Ja de 1e keer uit bed komen vond ik echt doodeng, en dat is nu nog steeds het enige wat ik niet zo fijn vind, dat uit bed gaan hier doen mijn man en de kraamzorg ook heel veel en nemen het meeste van de verzorging van Sem op zich, ik heb Sem vanmorgen wel zelf gewassen en aangekleed maar over het algemeen doet mijn man of de kraamzorg dat wel fijn om te lezen dat jij na 1 week de meeste dingen zelf (probeerde) te doen! dat geeft hoop ik doe nu zelf douchen (eigenlijk dag 2 al) en dan zo hier en daar Sem een keer verschonen, en af en toe uit bed om een beetje rond te lopen (tot nu toe alleen boven) en vanavond met het eten wil ik dan naar beneden, ff op de bank zitten. zaterdag word mijn neefje 2, en dan wil ik wel graag ff naar hem toe, al is het maar een half uurtje. hoop dat dat gaat lukken, maar dan is Sem natuurlijk al een week ik moet zeggen dat het me al met al niet tegenvalt hoe gaat het nu met jou dan? kan je alles al weer? of laat je de zware dingen nog aan je man over?
nou.. ik deed eigenlijk al veel te vroeg weer dingen die je eigenlijk de eerste 6 weken niet mag doen zoals de badkamer schoonmaken en wassen maar de kraamhulp had hele fijne tips gegeven zodat ik, als ik echt perse iets wilde doen, het minder zwaar voor mezelf kon maken. Geen wasmand tillen maar wat losse was meenemen naar wasmachine, eerst de maxi cosi in de auto zetten en daarna de baby er pas in tillen etc. Jeroen ging na 1,5week weer werken dus toen kon ik het niet laten om dingen te laten liggen tot hij weer thuis was dus dan ruimde ik af en toe wat op en de verzorging komt dan helemaal op jezelf natuurlijk. Maar als ik hem in bad wilde doen vulde Jeroen voor hij ging werken het badje en dan liet ik het staan tot hij weer thuis was en dan leegde hij het badje ook weer. Maar meestal deden we hem 's avonds in bad. Mijn benen hebben wel heel lang raar aangevoeld maar dat scheen door de ruggeprik te komen. Ik merk nu nog wel dat als ik de emmer draag om het badje te vullen dat het eigenlijk nog te zwaar is maar verder heb ik nergens last van. Mijn buik, onderbuik, voelt wel wat doods aan, en ik heb begrepen dat dit met een keizersnede heel normaal is en zo kan blijven. Heb jij dat ook of is het vooral nog erg gevoelig?
Fijn dat je zo lekker hersteld Delilah!! Ik ga volgende week maar ns navragen hoe het zit mbt tot keizersnede... Hoor nu van diverse mensen dat je met ee te hoge bloeddruk al sneller een KS krijg.. Maar wil toch alles op alles zetten om een normale bevalling te mogen doen.. Of iig proberen Net bij de therapeut geweest.. Kom gelijk met hoofdpijn terug Wel grappig, moest oefeningen doen op d grond.. Uk was het dar nie zo mee eens Kga zo ondre het eten ff de rest bijlezen en reagere
Babywens, nog van harte meid! Zwendel, idd lekker afleiding zoeken! Anders duren je dag enorm lang lijkt mij! Jeske, wat een verhaal van je moeder! Kan me voorstellen dat jullie wel onwijs blij zijn dat ze er nog gewoon is, al is het dan niet meer zoals het was! Knuffel meid!
@delilah wat fijn meis dat je al weer het een en ander kan maar ben wel voorzichtig he meiske @ petra dan ben je eigenlijk ook al vrij vroeg goed hersteld lijkt me heb het idee dat sommige het vaak ook op een heel andere manier doen als de kraamhulp lijkt mij dus dan ben je ook blij denk ik als je het op je eigen manier kan doen
Kom ff snel langs wippen om te kijken of er nieuws was van BABYLIZ.... Meid hoe is het gegaan???? Voor iedereen een dikke knuffel!! Ben er morgen weer!! Tot dan!! Liefs
@ Petra: ik neem het CB met een korrel zout hoor... bij het huisbezoek hier deugde alles ook voor geen kant (kinderstoel slecht voor mijn rug, kachel te gevaarlijk, ik moest vaker stofzuigen i.v.m. de hond, de hond moet ik vooral nergens in betrekken etc.). Kom nou! Doe het gewoon lekker op jouw manier. Zolang jij er een goed gevoel bij hebt en de kleine niks te kort komt, zou je het CB wel een vinger kunnen geven. Groeicurves zijn een indicatie, geen voldongen feit... Maak je er niet te druk om. @ lennyt: zoals zwendel al schreef: complimenten dat je nu ook op anderen reageert. Leuk om te zien!
Bedankt voor alle succeswensen dames Even snel een update, zal een beetje lastig zijn om t kort én duidelijk uit te leggen, dus sorry als het verhaal te lang wordt Het sperma krijgt een VCMwaarde, dit is eigenlijk het goede zaad wat overblijft en waar je iets aan hebt. De eerste keer bij een onderzoek was dit VCM (onbewerkt) 5 miljoen, de 2e keer 1.8 miljoen en de 3e keer 2.3 miljoen. Niet veel dus, als je bedenkt dat er voor een normale bevruchting toch al snel zo'n 40 miljoen minimaal nodig is. Dit keer was de VCM voor bewerking 7.6 miljoen! Ineens dus een stukje meer dan de vorige keren. Alleen dan moet het zaad opgewerkt worden omdat het niet zomaar in de baarmoeder gespoten mag worden en na opwerking waren er nog 2 miljoen zaadjes over. Voor iui heb je minimaal 1 miljoen zaadjes nodig, dus in principe mogen we binnenkort met iui beginnen. Het enige 'negatieve' wat er nu dus is is dat deze keer het VCM voor opwerking al een stuk meer was dan de vorige keren. Stel dat het VCM de volgende keer voor opwerking weer maar 2 miljoen is, dan blijft er na opwerking lang niet genoeg over en moeten we misschien alsnog IVF of ICSI krijgen. Dus we mogen wel positief zijn, maar niet téveel hoop krijgen Lang verhaal, hopelijk snappen jullie er iets van Volgende week krijg ik nog een HSG, dan gaan ze met contrastvloeistof naar mn baarmoeder en eileiders kijken. Kan pijnlijk zijn, dus heb al een receptje voor een pijnstiller meegekregen (help ). 31 januari krijgen we dan daarvan de uitslag en als dat goed is gaan we waarschijnlijk de iui's plannen! Zo, even dit ego-berichtje plaatsen en dan even teruglezen wat er allemaal bij gekletst is
@ Babyliz: Een HSG kan heel pijnlijk zijn heb ik gehoord. Ik wens je daarvoor iig alvast heel veel succes meis. Hoop doet leven en hopelijk ook bij jou in de buik. Dikke knuf.
Sjeee babyliz, tis niet niks waar je nog doorheen moet!! Maar idd zoals Mayke zegt.. Hoop doet leven en als t even kan in jouw buik!!
@Mayke: Dankjewel! Lief van je... Ja zie er ook wel wat tegenop, maar wat moet dat moet he. Hopelijk gaat het meevallen met de pijn. @dreamer: Nee, is zeker niet niks. Ik hoop ook snel op leven in mn buik @jeskejes: Vind je juist wel positief overkomen hoor. Is niet niks wat jullie meemaken, lijkt me hartstikke moeilijk. Dikke knuffel nogmaals! @babywens: Ja ik hoop dat ie heeel snel een keer wegblijft! Ongesteld zijn is echt afschuwelijk ja. Alleen aleve feminax helpt bij mij nog iets, alleen daar staat in de bijsluiter dan weer dat je het niet mag gebruiken als je zwanger wilt worden! Heel gek, want de werkzame stof daarin is naproxen en voor het baarmoeder onderzoek van volgende week moet ik juist naproxen slikken! Ik heb trouwens gelezen dat vaak na een zwangerschap en bevalling je minder menstruatiepijn krijgt Hopelijk geldt dat voor jou wel, zou lekker zijn he! Knuffel terug, dankje hhh nog gefeliciteerd trouwens! Had ik helemaal overheen gelezen! En wat een lief lachtje van Max Daar zou je verliefd op worden @zwendel: Nee je had je niet vergist hoor Wat apart dat je vk zo luchtig doet. Word je ook niet echt door gerustgesteld. Nou meid, hoop voor je dat de krampjes door gaan zetten of weg gaan, want dit halve gedoe is ook niet fijn! @delilah: Fijn dat het zo goed met je gaat! @petra: he wat vervelend als je zo iemand treft. Kan me voorstellen dat je daar chagrijnig van wordt. Knuffel! Laat ze maar zeuren
Lennyt, hier gaat het met ups en downs.. Vandaag oefentherapie gehad en nu redelijk gebroken en last van hoofdpijn.. Ga er maar lekker op tijd in vanavond
@ babylizz, fijn dat je binnenkort wel kan gaan starten met iui, kennis van mij heeft dat ook gedaan, waren al 2,5 jaar bezig. De behandeling met de vloeistof schijnt idd wel erg vervelend te zijn maar volgens haar heeft de pijn niet echt lang aangehouden (ze heeft wel een hoge pijngrens)zij was wel gelijk na de 1e poging zwanger en zit nu op de 16 weken dus hoop voor jou dat het bij jou ook zo goed gaat lopen ik duim er in ieder geval voor!! Jullie beebje moet gewoon in 2012 geboren worden @ hier, Krampjes waren vanmiddag goed te doen, nu begint het wel weer te zeuren dus ben weer lekker op bed gaan liggen (manlief blij kon die darten kijken bleghh) Krijg zo wel een lekkere beker warme choco van hem, hij staat de melk al te koken de schat (hij is goed bezig haha) hopen dat de krampjes zo blijven of wegtrekken zodat ik vannacht lekker kan slapen en anders moet het maar gewoon doorzetten hoor ihihihi. Morgen komt een oude vriendin van mij een bakkie doen, heb haar al een jaar of 2 niet meer gezien dus wordt gezellig bijbeppen. Ze heeft vorig jaar een zoontje gehad (kwam er iedere keer niet van om langs te gaan "schaam" nu wil ik toch iets halen voor haar manneke maar heb geen idee wat. Iemand een idee?? hij word in maart 1 jaar.
@ zwendel weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb het kindje van mijn schoonzus toen ie 1 jaar werd een boxershort en een hemdje van cars gekocht en een voorleesboek van cars is maar een idee
Hahah zwendel.. Tijdsgebrek?? Pfoe euhh... euhhh... zit te bedenken wat ik afgelopen jaar had voor de jongste van mn vriendin maarw eet t ff nie meer hihi
pfff nou idd tijdsgebrek. dan kon ik niet, dan kon zij niet... maar nu toch eindelijk een datum geprikt. kennen elkaar al zeker 25 jaar dus blijft leuk ook als je elkaar een tijd niet gezien hebt