Nee dat ken ik niet, ik ga eens even googelen, het stomme blijft tussen de 4 en 6 maanden at ze braaf haar fijngepureerde fruit en groente, stapeldol was ze erop, het werd minder en ineens niks geen hap... Af en toe dat er een half fruit potje van 6 maanden ingaat, of een halve banaan, een klein stukje meloen, brood gaat goed zonder korstjes mits er smeerkaas op zit Aan de ene kant twijfel je heb ze zo'n eigen wil, doe ik iets fout, maar aan de andere kant begint ze dan weer te kokhalzen, een bevestiging dat er toch iets is.. Nee we hebben nog geen medische molen gehad, 7 oktober is de eerste afspraak, er werd moeilijk gedaan over een doorverwijzing omdat ze nog afgekolfte bv krijgt, ze ziet er gezond uit, dus cb en ha zagen het punt niet zo om door te verwijzen... Of te wel ik moet eerst me kind uit laten hongeren voordat t probleem serius genomen werd op hun manier. Er werd gezegt van ahhh komt wel, heb geduld komt wel vanzelf goed:x maar wat als ik geen bv geen, want ik wil graag gaan afbouwen en dan... Ze eet nu niet dus dan ook niet of er nu een oorzaak is of toch een vreselijk eigenwijs kind, ik wil graag eerst dat ze eet voordat ik stop... Dus na lang zeuren toch de doorverwijzing..
Jammer genoeg niet zeg, ik was maar hard op aan het meedenken. Tja 2 of 3 keer is ook niet veel dat ze daarom niet eet. Ik hoop dat de dagen vlot voorbij gaan, dat je snel duidelijkheid hebt.
Pfffff ben net thuis... Nou allemachtig ben kapot, willemijn net zo. Eerst gewogen en gemeten ik geloof 82,5 cm en 11,75 kg beide boven gemiddeld. Toen een uur lang vragen gesteld door de co-assistent omdat ze het verhaal vanaf de ha erg ingewikkeld vond en der hart longen beluisterd. Daarna overleg met haar supervisor, die nog oren en keel bekeken. Hij vond het allemaal heel positief??!! Want ze at wel brood en het kauwen en slikken lijkt op elkaar zacht en hard voedsel. Nu hebben ze donderdag teamoverleg gelukkig en wordt donderdagmiddag teruggebeld met hoe nu verder, want volgens hem lag het in de smaak.... Dat ze alleen de dingen at die ze lekker vond... (Was een arts assistent, die vooral zijn eigen mening belangrijk vind, wat een lul, luisteren ho maar, welk kind een geen snoep, koek chips of andere ongezonde lekere dingen) maargoed we wachten af wat plan van aanpak wordt... Of ik er ook mee in ging als iemand thuis kwam kijken hoe het ging, jah prima als het maar helpt
Jeetje meid wat balen! Ik was al erg benieuwd naar hoe het zou gaan. Heb je dus geen kinderarts gesproken alleen de co-assisitent? Wat raar. Hier ook wel eens de co gesproken maar dan kwam altijd de kinderarts nog het hele verhaal aanhoren. Ik hoop echt voor jullie dat je donderdag nog wat meer hulp krijgt. En als ze zeggen we gaan niks doen mag je natuurlijk altijd op je strepen gaan staan dat dat niet voldoende is voor jullie. Ben je al begonnen met pre-logopedie? Vaak heben ze in het zkh ook een pre-logopedist. En de pedagogisch medewerksters kunnen ook hierbij helpen. Groetjes hooyo aasiya
Nee met de co assisitent en de arts-assistent, de co assistent was wel aardig maar echt nog pas in opleiding, de arts assistent was een hork Nee nog niet, wilde eerst echt even medisch afwachten, dan afwachten wat ze donderdag zeggen en dan zal t idd pre logopodie worden
Maar een arts-assistent is een arts in opleiding tot kinderarts. Op zich weten die wel veel (zijn vaak ook de artsen die op de vpl afdeling lopen en dan is er wel een kinderarts die met ze meeloopt/verantwoording heeft) maar je hoort op een poli afspraak toch een kinderarts te spreken. Welk ziekenhuis loop je of wil je liever niet vertellen hier? Vind echt vervelend voor je. Ik weet alleen wel uit ervaring dat ze heel weinig doen. Hier met afvallen en meer dan 28 uur niet geplast werd er nog geen sonde geplaats. Maar een infuus omdat "ze toch onder narcose ging dis kunnen we wel wat vocht gaan geven" uiteindelijk na 3 weken woog ze nog maar 6500 (voorheen 7300) en was er geen verbetering. Tot nu nog steeds met sonde thuis en gaat nog wel even duren. Pre logopedie hier helpt ons wel. Hoop dat ze daar iig mee komen.
Umcg.. Ik moest zelf pasgeleden ooknvoor mezelf heen was hetzelfde geintervieuwd door de co assistent behandeld door arts assistent, maar die had wel meer ervaring volgens mij
Ik was zelf zo'n kind die niets at. Ook mijn moeder werd daar gek van. Je gaat aan jezelf twijfelen en aan de gezondheid van je kleintje. Wat een moeilijk probleem. Je wilt toch dat ze eet... Ik lustte alleen maar yoghurt. Op een gegeven moment heeft mijn moeder het opgegeven en me een periode alleen maar yoghurt gegeven. Uiteindelijk ben ik een alleseter geworden. Succes!
Ik ook. M'n moeder kreeg allemaal rare adviezen van artsen. Moest het eten bij me naar binnen proppen. Heeft ze 1x gedaan. Toen mocht ze niks geven behalve wat de pot schaft. Heeft ze paar dagen volgehouden. Ik hield het langer vol. Toen was het klaar en is m'n moeder d'r gevoel achterna gegaan. Ik wilde namelijk alleen brood met pindakaas. Ze sprak met mij af hoe jong ik ook was (1jr) dat ik broodjes pindakaas mocht eten maar dan wel met wat pilletjes (vitaminen) en roosvicee. Van 1jr tot 4jr ging dit zo. Ook bij vriendinnetjes eten wilde ik niet. Eten was voor mij angst. Angst dat ik moest eten. Mijn moeder heeft het he-le-maal losgelaten. Wat heel moeilijk was uiteraard. Toen ik 4jr was had m'n moeder zuurkool uit de oven gemaakt. Met zo'n krokant korstje . Daar wilde ik een hapje van. Mijn moeder zei gelijk tegen m'n zussen: geen aandacht geven! Laat d'r maar. Vooral niet zeggen van 'goedzooooooo' blablablabla. Want zodra er nadruk op het eten kwam haakte ik af. Dus m'n zussen en m'n moeder met samen geknepen billen gekeken hoe ik dat krokante korstje naar binnen werkte . Achteraf: m'n ouders lagen in scheiding toen ik 1jr was. Ik kon nog niet praten. Dus waarschijnlijk heb ik me onveilig gevoeld en had ik alleen controle op wel of niet eten. Ik heb heel veel mazzel gehad met zo'n toffe mams die dat begreep!! Hier was het dus vooral psychisch. En goedgekomen! Ben nu eerder weer een vreetzak haha. Ik volg jouw forum . Heel veel sterkte.
Nou ben vanmiddag gebelt door zh, komt er in het kort op neer maandag nieuwe afspraak om dan het behandelplan met de mogelijkehden om willemijn aan het eten te krijgen in combinatie met onderzoeken of ze geen slikproblemen heeft, nu het gevoel om wel serius genomen te worden
Nee nog niet gekgenoeg, ik had vanmiddag wel even de bibbers dat de tel. Ging van en nu... Maar was echt opgelucht !! nu hopen dat ik me er niet teveel van ga verwachten maar ben nog rustig ( kan t weekend wel anders worden hoor)
Veel succes weer vandaag. Hopelijk nu een wat fijner onderzoek. Wij moeten vanmiddag ook weer naar het ziekenhuis, controle ivm de sonde, bespreking van haar extreem veel ziek zijn. Ben best wel nerveus moeten zoveel dingen bespreken. Hopelijk krijgen we voor onze meiden de doorverwijzing. Ook gaan we bespreken wanneer ze openomen word voor 2 onderzoeken.
Ik heb me er weer eens teveel van voorgesteld zucht... Artsen als ze eens peper in de kont zouden doen... Maargoed...punt blijft dat dr arts en ik van mening verschillen... 1. E zat qua voedingswaarde neit veel verschil tussen bvmelk en koemelk met de leefdtijd van 1,5... Omdat ik had aangegeven ik wil de bv langzaam gaan afbouwen maar pas als ze meer en normaal gaat eten... Hij dus niu heb je de bv wel eens vermengd met kv??? Ehh sorry dat komt er hier echt niet in... (Principe 150 l donderen en zelf poeder geven?) maar ze lust wel koemelk, nou ik kon de bv wel oomengen met bvmelk en zo langzaam overwennen om de bv te beeidigen... Ja maar daar ist probleem niet mee opgelost.. 2. Hij denkt nog steeds aan een voorkeur wat normaal is op deze leefdtijd... En ook kindjes van 6 maanden hebben voorkeur... Ja maar die lagen niet ALLES staan... Maargoed hoe nu verder, ssn de ene kant wordt er een dvz naar de kno om te kijken nogmaals naar vergrote amandelen of andere slikproblemen... Den 2 wilde hij contact leggen met t cb of pedagogisch medewerker ivm voedingweigering... 3 of ik niet met iemand wilde praten maatschappelijk werker omdat min spanning ook negatieve input kan hebben... Dan de vraag waar zo'n afstand rijden en niet naar een streekzh, want deze hadden dezelfde faciliteiten.. Ook dus nu de vraag waar wil je verder.. Ik vroeg dus welke officiele benamning voor de hulp ( hij had nog geen woord over pre-logopodie geopperd) en noemde deze dus ook niet, heb dus vermeld op advies van een " kennis" daar ook mee verder te gaan,daar stemde hij in toe dat dat een goed idee was, chter door de afstand leek het hem verstandig om of dus via t streekzh of een vrije praktijk kotact mee op te nemen...omdat ze ook thuis komen kijken en adviesen geven ...
Dus even kort samengevat. Stap 1 kno, stap 2 prelogopodie stap 3 bv afbouwen.. De vraag is dus nu streekzh stadskanaal refaja of umcg. Bij het refaja zal alles bij elkaar zitten, makkerlijker communiceren met elkaar...maar soms ook minder goede ervaringen gehiord, ze zijn kwalitatief wel sprongen vooruit
Ohh vandaag weer gebelt door de ka, nou hij is telefonische echt vriendelijker, vroeg zelfs of w. Weer beter was van de buikgriep.. Ook dat t niet so moest overkomen dqt hij ons wilde afwimpelen naar een streekzh, dat mochten we er niet uitkomen of geen vertrouwen in hadden altijd weer terug mochten komen naar umcg.. Hij neemt nu contact op met de ka van t streekzh, waar. W. Ook geboren is met Dezelfde ka die de bloedtranfusie heeft gedaan, dat voelt wel zo vertrouwd.. Met een beetje mazzel belt hij morgen terug en anders begin volgende week.. En dwn wederom afwachten, maar probeerde er wew, een beetje druk achter te zetten dat het niet weer wkn ging duren..
Nou dus over naar t streekzh... Eigenlijk nu al spijt alleen simpel door wachten wachten wachten.. Kunnen pas 20-11 terecht
Wat vervelend dat je pas 20 november terecht kan. Ik volg je topic al een tijdje. Ik heb een zoontje van 13 maanden die niet wil eten. Hij wil alleen borstvoeding. En met 7 a 8 maanden wilde hij wel wat fruitpotje maar meestal ging het maar traag met eten. Groente ging ook altijd maar moeizaam. En als ik hem brood geef dan is hij constant aan het verslikken en overgeven. Alsof hij t niet kan doorslikken. Ik ging 1,5 maand geleden naar de huisarts en die vond dat hij echt goed eruitzag, gezond. Hij had wel wat overgewicht maar toch maakte hij zich zorgen dat hij niet at. Dus gelijk doorverwijzing gekregen naar de kinderarts. Maar ik heb het uitgesteld omdat ik tegen beter weten in hoopte dat het goed kwam. Maar niet dus. Nu heb ik a.s. donderdag een afspraak bij de kinderarts. Ik ben benieuwd. Hij wil nu sinds een paar weken helemaal geen fruitpotje meer. Van die kaasknabbelschips vind ie wel lekker. Verder eet hij niks. Alleen bv.