In afwachting coronatest en thuisisolatie gezin?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Baileyy, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik heb longklachten omdat ik de laatste tijd benauwd was de huisarts gebeld voor medicatie. Ieder jaar komt dit weer opzetten in de herfst en nu dus ook. Ik ben verder hartstikke fit. Nu krijg ik die medicijnen wel, maar... ik moet wel een coronatest doen. Ik werk niet, kom alleen in de supermarkt, etc, dus ik vond het overdreven. Maar goed, ik wil niet eigenwijs zijn en heb gebeld met GGD. Nu kan ik dus pas donderdagmiddag terecht.. En voor de rest van ons gezin geldt nu thuisisolatie tot ik de uitslag van de test heb.
    In de herfstvakantie... Kinderen niet naar de opvang, logeerpartijtje afzeggen en man die niet naar werk kan. En dat allemaal omdat ik heb gebeld om medicijnen voor mijn longklachten.
    Mijn man vindt het dus grote onzin en zegt dat gezin alleen thuis moet blijven als ik koorts heb. Volgens de mevrouw van de GGD dus niet.
    Wie heeft ervaring? En het schijnt dat je ook kan bellen voor een plek eerder?
    Wat als ik opeens niet meer benauwd ben als ik straks gewoon de medicijnen gebruik van de dokter?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, want het is een bekende klacht.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Maar moeten dan ook de kinderen thuisblijven? En benauwdheid is iets wat ik ontzettend vaak heb, het is nu niks anders dan normaal.. En ik wil ook echt wel thuisblijven hoor, we volgen altijd netjes de regels. Maar dit is nu wel heel erg overdreven voor mijn man en kinderen.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee dat zou ik niet doen.

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113