In 2011 voor de eerste keer zwanger willen worden! -2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Delilah: ik zie net dat ze bij De Kolk de tarieven hebben aangepast. Babyzwemmen is 4,75... vind het nog wel duur voor een uurtje zwemmen...

2. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

@Zwemmen: hier wordt geadviseerd vanaf 12 weken of 5 kg.
    De les duurt 20 minuutjes en kost € 5,20 voor een losse les en €3,80 bij een 12 badenkaart.

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Jemig dat is inderdaad duur zeg Mayke! het aangepaste tarief is al beter idd! Ze hebben hier in de buurt 2 zwembaden en in het grotere zwembad is babyzwemmen rond de 5euro en in het kleinere zwembad 3,75euro.
    Dat scheelt trouwens wel van die rompers! Dan ga ik de Zeeman ook maar eens plunderen!
    Wat fijn ook dat het nu weer beter ging met de nacht!

Finn heeft gisteren de hele dag geslapen en zoals verwacht...vannacht dus bijna niet :p Beetje jammer...hopelijk doet hij dat vandaag niet weer want mama is de gebroken nachten niet meer gewend ;)

@Delilah, Ik snap wat je bedoeld inderdaad over je baarmoeder. Ik heb wel last van mijn buik gehad maar ik weet niet zeker of dat mijn baarmoeder was. De eerste 2 dagen had ik het idee alsof die heel erg samentrok en toen de bv op gang kwam, kwam dat gevoel ook weer. De kraamhulp zei dat borstvoeding het samentrekken van je baarmoeder stimuleert dus dat je het dan wat beter voelt en misschien ook meer. Maar ik heb de eerste weken een raar gevoel in mijn buik gehad, alsof mijn buik helemaal hol en leeg was. Je hebt toch wel eens dat je buik rommelt als je honger hebt? Zulke geluiden hoorde ik dan ook maar dan klonk het wat doffer en dan had ik ook een soort kramp. Ik heb nog steeds geen idee wat het was maar als ik jou verhaal lees kan het dus best mijn baarmoeder geweest zijn.
    Jeeh, wat goed dat je de stripjes eraf hebt gepulkt! Heb je inmiddels al voor de spiegel gekeken naar de wond?
    Ik vond dat maar bizar hoor...zeker als je bedenkt dat je kleine man daardoor is gekomen. Dat doffe gevoel is vreemd he?! manlief vroeg dan wel eens hoe het dan aanvoelde..ik had het idee dat je het het beste kon vergelijken met je voet die slaapt en als je er dan aan voelt.
    Hoe gaat het verder met je en met het herstel?
    Doen papa en Sem het ook goed en is je man alweer aan het werk?

@maybebaby, zooo dat doe je goed joh van die besparingen! en dat scheelt inderdaad nogal!

@lennyt, wat jammer dat de menstruatie heeft doorgezet meid!

@dramaqueen, heb je geen last meer van dat je van de trap was gevallen? en geen rare acties meer gehad zoals bij het uitstappen uit de auto? :cool:

@Zwendel, succes zo in het ziekenhuis!

@hier, vandaag maar eens een dagje lekker thuis blijven. Dan kan ik eindelijk eens wat dingen opruimen die ik steeds uitstel, strijken (hoera!) en de toeslag regelen voor het kdv.
    vandaag wordt er meer bekend over het werk van manlief...het ziet er tot nog toe niet heel best uit :(

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Och Petra, ik duim echt voor jullie dat het uiteindelijk meevalt met het werk van jouw man.

5. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @xxpetra We hebben die zwemluier van de prenatal.. Het is wel een maatje 74/80, maar er zit wel elastiek in en klitteband en zag er best klein uit (haha Max heeft ook lekker spekbeentje en een dik babybuikje ;))! Mocht het nou nog niet passen, dan moeten we ook maar een gewoon zwembroekje kopen en luiers voor in het water! Maar het is wel erg makkelijk hoor en maar €7.99! Zie volgende link:
    Prenatal - Babykleding - Zwemkleding - Prenatal
    Oei een uur voordien geen voeding geven :p haha dan moet je inderdaad goed plannen! Het is in Goes pas vanaf 3 maanden, maar Finn is over 3 weken alweer 3 maanden.. sjonge gaat snel he? Ik vind het heel leuk om de ontwikkeling te zien van de kleine.. Hij pakt, als hij aan het drinken is, ook mijn tshirt of mijn beha vast, zo lief om te zien! hahah en die krijg je dan ook bijna niet los joh, echt sterke handjes ;)
    hahah die Finn, maarja wel logisch ;) als hij de hele dag slaapt is hij 'snachts wakker. Mama is gewoon verwend, dat ze die gebroken nachten niet meer gewend is :p hahah Hopelijk is hij vandaag lekker wakker en slaapt hij vannacht, zoals het hoort!
    Ik hoop ook dat het meevalt en Jeroen gewoon op zijn eigen plekkie kan blijven!

@Gucci Leuk dat je bijna de 16 weken echo hebt! Wij wisten het met de 20 weken echo.. Soms is het nog niet goed te zien bij 16 weken, maar het kan natuurlijk al wel!

@Pip ahh wat lief dat je ernaar vraagt! Het gaat opzich wel, naar omstandigheden natuurlijk. Ze hadden vorige week een gesprek bij de psycholoog en ze wil de therapie zoiezo wel afmaken (zegt ze nu in ieder geval) Dus dat is opzich wel positief, maar toch zie ik het niet meer gebeuren hoor. Wel moeilijk, ook hoe met haar om te gaan.
    Dank je wel! Vond het ook een erg mooi jurkje, volgens mij is hij gemaakt uit een trouwjurk! Leuk dat jullie ook een doopjurkje hebben in de familie.. zoo die is ook wel oud dan?
    Mooi onderschrift heb je! Hoe moeilijk het soms ook is, het is de waarheid! Hoe gaat het verder met jou?

@zwendel Jeeejj!! voor het eerst melk gelekt ;) haha en hoe voelt het? Apart he, dat er zomaar melk uit je borsten komt.. nou dit is het begin, want het gaat nog wel even doorlekken.. wil je borstvoeding geven? Succes in het ziekenhuis!

@Lennyt nou knap he? Is toch een behoorlijke tijd dat hij 'stil' moet zijn ;) Jammer dat je ongi heeft doorgezet :(

@Maybebaby meest depri dag vandaag?? Nou ik ben ook super vrolijk, met dank aan het weer! Heerlijk, kan ik zo van genieten.. het zonnetje dat naar binnen schijnt! Ga straks lekker weer een wandelingetje maken met Max denk ik zo!
    hahah jep 9 maanden ontzwangere.. hopelijk verdwijnen die hormonen langzamerhand ;) want nóg 9 maanden is niet te doen voor ons en voornamleijk voor de mannen :p die hebben er het meeste last van hahah

@Delilah Leuk dat Sem ook met 6 weken gedoopt wordt. Krijgt hij dan ook een doopjurkje aan of doen jullie daar niet aan? Bij ons hoeft het ook niet persé, maar vind dat zelf altijd wel mooi :)

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hoihoi :D

Zwendel, al terug uit t zknhuis?

Maybebaby, das idd nog lekker besparen :D
    Over babyzwemmen, wat is dat duur zeg overal.. Heb er hier nog niet naar gekeken.. Binnenkort ook maar ns doen :D Lijkt mij iig super leuk :D

Delilah, jeujj de stipjes er af :D Lekker hoor hihi :D
    Petra, hopelijk valt het toch nog een beetje mee met het werk van je man!

Cass, hoe hebben jij en Anne de prikjes doorstaan?
    Lennyt, hoe is t nu met jou?

Babywens, wat goed dat Max zich zo netjes heeft gehouden tijdens de doop :D

Zooo verder weet ik het ff niet meer :p

Hier vandaag mn laatste uurtje werk overgeslagen.. Hele weekend al wat last van harde buiken gehad.. Niet echt elk uur eentje gelukkig maar wel teveel naar mijn idee.. Dus dat aangekaart en om drie uur lekker mn spullen gepakt ;)

7. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Dreamer, goed dat je om jezelf denkt! Even uitrusten! jij gaat ook alweer naar de 30 weken!

@babywens, de tekst staat ook op onze trouwkaart. Ik kwam hem laatst weer tegen. Dus ik dacht laat ik er eens vaker aan denken..
    wat vervelend voor je broer! Er waren nog geen kids in het spel toch. Hopelijk komen ze toch weer bij elkaar!

@Zwendel, ik ben ook wel benieuwd hoe het was!

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Pff nu net dus ook weer...
    Aan de rechterkant van mn buik tot aan mn navel een keihard ei.. En links niks aan de hand?! Is het dan niet gewoon de kleine die opgerold ligt aan 1 kant ofzo?

9. miessemuis

miessemuis Actief lid

16 aug 2011
    205
    12
    18
    Noordholland
    Pff wat een dag. vanmorgen eerst naar de dokter geweest. toen verlos gebeld. afspraak voor over 2 weken gemaakt dan krijg ik de eerste echo.
    Vandaag onwijs veel last van krampjes en zo en me rug doet ook onwijs veel zeer. Wie heeft er miss tips?
    Ik vind het wel echt heel spannend allemaal.

10. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Dreamer: dat kan goed de kleine zijn die zich lekker afzet. Zo klinkt het in ieder geval wel. Daar is niet veel aan te doen. Lekker proberen van de genieten en erbij denken dat dat je kindje is als je jou hand erop legt.
    Anne zat lang tegen mijn ribben aan met haar bibs. Zo lang en hard duwde ze daar dat ik zelfs aan de buitenkant een blauwe plek had. Als ze te hard duwde, dan duwde ik haar bibs met mijn hand zachtjes naar beneden.

Zwemmen: Lijkt mij ook wel fijn om een keer te doen maar niet iedere week denk ik. Misschien eens een proeflesje doen. Maar voorlopig wacht ik nog even want ik vind het eigenlijk nog niks om haar in zo'n chloorbad te dompellen.

Maybebaby, wat een goede actie! Ik zal ook is bij de Nettorama gaan kijken dan haha... das hendig verdiend!

11. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Petra klinkt wel logisch dat de bv de baarmoeder stimuleert, en dat lege gevoel dat herken ik ook wel een beetje.
    ik ben in principe geen spiegel nodig, als ik gewoon zit of lig dan zie ik het litteken/wond ook heel goed en vind het inderdaad maar vreemd dat Sem daar uit is gekomen :) haha
    ja en het is inderdaad te vergelijken met een slapende voet of iets dergelijks! hier gaat het heel goed vanmiddag al lekker ff met z'n 3en het dorp op geweest, moest er gewoon ff uit heerlijk hoor!
    manlief heeft sowieso deze hele week nog vrij en daarna zien we wel weer ;) Sem doet het echt super, overdag is hij soms een beetje aan het spoken, maar 's nachts slaapt hij (de laatste nachten tenminste) als een roosje :D en dat is erg lekker, verder heb ik echt het idee dat hij al erg gegroeid is en ook echt al groter/zwaarder word!
    hoe gaat het bij jou? zie altijd van die mooie foto's van Finn op hyves en facebook! echt super! leuk om te zien hoe hij steeds groter word!
    ik duim dat het meevalt met het werk van je man, weet je al meer ondertussen?

babywens nee waarschijnlijk geen doopjurk, mijn zus heeft wel de doopjurk waar wij in gedoopt zijn, maar die vind ik echt lelijk:) dus dat word hem niet! maar mijn neefje is gedoopt in een speciaal pakje, dus denk dat ikzelf ook een dooppakje ga kopen voor Sem, vind ik wel iets mooier dan een jurk voor een jongen ;) maar dat is natuurlijk smaken verschillen ;)

dreamer goed zo, lekker rustig aan doen!
    ik had wel heel vaak dat Sem echt aan 1 kant van mijn buik lag dat die kant echt hard was en de andere kant van mijn buik gewoon zacht, dus misschien is dat bij jou ook zo?

miessemuis inderdaad heel spannend zeg! wachten op de eerste echo vond ik hier het ergst haha, duurt zó lang ;)

12. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Miessemuis: Goh ik had ook overal last van in het prille begin, Zere borsten, maar vooral van mijn banden. Steekjes tussen te buik en lies vooral. hoort er allemaal bij, tuurlijk is het spannend!

Gucci: wij hadden de pretecho pas bij 28 weken gedaan omdat ze zeiden dat je pas vanaf 26 weken echt mooie pretecho's krijgt. Dan is het gezichtje wat meer gevormd.
    Wij hadden met het geslacht gewoon tot de 20 weken echo gewacht.

Babywens: Mooi hoor, de doop in een echt doopjurkje. Had ik al verteld dat wij ook een familiedoopjurkje hebben ingelijst'? Deze is helaas niet meer te gebruiken, zo oud is die. Fijn dat het allemaal goed is gegaan! Heeft hij mooie doopnamen gekregen? vernoemd naar opa's en oma's?

Hier:
    Nou vanmorgen dus de 1e vaccinaties voor Anne. Ze schreeuwde enorm hard! kreeg een flinke rode kop en er liepen echte dikke tranen over haar wangen. Vond het erg zielig maar ik kon er toch goed tegen.
    Het was nog even brullen maar na 10 minuten sliep ze en ze slaapt nu nog! Ik maak haar af en toe even wakker om te eten maar zodra ze haar beentjes beweegt piept ze. Zielig..

13. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Casss aaah wat zielig! maar ze heeft het weer gehad, kan ze er weer ff tegenaan! wanneer moet ze weer prikjes?

14. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Volgens mij is de volgende keer met 4 maanden...

15. Maybebaby82

Oh Cass wat zielig voor Anne, ze zal wel flinke spierpijn hebben!

Vanmiddag even naar Trendhopper geweest voor een stoel die ik in onze slaapkamer wilde hebben en een nieuwe wandklok voor de woonkamer. De ander heeft het begeven tijdens de verhuizing afgelopen mei. Nu lekker onderuit op de bank, kijkend naar mijn vriend de de box in elkaar aan het zetten is :)

16. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Misschien heb ik t gemist. Maar is er iets bekend over Zwendel?

Ah Cass sneu voor Anne. Hoort er idd wel bij.

Maybebaby, haha goed bezig....kijken hoe vriend knutselt met de box.

17. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Zwendel hoe was het inhet ZH?
    Cass Ahh guttie is ook zo zielig. Dikke knuffel. Beentje zal wat stijf zijn denk ik?
    Delilah wat heerlijk dat de kleine lekker doorslaapt. Komen jullie ook tot rust.
    Miessemuis. Spannend hoor. Hopelijk zijn de 2 weken snel om.
    Babywens. Fijn dat de dienst mooi was.en dat de kleine zich rustig heeft gedragen:p
    Dreamer. Goed dat je op je zelf past..

Als ik iemand vergeten ben sorry

18. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Da's lief van je!
    Het heeft helaas geen zin meer om te duimen :(

19. Maybebaby82

Oh Petra, meen je dat..is Jeroen zijn baan kwijt?
    Ik hoop dat ik je verkeerd begrepen heb :(

20. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@Maybebaby, je hebt het niet verkeerd begrepen :(
    Tot nu toe heb ik wel me rustig kunnen houden maar ik ben nu best overstuur, helemaal als ik naar Finn kijk dan begin ik gelijk te brullen maar dat komt natuurlijk ook omdat de emoties even de overhand hebben (heel erg) ;) Ze hebben het nog wel voor elkaar gekregen dat hij 2 maanden salaris meekrijgt maar eind januari is het einde oefening...
    Nu zijn er wel wat mogelijkheden om ev een doorstart te maken maar ik zie die eigenlijk niet zo zitten om verschillende redenen... Mijn vader heeft een eigen bedrijf en hij zou ons eventueel wel willen helpen dus dat is hartstikke fijn natuurlijk maar alle zekerheid is onder onze voeten weg geslagen....
    Morgen dus maar uwv bellen en kijken of ik nu weer extra moet gaan werken of niet....
    dit was in ieder geval niet hoe ik me mijn verlof en eerste periode met Finn had voorgesteld...:( :(

@Delilah, heerlijk joh dat jullie even lekker het dorp op zijn gegaan! Hoe vond je dat...achter de kinderwagen?

@Cass, volgens mij krijgen ze met 2 maanden, 3 maanden en 4 maanden vaccinaties en dan pas weer met 11 maanden.
    Finn heeft toen ook de hele dag en nacht geslapen en was erg hangerig/huilerig. Heeft ze koorts?

@Miessemuis, dat hoort er allemaal bij hoor meis. Niet druk om maken en lekker van genieten dat je zwanger bent!
    De meeste kwaaltjes verdwijnen straks gelukkig weer als het HCG wat afneemt en je lichaam zichzelf helemaal heeft klaar gemaakt.

Deel Deze Pagina