar emoties... Lastig.. Grijp t niet te persoonlijk aan en kies voor jezelf.

5. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Oh en babywens, heb een flinke mand gekregen van collega's en clienten met rompertjes, lepeltjes, truitje, pakje, muziekknuffel, flessen, melkpoederhouder, kleerhangertjes, polsrammelaartje, knuffelboekje, knuffel... Haha heel veel dus. Echt super lief!

Maandag heb ik info avond over borstvoeding.. Woensdag controle vk, woensdagavond themaavond van de kraamzorg en dan donderdag laatste x gym.. T is maar goed dat ik niet meer hoef te werken haha.. Vol programma!

6. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @xxpetra haha oepsie.. tjah ik kan toch niet hele dagen op bed blijven liggen? ;)
    Nouja ze willen gewoon alles goed in de gaten houden, want hoge bloeddruk kan natuurlijk duiden op
    zwangerschapsvergiftiging.. dus controleren ze wat extra om het eventueel 'voor' te zijn!
    maar zolang mijn urine goed is en ik mij verder ook goed voel is er niet zoveel aan de hand!

Oh vervelend joh van je vriendin. Maar zij moet inderdaad maar beseffen dat het echt geen pretje is
    voor een hoogzwangere vrouw! Misschien kan ze inderdaad bij iemand anders haar verjaardag vieren?
    Wel ook vervelend voor haar dat ze zo in een dip zit, maar je moet momenteel ook aan jezelf denken ej!

@babytjuh ben overdag inderdaad kapot, maar merk wel dat ik dan beter slaap 's nachts, dan dat ik
    overdag ook nog een dutje doe.. dus mijzelf maar extra moe maken elke dag :p (haha erg vermoeiend ;))
    Slim inderdaad om na de vakantie (als je natuurlijk niet al zwanger bent :)) om dan te gaan temperaturen en
    ovulatietesten tegelijk te gaan gebruiken! Maar aan de andere kant klopte mijn ovulatietesten niet echt
    (had wel iets van 4 dagen positief getest) en klopt FF wel (maar dat scheelt ook per persoon natuurlijk).. inderdaad ideetje om te tempen met een thermometer die twee getallen achter de nul aangeeft.

@Dramaqueentje haha ja erg lastig he, dat rustig aan (ik doe voor mijn idee al súper rustig aan, verveel
    me soms kapot ;)) Wat zouden ze bij jou over je hoge bloeddruk? en istie nog meer gedaald? Houden ze jou
    nou ook wat vaker in de gaten?

@Cass ohh wat ben je verwend zeg! Super leuk en lief van ze :) Geniet van je verlof!

Oepsie vandaag toch erg druk geweest :p haha ben van 9 tot 8 druk in de weer geweest.
    Eerst naar het grofvuil, daarna een droger uitgekozen, naar de kapper geweest, de stad in geweest, de kasten uitgepluisd..
    ben alleen niet toegekomen aan het opruimen :p haha heb er echt een hekel aan, want alle dozen
    staan nu lekker in de woonkamer.. een enorme bende dus ;)
    Ben kreeg echt buikpijn dus moest stoppen van manlief.. net lekker even ontspannen in bed geweest en nu even op de bank tv kijken!

7. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik heb gewoon op internet wat lijstjes naast elkaar vergeleken en daar een lijstje van gemaakt wat we allemaal nodig hadden. In het boekje van de kraamhulp (infoboekje) zat bij mij ook en lijstje. Lijstje in excell gezet met dingen die je echt in huis moet hebben en alles wat we nog nodig hadden rood gekleurd en alles wat we hebben zwart gekleurd. Alleen nog een kraampakket nodig en nieuwe kruiken. Ik had van iemand prenatal kruiken maar die waren al ruim 3 jaar oud dus dacht zal in ieder geval nieuwe doppen met ringen kopen (ringen drogen nl uit dus let hiermee op met 2ehands kruiken. Maar nu heeft prenatal 2 jaar geleden hun kruiken aangepast en nu passen de nieuwe doppen niet meer op de oudere kruiken. Dus mocht je prenatal kruiken van iemand krijgen of overnemen kijk even hoe oud ze zijn. Wij moeten nu toch nieuwe kopen. Op zich niet zo erg maar wel zonde.

Hier alles helemaal goed. de kleine rommelt lekker alleen als mijn vriend dan wil voelen is het weg. Hij heeft hem dus nog steeds niet gevoeld en daar baal ik wel van. Lijkt me voor hem ook leuk om het eindelijk eens te voelen. zelfs als ik probeer de kleine wakker te "schudden" werkt het niet. (was een tip van de vk)

8. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dames, hier de update... En nee, helaas niet gestript oid....

Na die "krampnacht" heb ik vrijdag constant een keiharde buik gehad, waardoor ik de baby niet meer voelde... 's-nachts ontspande mn buik weer maar voelde ik ons meisje ook amper, en alleen omdat ik er supergeconcentreerd op aan t letten was voelde ik nog iets (minimale, zwakke bewegingen, dus...). Hartje zelf geluisterd, klonk goed, dus toch in slaap gevallen...

..gisteren toch maar vk gebeld om te vragen of een goed kloppend hartje betekende dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar zover kwam het niet eens... Toen ik vertelde dat ik me wat zorgen maakte ivm minder leven voelen moest meteen naar de praktijk komen om te luisteren...

...gedaan, de vk voelde meteen weerstand van de kleine zodra ze t apparaatje op mn buik zette - maar ik voelde dat dus niet... was ik gelukkig niet helemaal gek - hartje klopte goed, maar ze stuurde me toch door voor een hartfilmpje...

...twee en een half uur zoet geweest in het zh. Filmpje prima, niets aan het handje, baby bewoog goed, maar ik kon dus veel van de bewegingen zelf niet voelen, MAARRRRRRRRRR... mn bloeddruk was weer gestegen :x:(:x:(.

Niet heel veel, hoor, maar de gyn besloot wel verder onderzoek te doen omdat 'ie dat toch een beetje zorgwekkend vond...

gelukkig goede echo, urine en bloed, maar ik mag dinsdag wel weer terugkomen... dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen... of ik nu bij hem onder controle blijf of terug mag naar de vk en wat er gebeurt als het weer is gestegen...

tsja... we'll see... helaas dus geen spannende ik-ben-of-ga-nu-echt-bijna-bevallen verhalen, maar het houdt je wel bezig...

9. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

#2149 Maybebaby82, 23 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2011
    Petra, Mayke, Dramaqueen, ik heb een kennismakeingspakket gehad van de kraamzorg met boekjes vol info. Ook daar zit een lijstje bij dus deze ga ik als basis gebruiken en daarnaast schrijf ik de spullen op die ik zelf nog nodig denk te hebben (lees: leuk vind om te kopen ;)) Vrienden van ons hebben rond kerst vorig jaar een kleine gekregen en nu heb ik de wipstoel, babygym, badje, draagzak en twee kruiken te leen gekregen. Allemaal spullen die je maar een paar maanden gebruikt en nog zo goed als nieuw zijn dus ik ben er helemaal blij mee.

Petra wat balen die situatie met je vriendin. In haar emotionele/overspannen bui zal ze zo onaardig naar je gereageerd hebben. Ik zal proberen het naast je neer te leggen en haar even uit laten razen. Ze zal heus wel gaan inzien dat ze fout zit en jij niet diegene bent op wie ze het af mag reageren. Groot gelijk dat je er wat van hebt gezegd trouwens.

Zwendel mijn vriend heeft de kleine ook nog steeds niet gevoeld. Iedere keer als hij zijn hand op mijn buik legt wordt het stil of is het amper te voelen. Erg jammer en ik ben ook heel ongeduldig. Wil het zo graag met hem delen!

Jee Dramaqueen wat een verhaal...het komt wel heel dichtbij nu. Gelukkig is alles ok met de kleine en houden ze je goed in de gaten. Kan me wel voorstellen dat je wel bezorgd bent op zulke momenten. Alaan de zenuwen nu toe of ben je er nog redelijk relaxed onder?

10. Maybebaby82

Oh dames met een bolle buik nog even een 'persoonlijk' vraagje...Hoe houden jullie je bikinilijn bij? Ik kan door mijn buik niet zoveel meer zien, ookal probeer ik alle mogelijke poses onder de douche aan te nemen hihi.

11. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Ik scheer op gevoel.. Haha.. Zal er vast niet mooi symetrisch uitzien maar ach... Who cares..

12. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@zwendel, hihi wat een eigenwijsje joh dat het zich stil houdt als je man voelt. Kunnen jullie het al wel zien bewegen? als je bv ontspannen op de bank hangt?
    Bij ons is het ook wel zo dat zodra Jeroen zijn hand erop legt de baby zich rustig houdt maar hij heeft het in het begin wel vaak gevoeld. Kan me dus wel voorstellen dat je baalt!

@ dramaqueen, je houdt het wel spannend zo joh! spannend dat je dinsdag weer langs mag!

@babywens, actieveling :p
    Wel fijn als je zo'n productieve dag hebt gehad he? Ik heb ook nog wat klusjes te doen maar die laat ik tot mijn verlof liggen heb ik met mezelf afgesproken..anders heb ik straks niks meer te doen.

@Cass, jeeeehhh verlof!!!

@maybebaby, ik ben, toen mijn zicht slechter werd door mijn buik;), gestopt met proberen een 'streepje' te maken, dat lukte voor geen meter dus nu scheer ik alles gewoon weg op gevoel. Vaak op een dag dat Jeroen in de buurt is haha dan kan hij kijken of ik niks ben vergeten ;) :) ;)
    Een vriendin die vorig jaar is bevallen vertelde dat zij haar man uiteindelijk de boel liet scheren, hihi ik geloof niet dat Jeroen dat zou doen maar het kan een oplossing zijn!

Ik smeer me nu scheel aan Bepanthen op mijn borst, want van de week jeukte het weer zo erg en schijnbaar heb ik toen iets te hard gewreven en nu heb ik wat scheurtjes langs mijn tepel :$ AUW!!
    verder heb ik manlief aangestoken dus die loopt nu snotterend rond in huis..hihi en dan is hij zoooo zielig:p Dus heb al heel actief een ontbijtje op bed gemaakt en hem ingesmeerd met..van dat spul dat je weer beter kan ademen..en zo nog even om boodschappen.
    en dan nog 4,5 dag werken en dan ben ik eindelijk klaar!! jeeeeh

13. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Petra ik vind ook dat ze geen misbruik hoeft te maken van de situatie! dus vind het jou goed recht om te zeggen dat je niet wilt! en ik zou me zeker geen schuldgevoel aan laten praten!
    haha toevallig heb ik gisteren ook de blije doos opgehaald bij de prenatal! zitten inderdaad erg leuke dingen in!

Casss heerlijk verlof! geniet er lekker van meis! en wat enorm lief van je collega's zeg! dat krijgen we bij ons op het werk helaas niet.

babywens wel rustig aan doen meis! aan jezelf denken!

Zwendel volgens mij kruipen alle ukkies weg voor papa's en andere mensen :) die van ons is ook erg druk maar manlief heeft hem nog niet zo heel vaak gevoeld, vaak als hij voelt stopt de kleine met bewegen en als ik dan mijn handen erop leg, reageert hij meestal meteen op mij, hij weet al goed wie mama is haha :D

dramaqueentje wat een verhaal zeg pfff je moet wel veel geduld hebben zeg! wat een gedoe! en rot zeg dat je de kleine zelf niet meer zo goed voelt, al beweegt ze wel, kan me zo voorstellen dat dat verontrustend is! hopelijk gaan ze dinsdag dan eindelijk eens actie ondernemen! succes meis!

maybebaby ik doe de bikinilijn op de gok/op gevoel en als ik klaar ben laat ik manlief ff loeren of alles er netjes uitziet haha :D

ik zal ff wat fotootjes spammen! hier 2 foto's van de inhoud van de kledingkast voor ons ukkie :D

14. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
  15. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    en hier nog 2 buikfoto's :D

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Delilah: mooi gevulde kast!

@ Maybebaby: ik ga mijn man vragen of ie e.e.a. wil weghalen. Ik krijg het echt niet meer voor elkaar, mijn buik is te groot.

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Delilah: mooie buik!

18. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Wow wt heb jij al veel kleren en schoenen! Allemaal zelf gekocht of ook 2e hands?

Ik heb maar 3 pakjes haha..

19. Maybebaby82

Zo Delilah wat een mooie volle kast! Je hebt zo te zien een leuke smaak, allemaal stoere dingen. Enne...volgens mij heeft ie voorlopig wel schoenen genoeg!

20. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    mayke thanx ;)

Casss meeste heb ik allemaal zelf gekocht, zitten een paar dingetjes tussen die ik heb gekregen, is maat 50,56,62 en een paar dingetjes die groter zijn. ben een beetje shopverslaafd ;)

Deel Deze Pagina