Je zou ook eens in het alternatieve circuit kunnen kijken, bv bij een osteopaat. Ik heb zelf jarenlang slikproblemen gehad en het probleem bleek bij mijn longen te liggen. Vaag verhaal, maar nadat dit behandelt is, kan ik gewoon weer slikken. Kon bepaalde dingen (vooral de moeilijker/hardere en taaiere stukken) niet doorslikken en kreeg het dan spaans benauwd. Hopelijk snel verbetering, want dit is niet leuk voor zowel jullie kindje als voor jullie. Overigens had ik het als kind ook al, deze eetproblemen en dat ik aangaf niet te kunnen slikken.
Ik heb de oproep.. Maar 7 oktober pas... Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, want rond die tijd wil ik toch gaan afbouwen met de bv, moeilijk!! Of iets langer doorgaan met bv... Weet t even niet...
Ik wil heel graag even uitgebreid reageren maar zit op me telefoon. Hier vrijwel de zelfde situatie. Alleen geen bv en krijgt ze sondevoeding thuis. We hebben net weer een zkh periode erop zitten met het eetteam daar. Ik reageer vanavond of morgen even uitgebreid. Sterkte..
Waarschijnlijk zal het dat ook worden als het niet medisch is, dat je onder begeleiding van een eetteam komt
Zelf hier geen ervaring mee, maar vergrote keelamandelen klinkt mij ook redelijk logisch in de oren (al zullen er natuurlijk nog tig andere oorzaken kunnen zijn). Met vergrote amandelen kun je vaak wel goed drinken en gepureerd voedsel doorslikken. Misschien krijgt ze dus stukjes niet in een keer weg en als die dan achter in haar mond liggen gaat ze kokhalzen... Uiteindelijk is eten natuurlijk een negatief iets geworden en wil ze niks meer proberen! Hopelijk vinden ze inderdaad een oorzaak, snap heel goed dat je daar op hoopt! Is helemaal niet vreemd... Duurt wel nog lang tot 7 oktober, maar goed, zou tot die tijd de BV in ieder geval nog niet af gaan bouwen! Succes!
Denk dat als de kno arts niets vind de prelogopediste een uitkomst kan zijn. Zo te horen heeft ze geen moeite met smaken maar met texturen. Door bepaalde oefeningen kunnen ze haar leren hiermee omgaan. Twijfel niet aan jezelf jullie doen wat jullie kunnen en goed dat jullie hulp zoeken
Ondanks bellen met zh en ha om de afspraak eerder te krijgen (zh was behulpzaam maar konden niks betekenen zonder druk van de ha, de ha vond het geen spoed... Moest maar gewoon doorgaan met bv..) afspraak blijft dus 7 oktober..
Dit probleem hebben wij ook (gehad) met onze oudste dochter. Zij is ook onderzocht door de eetpoli. Zij kon moeilijk omgaan met de structuren in haar mond. Hiervoor heeft ze een poosje logopedie gehad. Nu eet ze bijna alles. Alleen vlees doorslikken is lastig en bepaalde soorten fruit. Wel blijven we het aanbieden. Succes, het komt goed.
Helaas klinkt je verhaal heel bekend. Hier 22 maanden en bijna niet eten. Ze weegt 8.5 kg. Ik heb me er wel een beetje bij neergelegd, voor zover mogelijk. Bied haar 2 echte maaltijden en 2 tussendoortjes aan en een melk fles s morgens en s avonds. Gemiddeld zijn 10 wortels haar avond eten. Ik merk wel dat ze nu iets beter gaat eten, en zelf de kast open doet en met wordtels naar me toe komt verder heeft ze een afkeer van eten, ze pakt geen traktaties aan op het kdv of een snoepje. Tevens is tandenpoetsen een drama, alles bij haar mond vind ze niet leuk. We zijn een jaar bij een kinderarts geweest, maar er kwam niet iets uit. Ik hoop dat ze, wanneer ze ouder wordt, ik jaar kan uitleggen waarom ze moet eten. Gelukkig ontwikkeld ze verder prima, maar je wordt er zelf heel onzeker van. Ik wil je veel succes wensen, blijf zeker bv geven dan groeit je kindje in ieder geval van.
Hou kauwt ze ? Maakt ze bewegingen met haar tong? Mijn broertje hield zijn tong stil dus deed het niet naar de zijkant . Moet je maar is eten met je tong stil dat is echt moeilijk . De logepedist heeft wel geholpen .
@fidel Ik heb niet alles gelezen. Wij hebben hetzelfde probleem alleen is ons zoontje ondertussen 2 jaar en 7 maanden. Wij lopen ondertussen bij het eetteam. meer informatie wil ik je graag geven als je daar belangstelling voor hebt maar dan wel via pb. verder zeer herkenbaar de reacties van de omgeving dat het een fase is en vanzelf over gaat. Helaas is onze ervaring dat dat niet zo is. Ik las ergens dat jullie naar het umcg gaan volgens mij hebben zij ook een eetteam wij zijn bij het eetteam van het azm zij werken samen met de seyshuizen vwb behandeling
Her leek ministapjes beter ge gaan, ze at zelfs 2 ieniminie stukjes pizza, leek goed te gaan, ik geef dan maar een fruitpotje als alternatief avondeten. Helaas kwam na de lizza kokhalzend het fruithapje er weer uit.. Zucht nog 30 dgn te gaan !!
Geef je alleen potjes of heb je ook gewoon jullie eten laten eten? Mijn meid ad geen potjes bij 11 maanden waren we het zat en hebben we gewoon ons eten gegeven en ze ad het op en een paar maand later weer een potje aangeboden en potje ad ze niet. Hier dus vanaf 4 maand tot 11 maand van alles gedaan zingen gezellig maken 1 hapje laten doen en stopen en fles 2 hapjes fles etc maar ze weigerde gewoon. Ook een tijdje de Prepoloog gedaan maar ook dat hielp niet zo. niet zo vremd als je gewoon de potjes niet lust wij hebben de CB gevraagd voor een verwijsbrief en de kinderfysio gebeld of zij een pre konden aanbevelen en binnen 1 week kon ze komen. ook hun zien snel waar ht aan kan liggen..
Het lijkt wel of je het over mijn zoon hebt.. hij krijgt ook nog bv dus ziet er niet heel mager uit maar zijn lijntje op de groeicurve gaat nu heel snel afbuigen.. mijn zoon stopt soms ook dingen in zijn mond maar spuugt het weer uit.. hij eet wel droog brood.. soms een kwart krentenbol.. yogurt vond hij een tijdje lekker maar nu ook niet meer.. hij wil vaak ook niet proeven en schud gelijk nee en duwt het eten weg.. hier ook alles geprobeerd potjes, stukjes, geprakt en gepureerd het maakt niet uit.. echt veel drinkt hij ook niet.. misschien 150cc thee/water of diksap per dag. Ik heb nu woensdag een extra afspraak op het cb.. dus ik ben benieuwd.. hoeveel weegt jou dochter? Mijn zoon is 77cm en 9.2 kilo. Dat valt nog wel mee maar hij weegt al 2 maanden 9 kilo.. hij kwam van de +1lijn en zit nu op de -1lijn en hij loopt nog niet..