Ik ken dat wel... heb van van alles last maarja.. het is eigenlijk dus gewoon goed nieuws... maarja dat haalt ook weer niet weg dat ik zo moe ben haha
@babytjuh: "fijn" dat je ongesteld bent geworden. Niet wat je hoopt, uiteraard, maar wel zekerheid. Ik kan me voorstellen dat je de onzekerheid zo slopend vond... zou ik ook hebben. Ik heb m gehad, hoor, de 2e echo. Wat ze vorige keer al dachten is nu bevestigd: weekje korter zwanger. Vind ik wel balen natuurlijk, want ik keek zo uit naar die tien weken die ik vrijdag had gehoopt te zijn. Want TWEE nummers in het aantal weken.... da's al best wat. Nu dus nog een weekje langer wachten voor we de magische grens van 12 weken hebben bereikt!' MAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.................. echoscopiste was erg positief. In bijna 3 weken is beebje gegroeid van 3,8 mm naar 2,1 cm, dus da's lekker. Hartje klopt nog steeds, aanleg van handjes was goed zichtbaar en beebje begint te bewegen (knikte even met t hoofdje, wat ik dan weer heb gemist :x). Overigens uitwendig begonnen, maar dat vond ik zelf wat pijnlijk, dat harde geduw. Had volgens de echoscopiste te maken met korte termijn. Wel was t kloppend hartje al zichtbaar, maar omdat de rest niet zo duidelijk was toch maar inwendig. Voelde er nog minder van dan vorige keer, maar goed, was ook makkelijker te vinden natuurlijk Nog een fotootje meegehad. Misschien moet ik vriendlief eens vragen de 1e en 2e te scannen; is een behoorlijk verschil!
Babytjuhh balen dat je ongi bent geworden. IK ga weer vor je duimen dat het deze ronde raak mag zijn. Petra dat is niet fijn dat je niet lekker bent wat heb je voor klachten dan?? Ik krijg ook volgende week een inwendige echo ze zei wel dat het misschien nog te vroeg is voor een eventuele kloppend hartje mocht het idd goed gaan dan moet ik later terug komen. Ik heb ook al inwendige echo's gehad met de spiraal het ik vond het niet vervelend. Heb net de papieren binnen gekregen en moet zo een vragenlijst op internet invullen. Gelukkig is mijn bruine meuk aan het mindere. krijg wel meer klachten, licht in mijn hoofd. En maar een soort zeur aan de zijkant onder in mijn buik. strange but true. Het dringt ook nog niet tot me door allemaal Ik heb nog sterk het gevoel dat ik niet zwanger ben terwijl de testen anders zeggen en mijn lichaam anders aanvoelt. IK denk dat het uit zelf bescherming is. Heb toch wel het gevoel dat het niet goed is, en ik niet zwanger ben. Maar ja nog een weekje wachten en hopen en duimen. pfff
Oh, en er zat trouwens wel een klein bloedstolseltje, dus waarschijnlijk kwam de bloeding die ik begin maart heb gehad daar vandaan. Gaat waarschijnlijk niet nogmaals bloeden, zo klein was t. En (opluchting): zat niet in (of in de buurt van) de vruchtzak, dus da's ook wel n erg fijn idee!
dramaqueentje Wat fijn dat het allemaal goed was. Leuk hoor zo'n echo. Jammer dat je nog wat korter zwanger bent maar je gaat lekker. Dikke knuffel
- Je LF weet je past als je ongesteld bent geworden en je weet wanneer je ei is geweest... - Je ei kan 3 dagen later zijn geweest, maar je LF kan ook iets langer zijn geweest... (je LF is niet per definitie elke maand gelijk) - Je moet rekenen vanaf je eerste ongi-dag (dat is dus dag 1) TOT (niet t/m) je volgende ongi-dag (je NOD). Het gaat dus om de dagen dat je daadwerkelijk ongi bent en niet de dagen waarop je het zou worden en niet bent geworden... snap je het nog??
Ladies, ik moet ff wat (PMS) klachten kwijt: -pijn in de liezen en straalt door naar de benen -gevoelige (.)(.) (doen niet echt pijn, alleen bij aanraking) -kramperige pijntjes in de onderbuik de hele dag door (telkens links en rechts onderin, met af en toe een steek in het midden) -zeurderige pijn in de onderrug... -witte afscheiding Nu kan ik er deze maand geen wijs uit worden wanneer en of ik mijn ei heb gehad... Ik heb heel sterk het het gevoel dat ik aankomend weekend gewoon ongi ga worden. Zeker omdat ik de klachten in ronde 1 ook al had. tja, afwachten en theedrinken maar weer... ik moest het ff kwijt.
@ Mayke, kom op!! Positief blijven denken! Ik snap wel dat je de klachten herkent van je 1e ronde maar de klachten kunnen ook op een zwangerschap duiden. Beetje jammer dat Moeder Natuur nooit wat duidelijkere klachten heeft bedacht voor vrouwen. Dan weet je zeker dat ze bij menstruatie of zwangerschap horen. Van mezelf herken ik uit je rijtje de pijn/steken in liezen en onderbuik en de gevoelige (.) (.) bij aanraking. Ik heb deze maand zo hard zitten blazen met HCG richting jullie dat jullie deze maand niet!!!! ongesteld kunnen worden ff off topic...staan de smiley's bij jullie ook ineens door elkaar? vergeleken met gisteren. @dramaqueen, wat goed joh dat je het hartje weer hebt zien en horen kloppen!! Wat een opluchting lijkt me! Wanneer hebben jullie nu een afspraak voor de termijnecho? Zei de verloskundige ook hoe het kan dat je een week korter zwanger bent dan je dacht? heeft dat met je eisprong te maken? @Jesse, wat een spanning bij jou joh! Op de echo kunnen ze in ieder geval zien of er een vruchtzakje met stipje ziet. Ik hoop echt dat je gevoel niet klopt en dat jullie volgende week opgelucht adem kunnen halen! Tsja...welke klachten heb ik...ik kan het niet zo goed omschrijven. Een weeïg gevoel in mijn buik...alsof je misselijk gaat worden zeg maar maar het zet niet door. (sorry weet niet hoe ik het moet omschrijven) en verder heb ik het idee alsof mijn hoofd vol watten zit en ben ik erg moe. (.) (.) voelen ook weer erg hard en strak aan. Ik weet niet meer wie er nou vroeg naar het bloedprikken maar dat schijnt idd normaal te zijn bij alle net zwangere dames. Ze stellen dan gelijk van alles vast dmv je bloed zoals je bloedgroep. Nog maar 1,5week tot 1e echo...ben zo benieuwd.
Ik hoop dat ik wat HCG heb opgevangen.. Ja de smileys staan idd door elkaar!!! Ik dacht al dat het aan mij lag.
Hey, ik reageer even kort, want ben onderweg naar mn bedje. Zit hier als eskimo en heb t nog koud. Maar hier gaat ie effe snel. @Babytjuh: bah balen van die stomme ongi. Maar fijn dat je nu zekerheid hebt. @Babyliz: ja nog 7 dagen, we lopen gelijk zie ik. Spannend, wanneer test jij? @xxpetra: hoop dat je je snel beter voelt. Die daagjes horen er wel bij denk. ja de smileys staan anders. Moest effe zoeken had bijna de verkeerde. hahaha @dramagueentje: ow wat leuk zeg. Was weer genieten. @Jesse: duim duim duim, worden al blauw van t duimen ow nee roze @MayD: Spui maar hier hoor, das wel fijn dat je t ff kwijt bent. Vraagje wat is PMS? Ik heb dezelfde klachten behalve mn liezen. Gaat weer goed met mij, zeg je dat je kort reageer, heb je weer zon waslijst, sorry
Mayd je mag gewoon spuien hoor, leef je UIT! daarvoor is dit groepje ook och??! Jeskejes spannend jij mag binnenkort weer testen merk je al iets? Ik ga nu slapen ben bek af. tot morgen
Nog 6 dagen Jesse, dan mag ik testen. Maar durf eigenlijk niet. Ik merk van alles, maar weet dus niet of t ongi of zwanger betekent. Aan de ene kant zegt mn gevoel, jahhh en aan de andere kant neuh. Verwarrend. Vind t idee eigenlijk eng worden. Ik en zwanger hihi. Maar over een week weet ik meer.
Goeiemorgen... Alles teruggelezen en de helft al kwijt, sorry dames Jeskejes, ik snap je helemaal hoor... Ook ik kan bijna testen... Ene kant weet ik zeker dat k gewoon ongi ga worden... Andere kant heb k zoiets van ALS k mn ei heb gehad, kan k um moeilijk gemist hebben... Hebben de tweede en derdde week na menstruatie eigenlijk om de dag geklust... Mja ronde 1 is alles sowieso al zooo onzeker
Dat hoeft niet. pms klachten en zwangerschapsklachten zijn vrijwel hetzelfde dus je kunt er eigenlijk geen pijl op trekken tot je een test hebt gedaan. Spannend dus op het forum de komende week met al die meiden die kunnen gaan testen! Wanneer gaan jullie testen? @Mayke, ik begrijp uit jou berichten dat jij verwacht dat je komend weekend ongesteld moet worden? Dan zit je op 24 dagen? Laten we in ieder geval hopen dat je menstruatie pas na het weekend komt zodat je cyclus wat langer wordt!! Ik ben vandaag een dagje vrij. Heerlijk!! en ben er ook echt aan toe (zei het oude mens) haha.
Kheb me voorgenomen echt pas dinsdag te gaan testen, als er geen ongi komt natuurlijk... Op t moment heb k wel wat last van buikkramp en lichte misselijkheid... Mja ook dit kan alle kanten op hihi
Hoi Dames, Zo er is weer een hoop geschreven Had even een paar daagjes 'forum pauze' genomen, maar er is weer een hoop gebeurd! Petra: Spannend die eerste echo!! Lijkt me echt heel bijzonder! Mayke: Ik hoop dat je ongi (nog even)wegblijf!! Liefst helemaal weg natuurlijk, maar het zou mooi zijn als je LF langer is nadat je gestopt bent met die pillen! En veel test dames de komende tijd! Spannend!! Ik ben gister naar de HA geweest en ik moet een uitstrijkje laten maken... Hij wilde het eigenlijk meteen doen maar ik was nog een beetje ongi dus dat is niet zo fris.. Ik ben benieuwd wat er uit komt... Fijne dag allemaal! x
heej Swaan, waarom moet er bij jou een uitstrijkje gemaakt worden? (omdat je zo overtijd was of vanwege het bevolkingsonderzoek) Ik heb eind feb een uitstrijkje laten maken vanwege het bevolkingsonderzoek en was die cyclusronde zwanger. Ik hoor het van meer meiden dus wie weet....