In 2018 gaan voor een 2e (mmm)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nina Sanders, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Snotverdikkie! Rechts gekrompen (rest follikel vorige cyclus?)
    Links 1,35 en dat op cd 19...
    Bloed afgenomen en donderdag terug... pff

2. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ohh dat meen je niet!! Hoe kan dat nou?

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    A12 files :cry:
    Nou, zojuist is volgens mij wel eea doorgebroken. Ik wil even afwachten hoe goed het doorzet maar het is vooralsnog wel een mini tampon waardig. Dat ik nog weet hoe je die dingen moet open maken joh :D

Hoest met de rest?

Kan ik dit trouwens dan gewoon beschouwen als cd1? Dan ga ik do ochtend bloed laten prikken en tevens een afspraak maken voor over ong 4 wk.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hee shit wat stom! Ik heb ook een keer zoiets gehad. Dat ze een keer foetsie waren. Boos dat ik was joh :mad:

Wat stom zeg! Hopelijk komt het toch nog goed. Welke medicatie gebruikte je ook alweer exact (hoeveelheden)?

5. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Altijd al neiging tot lange cyclussen maar t lijkt steeds extremer te worden...

Gebruik alleen progesteron in luteale fase.
    Geen follilelstimulerende medicatie, maar als dit zo doorgaat wordt dat waarschijnlijk wel de volgende stap...

Ervaringsdeskundige met clomid hier?

Hopelijk is dit t begin Nina van een nieuw begin voor een brusje!
    Als je twijfelt even contact met t zkh?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @Blosje89 ja ik heb bijna een jaar clomid gebruikt. Bij mij werkte het niet en werd er ziek van en labiel :(. Mijn zus heeft het ook gebruikt voor een tweede zwangerschap en bij haar werkte het wel maar het eindigde ook drie keer in een miskraam. Tweede kindje is uiteindelijk spontaan gegaan. Van mijn kant niks goeds over clomid, maar er zijn ook genoeg succes verhalen volgens mij.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ook hier geen goed verhaal met Clomid. Werd er depri, agressief en vervelend van. Met opvliegers en hartkloppingen enzo. Na twee rondes gevraagd of ik alsjeblieft over mocht op injecties - we hadden de opties al uitgebreid besproken. Wat een verademing was dat!
    Geen bijwerkingen van de Menopur gehad!!

8. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Hier wel goede ervaringen met Clomid! Bij onze zoon was ik in de eerste ronde met 50mg zwanger en nu in ronde vier op 150mg. Ze hebben bij mij deze keer wel heel snel opgehoogd, niet omdat de follikels niet groeiden, maar omdat ze steeds heel laat in de cyclus groter werden. Deze keer waarschijnlijk, net zoals bij de eerste zwangerschap, mijn eisprong op cd 19 gehad.

Ik heb inderdaad ook wel verhalen gehoord over de bijwerkingen en die zijn niet voor iedereen mild... Ik heb zelf nooit last gehad van bijwerkingen, afgezien van een wat down gevoel. Je kunt het altijd een ronde proberen, dan merk je snel genoeg of je er goed op reageert!

9. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Erg wisselend dus...
    En dient een lh-piek zichzelf aan bij clomid?...

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kan wel.. want ik moest toen ook ovu testen gebruiken. Alleen die dingen werken bij mij nooit :p

11. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik moest dag 21 bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong was geweest. Ik heb verder geen ovu testen gebruikt.

12. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Met clomid Kun je dus wel op basis van lh-meting de iui plannen?...

Nja, laten we eerst deze ronde maar afwachten en benutten en hopen dat verdere behandelingen niet nodig zijn :)

13. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou ik vind dit eigenlijk meer een lichte bloeding (beetje vergelijkbaar met hoe ze waren tijdens de mmm). Ga zometeen bloed laten prikken en een afspraak maken voor over ong een maand.

Hoest met jou?

15. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Maar dit past dus wel in het mmm traject als zijnde menstruatie/bloeding?

Echo liet vandaag, cd 22, een follikel zien van krap 1,7... (maandag nog 1,35).
    Denk morgen of zaterdag positieve ovu en dan zaterdag of zondag iui?... in uiterste geval maandag...

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Spannend. Toen O in de maak 17,5mm was heb ik nog 1 Menopur spuit gezet en 12u later de pregnyl.

Verder heb ik deze week werderom een stapje terug gedaan qua werk; ik ga vanaf nu 3 dagen kantoor doen, op ma thuiswerken en vr vrij. Dit gaat mij mentaal zo veel meer rust geven. Ik merkte de laatste tijd dat ik toch weer wat minder goed in mn vel ging zitten maar vind het lastig een stap terug te doen. Krijg netb wat leuke carrièrekansen en eigenlijk zitten we nu in een heel fijn ritme. Toch zorgen een aantal factoren (ouder wordende O, verantwoordelijkheden op het werk, voortrajecten inzake de mmm) ervoor dat ik de afgelopen tijd toch weer meer ging opkijken tegen het werk (meer last van fobie, vermoeider, ‘geen zin’ hebben in avondritueel met O maar meer zin in een drankje voor de tv om te relaxen…) Het is gewoon vermoeiend om daarnaast te voldoen aan de door mijn eigen bepaalde hoge verwachtingen. Ik denk dat ik er goed aan doe om wat meer vanuit huis te doen zodat ik de boel goed onder controle houd v mijn gevoel.
    Desondanks heb ik ook gewoon heel veel zin in de komende periode; kansen op veel gebieden jahaaaaa kom maar op. Maar het is soms gewoon zooooooo vermoeiend om de perfectionistische versie van mezelf te zijn. Ik wou echt dat ik soms wat meer los kon laten!

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Herkent iemand trouwens het controlerende en perfectionistische samen met het ambitieuze en carrièregerichte? En dat dan weer samen met een kinderwens en een ‘ik heb alles onder controle kijk maar naar mijn tip top in orde huishouden’? :)

18. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik het super goed vind dat je jezelf en je struikelblokken goed kent en daarop actief onderneemt!!
    Het gaat je ongetwijfeld veel meer rust geven en een leukere mama maken.

Het is grotendeels herkenbaar, met als enig verschil dat ik er vooraf al bewust voor heb gekozen om mijn ambities op te geven en werk ondergeschikt te maken voor de komende jaren. Ik werk “maar” 20 uur (met reistijd van 1uur enkele reis ben ik genoeg uren van huis) en draai daarnaast nog diensten.

Je moet voor jezelf op een rijtje hebben wat je het belangrijkste vindt, zeker nu je weer het traject ingaat. Dat zal ook het nodige van je gaan vragen...

Wat ik zelf heel belangrijk vind is dat kostbare tijd samen kunnen doorbrengen... het leven is zo kwetsbaar en soms zo kort...
    vorig jaar is mijn man bijna overleden, terwijl ik zwanger was... dan ga je het leven heel anders bekijken...
    Ik werk om te kunnen leven, ik leef niet om te werken... maar mijn werk doe ik wel met heel veel liefde! Dus de dagen die ik werk, probeer ik alles te geven wat ik kan, in mijn geval dus goede zorg voor de patiënten

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Blosje89 jeetje. Dan begrijp ik jouw kant. Thnx voor je lieve reactie. Quality time vind ik enorm belangrijk. Het liefste sta ik elke ochtend vroeg in de sportschool maar dat heb ik helemaal opgegeven; ik wíl in de weekenden gewoon lekker mn zn drietjes wakker worden, ginnegappen in bed en lol hebben. Daar geniet ik zo enorm van. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb de zaakjes (voor mezelf en mijn gezin) gewoon graag goed voor elkaar. Ik ben dus bereid om ook gewoon hard daarvoor te werken, ik wil dus per se ook niet parttime werken. Dat past niet bij mij en in mijn plaatje. Als het moet dan moet het maar in mijn ogen moet dat niet want het lukt zo. Oftewel: zolang het nog gewoon kan ‘moet’ ik van mezelf gewoon doorgaan. Maar omdat ik de laatste tijd wel merkte dat ik het een beetje onderschat heb allemaal en ik mijn zoon een vrolijke en lieve mama gun (en mijn man een vrolijke en lieve vrouw haha) voelt dit als een prima compromis!

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En idd sta ik er qua werk nu anders in. Ik heb maar enkele afwegingen:
    1. Heeft het invloed op mijn zoon?
    2. Zit ik te werken terwijl ik bij mn zoon wil zijn?
    3. Gaat het ten koste van mn qualitytime?
    4. Heb ik nog voldoende energie voor alle bijzaken anders dan O?
    Maar… heel duidelijk heb ik wel een toekomstbeeld: voor nu is meer thuiswerken en een dag vrij een goede compromis maar ik ben zeker wel het type dat straks blijft werken. Ik had laatst een discussie met iemand die het egoïstisch vond om zoveel te willen blijven werken. Dan denk ik echt rot op joh. Vroeger moesten we (als kind) echt op elke gulden letten. Nu heb ik zelf de regie en kan ik gewoon mijn aandeel bijdragen op een goede manier. Mijn struikelblok is het vinden van een goede balans waar ik steeds beter in word. Ik heb op mn thuiswerkdag daarom ook gewoon oppas aan huis dus ik kan echt fijn vooruit (en tussendoor met O knuffelen). Haha. En idd met het komende traject wordt het vast ook pittig.

Deel Deze Pagina