In 2011 voor de eerste keer zwanger willen worden! -2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ja die krampjes zijn echt zo sneu. Vooral omdat die kleintjes er heel zielig bij kijken en een nog zieliger gejammer laten horen :(
    Heb nu venkelthee gekocht, dat schijnt ook te helpen dus ik ga het maar proberen. Infacol lijkt tot nu toe nog niet veel verschil te maken.

@babywens, haha ja luiers kan je niet genoeg hebben..dus als je, je verveelt...ga ze inslaan zou ik zeggen :)
    Finn krijgt 7 voedingen per dag en voor elke voeding verschonen we hem maar borstvoeding werkt nogal laxerend..vooral in het begin..dus het komt regelmatig voor dat je hem net hebt verschoond en hij dan zijn broek weer vol poept :D De stinkerd!
    Bij ons gaat er tussen de 7 en 10 luiers op een dag doorheen.

Vanmorgen even naar Kruidvat geweest voor luiers...nu vond ik dat al een rot winkel, omdat er overal dozen en troep staat, maar met een kinderwagen is het echt niet te doen. Het was echt op hoop van zegen dat er geen stapels dozen zouden omvallen zo smal waren de gangpaden ;)

Hoe laat heb je do. je afspraak Mayke?
    (pff ja als de staking niet van tijdelijke aard is dan heb ik echt alles eraan gedaan om het te laten lukken...maar dan weet ik ook wel dat het zo goed is en dat het ophoudt)

en zijn er nog meer meiden die van de week een afspraak hebben bij de vk of gyn?

Ohh babywens, ik hoop echt dat jullie kleine man niet tot 5dec blijft zitten hoor!
    Zit er niet een grens aan hoe lang ze je met ontsluiting mogen laten lopen?

2. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @zwendel dank je wel :) Ik hoop ook dat het nog verder doorzet! ik ben inderdaad op van de zenuwen, elke keer maar weer hoop dat het gaat beginnen.. helemaal nu ik allemaal tekenen van een aankomende bevalling heb ;) maarja helaas willen die dus nog niet alles zeggen!

@xxpetra hoeveel pakken heb je dan al in maat 1 moeten kopen? Hier zeggen ze allemaal dat je er ook weer niet teveel moet kopen, omdat ze vrij snel uit maatje 1 groeien? Zit Finn daar nog steeds op of zit hij al in maatje 2?
    En hoe gaat het eigenlijk met het bloedverlies? Verlies je nog veel bloed en moet je dagelijks maandverband in? haha ik denk dat ik dan namelijk nog wel wat onderbroeken moet kopen, aangezien ik er maar een stuk of 3 heb en voor de rest allemaal strings (die zijn natuurlijk niet zo handig dan :p) Verlies nu ook nog steeds bloed en behoorlijk wat slijm, dus loop nu ook al met maandverbandje in (ieuwww wat vies, heb ik dus echt neit gemist he)

En zijn er mensen die dan even in de kinderwagenbak komen loeren om te kijken naar Finn? haha lijkt me echt leuk!

Nee er zit volgens mij geen grens aan.. vind het wel jammer dat ze gisteren niet per ongeluk mijn vliezen ahd gebroken ;) haha ze meost halverwege het strippen stoppen, omdat ze bang was dat mijn vliezen zouden breken omdat er zoveel spanning op stond.. haah dan heb je namelijk wel een tijdslimiet :p
    Ik hoop ook n iet dat hij tot 5 december blijft zitten, maar heb er niet zoveel over te zeggen.

Voelde jij Finn trouwens goed vlak voordat je moest bevallen? Heb hem de hele dag eigenlijk nog niet gevoeld.. ze zeggen wel eens stilte voor de storm of moet ik me zorgen gaan maken? Hmmm ook weer zo lastig he

3. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

Babywens het gaat nu echt gebeuren hoor, ik geloof niet dat je nog tot 5 dec. moet wachten. Veeeeel sterkte met de laatste loodjes en ik hoop dat je een ''fijne'' bevalling hebt zonder gekke dingen.

Petra je bent een volhouder betreft bv, knap van je! Ze zeggen vaak de aanhouder wint, dus wieweet. kan me inderdaad voorstellen dat Kruidvat een ramp is met de wagen. Ik heb gisteren de cadeautjes uit de prenatal en etos dozen opgeruimd en de luiertjes uitgepakt..ze zijn zo inimini!

Cass en Mayke jullie waren er weer vroeg bij vandaag pffff

Gisteren eerste fysio, toen weer een uurtje yoga gehad en morgen opnieuw 2 uur (!) ivm inhalen. Op zich is t wel leuk en niet te zweverig, maar soms heb ik wel moiete mijn lachen in te houden tijdens al die oefeningen.

De baby is de laatste dagen zo gezellig druk! Ik geniet volop van het gerommel in mijn buik, dat leidt de spanningen op mijn werk een beetje af. Was net bij de bakker en ze zei 'Zo jij hoeft niet zo lang meer zeker?' Ik uhhh nou nog een week of 10...maar ik heb een dikke winterjas aan hé! :)

4. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ mayd
    ohh dat is minder meid!! kan me voorstellen dat je hoopt dat jullie meid zich eerder meld!! en hopen dat je dan snel van je klachten af bent zodat jullie kunnen gaan genieten!! hebben jullie alles al klaar voor de bevalling??

@ petra
    dat kan ik me heel goed voorstellen eigenlijk!! ik zou ook onzeker zijn hoor!! maar dat went denk ik snel genoeg of niet?? wat fijn dat finn aan de borst zit..geeft je een goed gevoel denk ik?? ik heb alleen deze week dat ik 50 uur moet werken..en dan een aantal maanden (hoop ik) normale uren! ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee...
    is dat nou waar wat ze zeggen over de bevalling dat je in eens alles vergeet en op een grote roze wolk zit??

@ nanon
    een zoon!! wat leuk zeg!! gefeliciteerd!! fijn dat de echo op zich goed was!! hopenlijk krijg je na vrijdag rust..!!

@ delilah
    aaahh ik dacht dus echty dat ik ergens las dat je verlof hebt...aahh succes dan met de laatste uurtjes!! en als het zover is..geniet!! hoe was het bij de vk??

@ babywens
    oeehh wat spannend allemaal zeg!! en balen hoor dat het vannacht niet doorgezet heeft!! als het zover is..heel veel succes!!

@ babyliz
    dank je voor de tip om te zeggen dat het goed is dat we daar alvast mee willen beginnen...ik ben wel van mening dat zat mensen wel door die dingen zwanger worden!! maar omdat het bij ons nog niet gelukt is willen we dat eerst zelf ff proberen..zodat we voor ons gevoel er alles aan gedaan hebben!! spannend hoor donderdag!! ik hoop dat ze super goed nieuws hebben voor jullie en dat jullie gelijk aan de slag kunnen!! good luck meid!!

@ gucci
    wat fijn om te lezen dat jij het ook op die manier hebt laten gaan!! en bent gaan sporten enzo!! en wat fijn dat het bij jullie geholpen heeft!! mijn nod is ergens deze week..als mijn ongi komt wil ik graag maandag gaan beginnen!! je moet wel genoeg blijven eten he :D minder hoor dat je misselijk bent..maar he het is voor een goed doel (jaa dat mag ik zeggen haha) wanneer heb je precies je 1e echo?? spannend hoor!!

meiden wat is een bib melding?????
    nou ik ga mijn spullen pakken..zo werken.. :x
    liefs

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Petra: mams zei dat een theelepel venkelthee goed kan helpen tegen krampjes (heeft ze bij ons ook gedaan). Zelf rooibosthee drinken schijnt ook te helpen.

Moet donderdag 10.30 uur bij VK zijn.

@ Maybebaby: tja, vannacht weer met veel onderbrekingen geslapen en daarom lekker op tijd wakker...

@ Babytjuhh: BIB-melding = baby in buik - melding
    thnx voor de lieve woorden meid!

6. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben er even weer. Ik lees elke dag wel mee, maar reageren lukt weer even niet.

@Mayke, Sneu dat je weer zo'n pijn hebt! Ik hoop dat ze donderdag je wat gerust kunnen stellen. Is jouw reden genoeg om jullie kindje eerder te halen (inleiden) ? Ik hoop het!

@Nanon, Leuk een jongen! Succes vrijdag!

@Maybebaby, Weet je al iets meer over je werk? Of heb ik dat gemist?

Vanochtend was ik weer bij de gyn.
    Ei is geprongen, blaasje was leeg. Ik denk zaterdag. Maar donderdag begonnen de steekjes tot zaterdag.
    Weten jullie of je ook na de eisprong wat steekjes houdt??

Maandagochtend was mijn temp omhoog gegaan, daarom denk ikzelf zaterdag.
    Hoedanook, het is weer even spannend. Toch denk ik echt niet dat het nu raak is. Want waarom zou het nu wel lukken?
    Deze week heb ik gelukkig wat afleiding (sinterklaas, concertje etc)

En hopen dat mn LF wat langer is.

@Babywens, 2 cm! beter dan 0 cm :) misschien inmiddels meer? Jammer dat je het niet zelf even kan checken.
    Nog eventjes!

@Babytjuh, Fijn dat jullie genoten hebben! Dat is dus gelukt! Lekker genieten van elkaar;)
    En leuk dat je er weer bent.

7. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Maybebaby ik kan me ook niet voorstellen dat hij met al deze voortekenen nog 5 dagen zou blijven zitten, but you never know. En heb een verhaal gehoord van iemand van mijn zwangerschapsclubje die is bevallen met een inleiding.. nou van dat verhaal word je niet vrolijk. Die werd donderdagochtend ingeleid en is zaterdagnacht pas bevallen.. en dat is uiteindelijk ook een keizersnede geworden. Dus laat mij maar lekker natuurlijk bevallen :p

@babytjuh bib = baby in buik ;) hahah
    Dank je wel :) Gaat vast goedkomen, ik ben er klaar voor!

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik weet dat ik psychisch afknap als ik echt nog de volle 5 weken moet.... ik weet niet of dat genoeg reden is?

Ik heb een uitgebreid gesprek met mijn mams gehad en ze is het gelukkig compleet met me eens en zal me ook steunen als puntje bij paaltje komt. Pak van mijn hart.

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Pip: hoop op een langere LF voor jou meis! Steken na ei ken ik... had ik ook

@ Babywens: BIB! KOM ERUIT!!!!

10. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    babywens de kleine is dus nog steeds in buik! kom op baby (BUB :p)

Mayke succes alvast voor donderdag bij de VK!

Maybebaby fijn he die beweeglijke kindjes! geniet er lekker van!

petra wat sneu dat Finn krampjes heeft!

Hier vandaag naar de VK geweest, en liggingsecho gehad, kindje ligt bijna helemaal ingedaald, vorige keer was het bibi en nu vibi wat volgens mij inhoud dat hij vorige keer wel in het bekken lag maar nog wel kon bewegen en dat hij nu dus 'vast' ligt of heb ik dat fout?
    verder had hij erg lange benen, kwam op ruim 37:$ weken uit, buikje liep ook ruim een week voor en hoofdje was weer aan de kleine kant, maar dat is niet zo erg, straks bij de bevalling wel makkelijk :p en de kleine was nu al ruim 5 pond dus dat is ook mooi!
    verder niet gewogen vandaag (assistente was er niet:() en de bloeddruk was een beetje omhoog gegaan, nog wel laag maar wel wat hoger dan afgelopen keren, maar dat kan ik ook wel merken ben wel een stukkie minder moe, wat erg fijn is :D
    mag over 2 weken weer komen ;)

11. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@delilah, ik heb geen idee wat die afkortingen betekenen maar jou uitleg klinkt wel heel logisch.
    Wat lekker dat het nu dan verder is ingedaald! Hihi kijk dat wordt een lange knul dus! Zijn jij en/of je man ook lang?

@Babytjuh, euhmm...da's wel een goeie vraag.. Ik ben de bevalling niet vergeten maar op het moment van de bevalling was ik zo bezig om Finn eruit te krijgen en op de momenten dat de pijn overheerste leek ik wel helemaal in mijn eigen wereldje te zijn maar als je, je kindje dan ziet....ja, ik was alles wel zo goed als 'vergeten'. Het is zo bijzonder.
    Balen dat je deze week weer zo'n drukke week hebt! Wel voor jezelf opkomen hoor als het teveel wordt!

@Mayke, een vriendin van me en dan haar schoonzus ;) was ook heel erg moe en had veel last van BI en ze hadden met haar afgesproken dat ze haar zouden inleiden als ze voorbij de 40 weken zou zijn.
    Ik zou het dus zeker aankaarten dat je het niet trekt om tot 42 weken door te lopen!
    Voel je, je vandaag al wel wat beter?

@Babywens, wij hadden zelf 2 pakken maat 1 gekocht en we hadden nog een luiertaart waar wat maat 1 op zat dus ik denk dat we in totaal zo'n 130 luiers maat 1 hadden en die zijn zo goed als op nu. (na 2,5 week>waarvan de eerste 3 dagen de luiers uit het ziekenhuis kwamen)
    Finn zwemt nog in maat 1 dus ik zie hem voorlopig nog niet naar maat 2 gaan. Hij weegt nu rond de 3300gram.
    Hoeveel luiers maat 1 heb je nu dan? Mocht jullie mannetje een kleintje zijn kan je altijd Lennart of de kraamhulp nog vragen om wat extra luiers te halen.
    Hihi, koop maar wat onderbroeken extra ;) Ik verloor de eerste 2 weken wel behoorlijk wat bloed/slijm. Nu wordt het minder en heb ik genoeg aan een inlegkruisje maar tot afgelopen weekend had ik die kraamverbanden nog in. Ze geven aan dat je tot 6 weken na de bevalling kunt vloeien maar dit is denk ik wel verschillend bij iedereen.
    hihi, de eerste dagen heb je toch geen onderbroeken aan maar een netbroekje :p Very charming!!
    Hoe kan het dat je nu wat bloed verliest? Komt dat door het strippen?
    Hoe gaat het nu...nog geen weeën? Zet 'm op hé!

12. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @xxpetra ohhjaa maar Finn is natuurlijk ook best een klein mannetje.. haha ik ben bang dat wij echt een reus krijgen joh. Hij werd op 7 pond geschat, maar ze zei daar ook bij dat hoe verder je over tijd liep hoe zwaarder hij zou worden. dus zou zomaar 8 a 9 ponder kunnen worden :S Heb nu 3 pakken in maat 1 en hou het hier voorlopig maar even op ;) Kunnen inderdaad altijd extra bijkopen mocht dit nodig zijn!

hahah oepsie dan ga ik morgen maar gauw onderbroekjes kopen :p Ja klopt, komt inderdaad door het strippen dat bloedverlies. Dat is nu zo goed als weg (beetje rozig bij het afvegen) maar het slijm daarentegen is echt mega.. niet normaal meer. Komt ook door het strippen.. hier weer helemaal nergens last van hoor :( Ik wíl het zoo graag, misschien dat hij daarom wel niet komt :p Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het vannacht ofzo zou kunnen gaan beginnen..

13. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wip ff binnen om babywens een hart onder de riem te steken.... meid, ik hoop echt voor je dat het vanzelf nog gaat gebeuren (en dan het liefst vannacht, natuurlijk)!

Oh, en wat betreft de luiers... :)wij gebruiken nog steeds de kruidvatluiers die we hebben verkregen via Pip's luierbon:), behalve 's-nachts, want daar blijft ze sinds een dag of 10 niet meer droog mee. Pampertje dus.

Iedereen de groetjes, trouwens! Hier gaat t iets beter... morgen weer naar de huisarts... ben benieuwd.

Ga nu maar weer kolven... pffffffff... Petra, ik heb echt respect voor je meid!! Wij hebben nu maar een dubbele kolf gehuurd, scheelt weer wat tijd voor een drukke en vermoeide mama. Maar of de bv mijn medicijnperiode overleeft... bang van niet.... er komt niet zo veel uit vind ik zelf EN het ontbreekt me aan tijd om goed te rusten. Maar goed, we'll see!

Oh, en Nanon: een jochie, wat leuk! Ik zag in het foldertje van de Wibra trouwens zo'n leuk jongensshirtje dat ik gewoon ff baalde dat ik die niet voor mn kind kon kopen, hihi! Giletje en stropdasje "getekend" op een effen shirtje, zo leuk (voor de feestdagen).

Nu ga ik echt kolven... ik kan ook nooit beknopt zijn, pfff. (in het dagelijks leven ook niet trouwens, ik kan oeverloos zeveren). Ben hier in dit clubje dus heerlijk mezelf :p.

14. mick

mick Actief lid

3 feb 2011
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Wauw Cass en Petra.. Van harte gefeliciteerd...!!!
    En dramaqueentje wat een lief popje zeg..
    Babywens, ik hoop dat het voor jou gauw begint en dat het fijn gaat! Alvast heel veel succes!

Hier gaat het goed, eindelijk na 2 maanden weer internet en tv.. voel me vervreemd haha :)

En ons voorgevoel klopte, we krijgen een meisje!!

15. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk Mick!!! Gefeliciteerd!!!

16. mick

mick Actief lid

3 feb 2011
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje dramaqueentje!!

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Delilah: fijn dat alles goed was meis.

@ Petra: ik trek hetzelfs niet tot 40 weken. Pijn aan bekken, rug en armen is nu al bijna niet meer te doen. Langer dan 10 minuten lopen gaat al helemaal niet meer en ik ga voor de laatste weken een rolstoel halen, want echt even de deur uit naar de winkel is de reinste hel.

18. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    goedemorgen dames,

@dramaqueentje dank je wel meid :) Altijd fijn dat mensen zo meeleven! Fijn dat het al wat beter met jou gaat!

@Mick gezellig dat je weer even langskomt :D En gefeliciteerd met jullie meisje.. leuk zeg!

Nou meiden.. ik durf het toch maar neit 100% met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is de bevalling aan eht beginnen. Voelde en hoorde vannochtend een soort van plop. Ik dacht nog: haha zullen mijn vliezen vast zijn.. paar seconde later voelde ik wat lopen dus ben naar de wc gerend. Qua hoeveelheid viel het heel erg mee, dus ben er niet helemaal zeker van. Ik verlies de laatste dagen namelijk ook super veel slijm, maar lijkt me vreemd dat dat opeens eruit komt gelopen?

Wel vrij direct begonnen de weeën.. ze komen al om de 3 a 4 minuten en zijn al behoorlijk pijnlijk, moet ze echt wegpuffen. Ze duren alleen nog niet zo lang. Zou dit het begin zijn?
    Ik vind het reuze spannend en hoop het ;)

19. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Babywens ik heb er geen ervaring mee maar hoop zo voor je dat t begonnen is en dat je jullie kleine snel vast kan houden. Succes meid.

20. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Babywens, zo te horen zijn je vliezen inderdaad gebroken. Dat er geen enorme hoeveelheden vruchtwater uitkomen kan komen doordat het hoofdje van de baby ervoor ligt (dient als een soort van kurk hahaha)

Ik hoop het zo voor je dat het nu komt meis!!!

ZET HEM OP!!!!

Deel Deze Pagina