Heerlijk dat het achter de rug is Mayke! Van harte gefeliciteerd met jullie meisje.. geniet er van en rust lekker uit als dat lukt Ben heel benieuwd naar een foto @lennyt dmv temperaturen kan je erachter komen wanneer je ei precies springt. Bij sommige meiden is de lf wel korter, maar een hele lange lf komt niet vaak voor. Hoezo denk je dat? @maybebaby: wij zijn dit jaar lekker met zn tweetjes met kerst, niet heel uitgebreide vreetplannen eigenlijk Eetse in ieder geval
Mayd woww een kerstkindje!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Renée! Wat fijn dat alles goed gegaan is en dat jij je 'super' voelt! Ben benieuwd naar een foto! Geniet ervan meid!! Je hebt het geweldig gedaan!! Knuff
Mayke van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter Reneé! geniet er lekker van meis!!
Gefeliciteerd een kerstkindje leuk. Dikke knuffel. En rust lekker uit. Hopelijk zakt de pijn nu ook snel. Ik heb gisteren onze eerste vreetfestijn achter de rug vanavond bij mijn ouders en morgen thuis iets kleins eten.
Jeeej daar is ze dan! Mayke van harte gefeliciteerd met jullie dochter.. Lekker gaan genieten met zijn drietjes van de mooie kerstdagen Fijne dagen allemaal!! xx
van harte mayke met Renee!!!!!!! Wat fijn dat ze er is en dat alles voorspoedig is verlopen...... GENIETZE!!!!!!!! hier met zn tweetjes gegourmet... al hebben we wel een kwartier boven de box gehangen omdat Ella steeds weer naar ons lachte... vaker en langer dan tot nu toe.......heerlijk! Alleen toen we gingen filmen kon er geen lachje meer vanaf
Hahahah zal je altijd zien he meid! Ze wil het gewoon nog niet bewezen hebben joh Hier tijdens t avondeten ineens echt een paar keer een redelijk harde schop of stomp dat k gewoon even moest gaan verzitten... Vanaf hoeveel hadden jullie trouwens dat je het kindje meer naar boven ging voelen? Ik voel alles nog steeds redelijk laag...
dreamer ik voel de kleine eigenlijk pas vanaf een week of 33 (denk ik zo ongeveer) meer naar boven, eigenlijk vanaf het moment dat hij ging indalen
@Dreamer: Bij mij was het ook pas vrij laat in de zwangerschap dat ik Finn hoger in mijn buik voelde...ik denk ook pas na week 30. als je dan een schop kreeg voelde ik het maagzuur omhoog komen Sommige meiden voelen de kleine ook tegen de ribben schoppen maar dat heb ik nooit gehad. @delilah, jij bent gewoon de volgende die de kleine gaat krijgen!!
Mayke gefeliciteerd met jullie dochter leuk hoor een kerstkindje het mooiste cadeau wat jullie konden krijgen voor kerst denk ik Hoop dat alles goed gaat met jullie Iedereen nog fijne kerstdagen was ik helemaal vergeten sorry Hebben jullie allemaal een leuke dag gehad ???? hier wel hoor, de eerste cadeau's voor ons kleintje lagen al onder de boom hahaha Hier gister ochtend voor het eerst overgegeven precies voordat we naar schoonouders gingen voor kerst en 2,5 uur in de auto moesten zitten Verder gaat alles wel goed af en toe wat steken in mn buik maar de aanhoudende pijn is nu zo goed als weg wel erg moe en slaap slecht word overal van wakker kom moeilijk in slaap en ben vroeg wakker.
Petra dat hoop ik wel ben benieuwd wanneer onze man besluit te komen hier krijg ik regelmatig een schop tegen mijn ribben, en dan voornamelijk als ik een beetje onderuit gezakt zit nojumidy leuk zeg dat jullie al cadeaus voor de kleine onder de boom hadden liggen! Je klinkt al lekker zwanger hier lekker gegourmet met schoonmams en paps en morgen nog een gezellig dagje met familie! nu lekker op de bank voor de tv met de voetjes omhoog, heerlijk
Gefeliciteerd wij ook ronde 11 ik ben morgen 12 weken, en moet zeggen de misselijkheid en het overgeven neemt gelijk een hele hoop af. al een week niet meer overgegeven. succes
Gefeliciteerd met jullie meissie daar is ze eindelijk @ hier Gaat goed, misselijkheid neemt met stukken af. Volgende week precies 13 weken en voor de 2e keer naar ons wondertje in mijn buik kijken.. Helaas is de rest niet zo gezellig hier. 1 jaar geleden met kerst kregen we te horen dat mijn nicht kanker had. ( ongenezelijk) en nu precies 1 jaar later is ze overleden en gister gecremeerd. Ze is 31 jaar geworden, en heeft een mooi klein meisje achtergelaten van 3 jaar oud. waar ze met ivf en allemaal gedoe heel veel moeite voor heeft gedaan. toen ik het nieuws melde aan mijn andere nicht vertelde die ook gelijk even dat een oom ook is overleden aan longkanker. die is 46 jaar geworden. En mijn oma ook 1 dag voor kerst maar toen was ik nog klein. het is zo een rot ziekte, op mijn werk werkte ik al veel met mensen die het hebben of hadden, en het lijkt of het steeds dichterbij komt. konden ze er maar een medicijn voor maken dat hielp. helaas zijn de feest dagen niet zo gezellig hier maar hoop dat jullie allemaal wel een leuke kerst hebben. en ik wens iedereen een gelukkig nieuw jaar toe en vorral een gezond jaar en hopelijk gezonde kindjes in het verschiet. xx
He gucci, wat naar allemaal.. Sterkte hoor! Mayke gefeliciteerd !!! Daar is ze dan eindelijk! Wat fijn! Hoop dat al jepijn klachten snel weg zijn nu! Zodat je optimaal kunt gaan genieten! Kim gefeliciteerd met je zwangerschap! Zag ook een super mooi kamertje voorbij komen, gaaf! En leuke echo fotos Hier drukke dagen gehad. Anne heeft van woensdag t/m zaterdag alleen maar gehuild... Pfff zwaar... Denk n sprongetje? Ben ook begonnen met kolven want ze blijft komen voor eten.. Soms ieder uur? Kom ik nergens aan toe! @petra Hoeveel cc borstvoeding geven jullie per keer? En hoelang/hoeveel kolf je af? Vanavond bbq'en bij schoonouders.. Rest sorry geen tijd/energie om te reageren.. Maak t snel goed!
Jeetje Gucci wat een verhaal zeg. Dat zijn dingen die je nooit hoopt mee te hoeven maken Fijn dat de misselijkheid zo goed als over is, bizar he dat het van het een op het andere moment ineens stukken minder wordt. @Kim, die steken in je buik komen van je baarmoeder af denk ik. Alles gaat nu schuiven en zich klaarmaken voor het groeiende kindje dus daar kan je de eerste paar weken wat last van hebben. Haha jammer he van dat spugen! Dat is iets wat ze wel zouden mogen schrappen in de zwangerschap Ik stond elke ochtend te kokhalzen als ik mijn tanden ging poetsen...ieuw! Heb je in de auto onderweg naar je schoonouders geen last meer gehad? en wat lag er voor leuks voor de kleine onder de boom? @Delilah, nou het wordt nu wel heel erg spannend nu je ruim 39 weken zwanger bent! Wie weet wordt het een nieuwjaarsbaby Vandaag ronde 2 met veel eten. Ik zit nog bomvol van gisteren hihi. We hebben Finn 2 nachten in zijn ledikantje laten slapen en hij heeft 2 nachten wakker gelegen en gehuild vannacht om 5uur heeft Jeroen hem in zijn wieg gelegd en wat denk je....stil en heeft als een roosje geslapen! dus vanavond gaat hij mooi weer in zijn wiegje! Fijne dag allemaal! PS. Mayke, hoe bevalt het moederschap en hoe doet de kleine Renee het?
Cucci sterkte dan de komende dagen tijd. Dat is niet niks. Kimleuk dat er al cadeautjes onder de boom lagen. Wat was het ?? Cass is de kleine nu wel lekker rustig ? Petra fijn dat je mannetje nu wel geslapen heeft. Vandaag is Jesse jarig ze is 5 geworden Weehee. Als pup zijnde hadden we er een zwaar hoofd in dat ze dat zou gaan halen. Maar het is gelukt!!
Wat naar joh dat Anne zo aan het huilen is geweest! Dat kan best een sprongetje zijn! Ik herken het wel wat je verteld over hoe Finn toen deed. En als ze blijft komen voor eten kan het ook een regeldag(en) zijn of dat ze niet genoeg binnenkrijgt. Het voordeel van kolven en dat in een flesje geven is dat je precies weet hoeveel ze binnenkrijgt en je krijgt er wat meer regelmaat in. Wij geven Finn 120ml borstvoeding per keer en dan komt hij na ruim 3 uur weer voor de volgende voeding. (soms geef ik hem maar 100ml als hij die dag veel heeft terug gespuugd of als je merkt dat hij genoeg heeft) Deze hoeveelheid krijgt hij al een aantal weken maar hij was er heel goed op gegroeid dus op het cb zeiden ze dat we voorlopig niet omhoog hoeven te gaan omdat hij het hier al zo goed op doet. (ik meng nu ook een voeding met H.A.voeding van Nutrilon en dan slaapt hij ruim 4uur!) Ik zou gewoon 120ml proberen te geven aan Anne. Dan merk je snel genoeg of het nog een hele plons voor haar is of dat ze juist niet genoeg heeft en kan je het aanpassen. Wanneer moet je weer naar het cb toe? Daar kan je het ook navragen welke hoeveelheid past bij haar leeftijd maar vaak zeggen ze daar dat je zelf even kunt kijken hoeveel ze op kan. () Ik ben nu aan het afbouwen met kolven op 2 tijdstippen zodat ik overdag nog eens weg kan zonder steeds te moeten kolven. Je lijf regelt dat zelf helemaal dus dan loopt de productie ook niet terug (gelukkig) Nu kolf ik dus om 08.00u, 11.00u, 17.00u, 20.00u, 23.00u. Als ik om de 3 uur kolf heb ik vaak 150ml maar als ik kolf om 17.00uur nadat ik daarvoor om 11 of 12uur heb gekolfd dan heb ik 250ml. (dan kolf ik in totaal 15 a 20 minuten) Ik heb begrepen dat je er naartoe kan dat je om de 6uur gaat kolven en dat je dan steeds voor 2 voedingen kolft. Daar wil ik ook naartoe dus hoop dat het lukt want dat scheelt natuurlijk aanmerkelijk. Succes en probeer echt tijd voor jezelf vrij te maken hoor, hoe lastig dat ook is! (bij mij lukt het ook bijna nooit )
@Nojumidy rot dat je zo beroerd bent..maar je bent wel écht zwanger dus dat is een schrale troost Hebben jullie het al aan anderen verteld of ga je eerst samen van het mooie nieuws genieten? @Gucci bah wat verschrikkelijk om mee te maken allemaal. Heel veel sterkte meis. @Mama's wat fijn te lezen dat ondanks de huilbuien en zware nachten jullie bv goed gaat. Ik hoop ook echt dat het bij mij gaat lukken. Hoe dichter de bevalling nadert, hoe positiever ik tegenover bv kom te staan. @Delilah ja je bent nu de eerstvolgende! Voel je al meer gerommel of is t nog redelijk rustig? @Jesse gefeliciteerd met Jesse! @Dreamer ik voelde bovenin mijn buik denk ik wat meer beweging rond week 28. Ik merk wel dat de handjes onderin bij het hoofdje liggen want in mijn onderbuik word ik vaak gekieteld. Een paar dagen terug draaide de kleine zich zo plotsling om van de ene naar de andere kant dat het gewoon zeer deed! @Mama Mayke hoe gaat het met jullie, is de eerste dag en nacht met Renée thuis goed gegaan? *Een hele fijne 2e kerstdag allemaal!*
Tjee Gucci dat is zeker heftig meis! dat is niet waar je normaal met kerst mee bezig bent *knuffel* Casss dat lijkt me inderdaad zwaar als ze zoveel huilen! veel plezier vandaag! laat je maar lekker een beetje in de watten leggen! Petra ja ik vind het zó spannend nu, een kerstbaby word het (waarschijnlijk) niet haha of het moet wel héél snel gaan nu, dus daar ben ik stiekem wel een beetje blij om, nu is het echt afwachten haha Finn zal wel denken, laat mij maar lekker in mijn wiegje slapen Jesse gefeliciteerd met Jesse maybebaby ja het rommelt wel af en toe maar dat zegt ook niets verder natuurlijk iedereen fijne 2e kerstdag!