Lastige situatie. Knap dat je je kindje er wel heen hebt laten gaan. Je bent het idd niet verplicht. En snap ook dat er een andere cultuur aan hangt. Meestal mijn ervaring zijn juist de mensen in een andere cultuur er op gericht mensen en kinderen goed te eten te geven vaak is dat een form van beleefheid. En denk dus dat het daar niet van kan komen ( Te wijnig eten gehad) Wel vaak zo dat de rust en regelmaat die wij onze kinderen bij brengen in andere culturen heel anders kan zijn. Dus dat daar de regelmaat weg valt als ze daar is dus andere tijden eten slapen. daar kan ze ook vanslag van raken. Je kunt slecht met ze praten. Is er geen mogelijkheid dat je een soort tolk kan inschakelen zo dat je eens goed met ze kan praten. Verder zou voorlopig het omgaan met de grootouders even stop zetten kijken hoe je kindje er op reageert. Vind zelf een weekend of week wel erg lang als ze nog zo klein zijn. Die vader gaat terug komen. En trekt zich er verder wijnig van aan zo te lezen! En geef hem geen oudelijke macht voor je het weet ben je kind kwijt. Zit je bij Trosvermist!! Andere cultuur andere beleef wijzen lastig hoor. Wel lekker naar je moeder laten gaan een of twee dagjes je kent haar het beste je vertrouwd haar op en top. Dat zou belangrijker voor mij wegen dan vage ex-schoonfamillie. Succes.
Ja idd.. Bij mijn moeder kan ze rustig een paar dagen blijven, maar die woont ook om de hoek haha. Ik ben daar dan nog geregeld als zij daar is. Mijn ex krijgt onder geen beding gezag over haar. Ook een rechter zal dit niet toewijzen ben ik van overtuigd. Ik ga maar eens smoesjes verzinnen om haar voorlopig niet te laten gaan. In maart kan ze zowiezo niet gaan omdat wij dan in een renovatie zitten en al naar een andere wonign moeten die weken. Om haar dan ook nog eens ergens anders heen te brengen gaat mij veel te ver. En daarna is het afwachten op haar broertje. ik wil dat ze in de buurt is ten tijde van de bevalling. Bij mijn moeder. Want als ik beval gaan hun echt niet mijn dochter terugbrengen naar huis als ze bij die opa en oma is. En om nou mijn dochter pas na een paar dagen haar broertje te laten zien.. nee dat is niks. Ook niet voor haar. Komt ze weer in de omschakeling van daar naar thuis en dan heeft ze ineens een broertje. Dus dat is al een flinke periode. Hopelijk is mijn ex dan terug en kan ik dat als argument geven. Zo niet dan verzin ik wel wat anders.