Met kolven komt het pas goed op gang als je het een paar dagen om de 3uur doet (elke keer dat je Max ook drinken zou geven) Dus als je af en toe een keer kolft dan komt er nooit zoveel als wanneer je hem aan de borst legt. Het is echt veel werk maar het beste zou zijn als je.....Oh mijn hemel....de kerstboom is gewoon omgevallen!!!! euhmm..waar was ik..ow ja dat je even wat vaker gaat kolven om het goed op gang te krijgen. je hebt zeker genoeg melk alleen als je kolft werkt het net wat anders. sorry ga snel ff de schade beperken hier
Ik geef Max nu 1 borst en de andere kolf ik. Ik kan natuurlijk niet alleen maar kolven, want Max moet ook drinken Ik ga het gewoon eens een paar dagen aankijken, komt goed! haha hoe kan de kerstboom nu omvallen? Teveel ballen ingehangen? haha..Wij gaan hem van t weekend ook maar eens opzetten
Mogguh.. Petra, ke boom nog n beetje gered? Hier nu niet raar gedroomd wel klote geslapen.. Nu wakker geworden met enorme banden/bekken klachten... Moet om half 1 gaan werken maar kijk wel ff of t haalbaar is
@ petra, hoe is het met de boom/??? @ dreamer, o wat vervelend zeg om zo wakker te worden. Hoop dat het snel wat wegtrekt. hier nog steeds veel pijn maar manlief is thuis dus ga me lekker laten verwennen...
Pijn trekt helaas niet weg.. Vrees dat k het werken ook maar weer moet overslaan vandaag.. Van half 1 tot 21.00... Weet ik zeker dat ik vanavond helemaal niks meer kan en t weekend ook niet
o dreamer ik ken het nou op je werk moeten ze er maar begrip voor hebben meid. jou lichaam en de beeb zijn nu even veel belangrijker
Kheb maar braaf afgemeld... Beetje erger gemaakt... Heb woensdagavond dus een verkeerde beweging gemaakt... Moet ook nie stoeien nu... Sindsdien is t er ingeschoten...
Hoi meiden, Dreamer, ja gaat hard he zo.. Jij ook al bijna 22 weken! Jullie krijgen ook een meisje? Ik vind het spanned hoor! Hier eigenlijk alleen maar ervaring met jongetjes allebei :O help! Naar van je banden/bekkenpijn! Heb je dat nu voor het eerst doordat het erin is geschoten of had je er al vaker/langer last van? Nanon, Hoe was het bij de prenatal en babydump? Vast wel wat leuks gekocht? Zulke heerlijke winkels.. Geweldig om er nu "legaal" te mogen winkelen! Jesse, hey wat een goed idee van de osteopaat! Wat deed ze precies met je hoofd? Masseren? Maybebaby, Wauw 30 weken zwanger ben je al! Dan heb je al een mooie buik zeker! Ja grappig, het is nu fifty fifty qua geslacht zag ik laatst in het lijstje toch? En toch heb ik het gevoel dat iedereen hier om me heen meisjes krijgt! Ik heb al best veel geshopt maar was daar al vroeg mee begonnen (A). voor de zwangerschap kocht ik ook wel eens wat, gewoon omdat ik het allemaal zulk mooi en lief spul vind en speelgoed vind ik zelf ook nog steeds prachtig! Petra en Babywens, Was het ook niet zo dat als je de melktoevoer tijdens het kolven wat wil stimuleren dat het dan kan helpen als je aan iets van de baby ruikt? Me name een vieze luier dacht ik!! Geweldig.. Babywens, Wat fijn zeg van je bevalling! Hopelijk is het voor iedereen zo'n fijne ervaring! Hoe vond je het om thuis te bevallen? Wij willen het ook thuis proberen als er geen complicaties zijn natuurlijk, en verheug me er nu al op! Ja joepie de 20 weken al voorbij! Klinkt raar als ik dat zo zeg/schrijf.. Kan me nog zo goed herinneren dat we aan het proberen waren.. Kan bijna niet geloven dat ik gewoon echt een kindje draag! Wat een speciaal gevoel, maar ook onwerkelijk.. Spannend hoor zonder kraamhulp! Voelt het goed nu jullie het zelf doen? Fijn dat je man erbij is.. En straks lekker weekend met z'n drietjes! Gaan jullie er dit weekend nog op uit? Wat leuk dat eerste uitstapje.. Iedereen kijkt zeker naar jullie kleine Maxje? Leuk hoor.. Hihi ik heb ook van die berenpakjes! Skipakjes vind ik ook leuk! Dan zijn ze als een eskimo ingepakt! haha zo schattig.. Nou, zit hier met dikke wallen op de bank Kan ik vast wennen aan weinig slaap! Gisteravond sliep ik om 3 uur pas bleek onze cv ketel op hol geslagen te zijn gisteravond dus vanochtend vroeg op en een reparatiebedrijf bellen voor een monteur, belt ie later terug, ja het kan wel vandaag maar ik weet niet hoe laat. o . Kan dus niet weer lekker terug in bed kruipen helaas.. En dan zal je net zien, zit ik de hele dag braaf "met gekamde haren" op de bank te wachten en dan komt de monteur natuurlijk net als ik even rustig op de wc wil zitten dat gebeurt me nou altijd dus vandaag hou ik het maar even op tot hij geweest is! O en ik heb mijn aalereerste zwangerschapsbroek gekocht! En ik doe m lekker niet meer uit haha! Wat zit dat heerlijk! Het is gewoon een skinnyjeans maar dan met die heerlijke buikband.. Mijn eigen broek kon echt niet meer dicht! Dus die heb ik maar netjes gewassen en opgevouwen in de kast gelegd tot volgend jaar Liefs!
Hahah Was ook echt stom... K lag al in bed maar vriend maakte een opmerking.. Dus dacht er wel ff snel uit te komen... Oeps,niet meer doen dus
wel schattig hoe druk ze zich om je kunnen maken hahaha @ hier: Gyn heeft zich nog steeds niet gemeld. Ik wilde met de vlos bellen, maar die zijn op hun normale nummer niet meer bereikbaar op vrijdagmiddag... lekker weer Ik moet dinsdag sowieso nog naar de vlos, dan bespreek ik e.e.a. wel.... die paar dagen hou ik ook nog wel vol...
Tjee mayke wat een gedoe zeg! vreemd dat ze je niet bellen! dinsdag is dan nog best wel lang, als je ervan uit gegaan was dat de gyn je gisteren al zou bellen *knuffel* hou nog ff vol meis! hier ook dinsdag weer naar de vk! ik maak me een beetje "zorgen" alhoewel zorgen maken een groot woord is, maar ik kwam in het begin heel snel aan en mijn buik was ook vrij snel behoorlijk groot! alleen vanaf week 30 tot nu ben ik amper gegroeid zowel in kilo's niet als in centimeters niet (buikomtrek) en dat vind ik toch best wel vreemd! ik vind ook dat ik een heel bescheiden buikje heb. nou is dat opzich niet erg want dan heb ik er ook geen last van, maar ik vind het gewoon vreemd, omdat ik eerst juist zo hard groeide en nu dus amper meer mijn zus krijgt heel vaak de vraag hoe lang moet je nog? (zij is 29 weken) mij vragen ze dat nooit omdat ik er ook niet uitzie alsof ik nog maar 3 weken hoef, beetje lang verhaal geworden maar het zit me ook niet helemaal lekker. dinsdag mag ik weer naar de vk en dan leg ik het haar ook ff voor. de groei- en liggingsecho waren beide wel prima dus verwacht ook niet dat het niet goed is maar toch
Meis jouw kindje heeft waarschijnlijk gewoon eerder eengroeispurt gehad en staat nu misschien ff wat stilller.. En bovendien ,dat je buikje niet groeit wil nie zegge ndat je kindje dat ook nie doet he Bij mj zie je nog nie zo heel veel, maar vorige week met de echo zag alles er prima uit Lag keurig op schema... Dus niet of niet veelgroeien zeg niet zo heel veel
@ Delilah: kan misschien zijn dat jouw kindje meer "naar binnen zit"... Mijn beste vriendin had ook helemaal geen echt grote buik en heeft er toch een goede 6-ponder uitgepoept hoor! Hier een enorme buik, waarbij de meesten zelfs vragen of het er geen 2 zijn... ik heb nou eenmaal alles aan de buitenkant zitten. Het ziet er bij mij echt uit alsof ik een helm onder mijn shirt heb hahaha...
Hahah geweldig Mayke!! Onze uk zit gewoon errug laag, wat ook kan verklaren dat mn buik minder snel groeit Was iig niet iets om je druk om te maken Denk nu maar zo, dan heb k hopelijk ook minder snel last van striae