In afwachting van de oproep (eetgedrag)

Discussion in 'Voeding' started by fidel2010, Aug 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Met 14 maanden was ze 77,5 cm en 10,82 kg, daar ligt het niet, ze doet het prima, daarom maakt niemand zich er ook druk om..

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    En nu denk ik weer heel sterk dat er iets is int mondje, want sinds 2 3 dgn eet ze slechter als slecht, drinkt veeeeeel meer melk ( snachts) en hysterisch kriijsen op bed. Enigste wat kalmeert als ik op de speen en int mondje wat tandjescreme ( multilind babytandgel) smeer. Ze heeft buiten de laatste kiezen heeft ze al der tandjes en kiesjes. Lijkt me toch wat vroeg oor de laatste kiezen en ik voel nog niks...

Zoals gezegt creme ingesmeerd en nu is ze rustig. Zal het kunnendat de tandjescreme ook iets van keelpijn of iets dergelijks verzacht ??

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Kiezen kunnen erg pijnlijk zijn. En mijn nichtje is ruim anderhalf, heeft ook bijna haar gebit compleet dus het kan zeker.
    Je kan de warme maaltijd koel geven?

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Hier op jongere leeftijd ook veel eetproblematiek gehad...

Wat uiteindelijk hielp was heeeel veel geduld, de druk eraf halen, eetmomenten gezellig maken en chips laten eten.
    De structuur van chips schijnt heel goed te zijn.
    Dus proberen kan geen kwaad (nibbits of van die verantwoorde maisschips.)
    Ook laat ik haar nu nog van alles proeven, dat zeg ik er dan ook bij en dan neemt ze een likje of heel klein hapje, zo weinig dat ze dat niet hoeft te eten zeg maar, dat werkt ook erg goed hier.

Succes met deze oefening in geduld;).

5. mnr

mnr Niet meer actief

Hej Fidel :)

Ik denk niet dat het amandelen zijn.. Ik heb zelf veel last gehad van m'n keelamandelen en eten deed dan wel echt zeer, maar ik ging er niet van kokhalzen. En ze eet wel brood toch? En dat kon ik echt niet eten met vergrote amandelen.

Wat vervelend dat je zo lang moet wachten! Gelukkig begint 7 okt nu op te schieten.
    Hoop voor je dat ze er snel achter komen wat het is!

En misschien zijn het ook wel amandelen, het kan natuurlijk voor een kind anders zijn..

Eet ze wel ijsjes? Of soep?
    Ijsjes kun je zelf maken van fruit en/of yoghurt en dan zou ze in ieder geval iets anders dan bv binnen krijgen..

6. bloem3

bloem3 Actief lid

Mar 17, 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb niet het hele topic gelezen, maar hier een meisje wat ook niets eet en s nachts wakker is van de honger en een fles wil. Ik werd er helemaal gek van, speelt al vanaf geboorte. Ze eet heel weinig. Ze is bang voor eten, een snoepje pakt ze bv niet aan. Wij hebben het losgelaten en een heel lange adem. Ik bied het aan, hoef je het niet, geen probleem. Eet je het wel en gaat het bordje leeg, applaus en de hemel in prijzen. Met 22 mnd wordt ze daar nu gevoelig voor. Dwingen heeft nooit gewerkt. Er zijn dagen dat ze leeft op 2 flesjes en een kwart liga. Deze dagen komen helaas meer voor dan de goede dagen. Ik ben er inmiddels achter dat ik beter droge dingen kan aanbieden, zoals in stukjes gescheurd brood, cracker, liga, chips. Ze is daarnaast gek op worst, lekker zout. Een ander vindt dit ongezond, maar wij zijn blij als er iets in gaat en juichen bij 5 wortels. Ik zou heel blij worden als ze s nachts gaat slapen, want daar ben ik zelf aan toe na 22 mnd gebroken nachten. Probeer tot je de afspraak hebt je er niet druk over te maken, ik weet zeker dat je kindje genoeg eet om op te kunnen leven. Het is nu eenmaal zo... Mijn dochter weegt overigens 8.5kg en ontwikkeld zich verder prima. Succes de komende weken! (Het maakt je onzeker en geeft je heel wat zorgen)

7. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Nee daar ligt het zeker niet aan. Hier een meisje die eet als een dijkwerker en is 73 cm en 8,9 kg. ;) Het lijkt me zolang ze blijft groeien en verder gezond is dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Ik hoop dat het programma je gaat helpen! Het lijkt me namelijk best zwaar als je kindje steeds haar eten weigert. Veel succes!

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Dank je !!
    Het heeft echter zijn voor en nadeel, voordeel ze is gezond bijna nooit ziek, actief gedraagt zich zoals t hoort, het grote nadeel is tot nu toe we zijn niet serieus genomen, juist omdat ze er zo goed uitziet!! Ik heb echt mazzel mijn mijn kwaliteit bv ( sommige potjes afgekolft bestaan voor een 1/3 tot 1/2 uit de vetlaag) ik ben zelf ook van met 40 wkn zwangerschap 100 kg naar nu 73 kg gegaan. En echt alleen door bv ik eet wat ik wil, mij hoor je niet klagen) maar er zowel door cb en ha gezegt wordt van ahh alt wel mee gaat wel over etc etc, ze ziet er toch goed uit!!

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Soep nee, een paar hapjes boillion, denk 2 of 3
    Ijsjes heel variabel, maar nooit hele ijsjes gek kind vind dat weer te koud :)
    Het brood eten ik heb daarbij echt het idee dat ze het heel week laat worden de korstjes krijgt ze ook niet weg. Gelukkig nog 3 wkn ongeveer al wegen de laatste loodjes het zwaarst

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Dat is het ook beter iets ongezonds als helemaal niets, en daar wordt je al snel op veroordeeld, mensen die het beter weten wijzend met het vingertje, ik daag ze dan meestal uit, waarna ze snel terugkrabbelen..maar idd het maakt je onzeker en vraagt je af wat doe je in hemelsnaam verkeerd... Waarom lukt het bij een ander wel... Maar geen kind is gelijk!

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Hier ook over heel wat principes heen moeten stappen wat dat betreft...
    Danoontjes ipv yoghurt
    Rozijntjes ipv soepstengels of rijstwafels
    Bananen ipv appels
    Smeerkaas ipv gewone kaas
    Chips ipv koekje

En ja laat ze maar kijken, denken en veroordelen, je weet zelf wel beter ;)

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Zeker en wat zeggen ze altijd de beste scheepslui staan aan wal en eigenlijk wat ze dan et of drinkt valt dan nog el mee haha ze heeft liever vanille yogert als danoontje of vla
    Liever een soepstengel als een koekje..
    Maar suiker in de thee lijkt wel een doodvonnis, thja als het de enigste manier is waarop ze het drinkt...

13. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Ohw ja drinken ook... Iedere dag appelsap :), wel verdund met wat water meestal.
    Iedere dag pap smorgens om iig wat melkproducten binnen te krijgen.

Alleen met echt chemische snoep pas ik wel een beetje op, dat dan weer wel :p.
    Gewoon lekker doen wat bij jullie t goed doet!

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Snoep wat is dat zelfs chocola, heel slecht ik weet t maar puur voor et proeven ik krijg t gewoon terug ze hoeft t niet

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Nog anderhalve week... Het blijft nog hetzelfde..

16. Ukkies

Ukkies Lid

Jun 13, 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pf lijkt me zwaar als je kleine zo moeilijk eet.

Hoeveel borstvoedjng geef je nog? Je mag wel heel trots zijn op je slagroom ( zon vetlaag erop heb ik nooit gehad en ook ik had geen klagen).

Mijn jongste had in eerste instantie ook niet zon eetlust in bepaalde producten.
    Tot ik het vermoeden kreeg dat hij ook wel heel goed wist dat er ook nog wat lekkers, voor hem dus bv te halen viel.
    Alsof hij wist dat hij het kon laten staan omdat hij toch geen honger zou hebben.
    Toen ik ging afbouwen ging het eten ook beter.

Heb niet alles tot in de puntjes doorgelezen maar kan het zijn dat ze gewoon heel selectief is in wat ze echt lekker vind?
    Ze weet dat ze geen honger hoeft te hebben, zeker met zulke rijke melk :D.

Mijn zoontje at de potjes van 6 maanden vrij goed, die van 8 maanden moest hij niets van hebben.
    Bij 10 maanden wat afgebouwd met de borstvoeding en heb met de pot laten mee eten, ging ineens heel goed eten.

Maar snap dat net heel lastig is, mijn jongste is bijna 14 maanden en krijgt nog 2 keer borstvoeding op een dag. Soms ben ik er klaar mee Ar is toch ook mooi meegenomen dat ze het krijgen. Dus in jou situatie zou ik stoppen nog lastiger vinden. Als er wel een medische reden voor is heb je nog zoveel voordelen aan de borstvoeding.

Sterkte en ook met het wachten.

17. bloem3

bloem3 Actief lid

Mar 17, 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kindejes die geen snoep aanpakken hebben echt een eetprobleem en zijn echt niet selectief weet ik helaas uit eigen ervaring. Gelukkig is het bijna zover...

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Ze krijgt nog 2 a 3 keer gemiddeld p.d, maar eens in dezoveel tijd heeft ze een aantal inhaaldagen komt ze 2 x snachts, kompleet hysterich, wil dag nog minder als anders ( totaal geen fruit ) en lijkt dan tegen een verkoudheid aan te hangen.

We hebben een heel straks schema toepast van minimaal hieveelheid melk, maar blijft weigeren het is dus niet zo makkelijk van minder melk en ze aa wel eten, was het maar zo...

19. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Stom genoeg klinkt het aks bemoedegend, je hoopt dat ze ergerns last van heeft dt het een oorzaak heeft.
    Gelukkig nog 9 dgn aftellen, drukke dagen komen dus dan vliegen de dagen voorbij, morgen jaarmarkt, maandag fysio, woensdag rondkijken op ptz, vridag dreumeszwemmen, zaterdag schoonvader jarig, moet nog taart bakken afleiding heb ik wel genoeg maar ook wel nodig

20. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ken je de vereniging nee-eten? Volgend weekend hebben ze een contactdag in het UMC Utrecht. Alleen al fijn om de verhalen te horen van andere ouders.
    Onze dochter was een nee-eter en heeft vanaf 4 mnd oud een sonde gehad tot een maand geleden. Ze is in de loop der tijd steeds meer zelf gaan eten. Zij heeft een heel medisch traject achter de rug. Zijn jullie al de molen in geweest? Sorry trouwens als je dat allemaal al verteld hebt.

Share This Page