@petra: 10 januari Leuk begin van 2012, haha. Maar mag van mij wel zover zijn, ben nu wel heel benieuwd naar wat ons allemaal te wachten staat volgend jaar. @pip: Blijft een apart woord
@klussende dames: knuffeldeknuffel! Ik vind het ook superknap van jullie dat jullie hier zo trouw zijn (veel trouwer dan ik, zelfs...)! Voel me soms wel eens schuldig. Niet omdat ik Ella heb mogen krijgen, want dat het hier zo snel is gelukt is pure mazzel, maar omdat ik vaak niet kan reageren op jullie posts. Tuurlijk kan ik jullie knuffels geven en sterkte wensen als er iets is, maar ik weet verder niets van cyclussen, temperaturen, vruchtbare dagen, lange of korte luteale fasen en al dat soort dingen. Dan ben ik wel eens bang dat jullie denken dat ik jullie negeer en dat is niet zo, ik lees het echt vol interesse, maar jullie vragen daarover beantwoorden lukt dus niet. @Mayke: jij hoort hier idd niet te zijn... ik zal je meisje eens streng toespreken! @lieve kleine Renee! Papa en mama willen je heel graag vasthouden en dramaqueentje wil een foto zien! @Petra: heb jij maar drie weken gevloeid???? Wat fijn! Ik toch wel een week of 6! weliswaar maar een paar dagen wat heftiger en daarna heel weinig tot en met amper, maar toch. En guess what???? Sinds maandag ben ik -vermoed ik - ook weer ongesteld. Was ik net een dag of 5 van de inlegkruisjes verlost, begon het weer opnieuw. Twijfelde eerst wel even of het zo was, want het was heel anders dan voorheen, maar kan niet echt iets anders zijn. En nu ik lees dat het bij jou ook veel slijmeriger is weet ik het zeker. Is bij mij trouwens een stuk minder dan voor de zwangerschap... misschien toch een klein cadeautje van de borstvoeding. En hoewel ik eerst ook ff baalde, ben ik het wel met Pip eens... het is ook fijn dat je lijf zich herpakt en alles weer werkt zoals het hoort. Daar ben ik dus wel blij mee, zeker ook omdat vriendlief en ik niet al te lang willen gaan wachten om te proberen voor een broertje of zusje voor Ella. @anticonceptie: wij gaan voor condooms. Wel een gedoe, maar ach, het went en ik heb niet zo veel zin in anticonceptie-polonaise aan mn lijf. Maarre... dat gaat nog ff duren hoor, want ik heb nog niet veel zin in seks. Veeeeeeeeeels te moe... vriendlief gelukkig ook (we vallen hier soms bijna om) want anders zou het wel heel karig zijn geweest voor hem dit jaar (groot deel vd zwangerschap ook niet gesekst..). Hmmmmm... als het zo doorgaat eindig ik nog in een klooster (het schijnt dat hoe langer het is geleden, hoe minder je t gaat missen...). Overigens ben ik niet bang voor de eerste keer. Ik had natuurlijk geen scheuren, hechtingen of buikwonden, dus dat scheelt. Ik heb bij de nacontrole een inwendige echo gehad en dat ging prima, dus tsja... het is hier puur de vermoeidheid die t tegenhoudt! Papa mag trouwens van de IC af vandaag... HOEZEE! Gistermiddag was het nog zo zo, maar heb m vanochtend gesproken (niet langsgeweest omdat er al drie anderen langs zouden gaan) en voor het eerst klonk hij weer een beetje als zichzelf. Ella ligt hier trouwens al anderhalf uur gevloerd in de box, hihi. Voor het eerst een aventfles gebruikt (hebben maar een calma...) omdat de medela nog niet uitgekookt was (moet nu elke keer ipv een keer per dag ivm spruw) en Ella honger had. Ik dacht dat de melk naar buiten zou druppelen, maar het gaatje was zo klein dat ze keihard heeft moeten werken, hihi. Duurde veel langer dan normaal en viel steeds bijna in slaap, en dat gebeurt nooit met de fles (maar ook hier wel bij de borst...) @iedereen: een zwaai, want door al het bovenstaande ben ik alle verhalen weer kwijt...
@Babytjuhh wat fijn dat je zo eerlijk bent maar vooral, wat ontzettend rot moet het zijn om al onze blije verhalen te lezen. Ik kan me voorstellen dat je er soms helemaal doorheen zit. Hopelijk heb je veel steun aan mensen in je omgeving en aan de andere meiden op het forum die in dezelfde situatie zitten. ik wens je heel veel sterkte en we blijven voor je duimen dat het gaat lukken! @Dramaqueen wat erg voor je vader en wat een zware periode. Krijgt hij energie aan de gedachten aan Ella? Dat zal hem vast op de been houden. Wel heel fijn dat hij van de IC af is! Sex is tijdens de zwangerschap ook niet wat het is geweest. Wat dat betreft zou ik blij zijn mijn eigen lijf en hormonen weer terug te hebben! @C84 mooie buik! Weten jullie wat het wordt? @Dreamer vervelend van je bekken! Bij mij helpen de oefeningen wel goed, ik doe ze trouw 2 a 3x per dag en loop sinds kort met een bekkenband wat ook meer steun geeft. Sterkte. @Petra leuk boxkleed, die hebben wij ook gekocht ik heb nog geen idee wat ik wat met anticonceptie, ik denk wel weer aan de pil maar ivm borstvoeding zal er tijdelijk een andere oplossing moeten komen denk ik. @Cass lekker dat de voedingen al minder wordne, dat zal je vast een stuk meer rust geven. @Delilah fijn dat je je nog zo goed voelt!Je bent blijkbaar in een goede conditie wat voor de bevalling ook wel zal schelen. @Babywens hoe is het met Max zijn 1e flesje gegaan? De lasagne was heerlijk! @Zwendel jammer dat je geen echo meer krijgt, je geduld wordt nog even op de proef gesteld! @Jeskejes 2012 wordt zeker ook jullie jaar! Na zoveel ellende met je moeder zou een klein wondertje toch wel op zijn plaats zijn! @mini-MayD kom op kleine meid! We wachten allemaal in spanning!
Beide oma's hebben de afgelopen weken mijn oude wieg opnieuw geverfd en bekleed. Ik mocht de stof uitkiezen en het 'model'. Hij is klaar en ik vind hem echt helemaal te gek! Hij komt de eerste tijd naast ons bed te staan.
Pip ja ook een nieuw forum voor 2012 2012 wordt gewoon het jaar van de klussers onder ons.Dikke knuffel. Ik vind het leuk om dit forum nog steeds te lezen hoe jullie alles ervaren maar kan helaas niet mee praten over baby's/ zwangerschap dus vandaar dat ik niet veel schrijf. Ik ben ook nog niet bezig met zw worden helaas. Volgend jaar hoop ik. Ik ga zo mij avond eten op eten als voorgerecht een moorkop en als hoofdgerecht een punt champagne taart zonder champagne we hebben geen zin om te koken
Haihai... Babywens, het duurt dacht ik 6 wkn voor je baarmoeder weer normaal terug is in zn positie Met mn opa is het wel redelijk volgens mij.. Heb er geen nieuws meer over gehoord, dus geen bericht is goed bericht lijkt me Thanks for asking Hier nog redelijk fijn gewerkt Kan glukkig goed aangeven wat k niet aan kan enzo... Was gelukkig voor vanavond toch wel personeel geregeld zodat k om 18.00 weg kon Merk ook echt dat ik compleet afgedraaid ben na een dag werken Nu lekker op de bank, kleedje er bij... En dan maar ns kijken wat er op tv komt na gtst
@ Maybebaby: mooie wieg! @ ego hier: vannacht wel met pijnstilling naar bed gegaan. Tot 2 uur wakker gelegen, maar wel van 2 tot 6.30 uur aaneen geslapen. We gaan erop vooruit. Nesteldrang is hier gister ook door het huis gegaan... Vandaag wel wat krampjes en harde buiken gehad. Vannacht ga ik echt geen pijnstilling innemen en kijken waar het schip strandt... Morgen meld ik me wel weer. Ik heb iig de boodschap aan Reneé overgebracht dat ze nu wel eruit moet komen! Dag lieverds!
Hopelijk kan je vannacht nog een beetje slapen meid! Dit weekend gaat het gewoon gebeuren Ik sluit af... Ben zo gesloopt.. Kga bankhangen en dan straks ff douchen en niet te laat slapen
moet ff me 'ei' kwijt zit een beetje in een dubio als ik namelijk naar een ziekenhusi ga is dat meestal in geldrop omdak zo in de maag zat met de cyclus en de test enzo heb ik de afdeling gynecealogie gemaild en mijn verhaal voorgelegd ook al kon ik het gewoon maar kwijt omdat ik me druk maakte ik da verhaal verteld en nu kreeg ik twee antwoorden en daar zit ik mee in me maag
Succes vannacht Mayd Zal voor je duimen voor of een hele goede nachtrust of een hele spoedige bevalling zodat je eindelijk renee eens in live versie kan zien en vasthouden. @ Dreamer, wel fijn dat ze personeel geregeld hadden zodat je lekker op tijd naar huis kon. Hier ook lekker met een dekentje op de bank. @ Jesse, hoe was je moorkop en je champagnetaart?? Zou ook wel een moorkop lusten. Jammer dat de bakker dicht is maar ga er denk ik morgen wel 1 halen mmmmm @ maybebaby, Mooie wieg!!!!! leuk stofje ook!! @ weet niet meer wie, sorry maar sterkte met moeder in ziekenhuis, vader in ziekenhuis en opa!!! (moet echt dingen gaan noteren). hier vandaag veel harde buiken gehad pfff en ook redelijk wat steken van onderen, hebben jullie dat ook (gehad). lijkt net of je flinke trappen van onderen krijgt maar ligt met hoofdje naar benden dus trappen zou wel heel erg knap zijn maar is echt letterlijk en figuurlijk een k*tgevoel.
Ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren op je berichtje. kan je wat duidelijker zijn? wat voor vragen en wat voor antwoorden?
de enigste twee antwoorden die ik kreeg van de afdeling gynecologie was of ik had een late cyclus of ik heb een vroege miskraam gehad
@dramaqueen: fijn dat je pa van de ic af is! hopelijk gaat het snel nog n stuk beter met hem. En ik snap dat je niet op alles antwoorden kunt hebben, geeft niks @maybebaby: oh wauw, dat is een mooi wiegje geworden! prachtige kleuren @jesse: hoop voor jou ook volgend jaar! hihi wel lekker eten @mayD: succes zonder pijnstilling vannacht! hopelijk slaap je toch nog wat. @lennyt: hoe lang was je laatste cyclus dan?
maybebaby wat een schattige wieg! erg leuk! Mayke ik hoop dat jij je hier morgen als mama meld! ik hoop dat Renée zich vannacht meld! ga voor je duimen! hier lekker relax the voice aan het kijken, lekker de beentjes omhoog
@lennyt: dan is er niets aan de hand toch? Zoals je ziet varieert mijn cyclus ook tussen de 26 en de 35. Soms heb ik gewoon een latere eisprong...
@Lenny, wat vaag dat ze zo'n antwoord naar je mailen over je cyclus. Sommige meiden hebben een korte cyclus, anderen een "normale" en weer andere een wat langere. Jou cyclus is iets langer dan gemiddeld maar niet abnormaal lang toch? en je hebt het over een test...misschien heb ik dat gemist maar heb je een zw.test gedaan en was de uitslag vaag? @Pip, ja sorry, ik weet dat het een beetje vreemd klinkt dat ik baal dat ik ongesteld ben geworden maar ik heb altijd heel veel last gehad als ik ongesteld was van heftige krampen dus ik hoop dat dit nu niet meer zo heftig terugkomt. @dramaqueen, wat goed nieuws van je vader! Lekker dat Ella uitgeteld in de box ligt! Is de spruw over nu bij jullie allebei? Dat lijkt me zo naar. Mag ik vragen hoe lang jullie willen wachten voor een 2e? (omdat je schrijft dat je daar niet lang mee wilt wachten) Idd hier maar 3 weken last gehad van vloeien. Ik twijfel alleen een beetje of ik nou wel ongesteld ben want als ik op de wc zit ruik ik dezelfde geur als toen ik zo aan het vloeien was...beetje smerig verhaal...sorry Maar rook dat vloeien bij jou ook zo sterk? @babyliz, hihi dat is idd een mooi begin van 2012, helemaal als ze met heel goed nieuws komen en ze snel met de behandeling kunnen beginnen! @delilah, hier ook de pootjes omhoog voor TVOH @Renee, kom op meis, je papa en mama zijn zo benieuwd naar je! @zwendel, die steken van onder heb ik ook regelmatig gehad en ik heb het idee dat het met het zakken van de baby te maken had. Soms kreeg ik ineens een felle steek en leek het net alsof Finn een stomp gaf ofzo. @maybebaby, wauw wat een mooie wieg! de stof is ook gaaf! @Jesse, jjaaammmm, zo'n toetje wil ik ook wel Finn heeft vanavond ruim 20 minuten uit de borst gedronken!!!! joehoeeeeeeeeee. Hij lag daarna uitgeteld alleen nog wat te likken aan mijn tepel waarop Jeroen zei: Goed zo jongen! dan hoef ik je dat later niet meer te leren. euhmm.....oke schat, da's een beetje raar! We gaan morgen proberen een pasfoto te laten maken van Finn voor een id. die zijn dit jaar nog vrij goedkoop en per 1 jan. gaan ze met 30euro omhoog.
@ Petra, ja zo voel ik het ook misschien is dat het wel dan. kan echt heel gemeen aanvoelen. Is een id dan niet gratis geworden? mijn man en schoonmoeder kregen allebei deze maand het geld van de id kaart terug die ze dit jaar gehaald hadden. dacht dat alleen de paspoorten flink duurder werden.
net ff opgezocht en idd wat een schoften zeg nu nog 9.22 en vanaf januari 30.- das niet normaal zeg!!
dit ook nog gevonden, moet echt niet gekker worden in nederland: Vanaf 26 juni 2012 moeten ook kinderen een eigen reisdocument hebben. Vanaf dat moment kunnen zij niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders of gezaghebber. Bestaande bijschrijvingen zijn vanaf die datum niet meer geldig. staat op de site van de rijksoverheid. dus stel je laat nu een id kaart maken voor je baby, is 5 jaar geldig, ga over 2 jaar op vakantie, foto lijkt absoluut niet meer. Probeer ook maar eens een goeie pasfoto te maken of hoeft deze niet aan die eisen te voldoen.... glimlach mag maar niet met mond open, recht in de camera kijken, oke allebei de oren zichtbaar is denk ik de makkelijkste. Sorry maar kan me om dit soort belachelijkheden echt boos maken zeker omdat er in september besloten is dat de id kaart gratis zou zijn. iedereen kreeg ook zijn geld terug en nu moet je voor je kind gewoon 30 euro gaan betalen omdat er meer kinderaanvragen zijn geweest dan dat ze gepland hadden. Oplichters zijn het.