In 2011 voor de eerste keer zwanger willen worden! -2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Zwendel das ook lekker dan van de vk. Dat ze zo luchtig deed. Hoop dat je nog wat kunt slapen. En niet teveel last hebt van krampen.

2. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Dames misschien de indruk gewekt dat ik de hoop opgeef. En niet positief ben. Dat is gelukkig niet. Alhoewel ik t er met tyden wel moeilijk mee heb en er zoveel vragen door mn hoofd spoken.
    Maar ik ga t nu andersom bekijken om meer teleurstelling te voorkomen.
    Ik accepteer dat ons dit overkomen is en geef t een plek. Ma is nu zo en daar moet ik mee leren leven en omgaan. Alles wat nu nog verbeterd is mooi meegenomen. En natuurlijk gaan we daar gard aanwerken. Is zie dit nu als startpunt en we gaan zo ver mogelijk revalideren.
    Praten kan ze wel gelukkig, maar is soms (als ze moe is) onverstaanbaar. Ik hoop dat we later weer echte gesprekken kunnen voeren. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Ze komt nog verward en afwezig over. T heeft zn tyd nodig.

Owja en alsof t nog niet genoeg was. Gister
    gehoord dat ze aant uitdrogen is dus krygt weer water bij. T blijft zo aansukkelen.

De zuster gister zei ook dat ze mensen binnen zag komen waarvan ze dacht...nou...dat word niet veel meer. En die liepen uiteindelijk naar buiten. Dit soort verhalen sterkt je wel.

Mijn moeder is 53. En ja tis soms zo moeilijk.om haar zo te zien. Dan breekt je hart. Maar gistermorgen was ik blij dat ik bij dr was. Stond ik te lachen. Vroeg ze wat lach je? Ik ben blij dat ik bij je ben.

Pip fijn dat je geen bijwerkingen hebt. Hoop zo dat t helpt meid.

Maybebaby, das wel mooi om te lezen dat die vriend voor zijn kleine kan zorgen. Ondanks de rolstoel.

Babytjuh, ik ben zeker nog dankbaar dat ze er is. T had ook anders kunnen zijn zagen we int zh wel toen we op de ic zaten. Werd bekende van ons binnen gebracht met t zelfde en die was klinisch dood. En dat wij mama nog hebben zeg ik geel vaak. He wat goed dat je gestart bent met afvallen.

Mayd, wow dat jullie zo snel als t kan voor een 2e gaan. Hoop dat je lijf meewerkt meid.

Babyliz, veel succes vandaag en hoop dat jullie nu duidelijkheid hebben en dat jullue snel kunnen beginnen.

Cass jij ook succes met afvallen.

Dreamer oei de verkeerde bus. Echt met je hoofd in de roze wolken.

3. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

@Zwendel nou daar ben je dus weinig mee opgeschoten. Mijn bloeddruk is altijd laag maar wisselt wel constant. de laatste keer zelfs 90/50. Ik weet niet of die van jou erg afwijkt. Misschien zijn de krampen dan toch heftige voorweeen ofzo. Ik heb vannacht ook wat pijntjes gehad maar niet zo erg dat ik ze op moest vangen.

@Jeske ik lees met een brok in mijn keel je verhaal. Goed trouwens dat je het van je afschrijft. Het is heel moeilijk voor te stellen hoe zoiets is om mee te maken maar het lijkt me heel erg zwaar. Ik hoop dat je moeder een van de wondertjes is van het ziekenhuis/revalidatiecentrum en over een tijdje weer zelf naar buiten stapt. *Dikke knuffel*

4. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    nou weer druk gepraat hier :p

@zwendel wel vervelend als je niet veel wijzer wordt van de vk

@cass succes ook van hieruit met afvallen

@nojumidy volgens mij kan dat geen kwaad als je minder misselijk bent als anders

@babywens van harte gefeliciteerd met je verjaardag meis

@petra gaat inderdaad wel snel qua typen hier soms lastig om bij te houden :p

@jeskejes blijft altijd moeilijk om te accepteren maar denk dat ze inderdaad heel blij zou zijn met haar kleinkind in de vorige reacties terug te lezen

@delilah kei leuk dat je al zo verliefd bent op je ventje :D

5. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ohhhh ben ik Babywens nu vergeten te feliciteren met dr verjaardag????

Bij deze dan nog.....lang zal ze leven....hiep hiep.....HOERA!!! Nog van Harte.

6. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@Cass, hihi nee dat reageren en bijlezen ging niet helemaal volgens plan ;)
    Finn was even flink aan het jengelen en had toen ik hem oppakte een paar keer flink wat melk terug gespuugd over mij heen dus ben maar even onder de douche gesprongen en vervolgens als een blok in slaap gevallen toen ik 'even' op bed tv ging kijken voor de laatste voeding.
    Hij is ook nog wat jengeliger dan normaal maar weet niet of het echt alleen nog door het sprongetje komt want gisteren had hij een paar keer flink gepoept en leek daar erg door opgelucht en was toen ineens veel vrolijker.
    Hoe heeft Anne geslapen? Leggen jullie haar elke avond om een bepaalde tijd in bed of alleen als ze in slaap valt? Ik vind dat nog lastig bij Finn want de ene keer valt hij wel zelf in slaap als je hem wakker in bed ligt en de andere keer schreeuwt hij moord en brand ;)

@babywens, vervelend he als die kleintjes van arm naar arm gaan. het erge vind ik dat ik me vaak nog bezwaard voel als ik Finn dan oppak om op bed te leggen of even bij mij of manlief te zitten voor de rust.
    Heb je, je mobiel al en welke is het geworden?

@babytjuh, wat goed dat je wilt afvallen! Hoeveel wil je afvallen? (sorry, zal je vast gezegd hebben maar heb alles heel snel teruggelezen) hier is het ook altijd een struikelblok hoor. Ik heb hele goeie ideeën maar als het puntje bij paaltje komt hou ik het niet vol of begin ik er vaak niet eens aan :) Nu ben ik na de bevalling wel het dubbele afgevallen als wat ik was aangekomen maar na de feestdagen merk je dat de weegschaal toch ineens weer omhoog kruipt...dus ik moet er ook weer aan geloven.

@Jeskejes, jeetje meid wat een verhaal en wat naar allemaal voor jou en je familie!
    Heel veel sterkte en hou de moed er een beetje in!

@zwendel,nou da's ook lekker idd.heb je 1 vk of meerdere? anders zou je het nog eens kunnen aankaarten bij de andere vk.

*inmiddels al ruim een half uur verder hihi*

@babyliz, succes vandaag!!

@hier, Finn vannacht van 23.45-05.45u geslapen. heerlijk!
    meneer ligt nu luid mopperend naast me terwijl ik aan het typen ben maar het mopperen wordt vrees ik alleen maar erger want hij krijgt straks zijn inentingen...:(

7. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @petra alvast succes dan met inentingen voor finn

@babylizz succes vandaag

8. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    @petra, ik probeer er ritme in te krijgen met 0,0 succes.
    Hierbt zelfde, de ene keer valt ze wel in slaap de andere keer krijst ze enorm.

Iemand zei dat ze de baby altijd na de een na laatste voeding in bed legt en haar kind wakker word voor de laatste. Dus Anne gister in bed gelegd alwas t al wel 21 uur.. Ze werd niet wakker. Heb der laten liggen, kwam ze om half 3. Nou dat is dus niks.. Ze blijft weer beneden tot 23, dan laatste voeding want dan komt ze pas om 5 uur.. Dan is voor mij de nacht ook wat handiger.. Ik ben nu zo moe!

Succes met de prikjes! Goed voor massereren en goed na masseren!
    Wij mogen maandag.. Vind t ook spannend..

9. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Oh Zwendel wat jammer! Dacht misschien ben je stiekem wel bezig haha..

Probeer afleiding te zoeken want t kan nog 3 weken duren en anders duren die weken zo lang!

10. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

Ik werd net gebeld door een tante die op zoek is naar een leuk kraamcadeau voor ons. Ze vroeg of ik een 4 seizoenenslaapzak zou willen hebben. Wie heeft daar ervaring mee en weet een goed en betrouwbaar merk? Ik mag dan zelf uitkiezen welke ik zou willen hebben :)

11. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    ff snel ik probeer vanmiddag ff te reageren ;)

hier gaat het goed, Sem doet het echt super, hij was vanmorgen alweer op geboortegewicht, en kan zich ook heel goed op temperatuur houden, dus helemaal tevreden hier :) volop genieten :D

12. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@Delilah, wauw dat doet hij goed dan joh! Dus jullie mogen dan nu in principe naar buiten? Heerlijk.
    Hoe gaat het met jou?

@Maybebaby, ik heb er geen ervaring mee maar een vriendin van ons wel. Zij heeft volgens mij de vierseizoenen slaapzak van Puckababy.
    (maar bij die hoef je de baby dan niet per se in te bakeren maar kan wel)

@Cass, haha jij ook 0,0 succes dus. Hier ook hoor. Er is ook geen peil op te trekken wanneer Finn slaapt overdag. De enige 2 tijden dat hij altijd slaapt is de nacht en na zijn late ochtend fles. Vaak valt hij eind van de middag na zijn fles dan weer in slaap maar dan is hij van 20.00-22.30u klaarwakker..valt dan in slaap..en dan maken we hem vaak wakker om 23.30u omdat hij anders idd begin van de nacht komt.
    Pff thanx!! Ik zie er echt als een berg tegenop.
    Gelukkig heeft manlief vrij genomen want die had door dat ik er zo tegenop zag en dat ik ervan baal dat hij nooit mee kan omdat het altijd op onmogelijke tijden is.
    Hoe laat moeten jullie maandag?

@zwendel, hoe gaat het met de krampen?

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Babywens: nog van harte met je verjaardag meis!

@ Delilah: wij hadden de eerste 2 dagen José, daarna Marjon en Anneke (stagaire). Wat fijn dat jullie Sem het goed doet! Hoe gaat het met jouw herstel?

@ Zwendel: je bloeddruk is op zich prima hoor! Misschien toch een teken dat de bevalling er snel aankomt omdat je onderdruk ietsje hoger is? Sterkte met de weeën meis!

14. zwendel

zwendel Niet meer actief

@ Delilah, wat een snoepie!!!! en zo snel al op geboortegewicht super joh!!! zag ook je foto's op hyves en het is echt een mooi mannetje hoor!!

@ lennyt, leuk dat je nu ook op anderen reageert. Het is helemaal niet erg als je geen tijd hebt om iedere keer te reageren maar was alleen jammer dat als je dan langs kwam het alleen over jezelf ging. Complimenten meid, door ook op anderen te reageren wordt je zelf ook veel serieuser genomen en vinden mensen het ook leuker om op jou te reageren. Ga zo door!! hoe is het nu met je? hoever zit je in je cyclus?? misschien ook wel leuk om een banner oid te plaatsen.

@ Casss, ik probeer ook wel afleiding te zoeken hoor maar als ik bijvoorbeeld even de afwas ga doen (geen vaatwasser grrrr hahah) dan sta ik binnen een paar minuten krom van de kramp. net gelukkig nog wel ff anderhalf uur slaap gepakt. Had net wel bij het plassen een miniscuul klein stukje dik slijm misschien een stukje van de slijmprop?? wie weet?? en tja ik kan natuurlijk ook gewoon tot 42 weken lopen ;). Maar dan hopelijk wel met wat minder krampen zodat ik wel wat kan doen.

Hoop dat je er gauw wat ritme in krijgt met anne.

@ Petra, Ik heb 3 verloskundigen. Als ik vandaag en vannacht nog van die krampen blijf houden ga ik morgenochtend gewoon bellen. (vandaag heeft manlief de auto mee naar zijn werk, vind ik wel zo fijn dat stel dat het zover is dan is hij zo thuis, alleen kan ik nou geen kant op. Schoonzus heeft de fiets en normaal heeft manlief een bedrijfswagen maar door zijn operatie aan zijn pols heeft hij die aan een collega af moeten staan omdat hij nu toch niet buiten de monteur kan uithangen) als het zo is dat ik morgen ga bellen dan breng ik manlief wel even met de auto weg. Wel balen want de verloskundige praktijk en het ziekenhuis zijn allebei 10 minuten lopen hier vandaan maar zelfs dat lukt me niet....hier de straat uit ben ik al bekaf en loop ik krom... ach nog ff doorzetten, zoals manlief zegt "je ben al over de helft".....grappenmaker

Succes met de entingen van Finn!!! hoop dat ie er niet te veel alst van heeft!!

Nou krampjes nu weer wat weggetrokken dus ga even een poging doen om af te drogen en te stofzuigen. dus even duimen dat de krampjes wat langer wegblijven dan heb ik in ieder geval weer een net en opgeruimd huisje....

15. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooooooo dames, ik kom ff heeeeeel snel langs. Zaterdag en gisteren totaal geen tijd gehad om te forummen en zondag eigenlijk ook niet, maar heb die dag een nieuwe telefoon gekocht en via wifi even gespiekt naar HET nieuws van Delilah. Was niet ingelogd toen, dus bij dezen:

Lieve Delilah, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie lieve SEM...!!!! XXXX

Ga straks even kijken of er al een fotootje staat, maar moet nu weer weg om een heel hard huilend meisje te gaan voeden...

16. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Zwendel Jammer dat je niet veel wijzer bent geworden bij de vk :( Nu over een week weer terug? Hopelijk ga je dat niet redden, zou lekker zijn als de kleiner er eerder uitkomt lijkt me :) Nog beetje kunnen bijslapen?

@Jeskejes je moeder is nog jong. Wat mooi om te zien dat je haar zo graag wilt helpen! Hhopelijk gaat het geleidelijk aan toch een stuk beter met haar en kan ze meer dan ze nu denken!

Oh meis, geeft helemaal niks. Heel begrijpelijk hoor, jij hebt wel emer aan je hoofd. Lief dat je er aan toch aan denkt :) Bedankt voor je felicitaties!

@Lennyt dank je wel :) Leuk dat je nu ook op anderen reageert! Inderdaad misschien wel leuk om banner te maken? Kunnen wij ook zien heover je in je cyclus zit!

@xxpetra ja behoorlijk vervelend.. gelukkig was het maar mijn familie, want vind het helemaal vervelend als het dan vage kennissen zijn ofzo. hahah mijn mobiel is net binnengekomen, maar mag hem van Lenn niet openen totdat hij er is :p Nóg even afwachten dus!

En hoe gingen de inentingen? Finn en/of jij nog moeten brullen? Zijn de tissues nodig geweest? Fijn dat Jeroen met jullie mee ging.. haha gek he, dat wij moeders daar zo tegenop zien. Vind het ook vreselijk als Max heel erg last heeft van zijn krampjes en dat je ziet dat het gewoon pijn doet :( Heeft het masseren een beetje geholpen? Hopelijk gaat hij zich er niet beroerd door voelen!

@Delilah fijn dat alles goed gaat met jullie. Sjonge Sem zit al snel weer op zijn geboortegewicht joh! Was hij veel afgevallen of viel dat wel mee?

@MayD Dank je wel voor je felicitatie! Hoe is het met jullie?

Ladies, hét bewijs dat Max lacht ;) Heb ik het eindelijk eens kunnen vastleggen.. haha hij is ook weer heerlijk aan het spartelen met zijn armpjes. Is in een erg vrolijke bui :p

17. zwendel

zwendel Niet meer actief

@ iedereen, Net mijn bestelling van bart smit binnen gekregen. Misschien wel een tip voor degene die dit ook aan willen schaffen.
    Nijntje box / speelkleed nu voor 15 euro normaal rond de 40 euro en woezel en pip speelkleed met speelboog nu ook 15 euro normaal betaal je hier 45 euro voor. de woezel en pip is internet only maar wel een goeie aanbieding.
    Weet niet of iemand hier iets aan heeft maar ik heb het in ieder geval gedeeld hahahaha

18. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Petra en Mayke, mijn herstel gaat eigenlijk best goed, het valt me niet tegen, het is nu 4 dagen geleden, en heb op een paar paracetamolletjes geen medicatie meer, probeer mijn rust te pakken, maar ook een beetje in beweging te komen, zo heb ik Sem vanmorgen zelf gewassen en aangekleed e.d. en wil ik vanavond beneden eten. zo elke dag een beetje meer doen ;)

Petra jij hebt toch ook een keizersnede gehad, hoe ging jou herstel eigenlijk, wanneer kon je weer een beetje fatsoenlijk alles doen, geen zware dingen maar gewoon goed voor jezelf en Finn zorgen?

zwendel ik duim dat de krampjes wegblijven, maar ik duim ook dat jullie beebje snel geboren word! en ik zal zo is op internet kijken, klinkt inderdaad wel goedkoop!

dramaqueentje hoe gaat het met jou en Ella?

babywens Sem was 'maar' 100 gram afgevallen, hij heeft de bv eigenlijk heel snel en goed opgepakt! dus dat is echt heel fijn :)
    en wat een mooie foto van Max! super! lijkt me zo bijzonder als ze echt bewust naar je lachen:)

19. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@zwendel, haha leuk die man van jou met z'n je bent al over de helft ;) wacht maar tot het gaat gebeuren, dan heeft hij geen grote mond meer :D

@delilah, hoe vond jou man het om jou te zien bevallen?

nou, hier net terug van het cb.
    we hadden een invalster en ik had haar bijna over de tafel heen getrokken...rotmens!
    Finn weegt nu 4440gram en is 57,5cm. Hij is dus keurig 150gr per week aangekomen (gemiddelde) maar de lijn op haar schema steeg niet en bleef een beetje gelijk.
    Ze zei letterlijk: Da's een beetje jammer dat die lijn niet stijgt!
    Ze suggereerde zelfs of ik hem wel genoeg te drinken geef. Nou ja zeg!!!:x alsof ik mijn eigen kind zou uithongeren!
    Jeroen zei heel droog: oh je bedoeld dat je wilt weten hoeveel hij te drinken krijgt.
    (hihi)
    We hadden wel als vraag hoeveel hij omhoog mag met drinken omdat hij soms zo huilt als zijn fles op is maar ze kan het toch wel iets normaler vragen of vertellen lijkt me.
    Bovendien dacht ze dat we hem flesvoeding gaven maar toen ik zei dat ik bv afkolf haalde ze haar neus op en deed ze daar heel minachtend over :( :$ Toen zei ze dat je dat met kv niet hebt (dan is de lijn schijnbaar meestal wel stijgend) waarop Jeroen zei..dan is het maar goed dat we het in een flesje geven want aan de borst weet je ook niet hoeveel erin gaat.
    Ik had er toen dus al de pest in:x :x :x :x
    Daarna ging ze zeiken over zijn lengte en hoofdomtrek dat die ook niet genoeg in stijgende lijn zijn en dat het allemaal aan zijn hoeveelheid drinken ligt.....toen kon ik haar bloed wel drinken. Maar ze ging nog even door..we hadden bv een vraag over schilfertjes op zijn hoofdhuid wat we daaraan kunnen doen toen kwam de opmerking: was je hem wel goed.
    Pfff volgende keer hebben we gelukkig onze eigen arts en wijkverpleegkundige want als ik haar nog een keer heb............bah!
    *oh ja de prikjes...je zou ze bijna vergeten hihi, Finn moest bij de 1 een beetje huilen toen de naald in zijn been ging maar bij de 2e begon hij keihard te gillen :( :( Gelukkig was het snel over toen ik hem mocht troosten maar vond het zo zielig :(
    (sorry, ff ego berichtje)

20. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Dat was ik inderdaad :)
    Ik heb bijna geen last gehad van de keizersnede, in het ziekenhuis natuurlijk wel, vooral voor de 1e keer uit bed komen vond ik doodeng. Had jij dat ook?
    maar eenmaal thuis ben ik wat rond gaan schuifelen en ik denk dat ik toen Finn bijna een week was weer van alles zelf ging doen. (proberen)
    Hem in bad doen had ik al een keer gedaan voor die tijd maar ik had veel last van mijn rug doordat ik mijn buik wilde ontzien dus mijn man en de kraamhulp deden veel de verzorging.
    de huisarts en vk waren erg verbaasd toen ik op dag 4 al zelf van de trap kwam..het ging niet soepel en snel hihi maar t ging wel.
    Welke dingen doe jij al en is de wond al dicht? (dat het niet meer bloed zeg maar)

Deel Deze Pagina