Iemand ervaringen met dit boekje? Het is te downloaden op internet voor 13,75 maar ben zo benieuwd naar ervaringen van mama's met hun peuters. Ze zouden binnen 3 dagen "zindelijk" moeten zijn..... Iemand? Liefs Kari
ik denk dat de vraag in het verkeerde topic staat. Maar wil wel mijn ervaring delen: mijn dochter(mei wort ze 4) wilde nooit op het potje, alle boekjes en verschillende potjes geprobeerd. DRAMA DRAMA. nou ik was het zat(ze liepen ook te pushen bij CB dat ze oud en wijs genoeg wasom te plassen op de wc of potje) nou ik kapte met pushen en 2 weken daarna wilde ze ineens op de wc plassen. Dus wat ik wel geleerd heb niet pushen. succes
Mijn schoonmoeder heeft het vorig jaar gekocht! Ik krijg het straks van dr! Maar het is de moeite waard vind ik! Staan hele goede bruikbare tips in... Vind ik althans! Maar ik kan het je misschien ook wel ff mailen???? Maar dan moet ik eerst mijn schoonmam de papieren vragen!
Nou ik ken het boekje niet maar 3 dagen moet lukken. Mijn zoontje ging van de een op de andere dag op het potje nu zo'n 2 a 3 weken geleden en we hebben welgeteld 2 ongelukjes gehad!
een kindje wordt pas zindelijk als hij of zij er aan toe is. je kan het wel stimuleren maar niet afdwingen. denk niet dat zo'n boekje erbij helpt vind het meer een manier van makkelijkheid en zo hier doe het maar maar zo werkt het niet bij kinderen. zou het niet gaan afdwingen dmv het boekje
Helemaal met Claudianoa eens Kind is er zelf aan toe en echt niet door tips uit een boekje. Tuurlijk kan je het proberen en als het werkt was het kindje er wel aan toe. Lukt het niet, niet pushen ofzo... Denk zelf ook als het echt werkte, ze zo'n boekjes wel uitdeelden/verkochten op het CB!
Hier is vorig jaar geloof ik ook eens een topic over geweest en ik heb toen veel negatieve verhalen gelezen. Weet niet of het om hetzelfde boekje gaat, maar wel om hetzelfde princiepe. Ik zelf zou nooit zo'n boekje kopen/downloaden. Kind geeft zelf wel aan of het er aan toe is of niet. Denk niet dat zo'n boekje meerwaarde geeft aan het zindelijkheidsproces. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Misschien werkt het voor jullie wel?
Ik vind het het geld niet waard! Mijn dochtertje was ook in 3 dagen zindelijk en vervolgens 2 weken later ook snachts zindelijk. Maar daar is geen boekje aan te pas gekomen,
Bedankt voor alles reacties. Ik heb het boekje niet gekocht, ik laat de natuur zijn gang gaan. Liefs Kari
hoe heb je dat gedaan? Hier geeft ze wel aan dat ze met poepen en dan loopt ze naar de wc maar alleen omdat ze het leuk vindt om er te zitten hahahaha... Maar goed ze geeft het al aan vindt ik al goed. Ze is nu 19 maanden en in de zomer laat ik haar eens met de blote kont rondlopen
@ cindy24 Hoi, Heb er weinig voor hoeven doen hoor! Toen ze 2 werd heb ik haar een potje laten uitzoeken (die was wel 2 euro, maar wel roze) en toen tegen haar gezegd dat ze daar lekker op mocht plassen en dat ze dan geen luier meer om hoefte. Dat heb ik een week tegen haar gezegt en toen ging ze op de pot plassen. 2 weken later zei ze tegen me, "mama, ik ben nu groot, mag ik ook zonder luier slapen" en dat hebben we toen ook gelijk gedaan. In een jaar tijd hebben we 3 ongelukjes gehad 's-nachts en nooit overdag. Ze geven het echt zelf aan als ze er klaar voor zijn.
wauw dat ging snel en gelijk goed dan?Er zijn natuurlijk ook gewoon kindjes die het niet gelijk doen allemaal.... Ja ik ga niks forceren en reageer op haar snap je, langzaamaan beginnen....
Nou hier een knulletje dat in augustus 4 wordt en totaal geen intresse heeft in potjes e.d. OMdat hij wel duidelijk aangeeft dat hij gaat poepen en soms ook plassen hadden wij het vermoeden dat hij het allemaal wel erg makkelijk vond die luier. En dus na weken praten en uitleggen hadden we afgesproken dat hij na de vakantie overdag zonder luier zou gaan. Dus toen we zaterdag binnen kwamen wilde hij meteen de luier af. Plaste spontaan in zijn broek en later ook nog eens in onze koffer (zat hij in te spelen) en hij vond het verschrikkelijk dat het hem steeds mis ging. Nu zijn we op dinsdag beland en het kind is compleet in paniek als er een plasje aan komt en op het potje slaat alles gewoon op slot (misschien faalangst). Resultaat een erg gefrustreerd mannetje die bij het woordt potje al begint te jammeren, die dus dan maar alles ophoud, waardoor het plassen geheid mis gaat en de ontlasting nu dus weer muurvast heeft zitten en dus weer aan de lactulose is om het weer op gang te krijgen. Nee ik stop ermee (hebben we samen afgesproken) hij krijgt lekker zijn luier weer om (al verschoon ik hem tot zijn 80ste) en we gaan elk uur even op het potje om te proberen (zonder druk). Dus een boek over hoe je een kindje zindelijk maakt in 3 dagen geloof ik niet in. Groetje sANita
@pluk: Hier ook iemand met faalangst. Onze zoon (3 jaar, 2 maanden) oefent op het kdv en daar gaat het plassen op de wc in ieder geval goed. Thuis wil hij er niets van weten. De luier mag wel af, maar als hij maar enigszins vermoed dat we hem op het potje of de wc willen hebben begint hij te protesteren. Belonen met stickers of cadeautjes, veel prijzen, aan hem overlaten of hij op het potje gaat, er iets meer druk op zetten, erbij gaan zitten als hij op het potje zit, hem alleen laten zitten, boekje voorlezen, liedje zingen, dansje doen, kort op het potje, lang op het potje. We hebben ongeveer alles al geprobeerd. Met wisselend succes. Dus we zijn er nu weer even mee gestopt en pakken de draad wel weer op als hij aangeeft het te willen. Succes allemaal! Groetjes, Wendy
Nou, ik geloof er ook niet zo in, misschien dat je er wat tips uit kunt halen, maar ik denk dat in drie dagen zindelijk in de meeste gevallen op een teleurstelling uit zal lopen. Ik heb gewoon een algemeen boekje over zindelijkheid, hoe je het aan kunt pakken, veel voorkomende problemen en hoe je het op moet lossen etc. Gewoon realistisch, helder en zonder beloftes over hoelang het gaat duren. Boek: Zindelijkheidstraining* - Penny Warner | Uitgeverij Synthese Inclusief verzendkosten was het 6 Euro.
mijn dochtertje was ook binnen een week zindelijk zowel overdag als snachts. ze wilde zelf steeds op het potje en de ene keer gebeurde er wel wat en de andere keer niet. en op dinsdag bracht ik haar naar het kdv (waar ik ook werk) en halverwege de dag zei mijn collega joh je kan haar wel zonder luier laten lopen het gaat super goed. ik twijfelde nog want we waren er niet echt mee bezig behalve als zij zelf wilde. de donderdag dat ik weer naar het kdv moest heb ik geen luier aan gedaan en vanaf die dag gaat het super goed overdag en snachts. ze was toen net 2