Ik had op woensdag 9 november ook nergens last van...maar 10 november had ik toch een plaatje van een zoon in mijn armen Ik blijf door duimen!!
babywens inderdaad mooie datum en ga ook voor je duimen dat jullie ukkie zich vandaag (en anders komende week) aandient! kom op babywens baby! laat mama en papa niet langer in spanning! hier vandaag alweer 34 weken! we gaan hard! nog maximaal 8 weken en dan hebben we ons ukkie in de armen! nog 2 weken werken (8 dagen) en dan heerlijk verlof JOEPIE!!!
@Mayke, hoe groot je memmen worden...groot! Op dag 4 krijg je vaak last van stuwing (kan ook eerder of later) Nou...dan weet je niet wat je ziet hihi. Cass,heb jij nog nergens last van? Dreamer, dat buikje komt vanzelf hoor! Nu denk je nog dat je niet veel kunt zien maar straks denk je ineens...huh..dat groeit wel hard! Vandaag even een rotdag hier...en dan voel ik me gelijk schuldig want dan denk ik...je hebt een pracht baby en man en het gaat hartstikke goed. maar ik ben moe en heb het idee dat ik driekwart van de dag bezig ben met kolven en Finn eten geven met dat spuitje. Met kleine hoeveelheden is dat best te doen maar hij krijgt natuurlijk steeds meer te drinken dus het neemt best wat tijd in beslag, zeker het steeds opnieuw vullen van het spuitje. De makkelijkste uitweg is flesvoeding maar dat wil ik helemaal niet. dus ik denk dat we, tot Finn goed aan de borst drinkt, toch maar flesjes gaan gebruiken. Heeft iemand ervaring (gehoord) over die Breastflow of Nuby flessen?
Petra kan me goed voorstellen dat het frustrerend is al er zoveel tijd in het voeden/kolven gaat zitten! mijn zus is super tevreden over de breastflow flessen, zij heeft echt lange tijd borstvoeding gegeven en ook veel afgekolfde melk gegeven. je hoeft je niet schuldig te voelen hoor meis!! *knuffel*
Dank je wel voor je lieve woorden! het is gewoon balen dat het nog niet lukt maar ik heb goede hoop dat het over een week beter gaat omdat ik dan 40 weken zou zijn. Af en toe steekt de vermoeidheid de kop op en dat in combinatie met de kraamtranen (die blijven stromen)..... Over die breastflow heb ik al meer gehoord en alleen maar positief inderdaad! dus ik denk dat die het ook gaan worden. Gebruikte je zus die ook omdat de baby in eerste instantie niet goed aan de borst dronk? Ik bel morgen een verloskundige/lactatiekundige die ook een winkel aan huis heeft met kolven etc. Er is een nieuwe kolf van Difrax waar je handsfree mee kan kolven...dat zou natuurlijk veel tijd schelen en veel makkelijker zijn dus ik ga maar eens informeren. Dan kan ik de melk overgooien in zo'n breastflowfles (hihi dat woord moet je eens snel proberen uit te spreken) Hoe gaat het trouwens met je? 34 weken alweer joh...kan je, je al voorstellen dat je over max. 8 weken een frummeltje in je armen hebt?
@ Petra, Ik snap best dat je er af en toe ff zat van wordt. niks mis mee hoor meid kost een hoop energie. Hoop dat het snel beter gaat met de bv dan krijg je zelf ook wat meer rust. Klinkt wel grappig, handsfree kolfen, mag dat dan ook in de auto?? je kan er dan in ieder geval geen bekeuring voor krijgen.... nee mener agent dit is handsfree... hahahaha. In ieder geval ook vanuit hier een knuffel!!
Petra mijn zus gebruikte die niet omdat de kleine niet goed aan de borst wou, maar gewoon voor afgekolfde melk, die flesjes komen schijnbaar het dichts in de buurt van de borst. in verband met tepel/speen verwarring ofzo is dat belangrijk zegt ze hier gaat het tot nu toe eigenlijk heel goed, vergeet soms gewoon ff dat ik zwanger ben, mag me handjes echt dichtknijpen, zo goed als ik me voel. hoor van zoveel zwangeren om me heen en hier op het forum die toch allerlei kwaaltjes hebben, gelukkig heb ik weinig tot geen last tot nu, hopelijk blijft dat ook zo nee kan me echt niet voorstellen dat we over max 8 weken ons ukkie in de armen hebben, probeer me het wel voor te stellen, maar het blijft een raar idee haha
@Zwendel Dank je wel Hopelijk helpt je geduim Ik hoop ook echt dat het niet nog 2 weken duurt! @xxpetra nee dat is waar he! Dus wie weet.. het is nog niet voorbij, nouja als het vannacht begint ben ik ook nog erg tevreden anders moet het maar dinsdag komen, 22-11-11 is ook een leuke datum Vind je het niet vreemd om te bedenken dat jij vandaag 39 weken zwanger zou zijn? LIjkt me best bizar.. en Finn is gewoon al 10 daagjes oud Is toch heel normaal dat je vandaag een rotdagje hebt? Vind ik wel hoor! En kolven lijkt mij ook heel vermoeiend, helemaal als dat zoveel tijd in beslag neemt! Maar ik snap ook dat je niet wil stoppen met borstvoeding! Misschien nog eventjes volhouden? Wat zei de kraamzorg ervan? Anders proberen borstvoeding te geven in Nuby flessen? Die hebben wij inderdaad ook en die speen heeft de vorm van een borst! Schijnt erg goed te zijn. Is ook goed voor baby'tjes die nog niet zoveel zuigkracht hebben. zeker het proberen waard denk ik Succes met proberen! @Delilah nou hopelijk heeft hij het goed gehoord en komt hij vannacht hoor Wooww gaat ook alweer hard bij jou heh.. Jij bent na mij de volgende toch? Leuk
Zo dat was alweer het einde van t weekend. Vandaag leuk gewinkeld in Rotterdam, ik was helemaal stuk toen ik thuiskwam. Nu lekker met de voetjes omhoog tv kijken en op tijd naar bed.
Wow babywens...wat een toeter! Kan me voorstellen dat je het wel tijd vindt om de kleine in je armen te sluiten. Wel een hele mooie buik heb je hoor!
Wow babywens! Flinke buik! @petra Nou t voeden gaat hier ook niet geweldig.. Door de stuwing kon anne niet drinken. Dus vrijdag hele nacht wakkere anne.. Pff zwaar want door t bloedverlies gaat het met mij niet goed. Ik moet de hele dag bijkomen van 10 minuten douche. Dus mag ook niks van de kraam.. Ook niet naar beneden.. Omdat ik zo moet aansterken besloten haar snachts bij te voeden met kunstvoeding. Daar slaapt ze super goed mee! Nu doe ik kolven en krijgt ze borstvoeding via een flesje. Denk niet dat ik haar nog aan de borst ga leggen want die strijd vind ik echt niet leuk. Ze raakte er erg gefrustreerd van en nu is ze zo vredig.. tja.. T is ff zoeken maar ik heb de energie niet om snachts niet te slapen omdat zij de borst niet kan pakken. Idd gek dat iedereen aan je tieten loopt te trekken haha.. Maar ik laat t maar gebeuren... Als zij haar aanlegde lukte t vaak wel...
@babywens, jeetje wat een toeter joh! Heerlijk joh! hihi het lijkt wel of je een bowlingbal onder je shirt hebt zitten Wat zegt de vk ervan dat je nu 40 weken bent? euhmm..oke dat klinkt raar..maar ik bedoel meer in hoeverre heeft zij al iets gezegd over dat ze het eventueel eerder inleiden omdat het zo'n gedoe is met je bloeddruk? Over die nuby flessen zal ik ook eens wat info opzoeken. Je hebt ook nog Calma van Medela. pff waarom hebben ze altijd zoveel mogelijkheden...maak gewoon 1 zo'n fles..is veel makkelijker met kiezen @ Cass, wat rot dat je nog niet helemaal in orde bent door het bloedverlies! Ik kan me voorstellen dat je er dan niet de energie voor hebt om de strijd aan te gaan. Geef je de borstvoeding of kunstvoeding nog in zo'n speciale fles of gewoon in een normale fles? @ Zwendel, haha dat zou wel een giller zijn! Ik zou het gezicht van die agent wel willen zien dan Het is dat ik 6 weken geen auto mag rijden maar anders zou ik het misschien wel uitproberen hihi. @ Delilah, heerlijk toch dat je geen kwaaltjes hebt! Lekker van genieten! Het verlof staat dus ook voor de deur! Heb je nog grote plannen voor in je verlof of bekijk je het van dag tot dag?
@Maybebaby82 haah gelukkig heb ik geen last van mijn buik.. Ik moet er nog maar eventjes van genieten, want straks is tie écht weg (denk dat ik hem stiekem toch ga missen ) @Cass nou heh? Echt een toeter inderdaad.. mis jij je buik al een beetje? Hopelijk knap je gauw op en ben je weer helemaal topfit! @xxpetra hahah nou de bowlingbal zit er inderdaad nog steeds Ik moet morgen weer op controle, maar denk dat ze er niet veel over gaat zeggen.. behalve dat ik met 41+3 naar het ziekenhuis moet voor echo en dat dán pas besproken word wanneer ik ingeleid ga worden haha je hebt inderdaad veel van dat soort flessen, maar zijn allemaal wel goed denk ik hoor! Gewoon eentje uitkiezen en proberen
@ Babywens: vandaag 40+1 verneem je al wat? @ Petra: de flessen van Chicco en Tommee Tippee zijn hetzelfde als die van de Nuby, dus je hebt nog keuze uit meerdere merken... @ Delilah: bijna verlof!!!! mijn verlof begint vrijdag... dan eindelijk geen gedoe meer dat ze me van het werk uit contacteren enzo.... @ hier: gister lekker met Harold naar Bussloo geweest en een dagje gerelaxed! Na thuiskomst als een blok in slaap gevallen hahahaha. Ik heb heerlijk genoten. Straks naar onze verzekeringsman om te kijken wat er bij onze verzekeringen aangepast moet worden... Verder geen plannen vandaag.
Hier weer bib melding Vannacht helaas niks gebeurd hahah.. MayD ik verneem helaas helemaal niks. Zo rustig als het maar kan zijn! Vanmiddag weer controle bij de vk en ga eens vragen over het hoe en wat van inleiden. Misschien dat ik daar zelf nog wat zeggenspraak over heb en ik bijvoorbeeld over anderhalve week ingeleid kan gaan worden.. Voor de rest zie ik weer heel erg op tegen komende week. Ik hoop natuurlijk dat de kleine deze week komt, want ik weet niet of ik een week wachten nog volhoud
@Mayke, heb je nu zoveel last van je werk dan over je contract e.d.? Echt ongelooflijk hé, alsof je er zelf voor kiest om pijn te hebben! Even aftellen tot vrijdag en dan ben je er lekker vanaf! Ben je er al overuit of je na je verlof terug gaat? @babywens, ik zou gewoon om duidelijkheid vragen aan de vk. Het is jou lijf en jou baby dus je zult er vast wel iets van zeggenschap in hebben toch? @ hier, vandaag voor het eerst alleen met Finn. Vannacht is hij wat meer aan het spoken geweest, volgens ons omdat hij honger had, dus we hebben hem nu iets meer gegeven. >>Cass, hoeveel ml krijgt Anne te eten? Vanmorgen hem heerlijk in bad gedaan, ik mag niet sjouwen dus heb het badje in de douche gezet...ging prima! en Finn vind badderen heerlijk. Vanmorgen gelijk gebeld voor een kolf en ik ga zo die Breastflow flessen bestellen. De vrouw die een kolvenshop heeft zei dat ik de lactatiekundige zo snel mogelijk moet bellen voor het drinken aan de borst maar daar trek ik de streep. Ik heb er al zoveel voor gedaan en heb geen zin meer in nog iemand die aan mijn borst staat te voelen en duwen om Finn eraan te laten drinken. Als het hem niet zelf lukt en mij ook niet na alle aanwijzingen van de kraamhulp dan maar niet.
@ Babywens: ik hoop dat de kleine niet te lang op zich laat wachten en dat je die snel in je armen mag houden! @ Petra: tja, zo'n instelling had ik ook hoor... hoever moet je nog gaan om de kleine uit je borst te laten drinken. Dan maar borstvoeding uit de fles! Het is tenslotte wel JULLIE kind. m.b.t. werk... ik ben er al lang uit wat ik wil gaan doen... moet alleen een consequent verhaal naar mijn werkgever toe om zo voordelig mogelijk uit de onderhandelingen te komen. Maar leuk is anders hoor.... Zij hebben het niet anders gewild.
Net weer op controle geweest.. Ze leiden echt pas in met 42 weken, tenzij het niet goed gaat met moeder en/of kind. Tjah dat is dan weer niet het geval. Alhoewel mijn bloeddruk nog steeds wat aan de hoge kant is. Moet donderdag dus weer op éxtra controle, zo blijf ik maar bezig. Maar wel fijn dat ze het goed in de gaten houden! En eindelijk is onze man volledig ingedaald Daar ben ik toch wel blij om hahah.. @xxpetra Wat leuk dat Finn badderen fijn vind Ik hoor wel eens andere verhalen van baby's haha, daar word je ook niet vrolijk van lijkt me. En borstvoeding is wel heel belangrijk voor een kindje, maar het maakt natuurlijk niet écht uit hoe hij het binnen krijgt toch? Lijkt me wel heel fijn om borstvoeding te geven, maar als het niet lukt kan jij er verder ook niks aan doen! Spannend je eerste dagje alleen met Finn.. geniet er lekker van
Babywens wauw zeg je hebt echt een mooie buik meis! en hopelijk komt jullie ukkie nu echt snel een keer volgens mij ben ik inderdaad straks de eerste op de lijst maar ik hoop voor mezelf en Mayke dat zij eerder bevalt dan ik, ik wil namelijk graag 2 of 3 dagen over tijd lopen, terwijl ik voor Mayke hoop dat hun ukkie niet zo lang meer op zich zal laten wachten! Casss meis wat naar zeg dat het niet zo lekker met je gaat, wel fijn dat Anne nu lekker vredig is, kan me voorstellen dat het niet leuk is als ze niet goed kan drinken! meis hopelijk knap je snel op! *knuffel* Petra ik heb nog wel wat plannen voor mijn verlof mijn hele huis moet nog schoon (is natuurlijk wel schoon, maar ff extra schoon) dus kom maar op met die nesteldrang, moeten nog een aantal dingen aan de babykamer gebeuren en alle kleertjes e.d. moeten nog gewassen worden, en natuurlijk mijn sociale contacten een beetje bijwerken en denk niet dat ik me zal vervelen spannend lijkt me dat, dat je het vanaf nu zelf moet doen, maar zo te horen/lezen geniet je er lekker van! fijn dat het goed gaat met jullie! en inderdaad kan me voorstellen dat je niemand meer aan je borsten wil hebben te trekken! Mayke fijn dat je vanaf vrijdag in ieder geval geen gezeur meer hebt met je werk, toch wat meer rust lijkt me!