In 2011 voor de eerste keer zwanger willen worden! -2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Thnx meis!

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

#3962 xxPetra, 23 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2011
    @babytjuh, kan het zijn dat FF een fout heeft gemaakt of dat het denkt dat je geen ei hebt gehad terwijl het wel zo is?

@Kim, gefeliciteerd!! Wat naar dat je een rottijd hebt gehad maar fijn dat je nu mooi nieuws hebt!
    Ik probeerde er niet teveel aan te denken dat er kans was dat het mis kon gaan maar het schoot wel eens door mijn hoofd. Ik zou er niet teveel mee bezig zijn, probeer er van te genieten!
    Heb je het al tegen je ouders verteld of wacht je daar nog mee?

@babywens,Hoe gaat het dan met jou?
    Ik weet van mezelf dat die korte nachten je echt opbreken en als je dan overdag ook nog zo bezig bent met de kleine man ben je bekaf 's avonds en als ik jou verhaaltje zo lees heb ik het idee dat jij er ook een eind doorheen zit!
    Dat wil niet zeggen dat je niet volop van Max geniet maar je hebt ook je slaap nodig om te kunnen genieten.
    Hoe ging het toen Lennart Max een flesje gaf? Misschien wil je het wel helemaal niet hoor maar is het geen idee dat je een keer aan hem vraagt of hij Max een flesje borstvoeding wil geven zodat jij alvast naar bed kan. Dan heb je in ieder geval alvast wat uurtjes geslapen voor je er 's nachts uit moet en als hij een flesje voor denacht geeft weet je ook precies hoeveel hij binnenkrijgt.
    Bij ons is het iets makkelijker omdat ik het afkolf dus het komt regelmatig voor dat ik gewoon naar bed wordt gestuurd door manlief en dan geeft hij Finn drinken. Tegen de tijd dat Finn dan wakker wordt heb ik er al wat uurtjes op zitten.

Finn krijgt rond 23.00uur de laatste voeding en komt dan ergens tussen 02.30-04.00uur. De gemengde voeding ging erg goed en hij lijkt er nog geen last van te hebben maar hij heeft vanmiddag als een roosje geslapen!
    We gaan dit dus een paar dagen doen en dan starten we gelijk met de 2e voeding te mengen>die van 23.00uur in de hoop dat hij 's nachts dan ook als een roosje slaapt...lees; doorslaapt!
    Vriendinnen vertellen allemaal dat hun kindje doorsliep zodra ze met flesvoeding begonnen dus er is hoop ;)
    Ik heb nu een kwart kv en driekwart bv gedaan en dat ging dus erg goed. Dat ga ik dan steeds meer uitbouwen maar bij die 2 voedingen wil ik het voorlopig houden en de rest volledig bv geven.

Ik ben gisteren trouwens op controle geweest bij de gyn. Er was geen duidelijke reden waarom Finn niet kwam maar hij dacht dat hij misschien omhoog keek (sterrenkijkertje) waardoor hij de draai niet kon maken het geboortekanaal in of dat mijn bekken te smal zijn omdat Finn nog niet voorbij het nauwste gedeelte was gezakt.
    Een volgende zwangerschap mag ik wel gewoon proberen te bevallen en als het niet blijkt te lukken wordt het weer een keizersnede zei hij.
    Verder advies gehad om een half jaar te wachten met weer zwanger te worden....euhmm...dat was ik ook zeker wel van plan hoor hihi.
    ohw ja en een recept meegekregen voor een lichte pil...cerazette ofzoiets...

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

heeft iemand trouwens de grote boodschappenmand van Mutsy?

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Mayke, heel veel succes morgen! Ik denk aan je!

5. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @xxpetra Ik zit er inderdaad wel een beetje doorheen. Het is zo ontzettend vermoeiend. En ik ben dolgraag veel bezig met Max, maar je nachtrust is inderdaad zo belangrijk! Dat merk ik nu ook echt wel. Als ik 's nachts goed zou kunnen slapen, zou het geen probleem zijn. Maar mét de slapeloze nachten en dan ook nog de hele dag met de kleine aan de weer is gewoon eigenlijk teveel. Heb de laatste dagen ook ontzettende hoofdpijn (van de moeheid) zere ogen en sinds vandaag ook misselijk. Hopelijk word ik niet ziek, want dat lijkt mij helemaal geen pretje met zo'n kleintje. Maargoed, dit alles zal er wel bij horen ;)

Dat is inderdaad een optie, maar Lennart heeft echt een slechte weerstand. Als hij een nacht minder goed slaapt, merkt hij dat de volgende dag meteen: keelpijn, opgezette klieren. Dus ik probeer hem zo veel mogelijk te ontlasten. Helemaal als hij de volgende dag aan het werk moet!

Fijn joh, dat Finn dat flesje ook gewoon neemt, lekker vind en ook nog eens als een roosje slaapt :) haha wat wil een moeder nog meer? Dus ook nog geen last gehad van krampjes? Drinkt Finn ook nog aan de borst?

hahah advies gehad om nog een half jaar te wachten.. anders springt je buikwond zeker open? :p haha
    Oké, fijn dat je anticonceptie hebt.. dus nu kunnen jullie weer lekker gaan fiezelevozelen? :p Nog nooit gehoord van die pil?

Wij gaan maar weer proberen om Max infacol te geven tegen de krampjes. Ik wil hem eigenlijk ook inbakeren, maar van de wijkverpleegkundige mag dat nog niet, totdat we daar zijn geweest en hun hebbn voorgedaan hoe dat moet.. Dán ook nog steeds venkelthee drinken, tjah meer kunnen we niet proberen toch? ;) Ohja ik kolf voor de voeding trouwens ook wat af, zodat het niet zo'n spuitende fontein is :p

6. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @xxpetra Hoe ontdooi/verwarm jij afgekolfde melk?

7. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Nou ik leef met je mee hoor meid!
    Het is ook ontzettend vermoeiend en als je de hele nacht en dag in touw bent zonder een goede nachtrust...dan is het gewoon een keer genoeg geweest en gaan de sluizen open.
    Als het met Lennart lastig is (wat naar dat hij daar zo snel last van heeft) zou ik proberen om zoveel mogelijk tussendoor te rusten. Max heeft er ook niks aan als mama er straks helemaal doorheen zit en ziek wordt door het slaap te kort.
    Komt Max een beetje op vaste tijden of is er nog geen ritme in te bekennen? Stel nou dat hij rond 20.00uur komt en daarna pas rond 23.00u dan zou je in de tussenliggende tijd kunnen slapen. Dat is dan even niet zo gezellig voor Lennart maar je zult zien dat als je even wat extra uurtjes hebt geslapen je, je al een stuk beter voelt.

Jeroen laat mij in het weekend vaak slapen nadat ik Finn midden in de nacht een flesje heb gegeven. Hij geeft dan 's morgens de voeding. (en soms 's nachts ook al) Zaterdag werd ik om 11uur wakker...:) en dan voel ik me weer schuldig dat ik zo lang heb geslapen maar je merkt gelijk aan je lijf dat je veel fitter bent. Door de weeks probeer ik hem ook zoveel mogelijk te ontlasten ivm zijn werk.
    Ik kan me trouwens voorstellen dat het helemaal lastig is als je borstvoeding geeft. Dan komt het toch grotendeels op de schouders van de moeder terecht.

Finn heeft eergisteren bijna een half uur uit de borst gedronken maar elke keer als hij dat heeft gedaan is hij daarna hysterisch. We krijgen hem dan bijna niet stil en hij moet dan ook altijd erg spugen. Ik begin er dus niet meer aan want dat vind ik het niet waard.

haha nou ik hoop niet dat die buikwond open springt:$ Volgens de gyn moet je een half jaar wachten omdat je lichaam die tijd nodig heeft om alle vitamines en mineralen weer aan te vullen. (of zoiets ;))
    Fiezelevozen zal vast weer een keer gebeuren maar ik vind het nog doodeng....:) Ik ben overigens nog niet met de pil begonnen. De gyn zei dat het best kan voorkomen dat de melkproductie terugloopt als je weer aan de pil gaat....en dat wil ik nu ook nog niet..eerst even opbouwen naar flesvoeding. Dus ik denk dat ik er over 2 weken mee start.

Waarom mag je Max niet inbakeren voordat ze het hebben voorgedaan? Wat een onzin! Heb je geen vrienden die dat wel eens hebben gedaan, dan zou ik het aan hun vragen en als je een Puckababy wilt gebruiken dan spreekt alles voor zich. Aan de andere kant zou ik misschien ook wel wachten als ze dat hadden gezegd. Je wilt dan toch ook dat het goed gaat.
    Wij hebben Finn 2 keer ingebakerd maar dat vond hij niks dus dat doen we niet meer. Hij duimt ook en kan 'm dan niet vinden..zo zielig :(

Je hebt trouwens ook cinababy (of zoiets) van VSM en dat schijnt ook heel goed te helpen. dat kan je bij de drogist halen.

8. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ingevroren melk ontdooien: ik zet het flesje dan in de koelkast en de volgende dag is het dan ontdooid.

Afgekolfde melk verwarmen doe ik au bain marie. Ik doe dan kokend heet water in bijvoorbeeld een schaaltje of soepkom en zet het flesje met de melk daarin voor een paar minuten. wel altijd even met je pink voelen of het niet te warm is want dan moet je het weer even laten afkoelen.

De kraamhulp vertelde dat je borstvoeding nooit in de magnetron mag opwarmen zoals met flesvoeding wel mag. dit heeft iets te maken met de voedingsstoffen.

Je kunt het ook googlen, er is veel over te vinden!

9. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er is helaas ook nog geen duidelijk ritme te vinden bij hem. De ene keer komt hij om de 3 uur, maar soms ook om de 2 uur of 4 uur.. dusja het is elke dag maar weer afwachten hoe en welke tijden hij gaat komen ;) Is dus ook wel erg lastig. Maar ga morgen wel lekker een middagdutje doen, nu Lennart ook thuis is.

Oh wat balen dat Finn dan hysterisch word joh.. waar zou dat aan kunnen liggen? Misschien wel omdat hij gewoon al heel lang uit de fles drinkt en de borst niet echt meer gewend is? Ga je nu overstappen op volledige flesvoeding? Lennart heeft net Max een flesje afgekolfde melk gegeven (kon ik weer wat kolven) en dat ging echt super goed.. haha Max is nog nooit zo snel klaar geweest met drinken :p Soms zit hij wel een half uur/uur aan de borst en zijn flesje had hij in 10 minuten leeg ;)

Inbakeren moet je op de juiste manier doen ofzo? Met een puckababy zal wel kunnen, maar heb niet zoveel zin om die aan te schaffen. Ook hebben wij geen kennissen/vrienden die dat gebruiken.. ik weet ok niet of Max dat leuk gaat vinden, denk eigenlijk van niet. Hij loopt ook enorm met zijn handen te zwaaien en als ik die onder de dekentjes stop haalt hij ze er zo snel mogelijk weer onderuit :p

Ohja dank je wel! Nee ik wist dat het niet in de magnetron mocht, heb het ook au bain maire opgewarmd.. het schijnt dat baby's de melk ook koud lusten (uit de koelkast) haha bizar. Warm lijkt mij toch wat lekkerder voor ze, aangezien de melk uit de borst ook warm is ;)

Nou ik hoop op een doorslaap nacht voor ons :p

10. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Goedemorgen,

En hebben de mama's een beetje kunnen slapen?

Ik moest er uit om Jesse uit te laten, maar kruip er zo weer in. Vandaag geen sportschool voor mij.

Mayd heel veel succes je zal misschien al onderweg zijn naar het zh. Spannend. Ik ben erg benieuwd naar je meisje.

11. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Mayd heel veel succes vandaag meid!

12. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoe is de nacht gegaan?
    Ik zou inderdaad zoveel mogelijk tussendoor proberen te slapen als Lennart er is, anders is het niet vol te houden voor je!

We gaan opbouwen naar 2 voedingen flesvoeding per dag. De rest van de voedingen blijf ik kolven en borstvoeding geven in de fles maar door 2 voedingen op te bouwen naar kv krijg ik wat meer ruimte in de dag met betrekking tot het kolven want dat breekt me echt op. Hoe graag ik Finn ook volledige borstvoeding wil geven, dit trek ik niet 6 maanden lang. Je hebt ook tijd voor jezelf nodig en dat gaat gewoon bijna niet als je constant aan het kolven bent, want je moet steeds denken...oh nee ik kan daar niet lang blijven wanti k moet zo weer kolven;)

Succes straks met maken van de pasfoto!

13. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@Jesse, owww jaloers dat je lekker terug kunt kruipen!!
    Ga je trouwens nog wat leuks doen nu je vakantie hebt?
    en wat voor hondje hebben jullie?
    Ik ga straks een ijstaart maken voor 2e kerstdag als we naar mijn ouders gaan...ik weet alleen niet of die 2e kerstdag wel gaat halen haha dus misschien maak ik er maar gewoon 2 voor de zekerheid ;)

@Mayke, succes vandaag meid!! Misschien lig je nu al wel te puffen!!

@delilah, begint het nog niet te kriebelen nu januari in aantocht is?

Fijn weekend allemaal en als ik jullie niet meer spreek hier...
    Hele fijne feestdagen!!

14. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Petra het begint wel te kriebelen ja ;) aan de ene kant wil ik heel graag bevallen, want ik ben zó nieuwsgierig ondertussen maar aan de andere kant mag het ook wel gewoon 2012 worden, we zijn nu zo dichtbij :D we zullen zien, ik wil wel graag na de kerst nu, niet vandaag morgen of overmorgen maar als hij komt kan ik hem toch niet tegenhouden:)

nog geen nieuws van Mayke in het andere topic (is ook nog wel een beetje vroeg natuurlijk ;) )

15. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Petra, ja was lekker om terug te kruipen. Maar wij zullen vannacht wel weinig slapen Jesse is aan de diarree. We hebben een witte golden retriever. Teefje. Van bijna 5 jaar 2de kerstdag jarig.we gaan zo naar mijn schoonouders. Verder gaan we een kast kopen bij de Ikea voor de kamer boven. En lekker veel rust nemen. Ijstaart Jammie maak er maar 3:D:p

Veel plezier met maken

16. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @xxpetra wéér een bagger nacht gehad helaas.. Om 11 uur begonnen de krampjes bij Max en hij viel pas om kwart over 4 in slaap :( Dus weer erg kort nachtje gehad. De krampen waren vannacht wel op zijn hevigst, nog nooit zo erg gehad. Had gisteren wel een glaasje melk op, dus wie weet toch koemelkallergie.. Hoe is jullie nacht gegaan?

Nee dat breekt je inderdada ook op joh elke keer kolven.. En het is ook helemaal niet leuk om te doen! Borstvoeding zelf geven is nog wel fijn vind ik, lekker de kleine dicht tegen je aan en drinken. Maar kolven vind ik ook niks hoor!

hahah de pasfoto wat een lachertje was dat.. nog nooit zo'n lelijke pasfoto gezien van iemand :p Meneer zit helemaal onderuit gezakt en krijgt daardoor een enorme onderkin, ook keek hij heel boos (werd net wakker ;)) vond het wel erg grappig!
    Alleen helaas was het stomme gemeentehuis dicht, grrr wij super snel opschieten (sluit normaal om 12 uur) maar was dus helemaal dicht. Van de week nog maar een keertje erom (nog vóór het nieuwe jaar)

Iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst en lekker genieten van de gezelligheid, familie en vrienden!

17. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    iedereen alvast fijne kerstdagen toegewenst!

18. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Nog geen nieuws van Mayke?
    Als ze zo'n storm bevalling heeft als babywens zou het er al wel zijn maar als ze het zoals mij doet duurt het nog wel even ;)
    En wie weet is het er al wel maar zijn ze heerlijk aan het genieten met z'n 3tjes!

@Delilah, ohw ik kan het me voorstellen joh, nu nog even van de kerst genieten voordat hij zich aandient en voor een kindje lijkt het me ook niks om op kerst jarig te zijn maar net wat je zegt...als hij er zin in heeft komt hij gewoon.
    Geen rare kwaaltjes nog en voel je, je nog goed?

@Jesse, veel plezier vanavond! leuk joh zo'n golden retriever. wij hebben vroeger een rotweiler gehad en iedereen dacht dat het een gevaarlijke hond was maar het was de grootste lobbes die er was. zo'n scheetje!!

@babywens, och meid! dan heb je wel een hele korte nacht gehad!
    Wanneer moet je naar het cb toe? misschien kan je eens navragen of ze een test willen doen (kunnen doen) wbt koemelkallergie. het is wel frappant dat hij zo heftig had nadat je een glas melk op had.

haha onze pasfoto is een beetje zoals jij ook omschrijft. Finn kijkt heel donker (ook wakker gemaakt) en ziet eruit alsof hij het niet naar zijn zin heeft. hihi dat was vast ook zo want hij moest in zo'n bumbo zitten...koppetje ging alle kanten op maar de fotograaf bleef volhouden dat hij prima zat...uhuh!
    Elke keer als hij zijn hoofdje omhoog deed was de fotograaf te laat met een foto maken..lekker handig! maar uiteindelijk toch gelukt!
    Zal eens proberen 'm in te scannen.

Hier ging de nacht wel goed. Ik heb als een os geslapen en Jeroen is eruit gegaan vannacht. Hij heeft nu 2 weken vrij dus dat is wel heel fijn, ook voor hem!
    Vanavond gaan we Finn in zijn ledikantje leggen want ik vind het wiegje een beetje onhandig met instoppen van het dekentje. dan staat het matrasje ergens omhoog of er zit een hele bult van de deken onder. in zijn ledikantje ligt hij veel steviger dus ik ben benieuwd hoe hij het vind...

Gaan jullie vanavond ook allemaal zwijmelen voor de tv met All You Need Is Love?

19. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Nou egt niet petra... Kijk dat nooit :)
    Ben idd bnjeuwd hoe t met mayke gaat!

20. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    nee nog geen nieuws van Mayke, was ook al nieuwsgierig, maar er is in het andere topic ook nog niets bekend ;)

Petra inderdaad ff met z'n tweetjes van de kerst genieten nu en daarna mag hij wel komen ;)
    voel me echt nog prima, het rommelt af en toe wel een beetje maar ach dat is ook wel normaal geloof ik ;) en ik ben stukken van de slijmprop aan het verliezen, maar ook dat zegt verder niets natuurlijk ;)
    en hier ook zwijmelen bij all you need is love, zal wel lekker janken worden met die hormonsters :D

Deel Deze Pagina