In 2011 voor de eerste keer zwanger willen worden!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door daisyvdh, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lievemamaa

Lievemamaa Actief lid

9 feb 2011
    160
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal! Ik zal zeker wat vruchtbaarheid naar jullie toe sturen!

Ja wij zijn ook superblij..!

Ik hoop dat het voor jullie allemaal heel snel raak zal zijn!

2. Jiskaa

Jiskaa Actief lid

20 okt 2010
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe wij dat willen gaan doen, maar anders neem ik tussendoor wel een spiraaltje, en anders zijn er nog wel condooms, maar geen pil meer nee :)

En ja dat was ik hoor, of nja, mijn vriend ;) Hij doet het nu niet meer, en is nu stiekem best wel trots op mij ;)
    Gaat hier nog steeds goed, ben er nu al een week af haha :D Ben ook wel trots op mezelf hoor, maar ben er nog lang niet :) Heb moeilijke momenten zat dusse.. Maar ik ga dit lekker volhouden! :D
    Lief dat je dat nog weet :D

3. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rachel: Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik slik trouwens ook al jaren geen pil meer (gebruikten condooms), dus wie weet heeft dat inderdaad geholpen bij snel zwanger te worden.

En misschien ook wel niet... ik heb er eigenlijk niet zoveel verstand van!

Hoe dan ook, ik hoop hier snel nog veel meer positieve berichten te lezen!

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hey Jiskaa, had jij je ook al gemeld bij het algemene topic stoppen met roken in 2011?

Daar zijn de dames die je er hier op het forum even door kunnen slepen. Ik ben 31 december gestopt en heb er wel baat bij gehad. Ik ben alweer in week 9 met het stoppen!

Volhouden meid! Jij kunt het ook!

5. Jiskaa

Jiskaa Actief lid

20 okt 2010
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daar had ik me ook al even gemeld, daar las ik ook dat jij af en toe nog even langs zou wippen ;)
    9 weken man! Dat is echt geweldig :D Ik heb ook een hoop steun aan die stoprokenblog dusse :)

Ik vind mijn ene week al geweldig, laat staan 9, maar ik ga dat ook redden :D Ik ga mezelf van de week eerst trakteren op acrylnagels, van m'n bespaarde geldjes :D

6. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik vind het echt super knap dat jullie zijn gestopt met roken hoor! Zelf rook ik niet maar ik weer van mijn man en vrienden/familie hoe moeilijk het is om te stoppen. Petje af hoor meiden!

Ben net bij huisarts geweest voor dat bevolkingsonderzoek en terwijl zij bezig was heb ik gelijk maar wat vragen op d'r afgevuurd :D
    Zij vertelde dat het echt zonde is van je geld om die ovulatietesten te gebruiken en dat ik, omdat ik regelmatige cyclussen heb, ervan kan uitgaan dat ik 14 dagen voor menstruatie de eisprong heb. Ik was er helemaal door van de wijs want ik wilde vandaag weer starten met testen....
    Daarnaast zei ze ook dat als je elke 2 dagen vrijt je meer dan genoeg kans hebt op een bevruchting en dat vaker eigenlijk niet nodig is en zelfs overbodig.:$Uhmm...daar gaat m'n hele schema dus ;)

Ohw ja en ik heb ook gelijk gevraagd wat nou beter is...alleen foliumzuur of dat hele arsenaal aan vitamines (zoals graviatmon) Ze zei dat het beter is om alleen foliumzuur te slikken omdat je dat echt nodig hebt en dat die andere pillen alleen maar duur zijn. Als je groene groenten eet en genoeg buiten bent krijg je het ook binnen.
    Mmhh...
    Ben gelijk over alles aan het twijfelen geslagen dus ik ga nu eerst maar eens werken en dan kijk ik vanmiddag wel of ik nog ga testen..
    wat denken jullie?

7. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    En ging het wel goed bij het onderzoek? Alles gewoon normaal en gezond? ;) Wel handig ja, kan je meteen allemaal vragen stellen! hmm heb ik dus ook wel baat bij, want ben deze maand aan het testen, maar wordt er onderhand wel beetje gek van. alhoewel ik nou wel weet wanneer mijn NOD is.. had eerst een paar dagen lichte streepjes en nu al de derde dag met een KNALtest.. pff mn eisprong lijkt maar niet te komen ;) En als je inderdaad om de dag vrijt heb je meer dan genoeg kans!
    Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als je geen ovutestjes mee hebt zou ik ze ook lekker niet kopen. Hoevaak heb je al getest? Of is dit ook de eerste keer voor je? Anders kan je van vorige maanden wel beetje zien welke dag je eisprong is geweest?

8. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik kon t niet volhouden t stoppen met roken. Wat feestjes gehad en dat was mn doodsteek hihi. Met collega erover gehad. En ga na de carnaval stoppen. Rook al wel minder. Rook er nu 4 of 5 per dag. Dus na de carnaval een nieuwe start.
    Dames goed dat jullie nog steeds gestopt zijn, petje af. Ik volg snel hoor;)

9. mick

mick Actief lid

3 feb 2011
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    petra, bedankt dat je dat ook aan ons verteld.. dat zet je op zich wel aan het twijfelen of je die testen nog wilt gebruiken inderdaad.. mijne zijn op dus ik koop ze dan maar niet meer denk ik :)
    hoe is het onderzoek zelf gegaan?

jeskejes, al heel goed dat je er bewust mee bezig bent en dat je een terugval hebt is natuurlijk heel normaal.. veel plezier alvast met carnaval en succes met het stoppen daarna! lukt je vast wel!

hier is het rustig.. nog niet echt symptomen helaas :( maar wie weet.. :) vrijdag 11 maart ga ik testen!

10. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Hoe zit dat eigenlijk als je zwanger bent en de ovutesten?
    Zie je dan ook een ei? want dat ei blijft dan toch hangen? haha of zeg ik nu iets heel raars???

Ik ga morgen even naar de huisarts toe. Ik heb hier in het begin zo'n 120 paginas terug hahaha veel gepraat over steken in mijn buik en dat dat bij het ontpillen zou horen.

Nu heb ik na al die tijd iedere dag nogsteeds in het midden van mijn buik ongeveer 10 cm boven mijn navel pijn. Je leert er mee leven zegmaar, maar nu ben ik het zat.
    Ik heb een beetje in de gaten gehouden wanneer ik het heb en t is voornamelijk na een maaltijd. Niks met ontpillen te maken dus.
    Ben benieuwd...
    Ik zal jullie op de hoogte houden.. Dat is niet zo moeilijk want ik ben hier toch iedere dag om even te blieken hoe het jullie vergaat :)

11. mandyyy

mandyyy Actief lid

3 feb 2011
    127
    0
    0
    woonbegeleidster
    hoi meiden!!

Zo wat schrijven wij allemaal toch veel he!! wel allemaal erg leuk om bij te houden! en te lezen dat iedereen er zo mee bezig is en elkaar tips/info geven!!
    Hier flink aan de klus! Hopelijk heb ik over een tijdje een positieve test in handen!! Zou zooo leuk zijn he!! :)

liefs

12. Swaan

Swaan Lid

28 mei 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Petra dat je het hier ook even meld!!!
    Pfff wel lastig dat elke dokter iets anders lijkt te zeggen... Ik blijf denk ik wel door testen, of in ieder geval temperaturen. En als ik er met mijn temp niet uitkom doe ik een test.

@petra: vanaf wanneer moet je het dan om de 2 dagen doen?? En hoe weet je wanneer je weer kan stoppen met het 2 dagen ritme?

@de stoppers met roken: Goed bezig!! Volhouden!! Ik heb ook al een paar keer gezondigd... En met carnaval gaat dat zeker weer gebeuren :( Maar na de carnaval ga ik er weer tegen aan!

Succes weer iedereen!

x

13. Swaan

Swaan Lid

28 mei 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Cass: Ik dacht dat je geen ei meer krijgt als je zwanger bent?!? omdat je ook niet meer ongi wordt?! Ik weet het eigenlijk ook niet..
    Succes bij de dokter! Ik hoop voor je dat het niets erg is!

14. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Onderzoek zelf ging wel hoor, je krijgt pas over 2 weken uitslag....wéér dat stomme wachten hé haha. Rond die tijd zit ik dus en op die uitslag te wachten en op mijn menstruatie die hopelijk niet meer komt.
    Ik vond het onderzoek wel pijnlijk...niet zo van...mijn hemel wat deed dat zeer..maar het was meer ongemakkelijk ofzo. Het voelt gewoon heel raar.
    Zijn er nog meer meiden die binnenkort het onderzoek laten doen of ben ik hier de enige ouwe geit :D ;)

Mijn huisarts zei dat ze erg nuchter is in het zwanger worden...beetje jammer voor zo'n stresskip als mij hihi maar ook wel weer verhelderend. Voor zover ik heb begrepen is het de hele maand om de 2 dagen (niet tijdens menstruatie natuurlijk)
    Ik ben er nog niet over uit...... Van zulke uitspraken wordt ik juist nog meer onzeker en ga ik me nog meer bezig houden met wanneer het zou moeten :$
    De ovulatietesten heb ik al liggen dus heb besloten dat dit de laatste maand is dat ik ze ga gebruiken. De 2e maand na stoppen van pil heb ik ze gebruikt en vorige maand dus dit wordt de 3e keer.

@ Jeskejes..het is toch al een hele prestatie dat je minder bent gaan roken. Dat stoppen komt echt wel hoor! Even doorzetten na de carnaval!

Welke meiden kunnen bijna testen?
    Daisy jij kan morgen testen toch of heb je al een testje gedaan?

15. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Je ei is wel gesprongen in de maand dat je zwanger bent geworden, anders kon het niet bevrucht worden.
    maar of de ovulatietesten positief blijven testen als je zwanger bent weet ik ook niet :(

Wat rot dat je zoveel last van je buik hebt. 10cm boven je navel zit niks wat met zwangerschap te maken kan hebben idd dus wel slim om het even na te vragen. Succes!

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb er babydingetjes van gekocht (tel maar uit wat je van 9x30 euro kunt kopen)!

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Petra: de dokter zegt op zich niets nieuws.. Als je niet aan het ontpillen bent dan...

Maar ja, dat weet je zelf ook wel. Voor mij is het een enorme hulp om OV testen te gebuiken, zodat ik mijn LF ook in de gaten kan houden omdat die nu veel te kort is.

Mijn banner heb ik ingesteld op mijn vorige cyclus, maar klopt al niet. ik heb nog steeds geen posi OV. Al wordt ie wel op slag duidelijker.

18. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Op zich is het wel heel fijn dat je nog geen piek hebt gehad..dan is je cyclus misschien weer een stukje langer dan vorige maand!

Ik gebruik de testen deze maand nog en daarna niet meer...dan heb ik ze 3mnd gebruikt zonder dat ik zwanger ben geworden dus dan gaan ze de deur uit.
    Waarschijnlijk kan ik het wel wat beter los laten als ik niet steeds aan het testen ben dus dat is voor mezelf dan weer een voordeel....we zien wel...

19. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Rachel gefeliciteerd
    Petra gelukig is er niks met je mannetje
    Daisy welkom terug.
    Jeskejes toppie dat je aan het stoppen bent
    Sorry als ik mensen ben vergeten maar ben heel moe. Morgen ga ik weer verder lezen. Zo komt mijn mannetje thuis na 3 dagen weg te zijn geweest weehee. daar wacht ik nu op en mischien nog even klussen???:D

20. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Hallo!

Nou net bij de huisarts geweest.
    En het is dus mijn maag
    haha 2 maanden met buikpijn gelopen omdat ik dacht dat het ontpillen was!!

huisarts trouwens lachen.. noemen ze dat ontpillen tegenwoordig? zei ze... :) ik zeg ja... haha

Maar ja dus maagpijn, geen koffie, meerdere malen per dag kleine porties eten ipv 3 maaltijden en liefs geen alcohol.

maarja als ik nu met carnaval geen alcohol ga drinken denkt iedereen meteen dat ik zwanger ben! en ga ze dan maar wijsmaken dat t echt maagpijn is!!

Krijg geen medicijnen want die mag je niet slikken als je zwanger bent. Mocht ik volgende week toch ongi worden en nog last hebben dan mag ik ze op komen halen...

dus... dat was weer mijn verhaal voor vandaag..

Deel Deze Pagina