@ Petra: ik voel me vandaag wonderwel. Ik heb gister de klap gehad, vandaag pak ik mezelf weer op en bekijk het van de positieve kant! Ik voel me echt goed en het weer is ook nog eens goed, dus vandaag niks te klagen. @ de dames die vroegen waarop de HA het baseerde: niet alleen op basis van de LF maar ook op basis van andere lichamelijke klachten (uit het verleden). Over die andere klachten ga ik niet verder uitweiden (da's voor mij iets te privé)... Vandaar dus ook die versnelde doorverwijzing als het niet mocht lukken.
Maykje : wel fijn idee dat je september in je hoofd kan houden!! ik begin weer lichtelijk ongesteld te worden.. voel me dus wel klote (LF 8dg) komende maand ga ik eens tempen, eens zien of het overeen komt met de ovulatie testen.. groetjes Pip (natuurlijk niet mn echte naam)
Balen meis! Ik zat me zo al voor je te verheugen! @ Pip: balen meis. Bij mij kon de FF er geen wijs uit worden en had ik meer baat bij de testen. Misschien wordt het deze maand duidelijker. Ik hoop voor jou dat de LF een beetje langer gaat worden. Succes in deze nieuwe ronde.
Ja mn duimen draaien overuren voor iedereen. Hihi. Ik genite nu lekker van een gals wijn. Had ik wel verdiend
haha tja Jeskejes.. dat zit er voor mij dan weer niet in een lekker glas wijn.. kreeg wel te horen van de verloskundige dat ik de brie van de supermarkt gewoon mag eten.. dat vond ik nog eens goed nieuws!! I love Brie!! MayD, fijn dat je er zo positief in staat! super knap van je... Ook ik blijf voor je duimen! Voor alle rode duiveltjes!! Die Love ik dan weer niet haha.. Ik zal ook daarvoor Duimen dat ze wegblijven.. voor mij is het al die tijd zo raar geweest, je wilt/kunt het in het begin nog niet echt geloven.. het begint me nu een beetje door te dringen.. Trouwens bij de Intake willen ze wel vanalles van je weten.. Of je ooit psychische klachten had, ooit seksueel misbruikt bent etc. Ook of je moeder of oma hoge bloeddruk hebben, of zij miskramen hebben gehad, of zij psychische klachten tijdens hun zwangerschap hadden, of er erfelijke aandoeningen in de familie zijn.. misschien handig om van te voren bij je moeder te informeren.. ik wist dat allemaal niet van mijn moeder. De Echo! Ze kon al door aan mijn buik te voelen een randje van mijn baarmoeder vinden. Dus eerst een uitwendige echo.. Helaas was daar niks op te vinden. Dus toch een inwendige. Het stelt niet veel voor, het is een lange stok van ongeveer een cm doorsnee. En daar was hij dan... Een piepklein vlekje in het hoekje van mijn baarmoeder met een klein rondje eromheen. (vruchtzakje waar hij nu zijn voeding uit haalt) en als je heel goed keek, klopte er iets!!! Een hartje!!! Dus ik ben super blij, het kindje zit in de baarmoeder en het hartje klopt! Nou wat wil je nog meer?? Het was wel nog erg klein (ongeveer 7 weken ipv 8) dus heb nog geen foto. Mag over 2 weken terug komen rond de 8/9 weken en dan mag ik bij 12 weer. Heb niet geprotesteerd!! ik vind dat prima haha!! kom maar op met die echo's!! Helemaal in de wolken dus!! nadeel is dat de misselijkheid dus nog wel iets langer zal duren.. Heb er toch wel echt last van.. Krijg alleen vochtige produkten weg.. Kwark, pap, fruit... Brood krijg ik echt niet weg, aardappelen niet.. Moet wel dus doe mijn best maarja.. Tegen een uur of 22 savonds.. nu dus is het pas weg maarja om me nu vol te gaan vreten vind ik ook geen goed plan!!
Ik had trouwens nog wel iets geks.. Er was nog een zwarte vlek te vinden op de echo, niet maar baarmoeder maar zag er wel hetzelfde uit, maar iets kleiner. Nu denkt de verloskundige dat het een luchtbel is. Maar ik vind het maar gek.. Ze ging hem ook allemaal opmeten en printjes van maken etc. Ze zei dat ze dit deed om het in de gaten te houden.. Als ik veel buikpijn krijg moet ik dat melden en als het groeit of niet weg trekt moet ik een keer naar de gynacoloog... Heb ik weer.. Maarja hoop maar dat t gewoon een luchtbel is en niet iets ernstigs... Akelig idee.. Hmm Positief denken!
whoehoeee Cass de eerste met een echo!!! Hebben jullie met open mond zitten kijken? Ik ben zo benieuwd hoe ik ga reageren woensdag! Was het normaal dat er een luchtbel te zien is of ze de vk daar niks van? schrok je niet toen ze zei dat je bij buikpijn de dokter moest bellen?Da's ook weer lekker geruststellend als ze dat zegt..not. Het is vast helemaal niks en over 2 weken is die luchtbel vast weg! @Jeskejes, balen dat je ongesteld bent geworden joh. zo zie je maar, je lijf is een meester om je voor de gek te houden @Mayke, wat goed joh!! Vol frisse moed verder gaan idd en ik hoop echt dat jullie voor september een mooie roze test vast hebben!! @pip, wat rot dat je LF kort is. loopt het per cyclus wel op of is het elke maand 8 dagen?
@ Cass, Trouwens wat ik me nog afvroeg..ben nogal nieuwsgierig...was jij onregelmatig ongesteld? Ik bedoel...omdat je nu een week bent terug gezet heeft dat ermee te maken dat je onregelmatig ongesteld was of omdat de bevruchting pas later heeft plaatsgevonden?
mijn eerste ronde was 36 dagen.. daar zal het wel aan hebben gelegen.. Ik kan niet zeggen of ik onregelmatig was want daarvoor heb ik 13 jaar aan de pil gezeten.. Ja dat regelt zichzelf wel.. voor de pil was ik wel erg onregelmatig.. maar ja toen was ik 13!! Ik ga zo ff google wat een luchtbel kan betekenen. 20 april 2e echo, hopelijk zonder luchtbel en wel met foto!
hahaha misschien laat de baby nu al flinke winden waardoor de luchtbel is ontstaan Probeer het wel een beetje te relativeren hoor wat je op Google vind, je komt daar soms de meest vreselijke dingen tegen die het vaak niet eens zijn! Ppf ik heb vannacht lang wakker gelegen door een zeurderig gevoel/krampachtig gevoel. denk toch dat het mijn darmen zijn want ook nu verdween het toen ik naar de wc was geweest. Iemand van de zwangeren bekend mee? Verder is de misselijkheid ook hier toegeslagen heerlijk hoor! haha
cass wat een top nieuws dat het hartje klopte. En die luchtbel geen idee. Petra wanneer heb jij een echo?
Ik heb woensdag mijn intakegesprek en aan de telefoon zei ze dat ze dan ook een echo zou maken dus ik ben reuze benieuwd! Hoe gaat het met jou? Zie je er op tegen maandag?
Hoi Hoi Hier vandaan ook nog even een update Ik zit nu op dag 33 van me cyclus en heb al een aantal keer gedacht nu ga ik ongesteld worden met kramp in me buik en last van me humeur maar niks vandaag wel heel erg last van me buik naast me heupbot net iets hoger dan mn schaambeen wat dat nu weer is weet ik niet Ik hoop ook echt niet dat ik weer zo'n lange cyclus krijg als afgelopen maand dan duurt het allemaal wel erg lang. Mocht ik niet ongesteld word ga ik volgende week woensdag een test doen op de verjaardag van mn overleden opa ik hoop dat dat me misschien een beetje geluk brengt. Liefs Kim
@casss wat fijn dat er een kloppend hartje was! En leuk lang verslag van je bezoek @xxpetra jij mag ook al bijna dus, spannend Volgens mij is mijn ongesteldheid eindelijk begonnen, maar wacht nog heel ff met mn banner veranderen. Zit op dag 33. Op dag 29 beetje bruinverlies, daarna niks meer. Gister en eergister beetje roze en vanochtend pas echt rood verlies. Snap er nog niet veel van.. maar laat het dan maar doorzetten, dan kan ik tenminste verder
Hoi dames, Ben weer terug van een aantal dagen weggeweest (druk, moe enz enz) maar zal ook meteen een poosje wegblijven. Mijn moeder is helaas in de nacht van donderdag op vrijdag overleden. Ondanks dat ze al bijna twee jaar ziek was en we wisten dat het niet heel lang meer zou gaan duren, was het onverwacht: toen we donderdagavond na bezoek weer weggingen was er niets dat er op wees dat ze een paar uur later zou overlijden; zo slecht ging het nou ook weer niet. Ik had goede hoop dat ze in ieder geval de 20-weken echo nog zou meemaken. Helaas heeft ze een longbloeding gehad. Gelukkig kon haar hart dat niet meer aan, zodat het overlijden in seconden gebeurd was en pijnloos is geweest en ze het of niet of amper beseft kan hebben. Na haar overlijden had ze dan ook een heel rustige gezichtsuitdrukking. Vrijdagochtend om 10 uur hebben we al definitief afscheid van mama genomen: haar laatste wens was om ter beschikking gesteld te worden van de wetenschap en gelukkig kon deze vervuld worden (dat is dus alleen als er plaats is). Voor ons is het snelle afscheid moeilijk, maar we zijn blij dat het is gegaan zoals ze zelf wilde. Ik heb wel snel even jullie berichtjes doorgelezen en ben blij dat het met de meesten goed gaat. Jesse, jou wil ik wel veel sterkte wensen. Jullie zien me wel weer een keer verschijnen