In 2011 voor de eerste keer zwanger willen worden! -2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwendel

zwendel Niet meer actief

Delilah je hebt een pb met mijn hyveslinkje hahaha als er nog iemand is die ook mijn hyves wil geef maar een gil hihi

Ik heb ook al gezegd dat het eerste dat ik wil eten als ik bevallen ben een wit pistoletje met filet american met een eitje is of een lekkere malse medium gebakken biefstuk mmmm ga er al van watertanden als ik er aan denk. Van de week hier bij de visboer gerookte zalm gehaald die niet vacuum verpakt is geweest nou kon maar net de auto halen maar toen moest ik toch echt eerst ff een stukje eten hoor!!!

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@zwendel, aaii dat is wel rot dat je daar nog zoveel last van hebt. merk je dat het erger wordt nu je langer zwanger bent? (dat het nog wat zwaarder wordt)
    Flauw he dat ze dan de vacature al hebben opgevuld! Op zich snap ik het wel maar ze moeten je ook een kans geven! Er zijn genoeg werknemers die aan alle eisen voldoen maar eenmaal aan het werk werkt het toch niet dus als het enige wat niet voldoet dan is dat iemand zwanger is...

@babywens, die pijn aan hand/arm heet carpaal tunnel syndroom (geloof ik ;)) en dat is eigenlijk alleen dat er vocht op een zenuw drukt. Normaal gesproken wordt je hieraan geopereerd maar..je schreef het al in je bericht...bij zwangeren verdwijnt het zodra je bent bevallen dus doen ze er niets aan.
    Als ik er echt heel veel last van krijg kunnen ze zo'n hard ding voor je pols laten maken zodat hij altijd recht blijft (minder klachten) maar voor die paar weken vind ik dat ook weer niet nodig.
    Ik hang nu dus regelmatig midden in de nacht met mijn arm in de wasbak vol warm water ;)

Mhh als ik er geen pijn van heb..die harde buik..dan zal het ook wel geen "echte" harde buiken zijn bij mij.
    Wat die menstruatiepijn dan is...:(

Ik heb hier gisteren trouwens die matrasbeschermer (dat roze zeil achtige ding) op mijn matras gelegd. soms verlies ik best wat afscheiding dus ik dacht..het kan er maar alvast liggen ;) Gelukkig knispert het niet dus heb er geen last van.

@dramaqueen, waaauuww!! weer zo'n volle kast! super leuk al die kleerjtes!!
    Als iemand nu nog tegen mij zegt dat ik veel heb dan laat ik een foto van jullie zien;) hihi.

@delilah, kom maar op met die link! :)

Heeft iedereen die boven de 30 weken is al klossen onder het bed?

3. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @zwendel GILL!! haah stuur maar pb'tje, vind het wel gezellig om jullie ook op hyves te hebben :)

@dramaqueentje zoo ook megavolle kast inderdaad! haah leuk hoor, ik heb ook het idee dat ik toch stuk minder heb ;)

@xxpetra Ohja carpaal tunnel syndroom inderdaad.. wel vervelend hoor :( helpt een warme kruik niet? (hoef je niet elke nacht je arm in de wasbak met warm water te leggen ;)) Hopelijk neemt de pijn wat af..

Je kan ook goed harde buiken hebben die geen zeer doen hoor! Wees er maar blij mee ;) Die menstruatiekrampen heb ik ook wel eens last van.. volgens mij zijn dat voorweeën of indalingsweeën ;) In ieder geval een voorbereiding op de bevalling..

Hier nog geen klossen onder het bed.. wij leggen een extra matras op het bed en dan is het ook hoog genoeg! ;) Dus dat doen we dan wel als de bevalling begonnen is.
    Ook nog geen matrasbeschermer eronder gelegd, omdat ik bang was dat het zou gaan knisperen.. maar dit is dus niet zo? (je hebt hem ook van het kraampakket neem ik aan?)

4. zwendel

zwendel Niet meer actief

@ dramaqueen mooie volle kast!!!

@ Petra, ja heb er best wel last van dus ben aan de andere kant ook wel blij dat ik nu gewoon mijn ding kan doen en afwisseling heb. Weet natuurlijk niet hoe het zou zijn als ik de hele dag zou zitten maar mis het werken gewoon. Vind dit wel een erg lange verlof zeg maar hahaha maar ach het begint al te wennen. Morgen op de markt nog ff wat stof kopen en dan ga ik mijn 1e project met naaien toch echt starten, ik ga een boxkleed "proberen" te maken.
    Wel vervelend hoor van je pols hopen dat als je bevallen bent het snel wegtrekt. Weet dat mijn schoonzus ook regelmatig last heeft van haar pols (regelmatig ontstekingen in gehad) en die heeft toen in een sportzaak van die goedkope polsbeschermers gehaald die ze met skeeleren ook dragen, die deed ze ook wel eens 's nachts om als ze er niet van kon slapen. Wie weet wel een goedkope oplossing voor zolang het eventueel nodig is moet je alleen wel kijken dat de maat goed is want het mag natuurlijk niet knellen

5. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaaaaaaa... het is echt enorm veel wat wij hier al hebben... (maar echt veeeeeeeeel gekregen, hoor.... ik kan geen nee zeggen als iemand vraagt of ik nog kleertjes wil.... leuk, toch?). Deze kleertjes zijn trouwens in de maten 50, 56 en 62 (en combimaatjes...), dus als het goed is kan het even mee... Hebben ook al veel in wat grotere maatjes, maar dat was ik tzt gewoon met de normale wassen mee...

Ik heb mn bed al twee weken op klossen (goed, he?), en ook al twee weken een matrasbeschermer. Dat roze (on)ding verschoof steeds, dus ik heb bij de action een hoeslaken met waterdichte onderlaag gekocht en die ligt er nu op.

Petra, vervelend zeg, dat je zo'n last hebt van je pols! Is een kruik idd geen idee, of een polsbescherming zoals Zwendel al zei? Volgens mij heb ik zoiets vaker gehoord bij dat syndroom...

Zwendel, dat slaat natuurlijk nergens op dat je vanwege een zwangerschap geen baan kan vinden...:x. Tuurlijk, als werkgever wil je je kersverse werknemer liefst niet meteen missen, lijkt me, maar je wil toch ook de beste kandidaat? Als je enthousiast bent over iemand geef je die toch een kans? Ik weet dat toen ik op deze school ging werken er ook net iemand was aangenomen die een paar maanden later al met zw-verlof zou gaan... het kan dus wel.

Creabea ze, en we zien het resultaat hier graag terug, hoor!!

6. zwendel

zwendel Niet meer actief

ja het resultaat zal ik zeker showen hahaha kan ff duren hoor :)
    En ja je moet net de juiste werkgever zien te vinden die er idd geen probleem van maakt want ze maken er immers geen extra kosten voor, ze krijgen er nog voor betaald ook om mij dan te vervangen.

7. Nanon

Nanon Actief lid

11 apr 2011
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ petra.... ik heb dat ook( al jaren) en ik heb bij een grote sportzaak een brace gekocht en die helpt..... die houd je pols recht, kun je of snachts omdoen en bij erge pijn ook overdag.... ik heb sinds ik zwanger ben geen last meer.... de brace kost 15 euro ofzo dus dat is niets.. je kan hem uitwassen ( behalven de plaat die er in zit, die houd je pols recht) ideaal dus.

hier gaat het.. hoe zal ik het zeggen... kut! in kan smorgens me bed haast niet uit komen, ik zak door me benen en heb helse pijn scheuten.... als het geen bekken instabiliteit is is het denk ik een hernia.... vriendlief maakt me wakkeer wanneer hij eruit gaat, hij moet me vast houden als ik loop ( liek wel een wief van 80!!) maarja, mijn leidingevende heb ik gebeld gister ochtend en die d8 dat het allemaal wel meeviel, maar toen ik gister voor me late dienst naar het werk strompelde, zag ze me lopen en heeft me per direct ziek gemeld en vandaag zit ik op kantoor ( kwam haar goed uit zei ze want ze had het smoordruk dus ik kan haar mooi helpen) ik heb een vaag vermoeden dat ik ook niet weer op de groep kom. Maarja nu kan ik wel gewoon rsutig zitten, moet wel om 8 uur beginnen omdat we een bewoner hebben met zwaar diabetes en die mag alleen door een aantal mensen gespoten worden waaronder ik.. dus dat zal het enige zijn waarvoor ik op de groep kom. zelfs de bewoners gingen me helpen gister dus dat was wel erg lief!

Nou ik zal zo naar het boerengat rijden... is vlak bij veendam... kennen jullie die voetbal club?

nou fijne dag iedereen!

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Veendam... ja ken ik... hahaha

Hier aan de rechterhand RSI en aan de linker hand Syndroom de Guervain (kan ik rechts niet krijgen, want daaraan ben ik al geopereerd). Gelukkig heb ik nog medische braces liggen die ik dan ook maar ga dragen.

Verder slaap ik slecht. Ga het vandaag bij de vlos maar even aankaarten, want ik houd dat niet nog 10 weken vol zo... ik ben kapot (slaap nu al een paar weken slecht).

@ Delilah: succes bij de vlos vanmorgen!

9. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

Moguhh dames!

Net een meneer van de verwarmingscentrale gehad en donderdag nog een voor een offerte. Onze ketel is aan vervanging toe, maar daar hadden we in het verhuisbudget al rekening mee gehouden.

Op mijn werk gaat het ok, een uurtje korter werken per dag scheelt wel en gisteren is er een nieuwe collega begonnen die ik moet inwerken. Als hij zijn draai heeft gevonden scheelt dat ook weer. Deze ochtend lekker vrij genomen. Moet zo even naar de orthodontist. Ben nu van mijn beugel (Invisalign) af maar moet nog even 'happen'. Daarna koffie drinken en een broodje eten bij mijn ouders en de rest van de middag werken.

Ik heb vannacht zo slecht geslapen! De baby had besloten even te gaan gymnastieken en kon maar niet rustig blijven dobberen. Overal voelde ik getrappel en gedraai. Superschattig maar een beetje slaap had ook fijn geweest. Helaas lag Vincent in al coma dus heeft het wéér niet kunnen voelen!

Ik heb een hanglamp, wandlamp, hemeltje en kussenhoes besteld voor het kamertje. Coming Kids Mixed colours, alles in grijs/wit en zooo leuk! Zodra de meubels er zijn en alles er een beetje leuk uitziet zal ik een foto spammen.

Ik heb thuis ook al geroepen wat ik als eerste wil eten na de bevalling; een verse pizza carpaccio van de pizzeria in Leerdam! Hoe we hem warm in Gorinchem krijgen zien we dan wel weer.

Fijne dag allemaal!

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb na de bevalling eerst zin in een ontzettend goed rood wijntje! Is ook het enige dat ik gemist heb.

11. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Ik kan niet kiezen hoor!!
    lekker wijntje (rood of droge witte), gerookte zalm, carpaccio, lekkere bloody steak!!
    of gewoon een zacht gekookt eitje, jammie!! of een uitsmijter haha

filet american geef ik dan weer niks om, eet ik nooit..

nou bad had geholpen maar zodra ik eruit ging was de pijn terug. heb veel harde buiken en ook regelmating ongi krampen.. flinke voorweeen al denk ik.. hoop dat dat een teken is dat de kleine lekker met 38 weken komt maar idd petra ook ik heb het gevoel of heel vroeg of heel laat.. gek he..
    hoop toch echt niet over de 40 weken ivm sinterklaas..

Haha dramaqueen, nee ik zat niet met laptop in bad. Ik zit (bijna)altijd op mijn telefoon.. dus die had ik lekker mee in bad. lekker wordfeud spelen. :)

oeh en eindelijk lekkende borsten haha.. mijne lekten al heel vroeg, toen heeeel lang niet meer, maar sinds een week beginnen ze weer. ach ja..

Gister trouwens een borstvoedingsthema avond. dus zitten we daar om 19 uur.. 19:30 nog niemand. bleek dat het vrouwtje op een andere locatie was als wij en ze was naar huis gegaan omdat daar niemand was! hallo!!?? dan bel je toch ff rond? als er niemand is bij je cursus ga je toch nadenken van goh er is helemaal niemand? vind het zo raar!! dus om 20 uur hoorde we dat pas, daar een uur voor niks gezeten!! en nu dus nog geen info over borstvoeding gehad.. :x

12. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    dames ff snel, net weer van de vk en ze was niet tevreden over de groei van de kleine, neem aan dat ze dat aan de hand van de baarmoeder bekijkt? gelukkig kan ik vanmiddag al terecht voor een echo, dan gaan ze kijken of de kleine daadwerkelijk niet goed (genoeg) groeit. ben er een beetje door ontdaan, had dit echt totaal niet verwacht! juist omdat alles er elke keer zo goed uitzag! manlief gaat vanmiddag gelukkig mee, hij was toevallig vrij vanmiddag dus daar ben ik wel heel blij om! toch zit het me niet echt lekker, voor nog geen 2 weken geleden bij de pretecho was ons ukkie volgens de echoscopiste nog een dikkerdje en nu zou hij niet genoeg gegroeid zijn.
    ben heel blij dat we vanmiddag al terecht kunnen voor de echo, laat jullie later nog ff weten hoe het gegaan is!

13. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Oh meis das wel schrikken. Fijn dat je vanmiddag al terecht kunt. Horen wel hoe t was.

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Och Delilah... da's inderdaad ff schrikken... Succes vanmiddag.

15. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Delilah dat is zeker schrikken zeg.. ook gek dat hij bij de pretecho nog gewoon goed op gewicht en groei zat en dat hij dan nu opeens niet goed groeit? Hopelijk valt het allemaal mee en hebben ze het niet goed gevoeld. Succes en laat je het weten?

Hier even de kledingkast aan het uitzoeken (eindelijk) en wat een troep zit daarin zeg :$ haha ik heb echt super veel weggegooid en nu is de kast bijna leeg.. hmm dat wordt weer eens flink shoppen (als de kleine geboren is en mijn buikje weer wat strakker is ;))

16. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Hey babywens.. Vergeet je niet dat je rustig aan moest doen ;)

Oh dat is niet leuk delilah! Maar zou me proberen niet te druk te maken. Ik heb 3 vk. Een denkt dat die heel groot word.. De ander schat m op 7 pond... Ja dan denk ik ook.. Wat is t nou?

17. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, Delilah, en fijn dat je snel terecht kan!

Hier vind ik het ook best spannend worden... vanochtend in het zh waren hartfilmpje, urine en bloed goed, maar de bloeddruk was weer (licht) gestegen... nu was 'ie 140/95. Gaat niet heel hard dus (hoewel, na 3 dagen...) maar toch omhoog.

Donderdagochtend weer terugkomen en ben officieel overgenomen door de gyn... morgen nog wel een afspraak met de vk, die laat ik maar wel doorgaan zodat we dingen nog kunnen afronden.

Gyn wil me dus goed in de gaten houden, en wat het allemaal nog spannender maakt, is dat het "i-woord" al is uitgesproken.

Als ik het goed heb begrepen, gaan ze dus inleiden als de onderdruk naar de 100 gaat, en hoewel ik niet kan wachten tot mn kleintje er is, maakt dat idee me toch ook een heel klein beetje doodsbenauwd...

18. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @cass huh? ohja das waar ook :p hahah
    Tjah vind dat toch erg lastig hoor.. ik voel mij momenteel ook gewoon goed, dus kan me niet voorstellen dat mijn bloeddruk nu hoog zou zijn (zou je toch wat van moeten voelen voor je idee? ;)) Morgen moet ik weer naar de vk bellen, maar heb geen last van hoofdpijn, hoge buikpijn oid dus denk dat ik ook niet langs hoef te komen.. vrijdag weer echte controle bij de vk.

Is het bij jou ook al lekker aan het rommelen? Hier ook, veel harde buiken (vooral 'snachts) en af en toe wat krampjes en steekjes.. ik hoop ook dat hij lekker rond de 38 weken komt ;)

Wat balen zeg, dat je gisteren de cursus niet kon volgen omdat dat vrouwjte op een verkeerde locatie zat (ook heel dom) Komt er binnenkort nog eentje of duurt dat weer een maand? Jammer, want het is wel erg leerzaam. Hopelijk verzetten ze hem dan binnenkort?

@Dramaqueentje Nou zeg, zeker spannend. Jouw bloeddruk blijft ook maar stijgen. Oehh hebben ze het 'í'-woord al gebruikt? ik snap dat je dat spannend vind, maar als het het beste voor de kleine is dan moet het maar, toch? Hopelijk blijft je bloeddruk nu op dezelfde hoogte en komt je kleintje over een paar daagjes uit zichzelf!

19. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Cass, In bad met je telefoon!! Jij durftJ ik ben zelf zo’n kluns die em altijd laat vallen, dus dat moet ik maar niet doen! Geniet trouwens van je verlof heJ

@Delilah, Spannend! Fijn dat jullie met zn tweetjes kunnen! Een vk zit er heel vaak naast he!
    Een babytje kan toch niet van een dikkertje naar te klein zijn, gaan?
    Ik ben benieuwd! En waarschijnlijk kan je vanmiddag gewoon genieten van een extra echo!

@Jeskejes, Je hebt nu dus weer een langere cyclus.. balen. Maar waarom test je niet??

@Dramaqueentje, De laatste dagen! Ik vind dat je je nu hier ELKE DAG moet melden!
    Mooie kleertjes zo bij elkaar trouwens! Laat je nog wel een buikfoto zien voor jullie meisje er is?!! En nog gefeliciteerd met je eerste melkdruppeltjes! Hoera! Haha:D

@Petra, Heb je nog met je vriendin kunnen praten over het feestje?

@Babyliz, wat een rotstreek dat het nu weer verzet is! Je zit al zo lang te wachten!
    En idd niet nog een keer laten gebeuren! Toch lijk je me er positief in te staan, of lijkt dat zo?
    Ik hoop echt dat je over een week ofwat een positieve test hebt!

@Mick, fijn dat je nu op de 13 weken zit! Hoe was je echo?

@Babywens2011, Heerlijk een droger, die gaan wij denk ik ook aanschaffen, mocht er een baby aankomen

@Maybebaby, hebben jullie nu al gezeten voor een naam??

@MayD, Mooie naam voor jullie dochter! En misschien kan je wat verantwoorde rustgevertjes krijgen voor het slapen? Wat reageer jij trouwens altijd/ meestal vroeg!

@Jesse, Nog lekker op vakantie! Genieten! Je hebt dus al zwangerworden pillen gehaald. Fijn vooruitzicht!

@Zwendel, Heeft je man de baby inmiddels al gevoeld? Lijkt me zo mooi!!

@Babytjuh, Nog steeds aan het tempen? Ingewikkeld he! Toch lijkt het of je wel echt een goede eisprong hebt, omdat je ook vruchtbaar slijm hebt?

@Nanon, Ben je al bij de fysio geweest? Gelukkig dat je leidinggevende je zag lopen dan!

@derest, sorry als ik je vergeten ben!

Ik heb vanochtend de gyn gebeld, ik zit nu op dag 49.
    Morgenochtend mag ik langs komen, misschien krijg ik medicijnen om menstruatie op te wekken, zeiden ze.

Het voelt hier dus of ik stil sta. Ik heb geen zin, om iets te plannen, en het heeft ook geen zin.
    We willen misschien een duurdere vakantie boeken, maar dat kan bijv. niet. We weten niet hoe alles gaat lopen. En voor mij zit het helemaal in mijn hoofd, dat ik wil wachten tot ik meer weet. Met alles.. Dat moet ik dus even uitschakelen. Er is meer in het leven dat kinderen krijgen, dat weet ik wel. Maar momenteel boeit me verder niets.

Ik hoop dus dat die gedachtes snel weggaan. Maar nog meer dat ik verder kan in het onderzoek. Dus ben ook wel blij dat ik morgen terechtkan!

20. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Dramaqueentje: niet te druk maken over inleiden hoor... mijn zus moest bij haar tweelingzwangerschap ook met 38 weken worden ingeleid... stelt niet superveel voor, versnelt het geheel alleen een beetje.

Deel Deze Pagina