In 2011 voor de eerste keer zwanger willen worden! -2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @MayD ja ik weet dat het erbij hoort.. haha maar vrolijk word ik er niet van ;) Nee hij moet zoiezo nog 6 daagjes blijven zitten hoor! Dan kan ik namelijk gewoon thuis bevallen en hoeft hij (hoogstwaarschijnlijk) niet in de couveuse.. maar ik denk dat hij tot de 42 weken blijft zitten :p hahaha

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    hahaha!!! Laten we hopen dat je ook weer niet zoooo lang met de oefenweeën hoeft rond te lopen.

3. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    is het echt het verstandigste om de langste cyclus aan te houden of hoeft dat niet persee ??

4. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Hey lennyt, voor je eigen geruststelling zou ik de langste aanhouden..
    Anders zit je de hele tijd in sapanning.

Zo ik zit nu in bad bij mijn moeder. Had teveel buikpijn. Vk gebeld.. Ze denkt mijn darmen.. Maar omdat het ook achter zit kan t ook zo zijn dat mijn nieren knellen..
    Warme water helpt wel echt, voelt echt als een verademing! Kindje reageert er ook enthousiast op haha..

Pff hoop wel dat de pijn niet meteen terug is als ik zo uut bad kom.

Ik gebruik de droger zelden.. Als ik lui ben voor beddengoed en handdoeken idd.. :)
    In t appartementje moest ik m wel gebruiken.. anders hing heel t huis vol met was. Was maar 55m3

5. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Petra heb inderdaad behoorlijk wat kleding van z8 vind dat echt een superstoer merk! en is ook een erg goed merk, ook niet onbelangrijk!

mick ik vind het ook zo grappig dat iedereen het geslacht probeert te voorspellen ;) en dan moet ik vooral lachen als ze het fout hebben, en ze zijn zó overtuigd van hun gelijk :D geweldig!
    die konijnenkledinghangers komen bij de action vandaan, je kan ze ook bij de Hema kopen maar daar zijn ze duurder ;)

jeskejes goedemiddag meis!

Mayke haha ik ben dan ook een luie huisvrouw want ik strijk ook nooit :D

Casss oh dat is wel spannend dat er al november mama's zijn bevallen! ben ook erg benieuwd wanneer jullie ukkie komt, en wat Mayke ook al zei, bij de januarimama's is ook al een baby geboren wel veel te vroeg maar het is een vechtertje!

Babyliz een posi ovulatietest dat word klussen meis! je weet maar nooit!

babywens naar zeg van de harde buiken, ik herken het niet, maar ben ook 'nog maar' 30 weken! gaat bij jou ook wel snel he nu!

hier weinig nieuws te melden! nog maar 2 dagen werken (woensdag en donderdag) en dan lekker een weekendje weg! zin in!

6. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

hihi nee joh, je moet de strijkbout dan juist in het zicht zetten! Laat de kraamhulp maar lekker strijken dan hoef jij het niet meer te doen!
    (ik strijk alleen de overhemden van Jeroen voor zijn werk..dat vind ik ook meeeeer dan genoeg)

7. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

heej meiden, ik reageer vanavond wel even op iedereen, ben bekaf na een dag werken...nog 3,5 dag te gaan...

@cass, haha lijkt me ook zo vreemd om ineens verlof te hebben!
    Jij bent de 26e uitgerekend toch? Ik de 27e maar ik heb steeds het idee gehad dat de baby of met 38 weken komt en anders blijft zitten tot 42 weken..haha we zien wel.

@babywens, wat rot van die harde buiken! Ik heb 's nachts wel last van de kleine als hij zijn kont omhoog gooit precies tussen mijn borsten..dat geeft een heel strak en vreemd gevoel. en verder lig ik 's nachts veel wakker door dat syndroom waar ik nu last van heb in mijn hand en arm.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik weet eigenlijk wel betere dingen te doen voor de kraamhulp dan strijken... strijken vind ik echt de meest nutteloze bezigheid ever...

9. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

Lekker Petra, nog maar heel even te gaan! Denk je dat ze iets op je laatste werkdag organiseren? Bloemetje of een cadeautje?

Ik lees de laatste tijd steeds vaker dat men kiest voor een kraamfeest ipv kraambezoek. Aan de ene kant klinkt dat wel heerlijk, al het bezoek in 1x gehad. Je hoort vaak genoeg verhalen van kraambezoek terwijl het kind al 4 a 5 maanden oud is! Aan de andere kant is het ook een beetje saai om al die weken na de bevalling 'alleen' thuis te zitten. Geeft iemand van jullie een kraamfeest of mag iedereen aan huis langskomen?

10. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @luie huisvrouwen: hier nog eentje... ik strijk ook nooit. Als iets echt gestreken moet worden, laat ik het mijn vriend opknappen :D. De afgelopen dagen en weken heb ik voor de baby gestreken, en dat is bij elkaar meer dan ik ooit eerder heb gedaan (alles voor ut jong, he???).

@lennyt: welkom! Het is nog 2011, he, dus helemaaaaaaaaal niet laat om je nog aan te sluiten, hoor! Ik kan je alleen niet helpen bij vragen over cyclussen, ovulaties, tempen enz. enz.

@delilah: geinspireerd heb ik vandaag ook maar foto's gemaakt van de inhoud van het kastje en de commode... nu is het nog toonbaar. Ben benieuwd hoe lang dat duurt eens de kleine er is...

@Casss: ik lees en schrijf niet mee met de november mama's, maar het lijkt me een goed teken dat de baby'tjes nu beginnen te komen! Maar ja... waar die van mij blijft???? (;)). Haha, ik weet dat er tot 42 weken voor staan, natuurlijk, maaaaaaaaaaaaaaaaar ik ben best nieuwsgierig inmiddels. Maar eigenlijk mag ik niet klagen over de laatste loodjes, want tot nu toe is het voor mij niet heel erg zwaar. Ik vermoed trouwens dat het bij mij uiteindelijk overtijd lopen wordt, compleet met inleiden, want die van mij bezorgt me zelden oefenweeen!

Zit jij trouwens in bad met je laptop???? :$

@babyliz: klus ze!!

@wasmama's: ik heb alles trouwens op 30 graden gewassen, zo de eerste keer. En geen droger, dus de zolder hangt weer eens helemaal vol.

Hier verder geen nieuws, hoewel:

Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst, jawel, een druppeltje melk uit mn borst zien komen!!!!!! Na al jullie lekverhalen eindelijk ook een minimelkverhaaltje van mij, dus!

Zijn jullie trouwens ook zo wispelturig? Gisteren boodschappen gedaan, en ik MOEST en ZOU vandaag tjap tjoy eten... alles in huis gehaald, en wat denk je?? Vanmiddag maar weer naar de supermarkt want het moest TOCH een simpel broodje gezond worden vanavond, en niets anders ;). Nou ja, eten we morgen tjap tjoy (tenzij ik natuurlijk beval in de tussentijd - wishful thinking, I know ;) - want ik heb al bedacht dat mijn pa of schoonpa een gerookte zalm wrap mee moet nemen naar het zh als dat enigszins mogelijk is, en als eerste "maaltijd" wil ik verse friet of gebakken aardappeltjes met een halfrode biefstuk en niets anders. ZO!!!!)

11. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik zie dat er weer meiden hebben gereageerd terwijl ik zat te typen (dat geklets is hier ook niet bij te houden, he...).

Maybebaby: wij hebben aan een kraamfeest gedacht. Lijkt me ideaal, maar zou het wel na een week of 6 willen doen. Tsja, dan zitten we midden in de voor iedereen toch al drukke decembermaand, dus we gaan toch voor kraamvisite. Maar mensen komen dan wel wanneer het ons uitkomt... niet te veel op een dag en ook niet elke dag. Ik heb ook wat tijd voor mezelf nodig en wij drietjes voor ons gezinnetje!

12. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Cass ohh vervelend joh :( Wel fijn dat je lekker bij je moeder in bad kan.. ja water kan echt heerlijk
    verlichtend zijn! Hopelijk is de pijn zometeen weg! (hoefde je niet te komen bij de vk?)
    Ja ons huisje is ook maar 50m2, dus je kan wel begrijpen dat een droger hier ook hard nodig is ;) Helemaal met een kleintje straks!

@Delilah oh gelukkig herken je het nog niet ;) jaa gaat zeker snel! Begint echt spannend te worden nu!
    Ohh heerlijk zeg, zometeen lekker een weekendje weg!

@xxpetra haha ik strijk ook alleen de overhemden van Lennart, meer echt niet ;)
    Vervelend dat je zoveel last van je hand en arm hebt :( Kan daar niks aan gedaan worden?
    Dat verdwijnt zeker weer na de bevalling en moet je nu even mee 'leven'?

Naar he, dat wakker liggen 's nachts.. grr zou zo graag eens lekker door willen slapen :p Maar dat gaat waarschijnlijk nog héél lang duren ;)

@maybebaby wij zitten heel erg goed na te denken over het feit of we een kraamfeest willen organiseren.
    Dit zouden we dan wel willen doen als de baby zo'n 4 weekjes is. Het is natuurlijk best makkelijk voor ons, omdat
    wij zo'n ontzettend klein huisje hebben. Er kunnen misschien 4 a 5 mensen per keer terecht en dat gaat dan echt
    super lang duren.. ook is het hier heel snel bomvol. We zouden eventueel een kraamfeest bij mijn schoonouders kunnen houden, dan nodigen we gewoon iedereen in één keer uit. Het nadeel is wel dat al heel veel mensen voor die 4 weken willen komen (ouders en broers en zussen is logisch ;)) en dat je dan uiteindleijk nog met heel veel kraamvisite zit.
    Zitten dus nog beetje in dubio ;)

@dramaqueentje jaaaaa je eerste melkdruppeltjes! Hhahah super grappig hoe je dat omschrijft ;) En hoe ervaarde je dat? :p

13. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    maybebaby hier geen kraamfeest maar gewoon kraambezoek en daar kijk ik nu al naar uit! zoveel mogelijk in de kraamweek natuurlijk! lijkt me geweldig :D

dramaqueentje foto van de inhoud van de kast? :p
    haha moet lachen om je wispelturigheid haha :D hier (nog) geen last van wispelturigheid :D

14. zwendel

zwendel Niet meer actief

Wij gaan ook gewoon voor kraamvisite, vinden het wel wat hebben en mijn schoonzus heeft al aangeboden om te komen helpen met koffie schenken enzo. Ze gaat ook als de kleine geboren is ipv beschuit met muisjes, lange vingers met chocolade en muisjes maken mmmmm.

Ik heb zelf ook echt een hekel aan strijken maar ben er voor de babykleertjes toch maar mee begonnen. Van mijn vader en moeder een strijkplank en een stoomstrijkijzer gehad hahaha soort van stille hint...

Blijf me echt verbazen hoe snel het bij jullie gaat hoor, ben zo benieuwd wanner de eerst baby geboren wordt in dit topic

15. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

#2215 xxPetra, 24 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2011
    ohh wat gaat het hier snel! Gezellig!

Zitten jullie trouwens allemaal op hyves/facebook? Misschien is het leuk om elkaar aan te melden..als er dan een geboorte is, is het daar eerder te zien...of is dat echt een compleet stom idee? :)

Wij hebben ook getwijfeld voor een kraamfeest maar we zijn laatst op een kraamfeest geweest en dat was zó ontzettend druk dat Jeroen en ik allebei zoiets hadden van..doe maar niet!
    We hebben wel afgesproken dat we de visite laten komen wanneer het ons uitkomt en niet wanneer zij willen.
    Ook in het heel lang visite over de vloer krijgen hebben we geen zin maar ik vraag me af of en hoe je dit het beste kunt voorkomen..

@dramaqueen, ik heb je foto gemist..of heb je die vergeten te plaatsen :p
    Gefeliciteerd met je melkdruppels! Het kan trouwens best dat je dit al vaker hebt gehad maar nog niet hebt opgemerkt hoor! Heb je bv nog geen witte kringetjes in je hoeslaken zitten op borsthoogte?

Ik heb al tegen mijn moeder gezegd dat ik een witte pistolet met filet americain met uitjes en peper en zout wil hebben :D Jammmmmmmmiiee!!

@Mayke, ik ben ook echt niet van het strijken hoor maar als de kraamhulp alles heeft gedaan mag ze van mij aan het strijken slaan :)

@zwendel, strijk je de babykleertjes ook? daar heb ik echt geen geduld voor dus heb ze in de wind laten drogen en strak opgevouwen.
    Ik las een paar pagina's terug dat je schreef dat je nog geen baan hebt. Wat voor soort baan zoek je? Lastig he als je op zoek bent en je kunt het niet vinden:(

@maybebaby, ik heb wel het vermoeden dat er vrijdag iets gaat gebeuren want ik heb wat mailtjes voorbij zien komen hierover. (die collega had er niet bij nagedacht om dat via haar eigen mail te doen dus er werd beantwoord en die kwamen op het algemene mailadres binnen. bij het zien van de titel heb ik ze snel in haar postvak gezet want vind het ook niet leuk als ik het al weet.
    Hoe gaat het verder met jou?

@babywens, hoe voelen die harde buiken bij jou?
    Ik heb sinds ik thuis ben wel een soort menstruatiekramp en dan voelt mijn buik wel hard maar doet geen zeer. Ik vraag me ook af of het wel een harde buik is en dat het niet komt doordat ons ventje dubbel geklapt ligt en de benen niet altijd strekt. het is op een bepaald gedeelte in mijn buik dan dus heel erg vol.

16. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Petra ik heb wel hyves, als je wilt mag je me wel toevoegen maar dan stuur ik je wel een linkje via pb ;) zet dat liever niet zo open en bloot op zp:)

17. zwendel

zwendel Niet meer actief

Niet eens??? das flauw hahahaha nee hoor meid groot gelijk zou ik ook niet doen

@Petra, Ik zoek iets administratiefs aangezien lopen nu af en toe erg lastig is. Heb sinds kort last van mijn linker lies (was begin van het jaar al uitgegleden met de sneeuw en toen had ik er al last van, is ff weggeweest maar is nu weer terug). En ik heb nu elke avond echt last van mijn rug (halverwege, niet eens onderin) dus denk dat zittend werk nu de beste optie zou zijn maar overal waar ik voor solliciteer wordt ik voor afgewezen op het moment dat ze horen of zien dat ik zwanger ben. Dan hebben ze de vacature ineens al vervuld. Krijg nu wel een uitkering maarja daar kom je ook niet echt van rond dus mijn vriend is nu maar extra uren gaan werken (wel ontzettend lief van hem) dus we hebben het gelukkig nog niet slecht :)

18. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    zwendel haha :D maar geldt voor iedereen die hyves heeft en me toe wil voegen hoor, geef maar een gil en dan stuur ik wel een linkje ;)

19. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, vooruit dan :)

Combi van nieuw en tweedehands, trouwens. Sokjes, schoentjes ed liggen in de commode, dus staan er niet op....

Oh, en links op de bovenste plank, in dat Zweedse design vakverdeelding de hoeslakentjes.... die krijg ik nooit normaal in een kast dus besloten het niet eens te proberen...

Valt wel mee met het roze, toch? Zit zelfs een pikzwart pakje tussen... helemaal links op de foto zie je nog een stukje van een van de pijpjes...

20. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @xxpetra haha super grappig.. ik heb ook al tegen mijn moeder gezegd dat ik een wit pistoletje met filet americain wil zodra ik bevallen ben :p hahah lachen ;)

haha niet zo slim van je collega! Wel leuk dat ze wat aan je gaan geven (hoogstwaarschijnlijk :p) Spannend hoor en je verlof komt ook steeds dichterbij :) Heerlijk!

Ehm mijn hele buik voelt dan gespannen en vaak doet dit wel zeer.. echt gewoon alsof je hele buik verkrampt is. VOel ook altijd heel duidelijk wanneer ik een harde buik heb.
    Maar het is niet altijd zo dat mijn hele buik hard is, soms is het een gedeelte..

@delilah mij ook even pbén ;) haha wil je ook op hyves!

Hmm ben heerlijk chocoladepepernootjes aan het eten! Met de kans dat ik straks flink last krijg van maagzuur, maar kan het echt niet laat liggen.. heb echt vreetzin, herkenbaar? :p

Deel Deze Pagina