In afwachting coronatest en thuisisolatie gezin?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Baileyy, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik heb longklachten omdat ik de laatste tijd benauwd was de huisarts gebeld voor medicatie. Ieder jaar komt dit weer opzetten in de herfst en nu dus ook. Ik ben verder hartstikke fit. Nu krijg ik die medicijnen wel, maar... ik moet wel een coronatest doen. Ik werk niet, kom alleen in de supermarkt, etc, dus ik vond het overdreven. Maar goed, ik wil niet eigenwijs zijn en heb gebeld met GGD. Nu kan ik dus pas donderdagmiddag terecht.. En voor de rest van ons gezin geldt nu thuisisolatie tot ik de uitslag van de test heb.
    In de herfstvakantie... Kinderen niet naar de opvang, logeerpartijtje afzeggen en man die niet naar werk kan. En dat allemaal omdat ik heb gebeld om medicijnen voor mijn longklachten.
    Mijn man vindt het dus grote onzin en zegt dat gezin alleen thuis moet blijven als ik koorts heb. Volgens de mevrouw van de GGD dus niet.
    Wie heeft ervaring? En het schijnt dat je ook kan bellen voor een plek eerder?
    Wat als ik opeens niet meer benauwd ben als ik straks gewoon de medicijnen gebruik van de dokter?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, want het is een bekende klacht.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Maar moeten dan ook de kinderen thuisblijven? En benauwdheid is iets wat ik ontzettend vaak heb, het is nu niks anders dan normaal.. En ik wil ook echt wel thuisblijven hoor, we volgen altijd netjes de regels. Maar dit is nu wel heel erg overdreven voor mijn man en kinderen.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee dat zou ik niet doen.

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Worden de klachten eigenlijk ook geregistreerd? Kan ik geen problemen krijgen als ik de kinderen toch naar de opvang doe en man toch gaat werken?

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nee dat wilde ik dus ook niet doen nee.

7. RLSD

RLSD Niet meer actief

Vreemd dat je voor een bekende klacht nu een test moet laten doen en iedereen uit je gezin thuis moet blijven.

In jouw geval zou ik uit goed fatsoen toch maar de test doen en de uitslag afwachten. Ik zou de rest van het gezin, mits ze geen klachten hebben, gewoon de deur uit laten gaan.

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    nicole18 vindt dit leuk.
  9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je bent toch bekend met benauwdheidsklachten. Volgens mij wordt dit niet geregistreerd en al zou dat wel zo zijn, dan mogen ze dat niet doorgeven aan derden ivm de AVG.

tuc vindt dit leuk.
  10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nou inderdaad, ik vind het dus ook echt zwaar overdreven.
    Wil zelf inderdaad ook prima thuisblijven hoor. Maar waarom moet iedereen de dupe worden zonder klachten en terwijl ik ook verder fit rondloop. Ik heb gewoon spijt dat ik de huisarts heb gebeld om medicatie..

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja daar ben ik mee bekend ja. Al jarenlang.
    Maar bedoel, worden de klachten die ik door moest geven aan GGD geregistreerd? Want als ik had gezegd dat ik alleen maar aan het hoesten ben, had de rest van het gezin geen thuisisolatie opgelegd gekregen. Het is niet zo dat ik ineens enorm benauwd ben ofzo.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De GGD mag dit niet zonder jouw toestemming doorgeven aan derden.

13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou de rest van het gezin niet thuislaten. Het is voor jou duidelijk waar het vandaan komt. Volgens mij is deze informatie absoluut niet op te vragen, is toch gewoon privé? En je kunt het prima uitleggen of verklaren wat de reden is.

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Oke gelukkig denken jullie net zo als ik. Ik dacht alleen straks krijg ik problemen, omdat ik eenmaal gebeld heb, de klachten zijn geregistreerd bij het maken van de afspraak, en ze dit gezegd heeft.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Beetje gek dat je hiervoor al moet testen.
    Ik ben ook benauwd, astma wat opspeelt en hoef niet te testen omdat het bekend is.

16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Als t alleen benauwdheid is passend bij chronische ziekte of bv hooikoorts dan hoeft de rest niet thuis te blijven.

Ik ga zelf ook gewoon benauwd naar buiten, als ik niet ziek ben verder (zoals nu wel, dus blijf thuis) is het onderdeel van bekende kwaal die niet besmettelijk is.

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    @Baileyy ik zou even via je DigiD inloggen op Coronatest.nl en kijken of je online sneller een afspraak kunt maken. Soms even verversen of een half uurtje later opnieuw proberen dan kan je vaak al eerder en dichterbij terecht.

18. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nee dat lukt niet omdat er al een afspraak ingepland staat op mijn bsn nummer...

19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Oh echt niet? Nou bij mij dus wel. Zowel huisarts zei dat als die vrouw van Ggd. Ik heb beide keren wel gezegd dat ik het eigenlijk niet nodig vond om zo een testplaats ook in te nemen enzo. Maarja moest dus wel testen

20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Dat had ik dus ook gehoopt. Maar kan ik nergens terug vinden. Ik heb nog die corona info lijn gebeld maar die zei ook dat de richtlijn zo was etc.

Dus op het moment dat ik omgeving vertel dat ik moet testen en ik heb toch man en kinderen buiten, tja dan wordt daar ook vast raar tegenaan gekeken. Denk dat kinderen niet naar opvang mogen volgens die beslisboom.

Deel Deze Pagina