Ik geloof dat ik 20 pagina's achter loop... Niet veel zin en niet veel tijd om bij te lezen.. Sorry.. misschien morgen weer...
Ohw thanx! Fijn om te horen dat je het herkent! Bizar eigenlijk hoe ons lichaam reageert op een zwangerschap he!
@ Cass, haha wat een geklets hier he! Gezellig toch! Hoe gaat het met je? wanneer had je de 20 weken echo nou? @ Kim, ik heb ze net op de post gedaan dus je hebt ze morgen of anders vrijdag! Ik heb op het moment van de innesteling niks bewust gemerkt, want ik was ervan overtuigd dat ik een griepje had. achteraf bleek dat dus de zwangerschap te zijn. Ik dacht dat ik op dag 18 mijn eisprong heb gehad (toen had ik al 4 dagen knalpositieve ovulatietesten) en op dag 23 was ik ontzettend duizelig onder de douche en verloor ik wat slijm met een roze/rode sliert erin. Achteraf had de vk uitgerekend dat ik mijn eisprong gewoon op dag 14 heb gehad dus dan zat ik dus op 9dpo toen ik die duizelingen en slijm met sliert had. @Lilsuz, wat spannend dat je vrijdag voor het eerst een jurk gaat aantrekken! Waar heb je nog een jurk gevonden? Veel plezier alvast!
@ Petra 11 juli om 18:15!! Heb net voor t eerst kindje voelen schoppen!! ofzoiets haha! maar weet zeker dat t kindje is!! super gevoel!!! ik wil meer!!!
@ Petra ik krijg inderdaad al behoorlijk wat reacties op mijn buikje! eigenlijk al wel vanaf week of 10, hij is nu ook in de kleren al echt duidelijk te zien hartstikke trots op natuurlijk @ Kim ik zou denk ik 14 dagen na de positieve ovu test testen, want volgens mij word je dan normaal (bij een gemiddelde cyclus) ongeveer ongesteld. en ik weet niet hoe een innesteling voelt sorry @ Maybebaby 7 juli dat is al best snel, kan je het wachten een beetje volhouden? en al last van kwaaltjes? @ lilsuz gelukkig kon je nog met een collega meerijden, al moest je wel lang wachten en trouwjurk uitzoeken is zó leuk! geniet ervan! de 1e die ik aanhad is het uiteindelijk ook geworden, is een geweldige tijd als je met de voorbereidingen van je huwelijk bezig bent! (tenminste dat vond ik ) @ Casss wat bijzonder dat je kleine gevoeld hebt! kan niet wachten totdat ik onze kleine uk kan voelen
Oehhhhh mooie buikjes zag ik voorbij komen van petra, babywens en delilah! Echt heel moooooii @casss: Wat gaaf dat je je kindje gevoeld hebt! @Nanon: Hier nog zo eentje met een hekel aan onweer, bah. Hier inmiddels op 8dpo. Vandaag echt een blehhh-gevoel, spierpijn in m'n schouderbladen en soort grieperig. Nog geen ongikrampjes gemerkt, dat is wel fijn. Blijft spannend op deze manier, heb wel vaker voor ik ongesteld word ook veel spierpijn namelijk. Temp was vanochtend wel weer hoger, terwijl het in huis een stuk koeler was
Zo... ik ga er eens even voor zitten. Tijd voor een laaaaaaaaaaaaaaang bericht. Het kan trouwens zijn dat ik 'm opdeel, want ik heb toch al twee keer gehad dat ik per ongeluk naar de vorige pagina ging en alles kwijt was... grrrrrrrr..... Oh, en trouwens, ik ben maar vanaf pagina 1 hier gaan bijlezen, dus wie weet ga ik allerlei stomme dingen zeggen die jullie al lang besproken hebben @babywens: Je nadert de 20 weken toch al behoorlijk... Wanneer staat je 20-weken echo gepland? Voel je al wat? @Petra: zelfde vragen voor jou! Vervelend zeg, dat bloed en slijm. Zoals al gezegd zal het vast de combinatie pollen en zwangerschap zijn, maar toch.... Overigens word ik altijd mega misselijk van een bloedneus, dus zou voor mij echt horror zijn als ik dat dagelijks had. Of is het maar enkele keren geweest? @MayD en Petra: Blij dat ik niet de enige ben van wie de conditie zooooo achteruit gaat tijdens de zwangerschap. Ik moet op school altijd een mega trap trotseren... wacht nu meestal tot het wat rustiger is, maar toch... kom ik doodmoe aan, sprint er geregeld ineens een leerling voorbij met volle (dus zware) boekentas omdat ze moeten haasten om op tijd te komen. Die snelheid die ze dan maken . Over anderhalve week vakantie, ben ik er even vanaf, maar ja... 7 weken later zal het nog moeizamer gaan . Ach, krijg vast wel een roosterwijziging, want dan ben ik toch al zo'n 30 weken zwanger! @Noukie89 en Satire: welkom... hopelijk snel een mooie posi test! @Nanon en liefkleintje: Jemig zeg... 2 banen! Werken jullie dan in totaal meer dan fulltime? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind om maar vier dagen te werken (heb wel bijna altijd thuis nog veel te doen) en straks dus naar drie. Ouderschapsverlof aangevraagd voor een dag, maar als dat voorbij is vermoed ik niet dat ik terug wil naar vier. Ik vind mijn werk leuk, maar vrij zijn nog leuker @Lilsuz en Missy: JALOERS!!! Ik wil ooooooook trouwen, maar mijn vriend heeft totaal geen haast, helaas. Snap ik wel. Hij is al een keer getrouwd geweest en ex-vrouwlief ging er na nog geen jaar met een ander vandoor. En ik snap ook wel dat ons kindje ons nog meer bindt dan een huwelijk. Maar toch... ik wil ook een trouwjurk! @Nojumidy: het moet erg vervelend zijn dat je cyclus zo onregelmatig is en je dus geen idee hebt hoe of wat. Ik zou zelf ook pas over een dag of 10 testen, denk ik. Ik heb trouwens mijn innesteling niet gevoeld. @Delilah: Fijn dat je je steeds beter gaat voelen. Het is moeilijk genieten van een zwangerschap als je zo moe en misselijk bent. @Delilah en Petra: mooie, neutrale kleuren hebben jullie voor de babykamer in gedachten, zeg. Met assecoires kun je inderdaad veel doen. Wij houden het net iets minder neutraal maar de remmen gaan niet los. Dus geen knalroze muur (en oh, wat hou ik van roze), maar witte muren, witte meubels en een kleurrijke muurschildering van winnie de pooh (waarschijnlijk naast de commode). Misschien ook nog een kleintje boven het ledikantje, aangezien we geen hemeltje gaan nemen en het anders wel heel wit wordt. @Nanon: 't gaat mij helemaal niks aan, weet ik, maar ik word wel vreeeeeeeeeselijk nieuwsgierig als je zomaar ineens je achternaam zo bekritiseert . Is-ie echt zo erg, dan? Nee, haha, ik snap dat je m niet eventjes op een forum gaat gooien... anoniem is af en toe ook wel lekker! @Maybebaby82: Spannend, die eerste echo die er aan komt! Ben je de dagen (of uren, minuten, seconden) al aan het aftellen of kan je het redelijk loslaten en gewoon je ding doen tot die tijd? Maar bleh, zeg, mega buikpijn en obstipatie.... daar word je zeker niet blijer van. Ik leef met je mee! @Babywens en Petra: Ik ken Simplycolors niet... moet ik misschien gaan googelen. Alleen we hebben al 457689 rompertjes in huis..... Het lijkt me wel leuk om een rompertje te laten maken met de opdruk "Ik heet **en dan de naam**, en dat dan als eerste rompertje of zo! @Babyliz en Missy: Hmmm... puistjes = niet leuk, maar inderdaad wel hormoon-gerelateerd... Wie weet is het een goed voorteken! Missy, jij kan toch binnenkort testen? Of haal ik jullie nu door elkaar. Ik klik straks even terug om de banner(s) te bekijken.. @Casss: Gaaf dat je de baby al voelt! Ik ben er inmiddels ook wel vanovertuigd dat alle blubjes en plopjes die ik sinds, wat zal het zijn, een weekje of twee (drie?) af en toe voel van ons meisje komen! Ik voel het nog niet heel vaak en meestal ook niet heel sterk. Maar goed, aan een kant van mn buik ligt mijn placenta ervoor en ik heb ook mijn eigen isoleerlaagje, dus is niet zo gek. Maar zo heel af en toe heb ik het idee dat ze door mn navel naar buiten wil kruipen Overigens zei de vk dat je pas vanaf 28 weken de baby dagelijks hoeft te voelen, dus ik heb nog even... @Petra en babywens: Voelen jullie ook al baby blubjes, en plopjes en vlindertjes en belletjes...? @buikjes: wat zijn jullie al mooi zichtbaar! Zou graag een echofotootje erbij plaatsen, maar vriend heeft ze nog steeds niet gescand . Misschien moet ik dat ding toch maar eens gaan doorgronden... Vriend heeft vanaf maandag trouwens vakantie... we hebben afgesproken dan eens naar geboortekaartjes te gaan kijken. Wordt nog wat, want we hebben een heel andere smaak. Als we er niet uitkomen laten we een officiele fotoshoot van de hond (met een roze tule strik om zijn nek ) doen, met een witte achtergrond en dan moet boven de uitgekozen foto "it's a girl" komen te staan! We hebben al geoefend met een roze sjaal, hihi... kostte wat moeite, maar uiteindelijk liet 'ie 'm om! Hmmmmm... kan de foto's nu ineens niet vinden, maar dit is de hond in ieder geval. Zeg nou zelf, zo'n roze strik zal hem toch beeeeeeeeeeeeeldig staan?
Dames Even snel een berichtje met mijn foon!! Ben giga druk...dus heb geen tijd om een lang bericht te typen!! Hoop dat met jullie alles goed gaat!! (Lees stiekem altijd mee hihi) Hoe gaat het met mick en jesse??? Hier gaat het goed!! Heb me al bijna een week niet down gevoeld yeahh haha Ook denk ik dat ik morgen een knaltest heb...dus druk aan de klus hihi Wou ik ff vertellen!! Voor alle zwangeren....geniet!! Voor alle klussers....klusze En voor alles testers...good luck!! Tot heel snel!! Liefs
Fijn dat het lekker gaat! En inderdaad, Mick en Jesse, hoe gaat het nu met jullie? Ben jullie helemaal vergeten in mijn megapost, maar dat komt doordat jullie nog niet in deel 2 hadden gepost... is dus geen desinteresse! Hopelijk ben jij nog net zo positief Mick, en ik hoop dat het met jou ook al wat beter gaat Jesse...
ben ook wel benieuwd hoe het met Mick en Jesse is? dramaqueentje wat een leuk idee omdat te doen voor een geboortekaartje! leuk met die hond en die strik! lieve hond ook trouwens, zover ik dat kan beoordelen op grond van een foto
@xxpetra oehh dan ga ik nog maar eens gauw bij de sale kijken dan. hahah wel leuk he, als mensen vragen of je zwanger bent. Ik durf dat zelf nooit zo snel te vragen aan iemand, ben er wel eens de mist mee ingegaan haha en dat is toch weer beetje genant Heb je nog steeds veel last van bandenpijn? Ik wel joh, lijkt soms ook net of ik dagen achter elkaar buikoefeningen heb gedaan. Net of ik enorm veel spierpijn heb, bij elke beweging die ik maak schiet het weer door mn buik @dramaqueentje wooww wat een ongelofelijke lapt tekst En dat allemaal in één berichtje! haha gelukkig ben je niet alles kwijt geraakt! Ik nader inderdaad de 20 weken. Echt alweer een mijlpaal Heb volgende week, maandag 4 juli, de 20 weken echo Ben zo ontzettend benieuwd en nieuwsgierig naar de kleine, maar vind het ook wel heel spannend hoor! Fijn dat bij jullie alles goed was Ik heb afgelopen zondag voor het eerst echt gedacht dat ik de kleine voelde bewegen. Hoop dat ik het gauw elke dag ga voelen, maar dat kan dan dus nog wel even duren Pas bij 28 weken joh, dacht dat het al wel eerder was. Ahh wat een super leuk idee voor het geboortekaartje. haha super schattig als je dan de hond een roze strik omdoet. Moet je echt doen!! Zwangere dames: hebben jullie al kleertjes gekocht voor de kleine? Ik eigenlijk nog helemaal niet, maar dat komt ook omdat er zo weinig unisex kleertjes zijn. Als je naar de prenatal gaat bijvoorbeeld hangt er klein gedeeltje met unisex kleertjes en veel groter gedeelte met kleertjes voor jongetjes of meisjes. Wachten dus eerst maar even af wat het wort. Ik vind die unisex kleertjes btw wel super schattig! Hebben jullie ook wat meer last van het warme weer dan normaal? Zoo ik zweette me echt kapot.. wel erger dan normaal en ben dan ook veel sneller moe.
Sorry, jouw post over het hoofd gezien.... Ik had 10 a 15 minuten lang echt dikke steken in de buik stond dubbelgeklapt en kon niet veel doen. Maar, de ene vrouw is de andere niet... misschien voelt het bij jou anders.
Graag gedaan meid! Ga lekker genieten van je vrije dagen! Hopen dat de ongi natuurlijk niet komt hahaha. Ik duim voor je!
Vanmiddag mijn 12 weken echo bij de VK gehad en alles was wederom helemaal goed. Aangezien de baarmoeder vrij ver naar achter zat, was het beeld niet erg scherp te krijgen jammergenoeg. Maar 1 wazige foto meegekregen boehoe... Verder nog meer last van mijn heupen en doorverwijzing naar de fysio voor behandeling tegen bekkeninstabiliteit, ook minder. Zwangerschapsverklaring gekregen en een leuke tas vol folders, tijdschriften en een presentje. 26 juli volgende afspraak!
@ Mayke, wat fijn dat de echo goed was!! Was jullie kleine frummel ook een echte drukteschopper of hield hij/zij zich redelijk rustig? Balen dat je een wazige foto hebt meegekregen! Stelde de vk niet voor om het inwendig te doen? Bij ons was de kleine zo druk aan het doen dat ze ook geen duidelijk beeld kreeg dus toen heeft ze het inwendig verder gedaan. en 26 juli is echt al snel..de tijd vliegt, zeker in de zomer! Gaan jullie nog weg van de zomer? @Cass, jaaaaaaa bijzonder he als je de kleine voelt! Je weet dan niet precies wat je voelt maar je weet wel zeker dat het echt niks anders kan zijn dan de baby! Ik voel de baby eigenlijk alleen 's avonds als ik op de bank hang! Kan niet wachten tot je straks echt duidelijk geschop voelt! Jeroen is sinds ik het voel ook echt helemaal in de ban van mijn buik zooooo schattig!! @babywens, ik heb al wel wat kleding maar dat is idd veel unisex. Bij de hema hebben ze hele leuke shirtjes vind ik zelf met leuke teksten erop. Die bandenpijn heb ik gelukkig niet constant maar heel af en toe. Ik heb er meer last van als ik niet genoeg rust tussendoor heb genomen en veel heb gestaan enzo. Vervelend dat jij er zo'n last van hebt! Gelukkig weet je wel wat het is en dat het geen kwaad kan! Het is gewoon het rekken van de banden waar je baarmoeder aan hangt nu die aan het groeien is. @ Babyliz, dat grieperige gevoel komt mij érg bekend voor! Ik duim voor je!! @ Nanon, wanneer ging jij ook al weer testen? er stond me iets van woensdag bij maar dat is dan denk ik volgende week als je er nu nog niks over hebt gepost? @dramaqueen, bijzonder he die bubbeltjes en belletjes! Hoe gaat het verder met je? en ook ik ben benieuwd naar Mick en Jesse !
Hij was wel erg druk, maar een aanbod om het inwendig te doen wees ze af... ach ja. De vorige keer wel gehad. Wij gaan pas eind augustus met vakantie naar Kroatië (als alles goed blijft gaan). Begin augustus gaan we naar een groot Metalfestival in Duitsland (5 dagen lang...). Idd, de tijd gaat snel in de zomer. Hoe is het nu met jou? Ga je nog een pretecho ofzo doen?
Is dat rock Werchter waar je heen gaat? Lekker dat jullie straks nog weggaan! en nu duurt het misschien nog even maar als iedereen straks weer aan het werk is gaan jullie nog weg! Wij hebben 11 juli eerst de 20 weken echo en daarna willen we een afspraak voor een pretecho maken. Van de vk en vriendinnen hebben we begrepen dat je het beste beeld hebt als je tussen de 26-30 weken gaat dus ik denk dat we het daar ook ergens inplannen. En jullie? Met mij gaat het allemaal goed! Vanmorgen toevallig weer gespuugd maar verder mag ik niet klagen want heb geen gekke kwaaltjes meer. Ik zie er wel ontzettend tegenop om morgen weer op die groep te gaan werken waar zoveel gezeik over is *zucht* Ik heb nu bij P&O een kopie van de Cao opgevraagd zodat ik daar ook in kan kijken wat er vermeld staat over zwangerschap en agressie van cliënten. Hoe gaat het met jou? veel last nog van kwaaltjes?
hahahaah mijn achternaaam is........ zeg ik lekker niet....... geniaal toch hahahaah ik werd op school altijd vrouw x genoemd( was niet zo lief) @petra.. ik moet officieel volgende week woensdag ongi worden, maar als k het niet word ga ik pas vrijdag testen want dan ben k vrij, vind k ook leuker voor manlief als het raak is. maarja die vrijdag heb k een etentje en die zaterdag een mega piratenfeest. mocht het raak zijn dan moet ik iets evrzinne om niet meer te roken want dat zal iedereen opvallen. heb trouwens wel een vraag, vanmiddag hadden wij even een intiem momentje..... en toen had ik ineens last tijdens de daad, was erg gevoelig bij mijn baarmoeder, dit herken ik totaal niet. iemand wel?? hoop eigenlijk dat ik morgen vroeg ofzo gewoon beroerd wakker wordt hahaha maar ik probeer er ook niet te veel mee bezig te zijn, wel zien het wel. xxx
Ja ik herken het helemaal ik heb het ook al meerdere malen gehad met of hij te diep in je komt en het blauw/beurs is. Ik ben ervoor naar de huisarts geweest maar die wist het niet ik weet wel het is heel erg vervelend en pijnlijk. Ik hoop ook dat ik gewoon wakker word en gelijk moet overgeven dan heb je nog een beetje hoop hihi Vanmorge toen ik wakker werd stak ik een sigaret op en werd ik ineens duizelig dit heb ik ook gehad toen ik een paar dagen was gestopt met roken en er ineens 1 opstak ik dacht echt dat ik flauw ging vallen echt heel erg raar maar heb niet het idee dat het iets met eventuele zwangerschap te maken kan hebben Liefs Kim
Geeft niet hoor. Ik denk eerlijk gezegt dat als ik straks zwanger ben dat ik misschien zeg dat was mijn innesteling en dat je nu gewoon te veel op dingen let. Ik ga mijn best doen om het uit te houden tot woensdag met testen En ik hoop dat ik de gyn gewoon kan gaan afbellen Liefs Kim