In 2011 voor de eerste keer zwanger willen worden!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door daisyvdh, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb gewoon goed opgelet bij bio... :p

Ben nu dag 7 ongi... (nalekdag, sorry for the detail)
    Langer dan met de pil. Heb nu iig de grote schoonmaak gehad en naar mijn gevoel gaat het nu pas echt beginnen....

Ik twijfel trouwens over het gebruik van ovulatietesten.... Ik wil er ook de eerste tijd niet te veel bovenop zitten, maar gewoon plezier erin hebben...

Afwachten maar.

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Zo zie je maar...iedere vrouw is anders want toen ik stopte met mijn pil heb ik geen onttrekkingsbloeding gehad en werd ik 28 dagen later ongesteld.

Die 'klachtjes' herken ik ook van 2 maanden terug. dan denk je..ohh yes! maar helaas. Maar ook dat zegt niks want in mijn vriendengroep is iedereen, op 1 vriendin na, binnen 3 maanden zwanger geworden. Ik herken vanuit mijn vriendengroep dus helemaal niet dat het langere tijd kan duren voor je zwanger bent.

Op het forum lees je van veel meiden dat ze er veel mee bezig zijn maar anderen laten juist weten dat er zoveel nodig is wat er goed moet zijn voor je zwanger wordt.
    Dan ben je er juist net zoveel mee bezig als de meiden die zich druk maken steeds mee bezig.

Zelf denk ik dat het allebei niet goed is om mee bezig te zijn en dat je het gewoon moet laten gebeuren. (hoe makkelijk dat ook klinkt)
    Vroeger waren de vrouwen er toch ook niet mee bezig.

Ik vind het wel super fijn om alle verhalen hier te lezen want dan weet ik weer dat ik niet de enige "muts" ben die zich er zo mee kan bezig houden ;) en zo kan je nog eens wat leren van elkaar toch?!
    allemaal veel succes en Goofie..balen dat je ongesteld bent geworden!

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dat gevoel ken ik..... Jij hebt iig een "normale" cyclus... Bij mij kwam de ongi al na 18 dagen!

Zal wel het ontpillen zijn. Ik heb iig standaard m-verband bij me in de tas.

4. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Het rare is alleen dat het bloed nu weer weg is en er nu alleen nog wat bruin aan de tampon zit!
    Een ongi van een uur lijkt mij ook niet normaal:(

5. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Vanuit huis email's versturen.
    Biddinghuizen
    Goeie morgen!!

Ja, inderdaad met kinderen moet je bergen van geduld hebben.
    Dat is een hele goeie vergelijking:)
    Zeer positief ingesteld!!!

Nou ja ik ben niet echt ongesteld geweest zeggen ze, ze noemen het de ontrekkingsbloeding omdat deze maar 2 tot 3 dagen duurt je spreekt pas van menstruatie wanneer het langer dan 5 dagen duurt, maar ik ben naar men huisarts geweest omdat ik tijdens men spiraal vaak na het vrijen wat bloedverlies had en toen men spiraal eruit ging op 4 Januari had ik dat nog steeds dus ik was bang dat dit misschien baarmoederhals kanker was.
    Ik moest het van haar nog even 5 weken aankijken zodat als ik het dan nog had terug moest komen.

Gelukkig heb ik het nu helemaal niet meer dus lag het aan men spiraal.
    Ik ben erheen gegaan na men ontrekkingsbloeding dus op 9 Januari.
    Toen heb ik meteen gevraagd hoe het nou precies zit of ik al zwanger kon worden ondanks ik een lichte ontrekkingsbloeding had gehad en zei vertelde dat ik inderdaad gewoon een eisprong kon krijgen.
    Dus misschien is het gelukt, misschien zeg ik omdat ik een zwangerschap's test heb gedaan begin deze week en deze was negatief nu vertelde (2011inonsjaar) me dat deze misschien ook niet klopt omdat er een bepaalde waarde in je urine aangemaakt moet worden.
    Wat in 3 weken misschien nog niet is gebeurd.
    Dus nu wacht ik het nog 1,5 week af en als ik dan nog niet ongesteld word ga ik nogmaals testen.;)

XX

6. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Goeie morgen!!

Dat is inderdaad nogal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (kut), maar inderdaad aangezien je dan een normale cyclus hebt heeft het ook wel weer zijn positieve kanten!
    Wat die test betreft dat kennen we allemaal wel denk ik!!:)
    Kop op schouders ertegen aan en op naar de volgende ronde waarin je wellicht positief test!!!:)

Blijf voor je hopen op een eisprong en de rest wat er bij komt kijken!!

XX

7. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik zou even afwachten. De menstruatie moet misschien nog doorzetten. Normaal gesproken kom je er natuurlijk achter dat je ongesteld bent doordat het er al uit komt.
    Met een tampon testen is misschien niet heel..(kom niet op het woord) 'goed', zeg maar, omdat het dan nog van binnen zit en de menstruatie op gang aan het komen is.

het bruine is oud bloed en bij mij is dat vaak de voorloper van de echte menstruatie. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn bij jou dus ik zou het nog even aankijken tot maandag.

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Kwas aan het zoeken op bruin bloed en kom ik weer bij jou Goofie haha bij 'testen' ook

Maar ik ben van de week ook bij de dokter geweest omdat mijn menstruatie wisseld van lichtroze naar rode druppels en dan weer bruin, net een inlegkruisje nodig etc.

Maar hij gaf aan dat dit toch gewoon menstruatie is. Bij duurt t blijkbaar langer voordat het 'eruit' komt.
    Bruin bloed is ook bloed maar gewoon oud

Dus ik zou t nog ff aankijken want kan natuurlijk nog alle kanten op hé!

9. Bounce

Bounce Lid

30 dec 2010
    89
    0
    0
    Antwerpen
    Hey meiden,

hoe gaat het hier?

Ik ben lichtjes hoopvol maar ook niet te :)
    Nog 5 dagen voor ik mag testen en normaal gezien zou ik nu al iets van krampen voelen, of geïrriteerd zijn enzovoort.

Maar voorlopig nergens last van, thumbs up!

10. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

ik ben vandaag weer begonnen met testen nadat ik deze cyclus ineens een volle week ongesteld ben geweest en er was nu al een heel licht streepje te zien.
    Omdat mijn cyclus andere maanden 28 dgn was en afgelopen maand 25 ben ik maar uitgegaan van 25 dagen en dus ook nu al begonnen met testen...
    maar nu vroeg ik me af...als er nu al een licht streepje te zien is..wil dat dan zeggen dat binnen nu en 2/3 dagen de eisprong komt of kan het ook zijn dat ik morgen bijna niks zie?

Hetgeen waar ik mee zit is namelijk...als ik nu een cyclus van 25 dagen blijf houden en ik ook steeds een volle week ongesteld ben hebben we dus maar 3 dagen om echt te klussen voor de eisprong komt.
    Terwijl ik de andere maanden maar 3 dagen ongesteld was en dus nog ruime tijd voor de eisprong had.

én..(laatste vraag ;) ) heeft het nadat je eisprong is geweest nog zin om te klussen of is de kans dat je dan nog zwanger wordt zo goed als nul?

11. shani84

shani84 Nieuw lid

26 jan 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey daisyvdh

Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels weer een klein beetje bloedverlies gehad..Maar ik maak me er maar niet zo druk om hoort er denk ik bij! Als het goed is dan mag ik volgende week vanaf 4feb testen! :) ben reuze benieuwd!!
    Ik moet erg lachen om mijn vriend die blijft maar denken dat het in 1keer raak is! Ik heb hem ff een lesje biologie gegeven! ahaha fijne avond! en succes natuurlijk! Waneer mag jij testen?? groetjes vanuit amsterdam!

12. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ook ik/wij willen graag in 2011 zwanger worden van onze eerste.
    In 2010 zijn we al begonnen, maar helaas nog niet gelukt ivm met onregelmatige cyclus.
    Als alles een btje klopt heb ik vorige week myn eisprong (eindelijk) gehad. Mag volgende week naar de Gyn.

Leek me gezellig om met jullie mee te kletsen.

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Typisch gevalletje afwachten en theedrinken...

Is inderdaad typisch dat het maar 1 uurtje is. Misschien een tussentijdse bloeding of toch een innesteling? Na testen weet je natuurlijk meer.

14. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    HOi Allemaal,

Wij hebben ook besloten om voor een kindje te gaan. Mijn man was er eerder klaar voor dan ik. 18 feb gaat mijn spiraal eruit. Vind het best eng om hem eruit te laten halen, omdat het plaatsen gruwelijk pijn deed(gekantelde baarmoeder moest er een klem opgezet worden).
    Hopelijk valt het mee.

Ben op 1 januari begonnen met etos zwanger worden. Hoorde van de HA dat je het liefst al een maand foliumzuur moet slikken voordat het op een goed niveau zit. Verder moest ik ook met allerlei medicijnen stoppen en dat viel niet altijd mee. Gelukkig mocht ik wel nog movicolon blijven gebruiken.
    Mijn man gebruikt wel zware medicijnen maar kan daar niet meestoppen. Dus mochten wij het geluk hebben dat we zwanger worden heeft de hA aangeraden om wel te laten testen. Combinatie test enz.

Maar we zien wel, eerst maar zwanger zien te worden en dan kijken we wel verder.

Ik vind het nu al leuk om lid te zijn. Lekker kwebbelen. Want op mijn ouders na weet niemand dat we gaan beginnen.

Sorry voor mijn lange eerste berichtje

grtjs

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Je hoeft je niet te verontschuldigen.

Je bent gewoon net zo enthousiast als de meeste beginners onder ons! Leuk toch!

Welkom en hopelijk gaat jullie droom toch snel in vervulling.

(En hopelijk heb je bij het verwijderen van de spiraal niet te veel pijn).

16. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Welkom Jesse32:)
    Lange berichten mogen altijd, tenminste van mij hihi..

Hier had ik een negatieve test gister, was te verwachten he!
    Volgens mij gaat mijn ongi doorbreken en ga ik dus maar een nieuwe banner maken.
    Baalde wel als een stekker, maargoed mijn cylus is ok en dat is ook belangrijk:)

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Da's waar!

18. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Hai hai,

geen dank hoor!!

Ik hoop voor je dat het raak geweest is zou leuk zijn en dan is het helemaal niet zo gek dat je vriend denkt dat het in 1 keer raak is!! :p

Heel veel vrouwen zouden wel willen dat het in 1 keer raak is (waaronder ik natuurlijk) en wat mannen betreft als ze vol lof van zichzelf zijn denken ze dat ze super zaad hebben en het inderdaad wel even in 1 keer kunnen klaren haha.
    Helaas dat we niet alleen van hun uit kunnen gaan, maar dat het meeste toch echt bij ons vandaan moet komen:(.
    Nu je hem een les biologie hebt bijgebracht zou hij het wel wat beter begrijpen!!!:p

Groetjes vanuit Biddinghuizen!!

19. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Super leuk dat je er bij bent!!!

Hopelijk is 2011 jullie jaar!!!

Wat ga je doen bij de Gynaecoloog dan?

XX

20. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

ik ben gisteren weer begonnen met testen nadat ik deze cyclus ineens een volle week ongesteld ben geweest en er was nu al een heel licht streepje te zien.
    Omdat mijn cyclus andere maanden 28 dgn was en afgelopen maand 25 ben ik maar uitgegaan van 25 dagen en dus ook nu al begonnen met testen...
    maar nu vroeg ik me af...als er nu al een licht streepje te zien is..wil dat dan zeggen dat binnen nu en 2/3 dagen de eisprong komt of kan het ook zijn dat ik morgen bijna niks zie?

Hetgeen waar ik mee zit is namelijk...als ik nu een cyclus van 25 dagen blijf houden en ik ook steeds een volle week ongesteld ben hebben we dus maar 3 dagen om echt te klussen voor de eisprong komt.
    Terwijl ik de andere maanden maar 3 dagen ongesteld was en dus nog ruime tijd voor de eisprong had.

én..(laatste vraag ;) ) heeft het nadat je eisprong is geweest nog zin om te klussen of is de kans dat je dan nog zwanger wordt zo goed als nul?

Deel Deze Pagina